Kyselisin onko muita syitä välttää karenssia jos itse irtisanoutuu työstä,kuin että jos palkanmaksua on laiminlyöty ja työturvallisuus on vaarannettu?
Miten esim. terveydelliset syyt vaikuttavat karenssiin jos itse irtisanoutuu? Riittääkö lääkärintodistus? Mitä muuta vaaditan?
Karenssin välttäminen
8
797
Vastaukset
- Juuri...
Eipä ole juuri muita karenssivälttämissyitä ja nuo mainitsemasikin täytyy olla selvät esim. siten, että joko liitto tai työsuojelupiiri on ollut selvittämässä asiaa eikä korjausta ole saatu.
Lääkärintodistus voi auttaa, jos kyse on erittäin vakavasta sairaudesta. Esim. psykoosi tms., mikä on aiheuttanut irtisanmisen.
Esim. allergiat, astma tms. ei yleensä kelpaa.- pätkätöitä inhoavat
Jollet kykene KOKO aika töihin eivät huoli
sellaiseksi työnhakijaksi jolle maksetaan
korvauksia Kelasta.Jos terveyden tila ei tätä
salli,harkitsisin koko työvoimatoimistolle
menoa,paitsi jos tykkää kyykytyksestä,vittuilusta
ja nöyryyttämisestä!
- tai sinut irtisanotaan
karensista päätää virkailija ,sinua voidaan kyllä kuulla omassa asiassasi,muta karenssi päätöksen tekee virkailija aivan kuten hoitava lääkäri tekee päätöksen hoidosta ,voi kyllä kuulla sinua ,mutta päätöksen tekee lääkäri.
Tämä on se systeemi hyvinvointiyhteiskunnassa ei tämä muuten pyöri.- hevomiesten tietotoimistosta
Et tiijä hyvinvointiyhteiskunnasta höykäsen pöläystä. Etkä sitäkään vähää siitä, miten karenssiasiat käsitellään ja määrätään.
Tälläkin palstalla se on usiasti selitetty, joten yritä vanhoja viestejä selaamalla asia itselles oikein selvittää. Mulla ei nyt ole aikaa alkaa sulle taas kerran samaa asiaa alkaa vääntämään.
Senverra voin vinkkiä antaa, että yksittäinen virkailija ei voi karenssia määrätä kenelekkään, vaikka miten paljon haluaisi.
Hoitavien lääkäreiden tekemiset ja päätökset ei kuulu työkkäri virkalijalle nekään. - erillainen kokemus
hevomiesten tietotoimistosta kirjoitti:
Et tiijä hyvinvointiyhteiskunnasta höykäsen pöläystä. Etkä sitäkään vähää siitä, miten karenssiasiat käsitellään ja määrätään.
Tälläkin palstalla se on usiasti selitetty, joten yritä vanhoja viestejä selaamalla asia itselles oikein selvittää. Mulla ei nyt ole aikaa alkaa sulle taas kerran samaa asiaa alkaa vääntämään.
Senverra voin vinkkiä antaa, että yksittäinen virkailija ei voi karenssia määrätä kenelekkään, vaikka miten paljon haluaisi.
Hoitavien lääkäreiden tekemiset ja päätökset ei kuulu työkkäri virkalijalle nekään.asiasta .Käytäntö on minua opettanut.Kirjoissa voi olla toisin mutta käytännössä vastuu virkailija saa halutessaan karenssin kelle tahansa asiakkaistaan.
- Virkailija touhuilee
erillainen kokemus kirjoitti:
asiasta .Käytäntö on minua opettanut.Kirjoissa voi olla toisin mutta käytännössä vastuu virkailija saa halutessaan karenssin kelle tahansa asiakkaistaan.
Koska lautakunta ei virkailijan tekemiä esityksiä muuta kuin pakon edessä, käytännössä virkailija päättää karenssista.
On aivan turha sössöttää, että jossakin lakikirjassa lukee näin ja noin, kun kerran se käytännössä tapahtuva sen asian ratkaisee. - tämänkin virkailijan
Hoitavien lääkäreiden tekemiset ja päätökset ei kuulu työkkäri virkalijalle nekään.purkauksen syy.Huono omatunto?
- Voi...
Hoitavien lääkäreiden tekemiset ja päätökset ei kuulu työkkäri virkalijalle nekään.''Senverra voin vinkkiä antaa, että yksittäinen virkailija ei voi karenssia määrätä kenelekkään''
On tainnut jäädä havaitsematta, että työvoimatoimikunnat on lakkautettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862