Xo 24

xo24

Mitäs mieltä olette uudesta Xo 24 veneestä?

28

5740

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saimaan seilaaja

On tyylikäs sisustus. Suunnittelija on kuitenkin unohtanut suunnittelevansa venettä. Mittaristo osottaa taivaalle kuin vanhoissa traktoreissa eli lukusuunta on ihan värä. Poltterin ja kaiun paikkakin on täysin unohdettu.

• Husse

Ihan hirveen ruma!

• unohdettu`??

Ei ainakaan messuilla olevassa versiossa ollu mitään ongelmaa noiden asioiden kanssa. Siinä oli valmis paikka 8 tuuman plotterille ja mittaristo oli osoitti sinne minne pitääkin.

• Saimaan seilaaja
        unohdettu`?? kirjoitti:

Ei ainakaan messuilla olevassa versiossa ollu mitään ongelmaa noiden asioiden kanssa. Siinä oli valmis paikka 8 tuuman plotterille ja mittaristo oli osoitti sinne minne pitääkin.

Tuossa kuvassa ei ainakaan näy mitään paikkaa plotterille ellei sitten laita sitä töröttämään jalustalle.
        Mielipiteeni perustuu vain tuohon kuvaan ja voin olla siten väärässäkin.
        http://www.kipparilehti.fi/veneet-ja-koneet/uiva-venenayttely/default.aspx?sivu=1&kuva=1602

• jari-matti
        Saimaan seilaaja kirjoitti:

Tuossa kuvassa ei ainakaan näy mitään paikkaa plotterille ellei sitten laita sitä töröttämään jalustalle.
        Mielipiteeni perustuu vain tuohon kuvaan ja voin olla siten väärässäkin.
        http://www.kipparilehti.fi/veneet-ja-koneet/uiva-venenayttely/default.aspx?sivu=1&kuva=1602

Tuo kipparilehden kuva on uivasta venenäyttelystä. Nyt venemessuille xo:hon oli tehty monia muutoksia kuten: Uudet paikat mittaristolle ja karttaplotterille, korkeempi tuulilasi, uudet penkit sekä takaportit. Venemessuilla oli Xo:hon esillä myös uusi kansimateriaali teakin tilalle joka kestää kovempaa käsittelyä ja on parempi esimerkiksi yhteysveneessä.

• lemeri evakoski
        Husse kirjoitti:

Ihan hirveen ruma!

vai niin? tietääkö äijä mitää veneist

• jkdbcgif

• saimaan seilaajalle

• Turha vene!!!

Mikäköhän mahtaa olla käyttötarkoitus moisella pulkalla???

• p

Ja jos kävitte katsomassa venemessuilla aukiolevaa runkoa, noilla rakenteilla ei kovaa avomeriolosuhdetta ajeta pitkään, alkaa paikat pettämään ennen puoltakesää.

• Busterfun
        p kirjoitti:

Ja jos kävitte katsomassa venemessuilla aukiolevaa runkoa, noilla rakenteilla ei kovaa avomeriolosuhdetta ajeta pitkään, alkaa paikat pettämään ennen puoltakesää.

Jaa. Kävitkös katsomassa Silveriä. Ei sekään kummoiselta näyttänyt, vaikka kehui olevansa ihan MAAILMAN PARSA moottrivene! eikun siis paras... hirveitä kolmioita hitsailtu miten sattuu.

• eieimies
        p kirjoitti:

Miten niin hajoaa ennen puolta kesää? Itse kävin myös messuilla katsomassa XO:n runkoa ja voin sanoa, että noilla ainevahvuuksilla ja pitkittäisjäykisteillä kyseinen runko on HUOMATTAVASTI kestävämpi kuin Busterit ja Silverit. Kyllä näin on!

• Sontaan kyllästynyt
        eieimies kirjoitti:

Miten niin hajoaa ennen puolta kesää? Itse kävin myös messuilla katsomassa XO:n runkoa ja voin sanoa, että noilla ainevahvuuksilla ja pitkittäisjäykisteillä kyseinen runko on HUOMATTAVASTI kestävämpi kuin Busterit ja Silverit. Kyllä näin on!

kaikki nämä "huippu alumiiniveneet", rumia kuin perkeleet ja aivan paskoja. Eihän noita ylistä kuin suomalainen juntti.

• ohutta mutta halpaa
        eieimies kirjoitti:

Millä ainevahvuuksilla?

• varmasti

kova vehje merenkäynnissä, olihan jo paragonkin vertaansa vaille. Luulisi ettei sakke ole tässäkään tingannut niistä ominaisuuksista.

• Silver vaihtoon?

Laitetta pitäisi päästä koeajamaan jotta ajo-ominaisuudet, melu ja kulutus selviäisi.

