Olen ollut nyt jo 6kk Sveitsissä turistina, matkustelen, opiskelen kieliä jne. Olen miettinyt jo pitkään tänne lopullisesti asettumisesta. Minulla on täällä sukulaisia, ystäviä, asunto ja kielitaitokin on hallussa. Ongelma on työpaikan kanssa. Töitä ei saa ilman kunnon oleskelulupia, mutta olen myös kuullut ettei näitä lupapapereitakaan saa ilman töitä. Mitä siis tehdä? Entä jos etsin aluksi jonkun vaatimattoman työpaikan jossa papereita ei kysytä, kuten siivous, tiskaus vain jotta saisin paperit? Olisin erittäin kiitollinen jos saisin kuulla muiden ajatuksia.
Muutto EUn ulkopuolelle
miten mahdollista
1
710
Vastaukset
- uuhuu
Ei se ihan noin käy, että menee papereitta töihin ja sitten sen luvattoman paikan avulla hankkisi ne paperit... Käytännössä homma yleensä hoidetaan niin, että etsit työnantajan, joka haluaa sinut palkata, ja tämä firma sitten sponsoroi sinulle työluvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446