"Hoos. 13:14. "
"Tuonelan kädestä minä heidät päästän, kuolemasta minä heidät lunastan ".
Tämän sanoi Jumalan ainokainen Poika. Hän ei voinut katsella meidän viheliäisyyttämme eikä sietää meidän perikatoamme, sillä hänen sydämensä palaa armosta ja laupeudesta, ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, Hes. 18:32.
Hän t6ahtoi lunastaa meidät helvetin vallasta ja vapahtaa meidät kuolemasta. Eikä hänen tahtonsa ollut mikään hedlmätön ajatus ainoastaan: mitä hän tahtoi, sen hän myös pani toimeen ja saattoi ihanaan päätökseen. - Mutta tosiaankin ihmeellisellä tavalla tämä toteutettiin !
Tuonelan kädestä
13
309
Vastaukset
- teutatess
Syntyy Jumalan iankaikkinen Poika ihmiseksi maailmaan, iankaikkinen vanhurskaus itse ilmestyy "syntisen lihan kaltaisuudessa ". Sillä "koska lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, jotta hän kuoleman vallassaan, se on perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat orjuuden alaisia ", Hebr. 2:14-15.
- teutatess
Totiseesti tämä työ , vaikka Hän oli Jumala Jumalasta! Sillä voimallinen oli meissä synnin, kuoleman ja perkeleen valta, josta Hän tuli pelastamaan meitä. Tämän Herramme, lunastajamme, täytyi näet itsekin kuolla, vaipua hautaan, astua alas helvettiin - riistääkseen siten kuolemalta sen odan, haudalta sen hampaat, helvetiltä sen vallan. Hänen elämän Herran , täytyi todellakin heittäytyä kuoleman avoimeen kitaan kukistaakseen kuoleman, ja Hänen täytyi kestää kaikki helvetin hirmuisuus kaataakseen tämän kaikkituhoavan.
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Totiseesti tämä työ , vaikka Hän oli Jumala Jumalasta! Sillä voimallinen oli meissä synnin, kuoleman ja perkeleen valta, josta Hän tuli pelastamaan meitä. Tämän Herramme, lunastajamme, täytyi näet itsekin kuolla, vaipua hautaan, astua alas helvettiin - riistääkseen siten kuolemalta sen odan, haudalta sen hampaat, helvetiltä sen vallan. Hänen elämän Herran , täytyi todellakin heittäytyä kuoleman avoimeen kitaan kukistaakseen kuoleman, ja Hänen täytyi kestää kaikki helvetin hirmuisuus kaataakseen tämän kaikkituhoavan.
Mutta iankaikkinen elämä tulee kuolemalle "myrkyksi", jonka niellessään kuolema itse aivan tuhoutuu. Niin riensi helvettikin tuhoamaan Häntä meidän syntiemme tähden, mutta sen täytyi nyt itse kerrankin vaipua. Jumalan kiitos! ja kadotti kaiken valtansa meihin, kun se ei hävennyt koskea viattomaan Herraamme, ylvästellä taivaallista ylkäämme vastaan, josta iankkaikkinen Isä taivaasta oli todistanut: "Tämä
on Minun rakas Poikani, johon Olen mielistynyt ", Niin on nyt kuolemalta sen ota riistetty, niin on helvetti voitettu kaikkine mahtinensa ! Kiitos olkoon Jumalalle, joka on antanut meille voiton Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! - teu
teutatess kirjoitti:
Mutta iankaikkinen elämä tulee kuolemalle "myrkyksi", jonka niellessään kuolema itse aivan tuhoutuu. Niin riensi helvettikin tuhoamaan Häntä meidän syntiemme tähden, mutta sen täytyi nyt itse kerrankin vaipua. Jumalan kiitos! ja kadotti kaiken valtansa meihin, kun se ei hävennyt koskea viattomaan Herraamme, ylvästellä taivaallista ylkäämme vastaan, josta iankkaikkinen Isä taivaasta oli todistanut: "Tämä
on Minun rakas Poikani, johon Olen mielistynyt ", Niin on nyt kuolemalta sen ota riistetty, niin on helvetti voitettu kaikkine mahtinensa ! Kiitos olkoon Jumalalle, joka on antanut meille voiton Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!Nyt riemulauluihin ,
Kun päässyt tuomiosta
On Poika Daavidin.
Hän kuoloon vallan voitti,
Löi rikki portit sen ,
Ja pääsinpäivä koitti
Näin suvun syntisen. - teu
teu kirjoitti:
Nyt riemulauluihin ,
Kun päässyt tuomiosta
On Poika Daavidin.
Hän kuoloon vallan voitti,
Löi rikki portit sen ,
Ja pääsinpäivä koitti
Näin suvun syntisen.Ef. 5:30.
"Me olemme hänen ruumiinsa jäseniä, hänen lihastaansa ja hänen luistansa".
Tuossa edellänsä Jakeet 22-27. on apostoli esittänyt Kristuksen ja seurakunnan välisen suhteen malliksi eli esikuvaksi kristityjen aviopuolisoiden keskinäisille suhteille. Niinkuin seurakunta on Kristitukselle alamainen, samoin tulisi vaimojenkin olla kaikessa miehilleen alamaiset, ja niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa, samoin pitäisi miesten rakastaa omia vaimojaan. - teu
teu kirjoitti:
Ef. 5:30.
Tuossa edellänsä Jakeet 22-27. on apostoli esittänyt Kristuksen ja seurakunnan välisen suhteen malliksi eli esikuvaksi kristityjen aviopuolisoiden keskinäisille suhteille. Niinkuin seurakunta on Kristitukselle alamainen, samoin tulisi vaimojenkin olla kaikessa miehilleen alamaiset, ja niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa, samoin pitäisi miesten rakastaa omia vaimojaan.Kristukselle alamainen, samoin tulisi vaimojenkin olla kaikessa miehillensä alamaiset, ja niin Kristus rakasti seurakuntaa, samoin pitäisi miesten rakastaa omia vaimojansa. Mutta seuraavassa eli jakeet 28-31, apostoli perustaa viimemainitun kehoituksensa siihen todelliseen ja Jumalan sanan itse luomishistoriassa ( Moos.2:21-22) vahvistamaan seikkaan, että vaimo, osaksi alkuperäänsä nähden, osaksi aviollisen yhdistyksen johdosta, on oleellisesti yksi ruumis miehensä kanssa, yksi liha hänen kanssaan. Ja siihen apostoli perustaa juuri tämän, miehen ja vaimon ruumiillisen yhteyden, sattuvana vastakuvana, Kristuksen ja seurakunnan salaperäisenä, ruumiillis-henkiseatä yhteydestä toistensa kanssa.
- teu
teu kirjoitti:
Kristukselle alamainen, samoin tulisi vaimojenkin olla kaikessa miehillensä alamaiset, ja niin Kristus rakasti seurakuntaa, samoin pitäisi miesten rakastaa omia vaimojansa. Mutta seuraavassa eli jakeet 28-31, apostoli perustaa viimemainitun kehoituksensa siihen todelliseen ja Jumalan sanan itse luomishistoriassa ( Moos.2:21-22) vahvistamaan seikkaan, että vaimo, osaksi alkuperäänsä nähden, osaksi aviollisen yhdistyksen johdosta, on oleellisesti yksi ruumis miehensä kanssa, yksi liha hänen kanssaan. Ja siihen apostoli perustaa juuri tämän, miehen ja vaimon ruumiillisen yhteyden, sattuvana vastakuvana, Kristuksen ja seurakunnan salaperäisenä, ruumiillis-henkiseatä yhteydestä toistensa kanssa.
Hän sanoo Ef. 5: 32, eikä sitä sentähden kukaan voi täydelleen täällä kläsittää, mutta uskon kautta Jumalan sanaan voidaan ja tulee sitä kuitenkin osaksi oivaltaa jo täällä, kristittyjen lohdutukseksi. - Kaikkein ensimmäiseksi on nyt huomattava, että apostoli tässä Kristuksen ja Hänen kastetun, uskovan seurakuntansa väliseen suhteenseen nähden, käyttää aivan samoja sanoja, mitkä esi-isämme lihan mukaan, Aadam, lausui, kun Herra toi hänen Eteensä, hänen vaimonsa Eevan, jolloin hän tunsi tämän ja sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani". Samoilla sanoilla osoittaa nyt Pyhä Henki tässä seurakunnan syntyä KIristuksessa ja sen yhteyttä hänen kanssaan.
- teu
teu kirjoitti:
Hän sanoo Ef. 5: 32, eikä sitä sentähden kukaan voi täydelleen täällä kläsittää, mutta uskon kautta Jumalan sanaan voidaan ja tulee sitä kuitenkin osaksi oivaltaa jo täällä, kristittyjen lohdutukseksi. - Kaikkein ensimmäiseksi on nyt huomattava, että apostoli tässä Kristuksen ja Hänen kastetun, uskovan seurakuntansa väliseen suhteenseen nähden, käyttää aivan samoja sanoja, mitkä esi-isämme lihan mukaan, Aadam, lausui, kun Herra toi hänen Eteensä, hänen vaimonsa Eevan, jolloin hän tunsi tämän ja sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani". Samoilla sanoilla osoittaa nyt Pyhä Henki tässä seurakunnan syntyä KIristuksessa ja sen yhteyttä hänen kanssaan.
"Tämä onnyt luu minun luistani ja liha minun lihastani ". Samoilla sanoilla osoittaa nyt PYHÄ HENKI TÄSSÄ SEURAKUNNAN SYNTYÄ KRISTUKSESSA,ja sen yhteyttä Hänen kanssaan. Sentähden, niinkuin Eeva luotiin Aadamin kylkiluusta ja oli sen johdosta todellakin "luu hänen luistansa ja liha hänen lihastansa", aivan samoin johtaa myös Kristuksen morsian, seurakunta, alkunsa tämän toisen Aadamin jumaihmsellisestä ruumiista ja verestä, pyhän kasteen sakramentin kautta, jossa seurakunta istutetaan, liitetään hänet ruumiiseensa, valetaan Hänen verellään ja kokonaan pukeutuu Häneen .
Pyhässä ehtoollisessa taas nautimme suullamme samaa Jumalan Pojan verta ja vahvistumme niin hänen elämässään ja yhteydessään, Joh. 6:53-56. Veri ja vesi, joka Jeesuksessa Kristuksessa lävistetystä sydämestä vuoti Hänen nukkuessaan kuoleman unta, ei ole ainoastaan puhdistuksemme "kaikista synneistä", vaan myöskin pyhien sakramenttien välityksellä Kristusksen seurakunnan alkuperä ja ravinto. - omalla hiekkalaaikolla
teu kirjoitti:
"Tämä onnyt luu minun luistani ja liha minun lihastani ". Samoilla sanoilla osoittaa nyt PYHÄ HENKI TÄSSÄ SEURAKUNNAN SYNTYÄ KRISTUKSESSA,ja sen yhteyttä Hänen kanssaan. Sentähden, niinkuin Eeva luotiin Aadamin kylkiluusta ja oli sen johdosta todellakin "luu hänen luistansa ja liha hänen lihastansa", aivan samoin johtaa myös Kristuksen morsian, seurakunta, alkunsa tämän toisen Aadamin jumaihmsellisestä ruumiista ja verestä, pyhän kasteen sakramentin kautta, jossa seurakunta istutetaan, liitetään hänet ruumiiseensa, valetaan Hänen verellään ja kokonaan pukeutuu Häneen .
Pyhässä ehtoollisessa taas nautimme suullamme samaa Jumalan Pojan verta ja vahvistumme niin hänen elämässään ja yhteydessään, Joh. 6:53-56. Veri ja vesi, joka Jeesuksessa Kristuksessa lävistetystä sydämestä vuoti Hänen nukkuessaan kuoleman unta, ei ole ainoastaan puhdistuksemme "kaikista synneistä", vaan myöskin pyhien sakramenttien välityksellä Kristusksen seurakunnan alkuperä ja ravinto."Tämä onnyt luu minun luistani ja liha minun lihastani ". Hyvä hyvä.
- teu
omalla hiekkalaaikolla kirjoitti:
"Tämä onnyt luu minun luistani ja liha minun lihastani ". Hyvä hyvä.
Mutta minusta tuntuu, etten tekisi siellä mitään hyvää. Ja pahaa täällä tehdään jo ihan tarpeeksi, Rukoilen, että kaikki tulisivat ITSENSÄ kanssa toimeen .
- Juuri näin
teu kirjoitti:
Mutta minusta tuntuu, etten tekisi siellä mitään hyvää. Ja pahaa täällä tehdään jo ihan tarpeeksi, Rukoilen, että kaikki tulisivat ITSENSÄ kanssa toimeen .
"Itse teissänne te ahtaalla olette".
- teu
Juuri näin kirjoitti:
"Itse teissänne te ahtaalla olette".
Minusta kysyi koski pekka hyvin, miten olet tullet ittes kanssa toimeen.
Eikö se kerro hyvin nuo täällä meukaajat. - teuta
teu kirjoitti:
Ef. 5:30.
Tuossa edellänsä Jakeet 22-27. on apostoli esittänyt Kristuksen ja seurakunnan välisen suhteen malliksi eli esikuvaksi kristityjen aviopuolisoiden keskinäisille suhteille. Niinkuin seurakunta on Kristitukselle alamainen, samoin tulisi vaimojenkin olla kaikessa miehilleen alamaiset, ja niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa, samoin pitäisi miesten rakastaa omia vaimojaan.Room. 123:4-5. Ruumiissa on ylimpänä pää, joka johtaa ja hallitsee sen tajuisia toimintoja. Sen eri jäsenillä on omat paikkansa ja tehtävänsä sekä niihin tarvittavat ominaisuudet ja kyvyt. Samoin on Kristuksen seurakuntaruumiissa: Hän on seurakunnan Pää, jonka tulee saada hallita ja johtaa kaikkea sen toimintaa sanansa ja Henkensä kautta, Ef. 1:20-23. Seurakunnan jäsenten on oltava kaikessa Hänen johdossaan ja käytössään toimien kukin paikallaan kykyjensä mukaan seurakuntaruumiin yhteiseksi hyväksi ja sen päämääriä varten .
6. Uskonanalogian/yhtäpitävyyden mukaan KR: "sen mukaan kuin hänellä uskoa on" ei ole kreikk.tekstin mukainen. Profetiain tulee olla yhtäpitäviä uskon totuuksien eli Raamatun opetusten kanssa. Jumalan Hengen antama profetia ei esitä mitään Raamatun kanssa ristiriidassa olevaa. Milloin sellaista esitetään profetiana, se on väärää profetiaa. Profetioja on siksi arvosteltava Raamatun sanojen valossa. 1 Kr.14:29
1 Joh. 2:18-29. Samoin on tehtävä kaiken kirkossa tapahtuvan julistuksen ja opetuksen suhteen. Room. 16:17-18. , Tit 1:5-9., 3:10.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16212387
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454640Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1393659Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461