http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1641069
Saadaan taas yksi sarjassamme "Turku kiva paikka asua" - lehdistötiedoite.
Aikuisten oikeasti, MIKÄ tätä kaupunkia ja sen päättäjiä vaivaa?
Olen aina ennen puolustanut kotikaupunkiani, jos joku sitä mollaa. Nyt en taida enää vaivautua, vaan sanon tänne muuttamista harkitseville, ÄLÄ MUUTA!
Sivukirjastot kiinni, samalla rahalla koira-aitaus Hirvensaloon. Wikeström & Krog kaunis talo jyrän alle, jätevedenpuhdistus keskelle kaupunkia ja liian tiivistä rakentamista Linnafäläntille ja Kakolan kukkulalle.
Rahat pois taideoppilaitokselta, tilat pois taiteilijoilta, mutta rahaa palaa miljoonia "kulttuurikaupunki-huuhaa" -hankkeelle, jota kukaan ei muista enää vuoden päästä.
Louhi kumisee tyhjyyttä, mutta silti pitää saada toinen parkkiluola viereen torin alle.
Tuleva Tall Ship race kiva ja tuonee yrittäjille ja hotelleille tuloja, muttei lohduta paria pvää pidemmälle kaupunkilaisia.
Aikuisten oikeesti, työpaikka odottaa Hgissä, taidan ottaa sen vastaan ja muuttaa pois tästä Turku-nimisestä-läävästä!
On se kivaa olla Turkulainen
7
431
Vastaukset
- Emerald
Mä muutan kans!! :) Mennäänkö kahville Kiasmaan kun ollaan muutettu? :D
Mua on kans pänninyt tämä meidän kaupungin moniongelmaisuus ja ihme sössiminen joka asiassa. Se tekee oudon negatiivisen tunnelman koko kaupunkiin.
Helsingissä on vaan yksi ongelma...asuminen. Hesan asumistilanne on niin vaikea.- maalaispappa
Haluamme muuttaa Turkuun vaimoni kanssa ja voisimme tehdä vaihtokaupat asunnon suhteen; asumme noin 30 kilometrin päässä Turusta, Helsingin suuntaan. Mikäli teillä on asunto siellä keskustassa, kävelykadun varrella, voitteko laittaa viestiä tälle nimimerkille. Olemme todella kiinnostuneita ! Täällä maaseudulla ei ole mitään noista mainitsemistanne ongelmista, purjelaivajutuista puhumattakaan.
- Pullukka
Asun 50 m päästä Mikelin kirjastosta enkä käy siellä ikinä. Meillä on hieno uusi kirjasto keskussa aivan lähellä Martin ja Mikaelin kirjastoa, jonne kävelee/pyöräilee hetkessä. Kyllä myös tuulessa ja tuiskussa, kakaroiden kera tai ilman. Ne ketkä vastustavat sivukirjastojen sulkemisia eivät ole tainneet edes katsomassa kuinka surkeita ja vanheituneita ne on. Ja vanhuksiin on turha vedota, jos jaksaa kävellä Wikken ruokakauppaan istuskelemaan ja pyörimään tien tukkeeksi, niin jaksaa vielä sen yhden korttelin kävellä siihen pääkirjastoonkin.
- noidankehän
Miksiköhän ne sivukirjastot on vanhentuneita ja surkeita? Saattaisiko olla siitä syystä ettei kaupunki ole viime vuosina niihin juuri viitsinyt panostaa? Saadaan kävijämäärää vähän karsittua, että sitten voidaan lakkauttaa surkea sivukirjasto vedoten huonoon käyttöasteeseen. Mikaelin kirjastonkin aukiolopäivät on vähennetty minimiin. Ihmekös tuo on ettei ihmisiä käy tarpeeksi. Lapsesta saakka olen Mikaelissa käynyt ja edelleen asun samoilla seuduilla. Viime vuosina on vaan ollut pakko turvautua pääkirjastoon Mikaelin huonojen aukioloaikojen takia. Olen siis kuitenkin vielä käynyt Mikaelissa aina, kun mahdollista.
Saattaa kuulostaa ylitunteelliselta, mutta lähes sydäntä raastaa, kun se kirjasto suljetaan. Kivoja lapsuusmuistoja on sieltä kirjastosta paaaaljon...Mutta niin, kaipa se 100 000 euroa oli kaupungille liikaa... - Siniste
Mistä tiedät, kuinka vanhentuneita/surkeita ovat? Kun et kerta käy ikinä?
Taidat kuulua niihin "perästävedettäviin" kaupunkilaisiin, joilla ei ole omaa mielipidettä, vaan huutelevat ulkoa opittua?? - Pullukka
Siniste kirjoitti:
Mistä tiedät, kuinka vanhentuneita/surkeita ovat? Kun et kerta käy ikinä?
Taidat kuulua niihin "perästävedettäviin" kaupunkilaisiin, joilla ei ole omaa mielipidettä, vaan huutelevat ulkoa opittua??Olen käynyt useammankin kerran ja tässä asiassa taitaa olla nyt vaan kaksi mielipidettä. Toinen haluaa että kirjastot säilyy ja toinen ei. Aika hullu väitös, että ne ketkä on eri mieltä sinun kanssa, on perässävedettäviä ja helpompi se olisi opetella ulkoa kirjastojen puoltamista, kun siitä vouhotettaa joka paikassa.
- pähkinänkuoressa
päättäjien viimeisimmät töppäykset ja listaa voisi vielä jatkaa pitkästikin. Turku on todella ansainnut jumbosijansa imagokartoituksessa mutta päättäjät eivät tulosta hyväksy. Niin kauan kun tosiasioita ei tunnusteta, on ihan turha odottaa mitään parannusta asiaan.
Turha tänne on jäädä näiden huonojen päätösten maksumieheksi. Pukkinen viimeisenä sammuttakoon valot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163325Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3703049Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o752878Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362739Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582248- 491869
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141779- 831778
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181769- 571659