Muutamia juttuja miksi valitsimme Jämerän.
Runkopaketti oli täydellisin.
Hyvä suunnittelu ja myyjäpalvelu.
Kokonaishinta ja laatusuhde oli kohdallaan.
Kustannukset pysyivät hanskassa. Ei tullut yllättäviä kuluja.
Tosin tämä oli jo toinen Jämerätalo joka tuli rakennettua.
Meidän valinta oli Jämerä
35
3235
Vastaukset
- ne maksoi
tästä mainoksesta?
- mainostan
vastineeksi tätä:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=442486&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&compartmentId=10053&categoryId=10475
Ja tätä:
http://www.marinetek.net/fi/p_heavy_duty.html
Miksikö, koska kelluvan ja lusikalla kaivettavan sipotalon voi parkkerata laituriin.- tarvita lusikkaa;
riittää, että on pitkäkyntinen.
- sinun aso-
tarvita lusikkaa; kirjoitti:
vuokraläävääsi. Varo pitkäkyntistä.
- sinulle pettymys,
sinun aso- kirjoitti:
vuokraläävääsi. Varo pitkäkyntistä.
mutta itse asun Kannustalossa ja vieläpä kalleimmassa sellaisessa eli Torni-Ainolassa.
- assosiaatio
sinulle pettymys, kirjoitti:
mutta itse asun Kannustalossa ja vieläpä kalleimmassa sellaisessa eli Torni-Ainolassa.
lusikkajuttuun. Jos sipotaloon pääsee lusikalla, Ainolaan pitänee mennä tulitikulla.
- sipo-taloon murtautumiseen
assosiaatio kirjoitti:
lusikkajuttuun. Jos sipotaloon pääsee lusikalla, Ainolaan pitänee mennä tulitikulla.
ei tarvita lusikkaa vaan ainoastaan pitkät kynnet.
- kinitalopalstalle
sipo-taloon murtautumiseen kirjoitti:
ei tarvita lusikkaa vaan ainoastaan pitkät kynnet.
kannuksiaan tulee kynsimään, onko kade.
- mikäli rahalla sai
sinulle pettymys, kirjoitti:
onko tilillä mitään merkittävämpää.
- helpompi
tarvita lusikkaa; kirjoitti:
Kivellä ikkuna rikki...
Taitaa toimia myös muihin taloihin. Paitsi passiivitaloissa taitaa olla niin pienet ikkunat, ettei reiästä mahdu...
En ole itse kuulluut että kukaan olisi kynsillä tai lusikalla taloon murtautunut.
Rotat menee hampailla kyllä benistakin läpi...
- Voi.
Aina ei voi voittaa. Paluuta ei enää ole, sorry
- Lammin tein
Rakensin Espooseen 2007. En saanut sipolta edes vastausta tarjouspyyntöön. Lammilla palvelu oli loistavaa.
- porsaille
saitko tupla-avaimet vai yhdet vain. Kummallista, mikäli talo tuli tehdyksi pelkistä valumuoteista. Meillä siihen sisältyy paljon muutakin.
- Rahat vähissä
Jämerä on näköjään siirtänyt mainostamisen tänne. No sehän on ymmärrettävää näin lama aikana kun kauppa ei käy ja rahaa on vähän.
- ...
Jos olet Rakentaja 2009, miten ihmeessä voit jo nyt tietää, että kustannuksia ei ylitetty? Vähän uskottavampia mainoksia, please!
- useita ongelmia
Itseäni kiinnostaa kuinka Jämerä selviää vuoden 2010 määräyksistä, eli kun olette rakentaneet jo, niin kuinka selvisitte seuraavista ongelmista:
1) Kun pelkkä harkko ei riitä täyttämään edes tämän hetken U-arvovaatimuksia niin kuinka lisäeristitte seinärakenteet?
2) Ettekö hetkeäkään ajatelleet matalaenergiarakentamista?
