Lex TAXI , Oulu

Ihmisjalka

Onko Oululaiset TAKSIt saaneet jonkin uuden Lakiuudistuksen käyttöönsä?

Pysäköinneistä päätellen ovat, kuskien omat kauppa-asiat viinakauppakäyntejä myöden hoituvat parkkeeramalla auto kaupan pariovien eteen, pysäköintimerkeistä piittaamatta. JA KYSE EI OLE nyt mistään Mummon tai Papan hakureissuista, vaan AIVAN omasta kauppa-asioinnista. En ole ainoa joka ko. asian on merkille pannut ja jo pidempään tätä seuranneena, jopa varta vasten asiaa jäänyt seuraamaan, että tuleeko kuski mummon vai viinakassin kanssa ulos? Ja mummoa ei näkynyt !
Pysähtyminen kuorman jättöä tai lastausta varten on hyväksyttävää,mutta tästä ei ole kyse.
Ja silloin kun sitä mammaa ootellaan siinä ovien eessä 1/2h, niin auto käydä ronksottaa koko ajan!!! Oliko se 2-3 min. vai miten se oli?Kukaan ei valvo!

Luulisi jo autossa istuminen riittävän päivän mittaan, ja jopa mielellään 15m kävelevän virallisilta P-paikoilta. Vahinko on jo taitanut käydä kun katsoo puseron vetoketjua...

7

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agent 007

      Sama röyhkeus kuin liikenteessäkin!

    • Nimetön

      Ookko tollo vai muuten vaan idiootti?
      Et vissiin tajua että se auto on kuljettajan työpiste minkä on hyvä olla lämmin. Vai tykkäisitkö taksiin hypätessäsi, että se olisi yhtä kylmä kuin pihalla oleva lämpötila?

      Tuosta kyllä olen samaa mieltä, jos omia asioita hoidetaan niin sen kotelon voi kyllä jättää parkkiruutuun ja koittaa raahautua sieltä asti liikkeeseen.

      Toisaalta te valittajat voisitte itsekin katsoa välillä peiliin, koska taksitolpat eivät ole siviiliautojen pysäköintipaikkoja. Monelle tuntuu olevan niin vaikeaa sisäistää tämä asia..

      • Humantouch...

        a) Olen Tollo Rosso ja Digioootti
        b) Tajuan kyllä työpisteeksi, mutta tajuatko sinä että tätä maata sääntelee muukin kuin taksarien olosuhteet. Oletko koskaan kuullut lainsäädännöstä tai tieliikinnelaista. Ja ne kun on sorvattu valiokunnissa jotka ottaa koko maan ja väestön huomioon. En minä ole ainoa joka taksia käyttää tai Sinäkään. Sitten pitää lakia muuttaa jos tämä ei toimi. Jos kato nääs joka jannu alkaa soveltaa lakia, tulee rumaa jälkeä, hoksaakko nää...
        c) hienoa että hiffaat jotakin

        d) Olikohan tuo taksitolpaa parkkeeraus nyt ihan tarkkaan harkittu heitto? Olikohan pikkusen kaukaa haettu,- et kai vaan olekin itse taksikuski. Tuo nyt ei kyllä edes ongelma ole, niinkuin itsekin tiedät. Olisit jonkin konkreettisemman heittänyt.


      • mutta pölijä samanlaisen tu...
        Humantouch... kirjoitti:

        a) Olen Tollo Rosso ja Digioootti
        b) Tajuan kyllä työpisteeksi, mutta tajuatko sinä että tätä maata sääntelee muukin kuin taksarien olosuhteet. Oletko koskaan kuullut lainsäädännöstä tai tieliikinnelaista. Ja ne kun on sorvattu valiokunnissa jotka ottaa koko maan ja väestön huomioon. En minä ole ainoa joka taksia käyttää tai Sinäkään. Sitten pitää lakia muuttaa jos tämä ei toimi. Jos kato nääs joka jannu alkaa soveltaa lakia, tulee rumaa jälkeä, hoksaakko nää...
        c) hienoa että hiffaat jotakin

        d) Olikohan tuo taksitolpaa parkkeeraus nyt ihan tarkkaan harkittu heitto? Olikohan pikkusen kaukaa haettu,- et kai vaan olekin itse taksikuski. Tuo nyt ei kyllä edes ongelma ole, niinkuin itsekin tiedät. Olisit jonkin konkreettisemman heittänyt.

        Olen kyllä kuullut kaikenmaailman lainsäädännöistä, mutta tieliikinnelaista en olekaan kuullut joten mikä se on? Jotain syötävää kenties?

        Onhan niitä kaikenmaailman pykäliä tyhjäkäynnistä. Sun esittämällä periaatteella bussitkin pitäisi esim. päätepysäkillä tai missä makaavatkaan sammuttaa 2-3min. tyhjäkäynnin jälkeen.
        Joten häiritseekö sua noin valtavasti vain taksien tyhjäkäynti, kun Oulu on pullollaan muitakin tätä hienoa sääntöä rikkovia kulkuvälineitä?

        Ei, en ole taksikuski. Pistää vaan silmään kaupungilla moiset typerät parkkeeramiset esim. tolpille ja invapaikoille vaikkei mitään oikeuksia siihen olisikaan.

        Mutta eipä sulla tunnu elämässä paljon tekemistä oikein olevan, kun pitää varta vasten oikein jäädä kyttäämään jonkun taksin toimintaa. Ehkä sun pitäis itse alkaa taksariksi niin pääsisit toteuttaan noita asioita ;)


      • Älä väita vastaan
        mutta pölijä samanlaisen tu... kirjoitti:

        Olen kyllä kuullut kaikenmaailman lainsäädännöistä, mutta tieliikinnelaista en olekaan kuullut joten mikä se on? Jotain syötävää kenties?

        Onhan niitä kaikenmaailman pykäliä tyhjäkäynnistä. Sun esittämällä periaatteella bussitkin pitäisi esim. päätepysäkillä tai missä makaavatkaan sammuttaa 2-3min. tyhjäkäynnin jälkeen.
        Joten häiritseekö sua noin valtavasti vain taksien tyhjäkäynti, kun Oulu on pullollaan muitakin tätä hienoa sääntöä rikkovia kulkuvälineitä?

        Ei, en ole taksikuski. Pistää vaan silmään kaupungilla moiset typerät parkkeeramiset esim. tolpille ja invapaikoille vaikkei mitään oikeuksia siihen olisikaan.

        Mutta eipä sulla tunnu elämässä paljon tekemistä oikein olevan, kun pitää varta vasten oikein jäädä kyttäämään jonkun taksin toimintaa. Ehkä sun pitäis itse alkaa taksariksi niin pääsisit toteuttaan noita asioita ;)

        näkeehän sen kirjoituksestasi, et kai vaan oikein "edusmiehiä" ry. vetäjiä,,,IP-Osoite vaan viittaa sinnepäin,,


    • Olen huomannut saman ilmiön mm. Raksilan kaupan edessä. Kaikkien parkissa ronksottavien autojen katolla ei tosin ole keltaista valoa.

      Takseilla on Oulussa muitakin erivapauksia. Laanilan kohdalla miltei joka aamu jokunen taksi ohittaa jonoa piennarta pitkin ja tunkee oikealta väliin Kemiran risteyksessä. Tavalliset toopet änkeävät jonoon vasta 4-tien sillalla vasemmalta.

      • seuraajailijajaajaa

        Siis onko aines Polliisissakin yhtä kehnoa? Miksi ei reagoida?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe