Psykoterapeutti Elina Reenkolan kirja "Nainen ja viha. Agressio voimavaraksi" Minerva kustannus 2008.
Agressio on luovien ihmisten käyttövoimaa ja agressio ei ole vain miesten yksinoikeus. Naiset tarvitsevat myös oikein ajoitettua ja viisasti käytettyä agressiota reviirinsä puolustamiseen.
Agressiota ei saa sekoittaa väkivaltaan,joka on toisen alistamista ja välineellistä hväksikäyttöä. Agressio on parhaimmillaan oman reviirin suojelua kiusaajilta. Oikein ja viisaasti käytetty agressio antaa itsearvostusta ja henkistä liikkumatilaa.
Rakkaus ja viha eivät ole toisena pois sulkevia käsitteitä, vaan ne kietoutuvat yhteen niin opetuksessa,rakkaudessa, parisuhteessa kuin kasvatuksessakin. Ihmisen, joka ei saa tuntumaa aggressioonsa, on vaikea raksataa aidosti. Rakkauden ja aggression tunneskaalaan mahtuu koko elämä.
Ja lopuksi vielä: Jim Steinmannin tunnetun heiton mukaan kiltiti tytöt pääsevät taivaaseen, mutta tuhmat tytöt mihin vaan.
Osaatko sinä olla vihainen?
Milline on sinu viha?
Mees, kes tahab naist alistada, ei ole vôimeline kohtama naise viha. Siis ei ole mees vôimeline ka vastu vôtma naise siirast ja julget armastust?
Onko naisen jossain kulttuurissa hyväksytympi olla humalassa agressiivinen? Johtuuko se siitä, että tietyissä kulttuureissa yleensäkin kielletään tunteita?
huvitav raamat
21
286
Vastaukset
- .............................
Vihamielisyys myrkyttää mielen. Siinä ei ole mitään hyvää.
- että punkteeraus
vastaa niin kuin vastaasi. :)))))
Jess, napakymppi! - ..............................
että punkteeraus kirjoitti:
Jess, napakymppi!enkä pidä pakanallisesta vihamielisyydestä. Kyllä sinä sen tiedät. Sinulla on ongelma hallitsemattomien vihantunteiden kanssa. Se on hyvin vakava ongelma.
- teises foorumis
että punkteeraus kirjoitti:
Jess, napakymppi!nõu küsimas, kuidas käituda naistega :))))
Tal fantaasiad nii suured, et kujutuleb nagu jooksevad kõik naised talle järgi, ja veneläistytöt, ja virolaistytöt ja arabiatytöt ja üleüldse on ta taevas omale juba koha valmis vaadanud.:)) - ............................
teises foorumis kirjoitti:
nõu küsimas, kuidas käituda naistega :))))
Tal fantaasiad nii suured, et kujutuleb nagu jooksevad kõik naised talle järgi, ja veneläistytöt, ja virolaistytöt ja arabiatytöt ja üleüldse on ta taevas omale juba koha valmis vaadanud.:))ollut se, miten naisten kanssa käyttäydytään. Ja sinullako muka on bangladeshilainen mies, josta olet eroamassa?
- ausalt
............................ kirjoitti:
ollut se, miten naisten kanssa käyttäydytään. Ja sinullako muka on bangladeshilainen mies, josta olet eroamassa?
öelda, kas sa punkteeraus peale sorava kõneosavuse ka inimsuhteid oled õppinud?
Kust tulevad sulle sellised fantaasiad? Netimaailmast? - ..............................
ausalt kirjoitti:
öelda, kas sa punkteeraus peale sorava kõneosavuse ka inimsuhteid oled õppinud?
Kust tulevad sulle sellised fantaasiad? Netimaailmast?Ei minulla ole mitään fantasioita.
- osaatko joskus
ollut se, miten naisten kanssa käyttäydytään. Ja sinullako muka on bangladeshilainen mies, josta olet eroamassa?
keskustella foorumissa olevista teemoista? Olet täällä tökksäyttelemässä ja pässmäröimässä valmiita SUPERtotuuksia, siis nitistelemässä aggressiivisesti toisen ihmisen ilmaisuvapautta väheksymällä niitä.
Oletko sinä se mies, kenen takia niin monikin suomalainen nainen on joskus ottanut lohduttajakseen pullon väkevää? Sä et vaivautuu edes näkemään naista ihmisenä. - .............................
osaatko joskus kirjoitti:
keskustella foorumissa olevista teemoista? Olet täällä tökksäyttelemässä ja pässmäröimässä valmiita SUPERtotuuksia, siis nitistelemässä aggressiivisesti toisen ihmisen ilmaisuvapautta väheksymällä niitä.
Oletko sinä se mies, kenen takia niin monikin suomalainen nainen on joskus ottanut lohduttajakseen pullon väkevää? Sä et vaivautuu edes näkemään naista ihmisenä.noita kielioppivirheitä? Niistä näkee, että ne ovat keksittyjä. En minä ole mikään sydäntenmurskaaja. Tai ehkä olen siinä määrin kuin jokainen ihminen on. Kuka tahansa voi rakastua keneen tahansa.
Totta kai minä näen naisen ihmisenä. Sinustakin minä pidän paljon, vaikka tiedän, että sinä et suhtaudu minuun niin positiivisesti. En ole ihmisvihaaja. Yleensä pidän ihmisistä, jos ne vain suinkin mahdollistavat sen. - minun ongelmani
............................. kirjoitti:
noita kielioppivirheitä? Niistä näkee, että ne ovat keksittyjä. En minä ole mikään sydäntenmurskaaja. Tai ehkä olen siinä määrin kuin jokainen ihminen on. Kuka tahansa voi rakastua keneen tahansa.
Totta kai minä näen naisen ihmisenä. Sinustakin minä pidän paljon, vaikka tiedän, että sinä et suhtaudu minuun niin positiivisesti. En ole ihmisvihaaja. Yleensä pidän ihmisistä, jos ne vain suinkin mahdollistavat sen.eiväkä kuuluu sinulle.
Usko nyt helluntalainen Casanovana, olet väärässä foorumissa itseään esille nostamassa ja tunteilemassa. - ..............................
minun ongelmani kirjoitti:
eiväkä kuuluu sinulle.
Usko nyt helluntalainen Casanovana, olet väärässä foorumissa itseään esille nostamassa ja tunteilemassa.Mutta sinun höpönassun pitäisi koittaa nyt rentoutua ja katsoa tulevaisuuteen. Sinun ei tarvitse tehdä minusta itsellesi ongelmaa. Sellaiseen ei ole mitään syytä.
- ööööööööö
.............................. kirjoitti:
Mutta sinun höpönassun pitäisi koittaa nyt rentoutua ja katsoa tulevaisuuteen. Sinun ei tarvitse tehdä minusta itsellesi ongelmaa. Sellaiseen ei ole mitään syytä.
narsisti-psyko
- ..............................
ööööööööö kirjoitti:
narsisti-psyko
minua sillä toisella palstalla puoliruotsalaiseksi homoksi? Luuletko, etten tunnista tyyliäsi?
- laita tietokone
minua sillä toisella palstalla puoliruotsalaiseksi homoksi? Luuletko, etten tunnista tyyliäsi?
äkkiä kiinni, ennen kuin tuleet hulluksi
- ............................
laita tietokone kirjoitti:
äkkiä kiinni, ennen kuin tuleet hulluksi
Olet poloinen kännissä kuin käki! :D
Eikö sinusta narsisti ole ihminen?
Sinulla on vakava ongelma vainoharhaisuutesi kanssa. Alkoholin juominen pahentaa sitä. Kyse on hetkellisestä deliriumista. - jahib siin naisi
Olet poloinen kännissä kuin käki! :D
Eikö sinusta narsisti ole ihminen?
Sinulla on vakava ongelma vainoharhaisuutesi kanssa. Alkoholin juominen pahentaa sitä. Kyse on hetkellisestä deliriumista.ja kui asja ei saa, sôimab neid joodikuteks
heh-heh - ..............................
jahib siin naisi kirjoitti:
ja kui asja ei saa, sôimab neid joodikuteks
heh-hehfantasiasi, että jahtaisin naisia.
- jahtaat
fantasiasi, että jahtaisin naisia.
kaikki sen näkee :)))
- ..............................
jahtaat kirjoitti:
kaikki sen näkee :)))
niin uskoa, mutta minä olen kyllä ihan oikea kristitty.
- se kristitylläkin
niin uskoa, mutta minä olen kyllä ihan oikea kristitty.
iskee
- ............................
se kristitylläkin kirjoitti:
iskee
tosikristitty ei himoaan toteuta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912723
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525446Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454750Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392778Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201945Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1101696Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3651634Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1071533Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471