kuulkaahan nyt

arvon parveketupakoinnin

vastustajat! Minä tupakoin parvekkeella ja eräs naapurini valittaa kun hän ei harrasta tupakointia. Toisaalta olen yrittänyt saada kaupungimme keskustan autottomaksi koska inhoan pakokaasun löyhkää (jota tulvii asuntoomme, pakkaspäivinä tekisi itkeä mieli), ja liikun itse pyörällä. Mutta naapuri on ehdottomasti sitä mieltä että autolla on ajetta vaikka se pieni matka ja paljon tupankansavua pahempaa paskaa ilmaan päästettävä! Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

16

1015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrä

Niin minäkin tupakoin ennen, mutta en enää, mutta autoilen kyllä, ja isolla autolla (4,2 litranen kone)mutta hölmöt laittoivat noita töyssyjä ja 40km/h rajoituksia, sillä sitä saastetta nyt pukkaa tuplasti, mutta eikös noissa nykyisissä OK-taloissa ole kaiken maailman suodattimet, että eivät saa kaikkia paskoja taloihinsa sisälle.

• yhteisvaikutus

joka tekee pakokaasusta sinulle niin pahan. Tupakoi vaan sinnikkäästi parvekkeella. Hajut menee sisällekin, samoin pakokaasut, vaikka ikkunat olis kiinni.

• ++++++++++

Näin se tietysti on. Toisten paheet huomataan mutta ei omia.

• kuin sisällä

Suvaitsevaisuutta ihmiset! Antaa polttaa parvekkeella, parempi niin kuin et polttaa sisällä.

Kerrotaloasuminen vaatii sekä sääntöjä että joustavuutta molempia. Ei parvekkeella polttaminen ole sääntöjen vastaista, meluaminen yöllä on.

• mistä puhuvat

Jos poltaa sisällä, savu ajautuu kokotalon ilmanvaihtoon.

Ilman vaihtoa on keitiössä pesutiloissa ja vaatehuoneessa.
        Ilmanvaihtokanavista ei tupakan hajua saa millään pois.

• polttaa parvekkeella
        mistä puhuvat kirjoitti:

Jos poltaa sisällä, savu ajautuu kokotalon ilmanvaihtoon.

Ilman vaihtoa on keitiössä pesutiloissa ja vaatehuoneessa.
        Ilmanvaihtokanavista ei tupakan hajua saa millään pois.

Siksi ja myös paloturvallisuuden kannalta parempi että tupakoivat harrastavat touhuaan parvekkeella eikä sisällä!

• iran

Lopetin tupakoinin kolmevuotta sitten ja enpä ole huomannut mitään muuta ihmeelistä, kuin sen. ostin osakkeen kaupugista ja olen siellä muutamia viikkoja vuodesta. On parvekkeet ja lasitetut sellaiset, mutta jostakin vain se tupakan savu saapuu jopa makuuhuoneeseen saaka, ei oikein tunnu kivalle tuoksulle. Tosin ei minun tupakkalakooni, vain sanoisinko lopetukseen ole vaikuttanut mitenkään.
      Inhottvalle vaan tuntuu jos sitä joutuu nuuhkimaan joka ikinen aamu, taikka ilta,"ehkä möys päivisin".
      Tämä tästä asiasta.

• täytyy..

omassa kodissaankin kärsiä käryjä?? Kyllä tupakansavu tunkeutuu sisälle, vaikka kuinka inttäisitte vastaan. Saisivat sitten tupakoitsijat maksaa enemmän vastiketta/vuokraa, kun pilaavat muiden sisäilman!

• Lee-

Mitä apua tuosta ylimääräisestä vastikkeesta olisi? Miten se auttaisi muita tupakoimattomia asukkaita? Saisitko sinä siitä jonkinlaista mielihyvää? Turhaa marinaa tällainen, ainoa syy sille, että luen näitä, on osan kommenteista hauskuus ja välillä toki löytyy asiallisiakin kommentteja.

Itse muutin viime syksynä rivitalosta kerrostaloon ja toistaiseksi on ollut hyvin vähän valittamisen aihetta. Muut asukkaat vaikuttavat ihan asiallisilta, mitä nyt pariin kertaan tullut muutama sana vaihdettua, minkäänlaista kyttäystä en toistaiseksi ole havainnut, joskin yhdessä asunnossa jostain syystä aina väliovi auki. (Ovisilmän reiässä näkyy valoa). Tuonkin olen huomannut vain siksi, etten jaksa laittaa valoja päälle kulkiessani rapussa, eivätpä sitten kyttääjätkään näe, että kuka siellä menee.

Ainoa asia, joka on välillä pistänyt ketuttamaan on yllättävän usein tapahtuva seinien poraaminen. Lauantaina, kun olisi mahdollisuus nukkua hieman pidempään, niin suhteellisen monesti jollakin on tarvetta kiinnittää jotakin seinälle. Nyt tuota ei onneksi ole tapahtunut noin kahteen viikonloppuun joskin tänään kuului poran ääntä noin 5min. Tuo ei kuitenkaan ole mitään normaalin puolen tunnin poraamisen rinnalla. Yleensä poraaminen on kuitenkin aloitettu noin klo 12 aikoihin ja se on ihan sallittua, joten minkäs sille sitten voi, vaikka siihen herätessään tekisikin mieli mennä tunkemaan se poranterä jonnekin aivan muualle kuin kyseisen henkilön asunnon seinään.

Tupakoinnista voisin vielä sen verran manita, että kyllä meidänkin taloyhtiössä varmasti poltetaan säännöllisesti parvekkeilla, mutta olen hyvin harvoin havainnut minkäänlaista hajuhaittaa. Joskus tulee käytyä itsekin parvekkeella tupakalla ja silloin joku naapureista on joskus laittanut parvekkeen oven kiinni, tosin ihan normaalisti ilman mitään paiskomisia tms. Itse poltan hyvin harvoin kotona ollessani.

• Nenätön
        Lee- kirjoitti:

Mitä apua tuosta ylimääräisestä vastikkeesta olisi? Miten se auttaisi muita tupakoimattomia asukkaita? Saisitko sinä siitä jonkinlaista mielihyvää? Turhaa marinaa tällainen, ainoa syy sille, että luen näitä, on osan kommenteista hauskuus ja välillä toki löytyy asiallisiakin kommentteja.

Itse muutin viime syksynä rivitalosta kerrostaloon ja toistaiseksi on ollut hyvin vähän valittamisen aihetta. Muut asukkaat vaikuttavat ihan asiallisilta, mitä nyt pariin kertaan tullut muutama sana vaihdettua, minkäänlaista kyttäystä en toistaiseksi ole havainnut, joskin yhdessä asunnossa jostain syystä aina väliovi auki. (Ovisilmän reiässä näkyy valoa). Tuonkin olen huomannut vain siksi, etten jaksa laittaa valoja päälle kulkiessani rapussa, eivätpä sitten kyttääjätkään näe, että kuka siellä menee.

Ainoa asia, joka on välillä pistänyt ketuttamaan on yllättävän usein tapahtuva seinien poraaminen. Lauantaina, kun olisi mahdollisuus nukkua hieman pidempään, niin suhteellisen monesti jollakin on tarvetta kiinnittää jotakin seinälle. Nyt tuota ei onneksi ole tapahtunut noin kahteen viikonloppuun joskin tänään kuului poran ääntä noin 5min. Tuo ei kuitenkaan ole mitään normaalin puolen tunnin poraamisen rinnalla. Yleensä poraaminen on kuitenkin aloitettu noin klo 12 aikoihin ja se on ihan sallittua, joten minkäs sille sitten voi, vaikka siihen herätessään tekisikin mieli mennä tunkemaan se poranterä jonnekin aivan muualle kuin kyseisen henkilön asunnon seinään.

Tupakoinnista voisin vielä sen verran manita, että kyllä meidänkin taloyhtiössä varmasti poltetaan säännöllisesti parvekkeilla, mutta olen hyvin harvoin havainnut minkäänlaista hajuhaittaa. Joskus tulee käytyä itsekin parvekkeella tupakalla ja silloin joku naapureista on joskus laittanut parvekkeen oven kiinni, tosin ihan normaalisti ilman mitään paiskomisia tms. Itse poltan hyvin harvoin kotona ollessani.

mitään juuri haistakaan. Ankeaa elämää ilman tuoksuja. Tuoksuthan vaikuttavat alitajuisesti meihin. Jos olet täysin tupakoimatta viikkoja alkaa hajumaailma avautua uusiksi.

• äänestä heti

ja lapsiperheet maksaisivat myös enemmän kun metelöivät enemmän kuin mummot ja koiran omistajat maksavat enemmän kun koira haukkuu ja elikosta tulee karvoja rappuun enemmän kuin mummosta... näillä muutoksilla vanhuus taitaakin muodostua vallan edulliseksi ajaksi. Kuka lähtee ajamaan näitä mielettömiä muutoksia, onko vapaaehtoisia?

• on välttämätöntä

että maailma pyörii. Savunpuhaltelun tarpeettomuudesta ei varmaan tarvitse edes mainita?!

• Lopettakaa se!

Turha autoilu on ympäristörikos.
        Lopettakaa se!

• parvekkeella

ja samoin joskus asuntoni keittiössä varsinkin iltavuoron jälkeen, kun en halua aukoa parvekkeen ovea yöaikaan. Asunto on omani ja teen siellä mitä haluan.

• ...?

varmaan et vaihda koskaan asuntoa.

• savunpuhaltelijan

kitinää. "Mä teen mitä mä haluun. Muista viis".

Tuota se on kun oma napa on se maailman napa. Toivottavasti saat keuhkosyövän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19427
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      75
      6412
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6056
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      96
      5870
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5719
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      99
      5604
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      5043
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4727
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      57
      4066
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3695
    Aihe