välit poikki kaveriin..

broken_punkgirl

Asiaan.. Eli kaveri loukkaantui/suuttui tänään minulle siitä, että en ollut tajunnut pyytää häntä mukaan kun olin poikaystäväni ja muutaman muun kaverin kanssa ollut koko illan, vaikka hän oli koulussa monta kertaa sanonut ettei hänellä ole mitään tekemistä viikonloppuna. No, koulussa en vielä tiennyt että viettäisin aikaa kavereiden kanssa joten en osannut silloin häntä pyytää mukaan ja myöhemmin unohdin.
Puhuimme irc-galleriassa yksityisviesteillä ja no, hän oli melko loukkaantunut ja angstasi ja oli yleisesti vittumainen angsti-itsensä. Yritin sopia riitaa ja näin ja sanoin ohimennen, kuin ystävä ystävälle, koska hän koko ajan valitti että on aina niin masentunut ja ettei hänellä ikinä ole mitään kaveria, niin että hän puhuisi vaikka kuraattorille tai jollekin kaverille ja pyytäisi vaihteeksi itse kavereita seurakseen eikä odottaisi että he tulevat kotoa hakemaan. Enkä sanonut sitä mitenkään riitaa haastavasti vaan ihan ystävällisesti ja sitä ilmensi mm. hymiö asiani perässä.
No, mitä sain vastaukseksi siitä että yritin sitten auttaa ja neuvoa häntä? Vain raivoamista ja huutamista ja vittumaista käytöstä. Sitten meni jo pinna. Olimme jo aika kauan viestitelleet siinä, ja olin kestänyt hänen angstiaan ja yrittänyt sopia kinaa, välillä näytti siltä että välit menee kokonaan poikki, hän poisti kaverikuvamme ja kaikki ommaukset kummaltakin ja käski mua poistamaan multakin meidän kaverikuvan. Sitten kuitenkin kun se vaan raivosi mulle vaikka olin ihan mukava ollut häntä kohtaan. No, sitten tulin itsekin haukkuneeksi häntä vittumaiseksi pennuksi ynnä muuksi ja sanoin etten jaksa sitä jos toi on kiitos siitä että yritän olla sille ystävä. Sitten se vastas jotain ja nyt on välit kokonaan poikki. En _yhtään_ ihmettele jos se olis jo poistanu mun numeron ja mesen kun kerran heti ensimmäisten viestien jälkeen se oli jo poistanut kaverikuvankin.

En haluaisi olla riidoissa kaverini kanssa, ja se onkin aika vaikeaa koska liikumme koulussa aina samassa kaveriporukassa ynnä muuta, mutta en aio sietää hänen ainaista tallomistaan ja angstiaan - ei minullakaan TODELLAKAAN mene hyvin itsellänikään mutta minä sentään olen ystävilleni mukava ja yritän olla vaivaamatta näitä angsteillani, enkä voi oikeastaan kestää sitä että joku käyttäytyy kuten hän, luulee olevansa maailman hyljeksityin ja masentunein ja kusipäisin ja antaa kaikkien varmasti tietää että hän on yhyy niin angstipaska ja kaikkea.

Teksti saattoi olla sekava mutta kiitos jos luit! En tiedä itsekään enää mitä haluan.. Kai että välit paranisivat taas, mutta en TODELLAKAAN aio alkaa kumartelemaan häntä, sillä enhän minä tässä ole mitään tehnyt, yritin koko ajan sopia riitaa ja hän vain jatkoi ja vänkäsi ja oli vittumainen. Mutta silti... Mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa?? :/

3

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonttu1991

Suosittelen itse, että annat aikaa hänelle miettiä asiaa. Voipi olla ja uskon vahvasti sihen, että hän päättyy lopputulokseen, jossa oli itse syypäänä asiaan. Ainakin viestin perusteella kuullosti siltä, että hän oln aika temperamenttinen? Taino aika jäkkipikaisen johtopäätöksen hän näytti tekevän kun tuohon malliin toimi.

Jos nyt asiassa ei ollut mitään muita maatamullistavimpia tekijöitä, joita et sanonu niin kannattaa jäädä vaan odottelemaan, että hän tulee puhumaan sinulle. Aluksi se voi ja varmasti on vaikeaa, sillä jos liikutte samoissa porukoissa niin väkisinkin näette toisianne, joka varmasti tulee olemaan kiusallista. Mutta elä kuitenkaan mene itse pyytelee enään, siinä näet näyttäisit heikkoutesi ja sitä voidaan käyttää myöhemmin hyväksi...

Tsemppiä ja kyllä se siitä!

• tempsa.

Samaa mieltä kuin Jonttu mutta voi olla että hän ei tulekaan pyytämään anteeksi, vaikka hän tuntisikin tehneensä virheen. Toisten on vain paljon hankalampi pyytää anteeksi. Itse kuulun myös siihen ryhmään.. '-_-
        Mutta sinä hänet paremmin tunnet..

• voi olla

nyt aika raakaa tekstiä mutta mitä helvettiä teet kaverilla joka ilmeisesti aina suuttuu sinulle olemattomista asioista ja hän on muka aina oikeassa? eikä hän voi kovasti sinusta välittää jos tollanen asia tulee teidän väliin. sinulla on ilmeisesti muitakin kavereita, ole heidän kanssa jos ovat mukavampia. hyvä tapa miettiä on myös että listaat toisen hyvät ja huonot puolet. jos angstaamista yms on enemmän kuin hyviä juttuja niin haistata kävylle pitkät ja anna olla. jos tulee sitten nöyränä viereen matelemaan ni mieti sitten mitä teet. ja kun nuorten maailmassa ollaan, kuinka paljon hän vuodattaa sinusta muille paskaa pikku "riitanne" aikana? kannattaa enne rauhanpiippua kysästä hänen muilta kavereiltaan kuinka paljon hän on sua kehunut. maailma on julma ja heikot jää jalkoihin. näin on..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe