maailmassa on monta

ihmeellistä asiaa

Tämä esimerkki on yksi niistä kummallisista asioista, jota en voi käsittä, vaikka tiedänkin mitä asia tarkoittaa.

Olen lukenut tällä palstalla ja muuallakin netistä sellaista asiaa, että perimistoimistot ostavat ja myyvät ihmisten velkoja. Tiedän mitä se tarkoittaa, mutta en voi käsittää miten jonkun ihmisen velka voi olla kauppatavarana. Miten voi olla mahdollista, että yhteiskuntakin sallii aivan laillisesti tällaisen epäinhimillisen toiminnan? Jos olen yhteen paikkaan velkaa, miten voi olla mahdollista, että tämä velka voidaan myydä jollekin toiselle, joka puolestaan voi sen joskus myydä seuraavalle jne. ? Minulle tätä on tapahtunut vain yhden kerran, kun Sergel osti Soneralle olevan velkani, mutta en muista missä perimistoimistossa se aiemmin oli. Tällä hetkellä olen päässyt irti perimistoimistoista enkä aio ikielämässä enää hankkia itseäni minkään verenimijän kynsiin. Parin vuoden päästä loppuu ulosotot ja se on siinä, onneksi on mukava ja asiallinen ulosottomies, jonka kanssa homma toimii.

10

757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulosottokin haiskahtaa

Jos vielä jatketaan tuota epäinhimillistämistä, niin kyllähän pakkohuutokauppa on lajissaan aivan kuvottavaa.

Häpeäpaaluun kytkeminen kirkonmenojen ajaksi poistettiin 1800-luvun lopulla liian häpeällisenä rangaistuksena??

Kuitenkin meillä yhteiskunnan toimesta muutetaan edelleenkin pienen ihmisen koko omaisuus ja elämäntyö pilkkahinnalla rahaksi, ajattelematta lainkaan siitä aiheutuvaa häpeää. Useat lehti-ilmoitukset tarkkoine henkilötietoineen(mm. syntymäaika!!!)takaavat velallisen suvulle ja varsinkin lapsille melkoisen häpeän.
      Parempien ihmisten kusipäiset kakarat osaavat olla sangen raadollisia ja vittumaisia pakkohuutokaupan uhriksi joutuneen lapsia kohtaan.

Mainitsemasi perintätoimistot saavat Suomessa toimia ja huseerata miten haluavat, kenenkään niitä estämättä.
      Siksi Suomen markkinolle onkin tullut monia ulkomaisia sijoittajia tekemään kunnon tiliä ostamalla täältä velkoja tai kokonaisia perintätoimistoja.
      Joidenkin perintätoimistojen omistussuhteet näyttävät juontuvan Islantilaisten bulvaanien kautta Venäjän mafiaan.
      Eli kyseessä on turvallinen ja tuottoisakin rahanpesu, huumeilla ja prostituutiolla tehdylle rikolliselle rahalle.

Ja tämän Suomi sallii!

• ap. kirjoittaja

Kiitos kommentistasi. Olen joskus lehdistä lukenut pakkohuutokaupoista ja niissä ilmoituksissa tosiaan mainitaan velalllisen tarkat henkilötiedot, mikä tuntuu aika uskomattomalle. Siis ei mitään yksilönsuojaa ole olemassakaan muuta kuin jossakin paperilla korkeintaan. Ihmisen mainen tietenkin menee, mutta mikä on vähintään yhtä ikävää, on se että joskus menee ruokakin suusta, kun rahat menee maksuihin.

Edelleen mua häiritsee ajatus siitä, että jonkun ihmisen velat voidaan myydä. Joku perimistoimisto myy siellä perinnässä olevan velan jollekin toiselle perimistoimistolle, maksaa siitä tietyn summan ja alkaa itse laskuttaa velallista. Tästä ne ylisuuret perimiskulut koituu. Tämä tällainen velkojen kierrätäminen pitäisi lailla kieltää. Olkoon ihminen velkaa siihen yritykseen, jonne alunperin on velkaa jäänyt, ja nuo perimistoimistot pitäisi lailla kieltää. Sitä ennen ei köyhyys ja leipäjonot lopu.

