Apua, sain kaverilta sokerimittarin lainaksi (muuten vaan) ja mittasin ruuan jälkeen 1,5 h kuluttua sokerit ja ne oli 9,8 ja mittasin viel varmistukseksi uudelleen ja ne oli 10,2! Oon viikolla 20. Paastoarvo oli 4,7. Onko mulla mahdollisesti raskausdiabetes ja miten niitä arvoja nyt voi seurailla? En ole ylipainoinen eikä suvussa diabetestä.
sokeriarvot rask.diabeteksessä?
8
358
Vastaukset
- pelipöm
Minulla mitattiin sairaalassa.. tunti glukoosiliuoksen ottamisesta arvoni oli 12, ja se oli lievä raskausdiabetes. Mielestäni raja oli 10.. enooo varma.. Hoitona vain terveellinen ja säännöllinen ruokavalio.
Tuo sinun paastoarvo ainakin on ok! Muuten en tiedä voiko noin sitä edes mitata, kun kai se riippuu siitäkin mitä olet syönyt....
Ei kannattaisi huolehtia noin ja etsiä itsellensä turhaa murehdittavaa........... - raja-arvoja
paastoarvo tulisi olla alle 5.5 eli sinun paastosi ollut hyvä mutta ruoan jälkeinen arvo liian korkea, koska sen tulisi olla tunnin kuluttua ruoasta alle 7.8.
Noita kotimittauksen tuloksia ei tule verrata sokerirasituskokeen raja-arvoihin, ovat eri koska siellä juodaan ihan sokerilientä, ei syödä ruokaa.
Puhu neuvolassa asiasta ja pyydä päästä sokerirasitukseen. Parempi ottaa asiasta selvää jotta sille voidaan jotain tehdä. Tsemppiä!- sokerihuuurre
Kiitos noista raja-arvoista. Tiedän ettei sokerilitkun juominen sama asia kuin ruokailun jälkeiset arvot. Mulle tehty sokerirasitus ennen raskautta ja ollut oikein hyvät arvot. Ja uuteen sokerirasitukseen olen menossa mutta vasta kuukauden päästä.
- kysellä!
soita neuvolaan ja tee se pikimmiten!
Et oo vastuussa pelkästään itsestäs vaanmyös vauvastasi. Halunnet kuitenkin vauvalle parasta?
Diabetes ei ole kamala tauti. Pistäminen saattaa pelottaa, mutta älä nyt sen takia jätä hakematta apua!"
Itsekin diabeetikko- sokerihuuurre
Ei ollut sopivia aikoja ennen kuin kuukauden päästä! Ja siellä ajanvarauksessakin sanottiin että ei hätää ja kun kerran voi itse seurata arvoja jatkossakin.
Mua ei mikään pistäminen pelota, en tajua miten se voisi edes pelottaa! Eihän sellainen uskaltaisi edes synnyttää... Sitäpaitsi tuo ajanvarauksen täti sanoi että ruokavaliohoito on eka jos vikaa olisi eli voin syödä kuten raskausdiabeetikot jos arvot nousee liiaksi. - .,.,.,.,.,
sokerihuuurre kirjoitti:
Ei ollut sopivia aikoja ennen kuin kuukauden päästä! Ja siellä ajanvarauksessakin sanottiin että ei hätää ja kun kerran voi itse seurata arvoja jatkossakin.
Mua ei mikään pistäminen pelota, en tajua miten se voisi edes pelottaa! Eihän sellainen uskaltaisi edes synnyttää... Sitäpaitsi tuo ajanvarauksen täti sanoi että ruokavaliohoito on eka jos vikaa olisi eli voin syödä kuten raskausdiabeetikot jos arvot nousee liiaksi.No et varmaan odota kuukautta!! Ei voi olla totta miten ne on voinu noin sanoa! Mitä nopeammin se selviää, sen parempi! Nyt kyllä vaadit ajan, vaikka jo heti ensi viikolle.
- sh/th
.,.,.,.,., kirjoitti:
No et varmaan odota kuukautta!! Ei voi olla totta miten ne on voinu noin sanoa! Mitä nopeammin se selviää, sen parempi! Nyt kyllä vaadit ajan, vaikka jo heti ensi viikolle.
Raskausdiabetesta ei kannata alkaa tutkimaan liian aikaisin. Alkuperäisen kannattaa odottaa se kuukausi. Nyt sokeriarvot voivat olla ok, mutta kuukauden päästä eivät. Raskaus ei ole vielä rv20 niin suuri rasitus keholle. Vielä noista viitearvoista niin ne sun ruuan jälkeen mittaamasi arvot olivat ihan ok. Tunti syömisen jälkeen mitattu arvo on alempi kuin 1.5 tuntia ruuasta mitattu, 2 tunnin arvo on sitten taas lähtenyt laskuun.
- ...
sokerihuuurre kirjoitti:
Mua ei mikään pistäminen pelota, en tajua miten se voisi edes pelottaa! Eihän sellainen uskaltaisi edes synnyttää... Sitäpaitsi tuo ajanvarauksen täti sanoi että ruokavaliohoito on eka jos vikaa olisi eli voin syödä kuten raskausdiabeetikot jos arvot nousee liiaksi.joitakin pelottaa neulat ja pistämiset ihan fobiaan asti, joten jollekin tuo pistäminen saattaa olla todella suuri koetus. Se silti kulje välttämättä käsi kädessä synnytyspelon kanssa, joten hiukan omituinen rinnastus että jos pelkää pistämistä, ei uskaltaisi synnyttää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse43713SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933619Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1283350Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713332Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202186Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251768- 321519
- 321471
- 911393
- 151333