3) Paljonko maksoivat pystytyksen jälkeen tehtävät seinien tasoitustyöt?
4) Kauanko piti odotella seinärakenteen tasoitteiden kuivumista ennenkuin pääsi kunnolla sisätöihin?
Itse en koskaan rakentaisi noin kovatöistä taloa, mutta minä tykästyinkin betonielementteihin.. Talon kokonaisrakennusaika oli 3 kuukautta ja ulkoseinät U-arvolla 0,14. Ei tullut kiire eikä kylmä.- selviä
mitenkään ilman ulkopuolista eristystä. Siitä tulee kauhia viritys. Sitten se vasta onkin arka kolhuille sun muille. Tulee pienellä tuulella koko komeus alas. Ne jotka ovat rakentaneet nyky "sipolla" niin on siinä myymistä kun tulee puhe energiatodistuksesta jos ja kun semmoisen saavat en tiedä.
- jo ajat sitten
siporex-talon kapeista harkoista, kahdet välipohjat ontelolaatastosta ja yläpohjana siporex-palkisto. Villaeristettä harkon ulkopuolella on 17senttiä ja tuulensulku sekä tästä rimoilla erillään puinen ulkovuoraus.
Sanohan milloin niitä ongelmia alkaa tulla, kun jo 30vuotta on läävätty erittäin vähäenergiasyöpössä raksassa 330m2. Ei tule ongelmaa ainakaan vuonna 2010 energiasyistä.
Seinät tasoitin aikanaan itse, naapurissa viime vuonna hinta oli 4eur/m2 ja tonni meni tasoitteisiin.
Mikäli tilaat pohjatyöt, tilaat elementit ja tilaat kattotyöt, tilaat tasoitukset ja LVIS-työt, mitä sinä oikeastaan itse tiedät rakentaneesi. Grynderihommat ovat varakkaampia varten ja oman työn osuus, helposti verotonta 50-100000eur jää saamatta. - kirjoittaja
Täytyy silti vastata kun kerran rupeamme rakentamaan myös tuosta pahamaineisesta materiaalista taloa, vai oliko se laituria.
1) ei mitään lisäeristyksiä. Pelkkä harkko täyttää tämän hetken määräykset. U-arvoksi on ilmoitettu 0,21.
2) emme
3)ja 4) ei tietoa vielä kun ei ole edes pyydetty tarjouksia
Emme mekään aio itse rakentaa näin kovatöistä taloa, vaikka ei se vaikealta kuulosta kun materiaalit voi kelluttaa paikoilleen ja lusikalla muovata :)
Kiirestä en vielä tiedä mutta sopivat lämmityslaitteet löytyy varmaan meidänkin rakennukseen. - nelonen ja
kirjoittaja kirjoitti:
Täytyy silti vastata kun kerran rupeamme rakentamaan myös tuosta pahamaineisesta materiaalista taloa, vai oliko se laituria.
1) ei mitään lisäeristyksiä. Pelkkä harkko täyttää tämän hetken määräykset. U-arvoksi on ilmoitettu 0,21.
2) emme
3)ja 4) ei tietoa vielä kun ei ole edes pyydetty tarjouksia
Emme mekään aio itse rakentaa näin kovatöistä taloa, vaikka ei se vaikealta kuulosta kun materiaalit voi kelluttaa paikoilleen ja lusikalla muovata :)
Kiirestä en vielä tiedä mutta sopivat lämmityslaitteet löytyy varmaan meidänkin rakennukseen.kolmonen: sisäseinien tasoitus maksoi vuonna 2008 kolmonen noin 4eur/m2 ja laastit tonnin.
neloskohdan tietää tasoittaja käsikopelolta tai mittaa kosteuden. Laastipussin päällä tai RT-kortissa on raja-arvot kosteuden ja lämmön sekä kerrospaksuuden suhteen. Liian märkään pintaan ei tasoitetta kannata viskellä, kun halkeilee kuivuessaan ja värjäytyy helposti. Kevytbetonitaloa ei kande ulkopuolelta rapata enenkuin seuraavana suvena, pääsee dyny-ukot muuten näykkimään. Nykyisin suositellaan verkotusta ulkorappaukseen. Meillä on 2xkuitulaasti sekä verkko ja maxitin silica-pinnoite maalattuna ja päälle ruiskutettuna.
- sitten
kerralla Oppinut, parempaakin olisi ollut tarjolla.
- vai minkä mukaan
parempaa? Älä hurjattele.
- Laadun
vai minkä mukaan kirjoitti:
parempaa? Älä hurjattele.
Massiivisuuden jne. mukaan ja tästä jo jokainen voi päätellä tietysti, että kyse on Lammista, YES!
- nuo edustavat
Laadun kirjoitti:
Massiivisuuden jne. mukaan ja tästä jo jokainen voi päätellä tietysti, että kyse on Lammista, YES!
saman raplingin alle ne jäävät ja yläpohjasi vuotaa, se siitä paremmuudesta.
- sipo..
nuo edustavat kirjoitti:
saman raplingin alle ne jäävät ja yläpohjasi vuotaa, se siitä paremmuudesta.
"miesten" heikkokohta tuo yläpohjan teko. Niin paljon siitä täällä jankuttavat. Tulis käymään edes yhdellä Kivitalo työmaalla niin voitais näyttää miten se yläpohja tehdään oikein ja hyvin. Siihen ei tarvita hötörexiä, sen voi laittaa kukkalaatikoihin ja pengerryksiin.
- kipsilevystä
sipo.. kirjoitti:
"miesten" heikkokohta tuo yläpohjan teko. Niin paljon siitä täällä jankuttavat. Tulis käymään edes yhdellä Kivitalo työmaalla niin voitais näyttää miten se yläpohja tehdään oikein ja hyvin. Siihen ei tarvita hötörexiä, sen voi laittaa kukkalaatikoihin ja pengerryksiin.
Kyllä se muovi, puusoirot ja kipsilevy on se kivitalon yläpohja samoin kun älvärissäkin.
- Kiviyp
kipsilevystä kirjoitti:
Kyllä se muovi, puusoirot ja kipsilevy on se kivitalon yläpohja samoin kun älvärissäkin.
Mun Lammissa on ontelo yp. Paljon tiiviimpi kuin sipo.Se on oikea Kivitalo ei light versio.
- tiiviimpi?
Kiviyp kirjoitti:
Mun Lammissa on ontelo yp. Paljon tiiviimpi kuin sipo.Se on oikea Kivitalo ei light versio.
Väärin. Oikein tehtynä täsmälleen yhtä tiivis. Mistä teitä fantasiahemmoja sikiää?
- SIPO SUSINEN
tiiviimpi? kirjoitti:
Väärin. Oikein tehtynä täsmälleen yhtä tiivis. Mistä teitä fantasiahemmoja sikiää?
Betoni on paljon tiiviimpää kuin kevytbetoni.Johan sen nimikin sanoo.
- sitä sano
SIPO SUSINEN kirjoitti:
Betoni on paljon tiiviimpää kuin kevytbetoni.Johan sen nimikin sanoo.
Onhan asiasta tutkittuakin tietoa. Miksi et nojaa siihen? Miksi lässytät poskettomia?
- on/oli
Lammi.
Perustelut:Ei ollut parempaa saatavilla. Ei ole kaduttanut. Tarkoitus oli tehdä kerralla ja kunnolla. Ei tarvitse tehdä toista, tämä on hyvä. - käyp
voi voi voi
- Ei Ei
älä ala. Sun tulevaisuus on maanpäällinen helv...!
- Miksi.
Miksi. Älä vaivu epätoivoon, älä.
- vielä..
nimesi ja osoitteesi kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760