vetolaitteen asennus

korkeus

asennan bayliner 2556:seen marinoidun toyota landcruiserin 4,0l td josta tehoa ulos 250hp. jouduin laittamaan vp 290db kilven niin alas että kavitaatiolevy tulee 2cm pohjan alapuolelle, koska olin laiska enkä jaksanut tehdä moottoriin uutta imuputkea joka on niin korkealla että olisi ottanut moottoritilan kanteen kiinni ohjekorkeudella. ELIKKÄ onko haittaa esim: veden vastuksessa. yhden ammattimiehen kertomana parempi alapuolella kun pohjan yläpuolella, ei pääse kavitoimaan.
Huom: älkää paneutuko moottoriin kiitos!!

14

3042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilven asennusta

      mutta kavit.levyn etäisyys aina sama kilpeen nähden. noh se oli tarkennusta vaan ettei siihen puututa myöskään.

      • korkeus

        asennus korkeus riipuu perälaudan kulmasta
        mutta kavikaatio levy pitäisi olla pohjan korkeudella tai noin 12mm yläpuolella.
        jos alapuolella vesi roiskuu sivule ja huippu nopeus putoaa noin 1-2 solmua.
        kuitenkin jos asennus on tehty mainitsemalla tavalla niin liukuun lähtö paranee. eli yhdiselmääsi ihan ok kun käyttämässäsi moottorissa alaväätö ei ole kovin kummoinen

        käytä 1,95 välitystä ja a4 potkurit niin toimii kiitettävästi huippu nopeus on näinollen noin 30 solmua
        kokemusta on 2558, 2858,2958,3258


      • löytyy
        korkeus kirjoitti:

        asennus korkeus riipuu perälaudan kulmasta
        mutta kavikaatio levy pitäisi olla pohjan korkeudella tai noin 12mm yläpuolella.
        jos alapuolella vesi roiskuu sivule ja huippu nopeus putoaa noin 1-2 solmua.
        kuitenkin jos asennus on tehty mainitsemalla tavalla niin liukuun lähtö paranee. eli yhdiselmääsi ihan ok kun käyttämässäsi moottorissa alaväätö ei ole kovin kummoinen

        käytä 1,95 välitystä ja a4 potkurit niin toimii kiitettävästi huippu nopeus on näinollen noin 30 solmua
        kokemusta on 2558, 2858,2958,3258

        lantikasta jo vakiona noin 450nm ja nyt kun otettu 250hp pihalle niin ei 600nm jää kauas että vääntöä on kyllä. toinen samanlainen kone itsellä windy 22 sessa dp 1.75 välitys a7 potkurit ja kierrokset tappiin lähes saman tein. eikä tunnu vaikka on kahdeksan henkeä kyydissä. uskomaton kone toi 4l td. tästä otettu 200hp pihalle.

        mutta asian ytimeen taas eli se tulee eteen että liian alhaalla ollessa kavitaatiosta lentää vesi mutta toi on melko syvällä V:llä että se saattaa rajoittaa sitä ruiskua (kädet ristissä täällä). mutta vaikuttaakohan ohjaukseen tai ym....


      • äskeisen
        löytyy kirjoitti:

        lantikasta jo vakiona noin 450nm ja nyt kun otettu 250hp pihalle niin ei 600nm jää kauas että vääntöä on kyllä. toinen samanlainen kone itsellä windy 22 sessa dp 1.75 välitys a7 potkurit ja kierrokset tappiin lähes saman tein. eikä tunnu vaikka on kahdeksan henkeä kyydissä. uskomaton kone toi 4l td. tästä otettu 200hp pihalle.

        mutta asian ytimeen taas eli se tulee eteen että liian alhaalla ollessa kavitaatiosta lentää vesi mutta toi on melko syvällä V:llä että se saattaa rajoittaa sitä ruiskua (kädet ristissä täällä). mutta vaikuttaakohan ohjaukseen tai ym....

        väittämäni. vääntöä tuosta koneesta on vakiona otettu 137hp ja 315Nm/1800krm mutta kun sitä on aikalailla piristetty ni eiköhän se vääntö kiipee johonkin 500Nm hujakoille.


      • 2556/hj61
        korkeus kirjoitti:

        asennus korkeus riipuu perälaudan kulmasta
        mutta kavikaatio levy pitäisi olla pohjan korkeudella tai noin 12mm yläpuolella.
        jos alapuolella vesi roiskuu sivule ja huippu nopeus putoaa noin 1-2 solmua.
        kuitenkin jos asennus on tehty mainitsemalla tavalla niin liukuun lähtö paranee. eli yhdiselmääsi ihan ok kun käyttämässäsi moottorissa alaväätö ei ole kovin kummoinen

        käytä 1,95 välitystä ja a4 potkurit niin toimii kiitettävästi huippu nopeus on näinollen noin 30 solmua
        kokemusta on 2558, 2858,2958,3258

        A4/1,95 ovat liian miedot. A5 3600rpm 28 gps solmua.
        Alkuperäiselle kysyjälle. Kannattaa siirtää ne putket koneen päältä ja asentaa kilpi oikeaan korkeuteen.


      • Beikkuseikku
        2556/hj61 kirjoitti:

        A4/1,95 ovat liian miedot. A5 3600rpm 28 gps solmua.
        Alkuperäiselle kysyjälle. Kannattaa siirtää ne putket koneen päältä ja asentaa kilpi oikeaan korkeuteen.

        Joo, laita oikealle korkeudelle. Vaikuttaa huippuihin, ohjattavuuteen, syväyteen, huollettavuuteen (kaudella), trimmattavuuteen. Kaiken lisäksi on hölmön näköinen eli jällenmyyntiarvo laskee kun muutostyöt on tehty amatöörimäisesti.


      • 2556/hj61
        2556/hj61 kirjoitti:

        A4/1,95 ovat liian miedot. A5 3600rpm 28 gps solmua.
        Alkuperäiselle kysyjälle. Kannattaa siirtää ne putket koneen päältä ja asentaa kilpi oikeaan korkeuteen.

        Mittasin tuosta omasta 2556:sta kilven alareuna on 6,5cm kölistä ylöspäin. Tyhjennysropun laipan ja kilven välissä on noin 4mm. Vetolaite dpa ja asennettu volvon jigillä. Tuolla korkeudella toimii hyvin.


      • kavitaatiol.
        2556/hj61 kirjoitti:

        Mittasin tuosta omasta 2556:sta kilven alareuna on 6,5cm kölistä ylöspäin. Tyhjennysropun laipan ja kilven välissä on noin 4mm. Vetolaite dpa ja asennettu volvon jigillä. Tuolla korkeudella toimii hyvin.

        alareuna sun beikussa ihan pohjan tasalla


      • 2556/hj61
        kavitaatiol. kirjoitti:

        alareuna sun beikussa ihan pohjan tasalla

        Sitä en voi nyt mitata, vetolaite irti tällähetkellä.


      • pientä
        2556/hj61 kirjoitti:

        Sitä en voi nyt mitata, vetolaite irti tällähetkellä.

        palkeiden vaihtoa menossa ja pikku silmäys niveliin vai


      • 2556/hj61
        pientä kirjoitti:

        palkeiden vaihtoa menossa ja pikku silmäys niveliin vai

        Vaihdan nivelet sekä palkeen.


      • paikoilleen
        2556/hj61 kirjoitti:

        Mittasin tuosta omasta 2556:sta kilven alareuna on 6,5cm kölistä ylöspäin. Tyhjennysropun laipan ja kilven välissä on noin 4mm. Vetolaite dpa ja asennettu volvon jigillä. Tuolla korkeudella toimii hyvin.

        ja mittasin kölilinjasta kilven alareunaan ja mittä on 4,2cm joten on 2,3cm alempana kun sinulla. mä poistin tyhj.ropun kokonaan kun oli edessä. kysyttiin yamarin valmistajalta tota asennus suositusta niin max 1cm pohjan yläpuolella ja 3cm pohjan alapuolella, että tohon väliin minunkin asennus pitäisi osua. olis ollut kiva kuulla missä kohtaa sun kavitaatiolevy tarkalleen on mut ei auta nyt juuri kunsulla on se irti.


    • suositus DP-A -- DP-G kilville on 12mm pohjan pinnan ALAPUOLELLE. Eli 13 asteen peräpeilillä pohjan tasolle 372mm,mutta asennus suositus on 360mm. Toisin sanoen ihan ok asennus. Laitatko keväällä kulku tietoja tänne niin muutkin viisastuu.

      • kunhan

        muistutat siitä vaikka haukkumalla minua toyotabeikuksi jollei muuten tule tietoa. rojektin pitäis olla valmis toukokuun puolessavälissä mutta saa nahdä meinaan olen purkanut koko sisustan, irroittanut takaseinän, lyhentänyt tankin, maalataan koko valkoiseksi sekä ens vk-loppuna kasaillaan kone nippuun ja maalataan ku keretään. HUH HUH huh!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe