Vetistä nuhaa?

Onko liikkeellä?

Olen muutaman päivän niistänyt ja pärskinyt koko ajan. Nuha on hyvin vetistä enimmäkseen ja yskä ärsytysyskää. Sanoisin,että allergiaa,mutta ei ole hengenahdistusta ja muutenkin siis ilmenee flunssan yhteydessä. Onko kellään samanlaisia oireita tai tiedättekö,että tälläistä olisi liikkeellä?

7

1926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kandipaatti

      Nyt on kevättalvi. Mitäpä oikein luulet - onkohan nyt flunssaa liikkeellä?

      Että vetistä nuhaa ja yskää? Oliskos ihan tavallinen flunssa, jonka aiheuttaa jokin ympäri vuoden kiertävistä kymmenistä flunssaviruksista.

      Se, että sinä satut saamaan tuiki tavallisen nuhan ei todellakaan tarkoita, että pitäisi olla jotain hemmetin ihmeellistä "liikkeellä".

      Uusavuttomat suomalaiset pitävät näköjään tavallista flunssaa jonain ihme harvinaisen eksoottisena tautina.

      • minulla...

        on asiat paremmin kuin sinulla, kun ei tarvitse ottaa tuollaisia kierroksia jostain, mikä joku vieras kirjoittaa netissä. Koska olet vain kandidaatti, ja sekin väärin kirjoitettu, niin et taida tietää, että niitä flunssaviruksia on monenlaisia ja tarkoitukseni oli kysyä, voiko todellakin olla normaalia pari viikkoa samaa nuhaa, pärskimistä ja vetistelyä ja pakkoa olla tapaamatta ketään, ettei tartuta. No joo ehkäpä en ole sitten sairastanut flunssaa vuosiin. Hyvää jatkoa vaan sinullekin - toivottavasti et sairastu flunssaan!


      • kandipaatti
        minulla... kirjoitti:

        on asiat paremmin kuin sinulla, kun ei tarvitse ottaa tuollaisia kierroksia jostain, mikä joku vieras kirjoittaa netissä. Koska olet vain kandidaatti, ja sekin väärin kirjoitettu, niin et taida tietää, että niitä flunssaviruksia on monenlaisia ja tarkoitukseni oli kysyä, voiko todellakin olla normaalia pari viikkoa samaa nuhaa, pärskimistä ja vetistelyä ja pakkoa olla tapaamatta ketään, ettei tartuta. No joo ehkäpä en ole sitten sairastanut flunssaa vuosiin. Hyvää jatkoa vaan sinullekin - toivottavasti et sairastu flunssaan!

        Ai väärin kirjoitettu? Et ole varmaankaan koskaan tullut ajatelleeksi, että ehkä käytän tietoista väännöstä ko. sanasta jotta voisin nauttia netin suomasta anarkistisesta anonymiteetistä. Ja vaikka olenkin "vasta" kandidaatti, olen hyvinkin opiskellut flunssaan liittyviä asioita paljon maallikkoa enemmän.

        En ota kierroksia. Sinä kysyit, minä kommentoin.

        Kuten juuri tuossa toisessa ketjussa kommentoin, on flunssaviruksia aivan älytön määrä, eikä niistä voida yleensä tunnistaa yksittäisen potilaan flunssataudin aiheuttajaa. Kyllä, on aivan normaalia flunssan kulkua nenän vuotaa ja aivastella vaikka jopa pari viikkoa niin kauan kuin kuume ei ala nousta uudelleen tai räkä ei jumahda siten ettei sitä saa niistettyä pois. Flunssasta - ja myös sen kauhuserkusta influenssasta on kyllä rutkasti omaa kokemusta viime vuosilta, enkä kertaakaan mennyt lääkäriin koska tiesin sen turhaksi - flunssataudit paranevat itsellään ellei selkeää viitettä vaikeasta bakteerikomplikaatiosta ole.


