Tupakointi loppui!

savutonnyt

Raskausviikkoja on nyt tasan 15 ja vihdoinkin olen saanut kokonaan lopetettua tupakoinnin! Olen samalla kertaa ylpeä itsestäni ja harmittaa että en aikaisemmin tehnyt tätä viimeistä siirtoa. Olen vähentänyt tupakointia rajusti heti plussaamisen jälkeen, mutta kokonaan en osannut lopettaa kuin vasta nyt.

4 päivää täyttä savuttomuutta takana ja tiedän että edessä on vielä hankalia päiviä. Käyttöä olisi nikseille ja kannustaville kommenteille, sekä vertaistuelle.

7

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

On aina niin kiva lukea näitä, että joku on päättänyt tehdä hyvän päätöksen sekä itsensä että lapsensa kannalta. Edessä on takuulla vaikeita päiviä, mutta älä anna periksi. Vaikeimpina hetkinä mieti tulevaa lastasi ja kuinka paljon tekosi hyödyttää lastasi.

Tulipa tästä hyvä fiilis näin viikonloppua vasten :)

• ,,mariiaaa...

Itselläni on nyt raskausviikko 23 menossa ja itse lopetin tupakoinnin n.8-9 raskausviikon aikana :)
      Ei ole ollut mitään ongelmaa lopettaa ainakaan mulla :) Harvensin ekaksi ja sitten rupesi tulemaan niin kehno olo kun kävin harvoin tupakilla et parempi kun lopetti.Mut ny on tullut sit et tekis mieli tupakkia mut en ole siltikään polttanut en tiiä johtuuko se näistä raskaudenajan mieli johteista vai mistä :D onnea sinulle :)

• rv 5+5

hienoa että olet lopettanut!
      mä lopetin 10 päivää sitten, kun sain plussan tikusta.
      poltin noin 10-15 röökiä päivässä, joten piti syödä purkkaa muutama päivä... (2mg)
      nyt oon saanu jätettyä jo purkankin pois ja olo on mitä mainioin! ei oo (ainakaan vielä) ollut yhtään pahoinvointiakaan.
      noin viikko voi olla aika tuskaa, varsinkin jos et mitään korvaushoitoa käytä, mutta kyllä se sitten palkitsee.
      koita keksiä kaikkea muuta tekemistä, ettet kokoajan ajattele polttamista.

VOIMIA!!

• juttu..

Itse plussasin kaksi viikkoa sitten ja olen siitä asti polttanut 3 tupakkaa/päivä. Tätä ennen poltin askin päivässä. Tietenkin noista kolmestakin tupakasta on huono omatunto, mutta en tiedä miten niistä pääsis vielä eroon. Reilu vähentäminen on ollut iso muutos jo sinänsä ja joudun syömään nikotiini-purkkaa sen lisäksi. Ja mainitsen vielä, että olen jo polttanut 14-vuotta.

Itse olen yrittänyt netistä löytää tietoa, mitä tupakka tekee sikiölle ja lukea niitä koko ajan. Sit kun olen tupakalla, yritän koko ajan ajatella mitä savu ja myrkyt tekee mun lapselle. Sit ajattelen niitä ongelmia, mitä tupakka on aiheuttanut omalle elämälle, mm. rahanmeno, keltaiset kynnet, pahanhajuiset vaatteet ja hengitys, huononemaan päin oleva iho, hengästyminen, ajan menettäminen tupakkatauoille, häpeä tietyissä paikoissa tupakoidessa jne..

Tsemppiä ja jaksamista sinulle!

• :))))

Itse lopetin heti viime sunnuntaina, koska sain ovistestiin, ja myöhemmin samana iltana raskaustestiin, plussan..välillä kyllä tekee mieli, kun mies polttaa..mutta silloin ajattelen, että vauva on etusijalla kaikessa..

• savutonnyt
        :)))) kirjoitti:

Itse lopetin heti viime sunnuntaina, koska sain ovistestiin, ja myöhemmin samana iltana raskaustestiin, plussan..välillä kyllä tekee mieli, kun mies polttaa..mutta silloin ajattelen, että vauva on etusijalla kaikessa..

Kiitos kaikille ihanista viesteistä! Juuri tuollaisia ihmisiä toivoinkin täältä löytäväni. Jokaiselle, joka on samassa tilanteessa kuin minä, toivon mielenlujuutta ja itsekontrollia, sitä tähän hommaan tarvitaan paljon :D Kaikille oikein ihanaa ja savutonta viikonloppua!

• tita333
        savutonnyt kirjoitti:

Kiitos kaikille ihanista viesteistä! Juuri tuollaisia ihmisiä toivoinkin täältä löytäväni. Jokaiselle, joka on samassa tilanteessa kuin minä, toivon mielenlujuutta ja itsekontrollia, sitä tähän hommaan tarvitaan paljon :D Kaikille oikein ihanaa ja savutonta viikonloppua!

Mulla maha-asukki ilmeisesti halus kertoa, että elä nyt tommosia myrkkyjä tänne pistä, on täällä muitakin! Jo ennen kun plussasin, alkoi röökin poltto vähentyä. Plussan jälkeen oli kyllä pakko polttaa, niin hermostutti kun eka eikä niin suunniteltu.. Mutta pian ihana sattuma ;) Sen jälkeen hajukin oksettaa, esm bussissa on pakko istua jonku semmosen näkösen viereen, joka ei VARMASTI polta!! Polttanut olin 7v, sätkiä ennenkuin uudenvuoden 2009 aikaan tehdastekoisiin siirryin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1259
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe