Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

jojobaöljy

roan syönyt

paras ihonhoitotuote mitä olen koskaan kokeillut! Muutaman pvän olen käyttänyt ja on rauhoittanut hyvin ihoa, tuntuu että toimii paljon paremmin finneihin kuin kaiken maailman kuivattavat tuotteet. Kosteuttaa hyvin ihoa, mutta ei jätä rasvaiseksi kun laittaa oikean määrän, eli 1 pisara riittää. Suosittelen kokeilemaan!

14

10969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös roan syönyt

      Puhdas 100% kylmäpuristettu jojobaöljy on parasta maailmassa! Sen tulee olla tummassa pullossa, joka ei päästä kirkasta valoa läpi, niin öljyn kaikki arvokkaat aineet (mm. vitamiinit) säilyvät. Parasta jojoba öljy on juuri kosteutukseen pesun jälkeen. Loistaka kikka: ota kämmeneesi aloe vera geeliä pesun jälkeen noin teelusikallinen (kun iho on vielä kostea) ja lisää siihen muutama tippa jojobaöljyä ja sekoita siitä ihanan viileä kosteuttava geelivoide. Varsinkin jos säilytät aloeverageelin (varmista että on 100%) jääkaapissa. Tekee hyvää iholle..
      Toinen kikka: ennen kuin suoritat nassunpesun, hiero jojobaöljyä kuivalle iholle ihan reilusti, jolloin se sekoittuu ihon lian (tali, meikki ym. saasteet) kanssa ihan syvällä ihohuokosessa asti. Hiero muutama minuutti (hierominen parantaa myös pintaverenkiertoa--> ravinteita verestä ihosoluille) Sitten kostutat naaman sopivan lämpillä vedellä ja hierot vielä lisää (--> nyt lika emulgoituu) Sitten otat jonkun miedon öljyttömän putsarin, geelin tai liuoksen (eli esim. joku eucerinin geeliputsari tai lactoline lios) ja peset naamasi sillä. Näin olet suorittanut monta hyvää asiaa ihosi kannalta: hieronta, syväpuhdistus ihohuokosta myöden (se jojobaöljy menee syvälle ihoon toisin kuin pelkkä geeli/liuos, rasvahan liottaa rasvaa, kemian peruslaki) Sitten voit tämän jälkeen lisätä aloeverageeli-jojoba-seoksen ihollesi ja ihosi on iloinen. Toi tuplapuhdistus (öljy plus varsinainen putsari) on hyvä suorittaa illalla, jolloin sille on tarvetta eniten (meikki, saasteet ym.) Teen itse näitä juttuja säännöllisesti ja ihoni vointi on tosi hyvä.

      • Jojoba-öljy ei itse asiassa ole kemiallisesti öljy vaan vaha. Hyvää tavaraa kyllä.

        En sitten tiedä, onko tuo kemiallinen rakenne juuri se syy miksi toimii niin hyvin.


    • *¤*

      "Simmondsia Chinensis - Jojobaöljy

      Jojobaöljyä saadaan Simmondsia Chinensis pensaan siemenistä puristamalla. Arizonassa ja Meksikossa kasvavan pensaan öljyn on perinteisesti tiedetty vaikuttavan myönteisesti ihoon ja hiuksiin. Kosmetiikassa öljyä on käytetty 1970-luvulta lähtien. Kullankeltainen ja kirkas öljy on niin puhdasta, ettei sitä tarvitse ollenkaan kemiallisesti puhdistaa. Jojobaöljy toimii iholla antioksidanttina ja ehkäisee ennenaikaista vanhenemista. Se normalisoi ihon toimintoja ja tukee sen kosteustasapainoa. Öljyllä on myös arpia parantava vaikutus ja sitä on käytetty mm. aknen ja psoriasiksen hoitoon kehitetyissä tuotteissa"

      kai tota vois kokeilla =) mistä tota sais halvimmalla..?

      • *¤*

      • roan syönyt

        ostin ihan luotaistuotekaupasta, luomua jojobaöljyä ilman mtn lisäaineita. Maksoin n. 18e.


      • *¤* kirjoitti:

        mä taas mietin et jos menis luontaistuotekaupast kyseleen, niiltä varmaan ainaki löytyy, ja jostain luin et sais kans apteekista? en sit tiiä, ei ehkä ihan kaikis apteekeis välttämättä oo tai en tiiä..

        ite en ehkä menis tilaamaan tuolt ulkomaisilt sivuilta, tuolla on kans josku pullo myynnissä

        http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/28/products_id/1761

        ei kovin kallis edes =)

        Mä tartten sieltä muutakin, olisi taas aika tehdä saippuaa ja ajattelin kokeilla myös shampoon tekoa ja aineita tuohon on huonosti täältä saatavilla.


      • *¤*
        mrx-08 kirjoitti:

        Mä tartten sieltä muutakin, olisi taas aika tehdä saippuaa ja ajattelin kokeilla myös shampoon tekoa ja aineita tuohon on huonosti täältä saatavilla.

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa


      • *¤* kirjoitti:

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa

        Löytyi englannista sopiva putiikki (on tullimuurin sisällä niin helpompi):
        www.ebay.co.uk ja sieltä kauppias Mother Nature's Goodies

        100 ml maksoi 3,49 GBP postikulut 1,90 GBP
        Sain tuolta myös muut saippuaprojektiini tarvittavat aineet (paitsi KOH ja NaOH).

        Mä olen ennenkin tehnyt saippuaa (100% oliiviöljy) mutta nyt olisi tarkoitus höystää tuota risiiniöljyllä ja jojoba-öljyllä. Tarkoitus olisi myös tehdä suihkusaippuaa.


      • roan syönyt
        *¤* kirjoitti:

        aijaa oke =) mä ostin tänään luontaistuotekaupasta melvitan kylmäpuristettua 100% luomu jojobaöljyä, makso noin 17e sellanen pumppupullo.. ei mikään tosi kallis, varmaanki aika riittosaa

        just samanlainen! Tykkään kyl tosi paljon.


      • Suomesta
        mrx-08 kirjoitti:

        Löytyi englannista sopiva putiikki (on tullimuurin sisällä niin helpompi):
        www.ebay.co.uk ja sieltä kauppias Mother Nature's Goodies

        100 ml maksoi 3,49 GBP postikulut 1,90 GBP
        Sain tuolta myös muut saippuaprojektiini tarvittavat aineet (paitsi KOH ja NaOH).

        Mä olen ennenkin tehnyt saippuaa (100% oliiviöljy) mutta nyt olisi tarkoitus höystää tuota risiiniöljyllä ja jojoba-öljyllä. Tarkoitus olisi myös tehdä suihkusaippuaa.

        Jos joku on vielä tilaamassa niin täältä olen itse tilannut: http://pieni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=310


    • mmm

      tietääkö kukaan miten jojobaöljy toimii roan kanssa?

      • roan syönyt

        tuskin mtn ongelmia tulee, toihan vaan kosteuttaa hyvin ja rauhoittaa ihoa.


    • electricbandit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe