Tietääkö kukaan miten pitäisi vesieristää saunan oven karmin alapuolella olevan harkkoseinän harkot. Saunasta on kuten normaalistikin käynti kylpyhuoneeseen ja kylpyhuoneeseen on nyt laitettu normaali vesieristys (vetonit) jota on nyt jatkettu karmin kohdalta (10cm paksut harkon päät) saunan puolelle asti. Saunaan laitetaan saunasatu, eli siihen tulee normaali alumiinipinta höyrysuluksi. Saunasatuun tulee karmin kohdalle paljas uretaanipinta näkyviin, joka pitää vielä peittää alumiinilla. Mutta pitäisikö alumiinia jatkaa höyrysulkuna melkein kylpyhuoneen puolelle asti? Tällöin tulisi alumiinia osittain jo laitetun vesieristeen päälle. Pysyyko alumiiniteippi kiinni vesieristeessä? Toki kun oven karmit laitetaan niin se ruuvataan kiinni ja uretaani puristaa alumiinin kiinni vesieristeeseen ja ratkaisu siltä osin lienee hyvä; eli alumiinin ja vesieristeen väliin ei jää vettä muhimaan. Mutta karmin alaosaanhan tulee laatoitus, eli miten siellä tuo saunasadun uretaaniosuus (leikkauspinta) pitäisi eristää?
Mitenkäs te muut olette asian ratkaisseet?
Kaikenlaista pientä funtsittavaa tulee aina esille rakennusvaiheessa ja on vaikea keksiä tai löytää hyviä ratkaisuja..
Vesieristys/höyrysulku: saunan ovenkarmit
3
4633
Vastaukset
- ...
Varmemmin pitävä liitos taitaa syntyä, kun vesieristeen sivelee folion reunan yli. Eiköhän tuosta hyvä tuu, kun vetäiset nyt sen teipin vaan siihen vesieristeen päälle ja lisäät vesieristemassaa sauman päälle...
Kyllähän sulla siellä saunan puolen lattiassakin ja hieman seinälle nostettuna pitäisi vesieriste olla, joten en hahmota miten tuosta sielläkään ongelma tulisi. Samoin siellä vesieristemassaa hieman alumiinin päälle vetäen... Vedä alumiini vain välttämättömän matkan oviaukkoon, älä turhan pitkälle, jos tarttuvuus epäilyttää. Vesieristemassalla nyt ainakin on riittävä tarttuvuus...- juttu...
on poijaat niin, että sadun foliopinnasta viilletään kaistale irti, joka sitten vedellään vesierkalla! täällä taas ilmeisesti tee-se-itse-reiskat arvuuttelee kilpaa?
- eriste viedään
ehjänä pesuhuoneesta saunaan eli molemmat lattiat ja nosto seinille myös löylyhuoneesssa. Löylyhuoneessa seinien alaossas kiertää laatat ja paneelit peittää kaikkialle saunasadut. Myös oven kohdalla satu jää panelien ja listojen alle, ei se teippi näy mistään.
Satuohjeissa taitaa olla myös ohje miten satu laatoitetaan jos se menee lattiaan saakka.
Harkoonhan vesieriste tarttuu suoraan tai tasotteen päälle miten vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295594Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144164Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512880Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3021419Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3991148Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148