• Ylivelkainen_
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Olen joskus lehdistä lukenut pakkohuutokaupoista ja niissä ilmoituksissa tosiaan mainitaan velalllisen tarkat henkilötiedot, mikä tuntuu aika uskomattomalle. Siis ei mitään yksilönsuojaa ole olemassakaan muuta kuin jossakin paperilla korkeintaan. Ihmisen mainen tietenkin menee, mutta mikä on vähintään yhtä ikävää, on se että joskus menee ruokakin suusta, kun rahat menee maksuihin.

Edelleen mua häiritsee ajatus siitä, että jonkun ihmisen velat voidaan myydä. Joku perimistoimisto myy siellä perinnässä olevan velan jollekin toiselle perimistoimistolle, maksaa siitä tietyn summan ja alkaa itse laskuttaa velallista. Tästä ne ylisuuret perimiskulut koituu. Tämä tällainen velkojen kierrätäminen pitäisi lailla kieltää. Olkoon ihminen velkaa siihen yritykseen, jonne alunperin on velkaa jäänyt, ja nuo perimistoimistot pitäisi lailla kieltää. Sitä ennen ei köyhyys ja leipäjonot lopu.

johtua siitä, että eduskunnan määräysvalta on lipsahtanut perintätoimistoille, pankeille ja vakuutuslaitoksille, eli isolle rahalle. Siimes-kaupa on hyvä esimerkki.

• te siinä
        Ylivelkainen_ kirjoitti:

johtua siitä, että eduskunnan määräysvalta on lipsahtanut perintätoimistoille, pankeille ja vakuutuslaitoksille, eli isolle rahalle. Siimes-kaupa on hyvä esimerkki.

itkette, olette oikeiston rahanimijät äänestäneet eduskuntaan vuosikymmenten saatossa-ajavat vain rahavallan etuja !

• eijaksaenää
        te siinä kirjoitti:

itkette, olette oikeiston rahanimijät äänestäneet eduskuntaan vuosikymmenten saatossa-ajavat vain rahavallan etuja !

tämän kiskuroinnin ja velkojen myymisen takana on demarit ja vasemmistoliitto. He aikoinaan päättivät myydä Arsenalin velkakirjat riistofirmoille sekä kieltäytyvät asioiden tutkimisesta oikeusministeriä myöten ja salailevat asiakirjoja, joista selviäisi totuus kansan kuppaamisesta.

• joojoo-ministeri

Viimeisellä eduskunnan kyselytunnilla Tuija Brax nyökytteli vaan päätään jokaiselle Kataisen lausumalle sanalle erikseen. Hän oli enemmän samaa mieltä Kataisen kanssa kuin Katainen itse.
        Vihreät taitaakin olla nyt vain kokoomuksen puisto-osasto.

Keskittyisi Brax mielummmin miettimään perintätoimistojen tapaa periä korkoa korolle!

Suomen lakihan kieltää erityisesti koron kiskonnan, eli korkoa ei saisi periä korolle.
        Mutta roistomaiset perintäfirmat aitoon mafia-tyyliin kiertävät lakia ja käyttävät hyväkseen ammottavaa porsaanreikää.
        Ne myyvät ihmisten velkoja toisilleen kuin mitä tahansa konkurssipesien jäännöspartteja, ja tekevät näillä bisnestä, ja saavat tällä tavoin rahastaa korkoa korolle.

Häpeäsisit Suomi, ja sen (oikeus?)ministeri Tuija Brax!

• ap.

Jos ollaan velkaa jonnekin ja sitä velkaa aletaan perimään, no laitettakoon nyt sitten vaikka johonkin perimistoimistoon, niin sen velan pitäisi pysyä siinä yhdessä ja samassa perimistoimistossa koko ajan sen sijaan, että velka vaihtaa perijää tuon tuostakin. Ei velka ole tuote jota voi myydä.

• tässä maassa
        eijaksaenää kirjoitti:

tämän kiskuroinnin ja velkojen myymisen takana on demarit ja vasemmistoliitto. He aikoinaan päättivät myydä Arsenalin velkakirjat riistofirmoille sekä kieltäytyvät asioiden tutkimisesta oikeusministeriä myöten ja salailevat asiakirjoja, joista selviäisi totuus kansan kuppaamisesta.

ole ollut oikeisto enemmistö eduskunnassa yli 40 vuotta. Mitenkä jotkut demarit tämän päätöksen on tehnyt. Nää samat äänestää kokoomusta ja kepua ja itkee että " demarit " "demarit " ! Uskotko itsekin ?

• Ylivelkainen_
        tässä maassa kirjoitti:

ole ollut oikeisto enemmistö eduskunnassa yli 40 vuotta. Mitenkä jotkut demarit tämän päätöksen on tehnyt. Nää samat äänestää kokoomusta ja kepua ja itkee että " demarit " "demarit " ! Uskotko itsekin ?

nyt vaan niin on, että Lipponen hallituksineen teki päätöksiä jotka vaikeuttivat lamavelkaisten asemaa. Siimes-kaupat (vasemmistolaiset) myivät velat ulkomaille. Eikä om Koskinen (demari)kyseenalaistanut kyseistä kauppaa, vaikka kaupassa ei ollut muuta kuin epäselvyyksiä.

Toisekseen Lipposen(demari) hallitusten aikana oikeuslaitos on vedetty lopullisesti vessasta alas. Jos et usko perehdy pankki oikeuden käynteihin tai vakuutuslaitosten toimintaan, aineistoa kyllä löytyy....

• hallittu rakennemuutos
        Ylivelkainen_ kirjoitti:

nyt vaan niin on, että Lipponen hallituksineen teki päätöksiä jotka vaikeuttivat lamavelkaisten asemaa. Siimes-kaupat (vasemmistolaiset) myivät velat ulkomaille. Eikä om Koskinen (demari)kyseenalaistanut kyseistä kauppaa, vaikka kaupassa ei ollut muuta kuin epäselvyyksiä.

Toisekseen Lipposen(demari) hallitusten aikana oikeuslaitos on vedetty lopullisesti vessasta alas. Jos et usko perehdy pankki oikeuden käynteihin tai vakuutuslaitosten toimintaan, aineistoa kyllä löytyy....

Holkerin hallitus aloitti uuden hienon termin "hallittu rakennemuutos" pohjalta Suomen talouden alasajon.
        Rakennemuutos meni Holkerin ja oikeistolaisten pääomapiirien mielestä oikein sillä maassa tehtiin vuosisadan törkein omaisuuden uudelleenjako.

Köyhät vapautettiin turhasta omaisuudestaan ja se siirrettiin keinotellen ja pakkohuutokaupoin oikeistolaiselle omistajaluokalle.

Ahon ja Viinasen hallitus devalvaatio-kikkailuineen vaan toetutti kaikenmaailman Vegeliusten avulla jo ennalta päätetyn köyhdyttämisohjelman.

Maailman parhaita tuottoja tahkoavasta suomen pörssistä tehtiin omaissuuden uusjaon jälkeen maailman huonointa tulosta tekevä pörssi.

Vasemmisto teki virheen myydessään velat ulkomaille, mutta ne velat oli jo oikesitopuolueiden, kepu ja kokoomus avulla aikaansaatu!

Tästä et pääse mihinkään, sillä Suomi piti saada nopeasti euro-kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6175
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3796
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2811
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2340
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2231
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1699
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1312
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1256
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      33
      1248
    Aihe