puhdistus

oiliii

Noin 20 vuotta vanha 1500 l muovinen öljysäiliö ollut sisällä.

Millä se puhdistetaan sisältä? Ja tarvitseeko se puhdistusta?
Nyt näyttäisi öljyä olevan noin 60 senttiä mittarin mukaan.

8

4472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkään puhdistanut

koskaan ja 20 jo täynnä, se pitäis imeä tyhjäksi sakasta ja huuhdella ja taas tyhjentää mutta nykyiset öljyt on puhtaita menee vielä toiset 20 vuotta.

• ainakaan

Yksin mene tyhjää säiliötä putsaamaan.
        Vaikka säiliö olisi tyhjä,niin lämpimässä olevassa säiliötilassa on aina sen verran huuruja,että syrjäyttää hapen.Elikkä mieluummin ammattilaiselle tai sitten varmistaa homma niin ,ettei kipua sinne säiliöön viimmesen kerran.
        Vaara on aina,olkoon kyseessä minkälainen säiliö
        tahansa.Jopa pellettivarastoon on jäänyt,kun ei ole huolehdittu riittävästä tuuletuksesta.
        Tuo ei ole leikin asia.

• itsekin

yrittää puhdistaa kun säiliö on poltettu tyhjäksi. Homman vaikeus riippuu säiliön merkistä. Perinteinen Liplast on ylivoimaisesti hankalin puhdistettava koska putkien yhteet ovat vain 2" kierteellä.
      Jos itse yrittää tehdä, tarvitaan painepesuri ja imuri jolla pohjaliete ja pesuvesi imetään säiliön pohjalta. Ja eikun puhdistamaan.

• Oilon

Elä puhdista. Minulla on 30 vuotta vanha teräs-säiliö ja ei ole kertaakaan puhdistettu. Mitä ne roskat haittaa säiliön puhjalla. Muista aina poltin sammuttaa täytönajaksi. Pidä vielä poltin pois päältä puoli tuntia että sakka ehtii painua pohjaan.

Säiliön puhdistuksen ovat keksineet säiliön puhdistusta tekevät yritykset. Jostakin se leipä on saatava.

• sakkaa

kuinkas paljon sakkaa pohjalle kertyy? mulla ainakin on öljy säiliössä imuputki säiliön pohjalla, mites se muuten tyhjäks tuliskaan, enkä ole koskaan pysäyttänyt poltinta täytön ajaksi eikä ole minkäänlaisia häiriöitä ollut. suodattimen olen vaihtanut kerran vuodessa. säiliö on yli 30v vanha.

• täytön
        sakkaa kirjoitti:

kuinkas paljon sakkaa pohjalle kertyy? mulla ainakin on öljy säiliössä imuputki säiliön pohjalla, mites se muuten tyhjäks tuliskaan, enkä ole koskaan pysäyttänyt poltinta täytön ajaksi eikä ole minkäänlaisia häiriöitä ollut. suodattimen olen vaihtanut kerran vuodessa. säiliö on yli 30v vanha.

yhteydessä pitää parin tunnin tauko polttimen käytössä, koska säiliötä täytettäessä kaikki pohjalla olevat 20 vuoden sakat lähtevät liikkeelle ja saattavat tukkia suodattimen. Tauon aikana kaikki sakat laskeutuvat pohjalle, eikä öljyputken pieni imu saa niitä liikkeelle.

• vai mitä
        täytön kirjoitti:

yhteydessä pitää parin tunnin tauko polttimen käytössä, koska säiliötä täytettäessä kaikki pohjalla olevat 20 vuoden sakat lähtevät liikkeelle ja saattavat tukkia suodattimen. Tauon aikana kaikki sakat laskeutuvat pohjalle, eikä öljyputken pieni imu saa niitä liikkeelle.

kuinka paljon sakkaa säiliössä voi olla jos imuputki on säiliön pohjalla????

• Säiliömies

Kiitos tästä valaisevasta kommentista. Kyllä se oli kuule niinpäin että 70-luvun loppupuolella rupesi säiliöitä syöpymään puhki ja huoltotarve tuli sitä kautta. Ensimmäiset oikeat säiliöhuoltofirmat aloittivat joskus 70-luvun lopussa. Mutta kun et ymmärrä niin jatka Sinä vaan lämmitystäsi huolettomasti. Ei se sakka paljoa haittaa säiliön pohjalla, varsinkaan jos polttimessa on 1-putkijärjestelmä mutta kun siellä pohjalla on lähes aina tippa vettä ja se aiheuttaa pitkässä juoksussa teräslevyyn pistesyöpymiä ja lopulta säiliön puhkeamisen. Siitä seuraa sisätiloissa vähintään pieni katastrofi jolloin säiliö puretaan pois, öljyyntynyt betoni piikataan pois ja lattia valetaan uudelleen. Säiliö vaihtuu samalla yleensä muoviseksi. Ilman edellä mainittua remonttia öljyn haju ei häviä kiinteistöstä mihinkään. Ja usko huviksesi että tuollainen remontti MAKSAA vähän enemmän kuin sen muutaman satasen jonka säiliön puhdistus maksaa. Mukavia lämmityskelejä vaan Sinulle.
        Terv. Sutki Savolainen, säiliömies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66