      • kandipaatti
        minulla... kirjoitti:

        on asiat paremmin kuin sinulla, kun ei tarvitse ottaa tuollaisia kierroksia jostain, mikä joku vieras kirjoittaa netissä. Koska olet vain kandidaatti, ja sekin väärin kirjoitettu, niin et taida tietää, että niitä flunssaviruksia on monenlaisia ja tarkoitukseni oli kysyä, voiko todellakin olla normaalia pari viikkoa samaa nuhaa, pärskimistä ja vetistelyä ja pakkoa olla tapaamatta ketään, ettei tartuta. No joo ehkäpä en ole sitten sairastanut flunssaa vuosiin. Hyvää jatkoa vaan sinullekin - toivottavasti et sairastu flunssaan!

        Luin nyt uudestaan oman vastausviestini, jossa nimenomaan kerroin, että flunssaviruksia on paljon erilaisia. Eli missä on oma sisälukutaitosi, kysynma?

        Eli ei kannata tylyttää takaisin, kun meikäpoika ainoastaan yritti peräänkuuluttaa maalaisjärkeä. Kyllä flunssaa voi ihan jokainen sairastaa ilman että sitä tarvitsee jokapaikassa ihmetellä.

        Ja maalaisjärki toimii myös töihin/kouluun menemisessä: sitten, kun pystyt pitämään kätesi puhtaina (ei tarvitse niistää 30 sekunnin välein), et yski tai aivastele liikaa, vointi on hyvä ja kuume poissa -> töihin vaan.


      • hoijaa
        kandipaatti kirjoitti:

        Luin nyt uudestaan oman vastausviestini, jossa nimenomaan kerroin, että flunssaviruksia on paljon erilaisia. Eli missä on oma sisälukutaitosi, kysynma?

        Eli ei kannata tylyttää takaisin, kun meikäpoika ainoastaan yritti peräänkuuluttaa maalaisjärkeä. Kyllä flunssaa voi ihan jokainen sairastaa ilman että sitä tarvitsee jokapaikassa ihmetellä.

        Ja maalaisjärki toimii myös töihin/kouluun menemisessä: sitten, kun pystyt pitämään kätesi puhtaina (ei tarvitse niistää 30 sekunnin välein), et yski tai aivastele liikaa, vointi on hyvä ja kuume poissa -> töihin vaan.

        Tehdään vielä tarkennus: toista viikkoa aivastelua ja nuhaa 24h/vrk ja kuumetta ja on kyllä antibiootitkin. Lähinnä yritin selvittää, olenko kaiken lisäksi törkeän allerginen jollekin vai onko tässä jokin yleisesti liikkeellä oleva virus vielä mukana, jolla vain sattuu olevan perinteiset allergian oireet.


      • hyvä mies
        hoijaa kirjoitti:

        Tehdään vielä tarkennus: toista viikkoa aivastelua ja nuhaa 24h/vrk ja kuumetta ja on kyllä antibiootitkin. Lähinnä yritin selvittää, olenko kaiken lisäksi törkeän allerginen jollekin vai onko tässä jokin yleisesti liikkeellä oleva virus vielä mukana, jolla vain sattuu olevan perinteiset allergian oireet.

        tämä Kandidaatti.. kipeitä ihmisiä foorumeilla ahdistelee.. ei ole hyvä mies tämä tuttisuu. liekö ammatinvalintakriteerinä ollut päästä lyömään lyötyä.. lääkkeet!

        t rauno


    • Ihme5

      Olenko ainoa jolla alkaa vetinen nuha tammikuussa ja jatkuu ainakin kuukausia?
      Viime vuonna taisi alkaa helmikuussa.
      Ei muita oireita ja olen 6-kymppinen, muuten aika terve mies.
      Se taisi alkaa niiihin aikoihin, kun tämän talven pakkaset alkoivat. Olisiko siinä jokin selitys? Suojaan hengitystäni pakkasella kaulaliinalla mahdollisimman hyvin ja vältän kovin hengastyttävää liikuntaa kylmällä. Asun Helsingin alueella, ei kovin saasteisessa kohdassa. Ei kai nyt vielä ole kaukokulkeutunutta siitepölyä? En ole muistanut mainita lääkärissä.
      Vihjeistä kiitollinen.
      Terveyttä kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe