Tossa lentoja suunnittellessa tuli eteen yksi edullinen lento missä olisi Heathrowlla vaihtoaika 1,5h. Lento Suomesta tulee terminaaliin 2 ja jatkolento lähtee terminaalista 5. Kuinka kauan kannattaisi varata vaihtoon, riittääkö toi 1,5h siellä? Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
vaihto Heathrowlla
6
813
Vastaukset
- sdbdfbdf
Älä ainakaan osta noita lentoja ominpäin netistä erillisnä.
- heathrowssa..
kolme kertaa viimeisen kahden vuoden aikana siis kaikki kolme miamin lentoani on matkatavarani kadonneet vaikka yli 3 tunnin vaihto-aika heathrowssa...ei enää koskaan ...
- koneenvaihtoaika
Ei ymmärrä. Mä olisin iloinen jos matkalaukkuni jäisi matkan varrelle. Ei tarvitsisi sitä raahata määränpäässä autoon tai hotelliin, vaan se tuotaisiin myöhemmin lentoyhtiön toimesta ilmoittamaani osoitteeseen. Ja mikä parasta matkavakuutus korvaisi kunnon shoppailukierroksen esim sun tapauksessa Sawgrass Millsiin. Mä otan aina kaikkein lyhimmän koneenvaihtoajan mitä varausjärjestelmä vaan antaa varata.
- päivää
koneenvaihtoaika kirjoitti:
Ei ymmärrä. Mä olisin iloinen jos matkalaukkuni jäisi matkan varrelle. Ei tarvitsisi sitä raahata määränpäässä autoon tai hotelliin, vaan se tuotaisiin myöhemmin lentoyhtiön toimesta ilmoittamaani osoitteeseen. Ja mikä parasta matkavakuutus korvaisi kunnon shoppailukierroksen esim sun tapauksessa Sawgrass Millsiin. Mä otan aina kaikkein lyhimmän koneenvaihtoajan mitä varausjärjestelmä vaan antaa varata.
mikä ajatusmaailma. Matkalaukkusi on varmaan tyhjä tai siellä on aivan tarpeetonta tavaraa.
a) se laukku ei ehkä koskaan tulekkaan perille
b) eikös sinne laukkuun pakata vain ja ainostaan ne tärkeät juuri lomalla tarvittavat tavarat
c) käytätkö loman puuttuvien tavaroiden hankkimiseen
d) sillä vakuutuksella/lentoyhtiön korvauksella mikä korvaa tavaroiden hankinnan matkatavaroiden myöhästymisen vuoksi on summana olematon ja sillä saat hankkia tyyliin VÄLTTÄMÄTTÖMÄT vaatteet ja hygienia tuotteeet mm. hammasharjan jne. Ei shoppailukierrosta paikallisessa Moolissa lentoyhtiön piikkii.
e) moni jatkaa matkaa lentokohteesta kauaskin "syrjäseuduille", joissa ei ole mooleja taikka mm. risteilylle. Miten toimitat puuttuvan matkalaukun karibian aalloilla seilaavaan laivaan
f) etkö tosiaan jaksa kantaa omaa matkalaukkuasi
g) haluat tehdä katoamisista aikaa vievät paperisodat, joita ilman ei korvauksia heru
h) monissa vakuutuksissa on omavastuu, jolloin korvauksissa häviää rahallisesti
no, tapansa kullakin ja kaikkea sitä kuuleekin. - myöhästyminen...
päivää kirjoitti:
mikä ajatusmaailma. Matkalaukkusi on varmaan tyhjä tai siellä on aivan tarpeetonta tavaraa.
a) se laukku ei ehkä koskaan tulekkaan perille
b) eikös sinne laukkuun pakata vain ja ainostaan ne tärkeät juuri lomalla tarvittavat tavarat
c) käytätkö loman puuttuvien tavaroiden hankkimiseen
d) sillä vakuutuksella/lentoyhtiön korvauksella mikä korvaa tavaroiden hankinnan matkatavaroiden myöhästymisen vuoksi on summana olematon ja sillä saat hankkia tyyliin VÄLTTÄMÄTTÖMÄT vaatteet ja hygienia tuotteeet mm. hammasharjan jne. Ei shoppailukierrosta paikallisessa Moolissa lentoyhtiön piikkii.
e) moni jatkaa matkaa lentokohteesta kauaskin "syrjäseuduille", joissa ei ole mooleja taikka mm. risteilylle. Miten toimitat puuttuvan matkalaukun karibian aalloilla seilaavaan laivaan
f) etkö tosiaan jaksa kantaa omaa matkalaukkuasi
g) haluat tehdä katoamisista aikaa vievät paperisodat, joita ilman ei korvauksia heru
h) monissa vakuutuksissa on omavastuu, jolloin korvauksissa häviää rahallisesti
no, tapansa kullakin ja kaikkea sitä kuuleekin.a) on promillen todennäköisyys että matkalaukku häviää kokonaan. Ja edelleen, mitä sitten. Ostetaan uusi Samsonite.
b) tärkeät tavarat on, mut voin ostaa uudet.
c) en, koska yleensä/aina menen matkoillani kuitenkin shoppailemaan. Miksi en voisi aloittaa lomaani shoppailupäivällä.
d) Mun vakuutus: 400 euron korvaus 4 h myöhästymisen jälkeen ja toinen 400 euroa 48 h jälkeen. Joten jo tuolla ekalla summalla ostaa kivasti uusia shortseja, T-paitoja, sandaalit, hygieniatuotteet. Kun laukku sitten saapuu, voikin heittää vanhat vaatteet roskiin.
e) tässä oot osittain oikeassa, mut ainakin Karibian laivoilla voi ostaa vaikka mitä vaatteita ja hygieniatuotteita
f) ei ole kyse siitä, vaan tarkoitin, et mua se ei haittaa yhtään jos laukku ei tuu mun mukana. Käsimatkatavaroissa mul on aina ekan vrk vaihtovaatteet ja osa pesuvehkeistä
g) tämä tehdään sitten loman jälkeen Suomessa ja itse laukun katoamisilmoitukseen lentokentällä menee 5-10 min
h) mun vakuutuksessa ei ole omavastuuta
Täytyy tietenkin huomioida että vakuutus ei korvaa jos laukku myöhästyy paluulennolla kotiin. Mun laukku jäi viimeks kuukausi sitten kotimatkalla Pariisin 1 h 20 min vaihtoajalla. Kuriiri toi laukun seuraavana päivänä kotiin. - joo..
myöhästyminen... kirjoitti:
a) on promillen todennäköisyys että matkalaukku häviää kokonaan. Ja edelleen, mitä sitten. Ostetaan uusi Samsonite.
b) tärkeät tavarat on, mut voin ostaa uudet.
c) en, koska yleensä/aina menen matkoillani kuitenkin shoppailemaan. Miksi en voisi aloittaa lomaani shoppailupäivällä.
d) Mun vakuutus: 400 euron korvaus 4 h myöhästymisen jälkeen ja toinen 400 euroa 48 h jälkeen. Joten jo tuolla ekalla summalla ostaa kivasti uusia shortseja, T-paitoja, sandaalit, hygieniatuotteet. Kun laukku sitten saapuu, voikin heittää vanhat vaatteet roskiin.
e) tässä oot osittain oikeassa, mut ainakin Karibian laivoilla voi ostaa vaikka mitä vaatteita ja hygieniatuotteita
f) ei ole kyse siitä, vaan tarkoitin, et mua se ei haittaa yhtään jos laukku ei tuu mun mukana. Käsimatkatavaroissa mul on aina ekan vrk vaihtovaatteet ja osa pesuvehkeistä
g) tämä tehdään sitten loman jälkeen Suomessa ja itse laukun katoamisilmoitukseen lentokentällä menee 5-10 min
h) mun vakuutuksessa ei ole omavastuuta
Täytyy tietenkin huomioida että vakuutus ei korvaa jos laukku myöhästyy paluulennolla kotiin. Mun laukku jäi viimeks kuukausi sitten kotimatkalla Pariisin 1 h 20 min vaihtoajalla. Kuriiri toi laukun seuraavana päivänä kotiin.tuollaisia vakuutuksia on promillella asiakkaista ja ne maksaa törkeästi.
Normaali vakuutuksen korvaus on aivan jotain muuta.
"Mittaturvan matkatavaravakuutus korvaa välttämättömyys- tarvikkeiden hankkimiskustannuksia, mikäli matkatavarat myöhästyvät menomatkalla vähintään 2 tuntia. Korvausta suoritetaan enintään 85 euroa jokaista alkanutta vuorokautta kuitenkin enintään 340 euroa vakuutettua kohden. Välttämättömyystarvikkeina pidetään niitä tarvikkeita, joita vakuutettu välttämättä tarvitsee matkakohteessaan. Tavallisimpia välttämättömyystarvikkeita ovat henkilökohtaiseen hygieniaan tarvittavat peseytymisvälineet sekä vaihtovaatteet."
Lisäksi kaikki (lähes puolet ihmisistä -> miehet) eivät voi sietää edes kaupoissa juoksemista. Tällaisille ihmisille tuollainen tuhlaavaisuus kauhistuttaa
-> vaivalla hankitut tavarat joutuu etsimään uudestaan.
Muutenkin vastauksesi oli asiavirheitä täynnä.
Ja siellä risteilijöillä ei todellakaan ole häävi mahdollisuus shoppailla. Kokemusta löytyy enemmän kuin yhdeltä risteilyltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719867- 806894
- 286516
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1086289Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv436139Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1046027- 635435
- 465186
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on614497- 504110