Olen etsiskellyt venettä jolla pystyisi taivaltamaan pitkiä matkoja (100 mpk/suunta) suhteellisen vauhdikkaasti, mukavasti ja taloudellisesti.

Avoveneet eivät tähän mennessä ole olleet vaihtoehtoja ja kajuuttaveneet ovat olleet hintatasoonsa nähden liian ahtaita ja janoisia. Stormway ja vastaavat ovat mielestäni hinnoitellut itsensä pihalle. Saattaa hyvin olla että XO24 tulee hankittua kunhan viimeistelystä ja hinnoista päästään yksimielisyyteen ensin.

Näkisin mielelläni jotain pirteämpiä värejä kuin armeijan harmaan tai mustan. Esim. keltainen voisi istua ulkovärinä.

• J.Beam

Pystytkö kertomaan hintapyynnin?
        Itse en messuille pääse ja veneen olen nähnyt vain kuvassa. En löydä muuta tietoa veneestä kuin tuon kipparin linkin kertoman. Kuka venettä myy?
        Kiitos.

• ajanut protoa
        J.Beam kirjoitti:

Itse en messuille pääse ja veneen olen nähnyt vain kuvassa. En löydä muuta tietoa veneestä kuin tuon kipparin linkin kertoman. Kuka venettä myy?
        Kiitos.

meni ihan vitusti se mitä ajoin oli volvon dieselillä 160 tai 190hp tuotantoon ei kai tuu noin isol koneel,hienosti meni aaltoon ku aaltoon.bensa kasil jos tollasen sais ois sit vähän vitun nopee.

• dieselillä
        J.Beam kirjoitti:

Kiitos.

pyynti oli hitusen yli 60.000€, mutta vaihtamalla moottoriksi 220 hp Mercruiserin hinta tippuu oleellisesti. Heikommin varusteltu yksilö (ei tiikkejä)pitäisi lähteä mukaan 40.000€ hinnalla.

Veneen valmistajan löytyy osoitteesta: www.xoboats.fi

Ymmärrykseni mukaan he etsivät vielä jälleenmyyjiä.

• ilmeisest turgguse
        ajanut protoa kirjoitti:

meni ihan vitusti se mitä ajoin oli volvon dieselillä 160 tai 190hp tuotantoon ei kai tuu noin isol koneel,hienosti meni aaltoon ku aaltoon.bensa kasil jos tollasen sais ois sit vähän vitun nopee.

"ei kait sitä myy viel ketään"
        Tarkoittaa kai ettei sitä vielä kukssn myy?

• XO24
        J.Beam kirjoitti:

Kiitos.

http://www.xoboats.fi/

• Faktaaa
        ajanut protoa kirjoitti:

"bensa kasil jos tollasen sais ois sit vähän vitun nopee."
        - Eihän se bensakasi ole mikään nopee vehje, hävisi vertailussa volvo d3-190.

• mr bean
        J.Beam kirjoitti:

Kiitos.

noin 34 k ilman moottoria

• joku muu

mahtavat yksityis kohdat ja ajettavuus 5/5 pistettä

• Perbeus

Hienoa, että pustereiden ja silvereiden rinnalle saadaan vähän "erilaisempaa". Varmasti löytää ostajansa, jos ei aivan kuuta tavoitella hinnoittelulla.

• EiHöpöä

Täysin samaa mieltä ,että uutta näkökulmaa tarvitaan jotta saataisiin kehitystä. Olen nähnyt ton äksoon rungon ja positiivista siinä oli nimenomaan se että suunnittelupöydälle ei oltu tuotu mitään kopioita näistä fletkuista ,aikansa eläneistä, kestämättömistä runkorakenteista joiden konseptit on perustunu johonkin 70-luvun visioihin pellin kanttauksesta ja turaamisesta. Toivon menestystä uudelle botskille jonka ulkonäössä ainakin on luonnetta!!!!!!

• x0

huippu,sopii vauhdikkaaksi yhteysveneeksi,mannermainen muotoilu Bodensee ja uuden Kultarantapaatin linjoja.
      modernia Targaa.Noita plottereita ja urinaaleja kaipaavat ajelkoot Tristaneilla.

• CopyFakeShit

Taitaa tulla lyhyt ura noille aarteille.
      Toivotaan ettei paljon Pekkarinen innostu veronmaksajien rahaa noihin huusseihin upottamaan. Noista haisee pahasti XO-fiasko, koetetaan ratsastaa "pressan veneen" maininnoilla massamarkkinoille, mutta käy niin kuin yleensäkin junttien puuhastelulle (vaikka nyt asialla "huippujohtajat").

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe