treenatut lihakset

almond

Tää voi kuulostaa höpsöltä, mutta jos joku tietäis.. Eli vaikeuttaako treenatut lihakset alatiesynnytystä? Siis jos harrastaa kuntosalilla käyntiä ja tuloksia on jo näkyvissä? En mikään fitness-kisaaja ole kuitenkaan. Tietääkseni Tuuli Matinsalolle on tehty sektio, ehkä useampikin, en tiedä syitä.
Tuttavani väitti, et sai sektion siksi, että neuvolalääkäri ois todennu, et repeämät ois "ihan siksakkia", jos synnyttää alakautta. Voihan sektioon olla montakin syytä, esim itsellä eka sektio tehtiin, koska perätila synnytyspelko.

6

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivat

Itselläni oli ns. liian hyvässä kunnossa olevat lantiopohjalihakset ja siitä syystä lapsi jouduttiin kiskomaan imukupilla ulos. Hän tavallaan jäi jumiin näihin lihaksiin. Olen koko ikäni harrastanut mm. ratsastusta ja muuta liikuntaa, siitä siis nämä treenatut lihakset.

Eli, aina ei ole suinkaan hyvä asia, että on piukat paikat, vaikka lantiopohjalihasten kuntoa joka paikassa toitotetaankin.

• almond

Siis tuliko normaalia enemmän repeämiä?

• Ahkera jumppari/synnyttänyt
        almond kirjoitti:

Hupatusta koko juttu. Annahan lääkärin päättää, että miten lapsi syntyy. Vaikka kuinka tiukka olet, niin silti alatiesynnytys voi sujua ihan helposti. Itse olen 4-vuotiaasta asti tanssinut ja jumpannut ja varmasti ollut "tiukassa" kunnossa. Silti sain kauniin tyttölapsen ihan normaalisti synnytettyä. Hieman piti välilihaa leikata mutta ei tarvittu imukuppia. Haava parani ja luonto siis korjasi arvet todella nopeasti. Nyt treenailen jälleen ahkerasti ja paikat eivät todellakaan ole menneet pilalle synnytyksestä. Lääkäri kyllä kertoo kuka ei voi synnyttää ja tekee sektion, jos tarvitsee. Itse sitä ei kannata etukäteen mennä päättelemään!

• repeämiä...
        almond kirjoitti:

....koska imukuppi kun otettiin käyttöön, niin siinä samalla leikattiin väliliha. Mun käsittääkseni repeämiä tulee helpommin silloin, jos lapsi tulee kovalla vauhdilla ulos. Meikäläinen yritti punnertaa mukulaa pihalle niiden kireiden lihaksien läpi puolitoista tuntia, niin siinä ehti paikat sopivasti venyä, eikä ilmeisesti siksikään mitään repeämiä tullut.

Alapään paraneminen normaaliksi kesti kauan. Nyt vasta vuoden kuluttua synnytyksestä voisin sanoa olevani taas entisessä kuosissa, eli pissa ei enää karkaile tai tunnu painetta alapäässä kävellessä. Väittäisin, että usein liian kireät paikat saavat kyllä enemmän vaurioita ja toipuminen on hitaampaa. En tiedä, tämä on oma päätelmä.

• vastusta vastusta

Jos on kovin tiukassa ja treenatussa kunnossa voi lihakset toimia aikamoisena vastuksena lapsen ulostulolle. Tällöin juuri repeämien riski on suurempi.

terv. juoksija

• qwertyuiopåasdfghjklöä

Eiköhän tärkeintä ole se, että äiti osaa rentouttaa ne tiukat lihaksensa synnytyksen aikana. Rentous on kaiken aa ja oo ja sitä kannattaa harjoitella ihan yhtä paljon kuin itse lihaksiakin.

terv. toinen juoksija, jolle ei käynyt mitenkään kun osasi ottaa myös rennosti tarvittaessa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe