NONIA 4 KUUKAUTTA

...

Olen nyt juonut Nonia 4 kuukautta aivan Ollin ohjeiden mukaisesti.
Ja nyt alkavat vaikutukset pikkuhiljaa tuntua. On paljon terveempi olo ja varsinkin mielialani on kohonnut ja tunnen itseni paljon paljon paljon terveemmäksi mieleltäni. Minulla on ollut mielialahäiriöitä jo pitkään ja olen nauttinut lääkärin määräämiä pillereitä.

En uskalla kertoa lääkärille, se ei kuitenkaan usko, mutta ajattelin pikkuhiljaa vähentää noita mieliala pillerien määrää ihan itekseni, kun toi noni on kerran auttanut minua.

Mitäs mieltä olette?

12

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten ei osaa sanoa

>En uskalla kertoa lääkärille

Ainakaan pelkotiloja noni ei ole vähentänyt. MItä psykiatrisi sanoo noista mentaaliongelmista? Onko kyseessä ihan tavallinen lievä ahdistus vai oikeinko kaksisuuntainen mielialahäiriö? Ja mitä lääkettä sinä nyt vaivaasi otat?

Lääkityksen lopettaminen omin päin ei ole yleensä hyvä idea. Ainakaan Ollilla ei ollut.

• mentaaliongelmat

> Ainakaan pelkotiloja noni ei ole vähentänyt....

Kuten havaitaan, niin mm. itsesuojeluvaisto ja ongelmien ennalta ehkäisy ovat lobbarille täysin tuntemattomia aiheita.
        Auttaisiko lääkitys?

Eikö löydy tutkimustuloksia?

• ...
        mentaaliongelmat kirjoitti:

> Ainakaan pelkotiloja noni ei ole vähentänyt....

Kuten havaitaan, niin mm. itsesuojeluvaisto ja ongelmien ennalta ehkäisy ovat lobbarille täysin tuntemattomia aiheita.
        Auttaisiko lääkitys?

Eikö löydy tutkimustuloksia?

Skitso. Oletko ottanut nonia? Se saattaisi tuoda helpotusta skitsofreniaan. Ei näy lobbareita eikä lääkäreitä ihan joka paikassa.

• hallinnassa?
        ... kirjoitti:

Skitso. Oletko ottanut nonia? Se saattaisi tuoda helpotusta skitsofreniaan. Ei näy lobbareita eikä lääkäreitä ihan joka paikassa.

Niin, onko oma skitsofreniasi nyt hallinnassa?

• Aritta

joiden vähentäminen itsekseen voi johtaa vaikka mihin negatiiviseen juttuun. Varsinkin mielialapillerit.

Minä kyllä kertoisin lääkärille. Onhan heidänkin jo korkea aika alkaa ymmärtää vaihtoehtojen päälle. :-)

• ...

Mielenkiintoista. Mitä noni olet nappaillut? Miten noni on tehnyt sinut terveemmäksi? Mielialalääkkeitä ei kannata jättää väliin ilman lääkärin lupaa. Olisiko kyseessä kuitenkin ns placebo efekti, eli uskot ja toivot nonin piristävän sinua ja niin sitten tapahtuu?

• voisiko olla

niin, että mielialalääkitys alkaa vaikuttaa? Moni tekee sen virheen, että jättää lääkityksen pois, kun olo alkaa tuntua hyvältä (serotoniinia on aivoissa riittävästi). Useimmiten se johtaa ojasta allikkoon, ja masennus uusiutuu kun lääkkeet jättää.

• puhut?
        voisiko olla kirjoitti:

niin, että mielialalääkitys alkaa vaikuttaa? Moni tekee sen virheen, että jättää lääkityksen pois, kun olo alkaa tuntua hyvältä (serotoniinia on aivoissa riittävästi). Useimmiten se johtaa ojasta allikkoon, ja masennus uusiutuu kun lääkkeet jättää.

Kokemuksestako puhut? Näin olen ymmärtänyt.

• eikä ihme
        voisiko olla kirjoitti:

Nohinhan nimenomaan lisää serotoniini-melatoniiniaineenvaihduntaa, ja serotoniinin määrä kasvaa. Tiedän muutamia, jotka ovat nonin käytön ansiosta voineet lopettaa muutaman vuoden CIPRAMIL-lääkityksen käytön, eikä masennus ole palannut.

• mielessä kyllä,
        puhut? kirjoitti:

Kokemuksestako puhut? Näin olen ymmärtänyt.

että olen vuosikaudet seurannut mielenterveysongelmaisten elämää. Moni lopettaa lääkkeet liian aikaisin. Sama kuin lopettaisi diabeteslääkkeet silloin, kun verensokeri on saatu korjattua.

Yhdessäkään kokeellisessa tutkimuksessa vaihtoehtohoidot eivät ole auttaneet vaikeassa psyyken häiriössä. Lievä alakulo sen sijaan korjaantuu usein itsestään ajan kanssa.

• lisää,
        eikä ihme kirjoitti:

Nohinhan nimenomaan lisää serotoniini-melatoniiniaineenvaihduntaa, ja serotoniinin määrä kasvaa. Tiedän muutamia, jotka ovat nonin käytön ansiosta voineet lopettaa muutaman vuoden CIPRAMIL-lääkityksen käytön, eikä masennus ole palannut.

kuulisin mielelläni, mitä on serotoniini-melatoniiniaineenvaihdunta. Ja tietenkin näkisin mielelläni myös tutkimuksen nonin vaikutuksesta tuohon ennestään tuntemattomaan ilmiöön.

Lievässä masennuksessa ei tarvita vuosikausien Cipramil-käyttöä, usein lyhempikin aika auttaa.

• ...

Rohkea kokeilija ja päätin puolittaa noi masennus- ja mielialalääkkeet huomisesta lähtien ja samalla tuplaan tuon noni annoksen.

Uskon, että toisen 4 kuukauden päästä voin heittää pillerit pois kokonaan ja juoda vain nonia.

Noni on rautaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      145
      5593
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3982
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3490
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2490
    5. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      43
      2261
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      30
      2141
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      2013
    8. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      23
      1893
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      1855
    10. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      11
      1754
    Aihe