Lex TAXI , Oulu

Ihmisjalka

Onko Oululaiset TAKSIt saaneet jonkin uuden Lakiuudistuksen käyttöönsä?

Pysäköinneistä päätellen ovat, kuskien omat kauppa-asiat viinakauppakäyntejä myöden hoituvat parkkeeramalla auto kaupan pariovien eteen, pysäköintimerkeistä piittaamatta. JA KYSE EI OLE nyt mistään Mummon tai Papan hakureissuista, vaan AIVAN omasta kauppa-asioinnista. En ole ainoa joka ko. asian on merkille pannut ja jo pidempään tätä seuranneena, jopa varta vasten asiaa jäänyt seuraamaan, että tuleeko kuski mummon vai viinakassin kanssa ulos? Ja mummoa ei näkynyt !
Pysähtyminen kuorman jättöä tai lastausta varten on hyväksyttävää,mutta tästä ei ole kyse.
Ja silloin kun sitä mammaa ootellaan siinä ovien eessä 1/2h, niin auto käydä ronksottaa koko ajan!!! Oliko se 2-3 min. vai miten se oli?Kukaan ei valvo!

Luulisi jo autossa istuminen riittävän päivän mittaan, ja jopa mielellään 15m kävelevän virallisilta P-paikoilta. Vahinko on jo taitanut käydä kun katsoo puseron vetoketjua...

7

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agent 007

Sama röyhkeus kuin liikenteessäkin!

• Nimetön

Ookko tollo vai muuten vaan idiootti?
      Et vissiin tajua että se auto on kuljettajan työpiste minkä on hyvä olla lämmin. Vai tykkäisitkö taksiin hypätessäsi, että se olisi yhtä kylmä kuin pihalla oleva lämpötila?

Tuosta kyllä olen samaa mieltä, jos omia asioita hoidetaan niin sen kotelon voi kyllä jättää parkkiruutuun ja koittaa raahautua sieltä asti liikkeeseen.

Toisaalta te valittajat voisitte itsekin katsoa välillä peiliin, koska taksitolpat eivät ole siviiliautojen pysäköintipaikkoja. Monelle tuntuu olevan niin vaikeaa sisäistää tämä asia..

• Humantouch...

a) Olen Tollo Rosso ja Digioootti
        b) Tajuan kyllä työpisteeksi, mutta tajuatko sinä että tätä maata sääntelee muukin kuin taksarien olosuhteet. Oletko koskaan kuullut lainsäädännöstä tai tieliikinnelaista. Ja ne kun on sorvattu valiokunnissa jotka ottaa koko maan ja väestön huomioon. En minä ole ainoa joka taksia käyttää tai Sinäkään. Sitten pitää lakia muuttaa jos tämä ei toimi. Jos kato nääs joka jannu alkaa soveltaa lakia, tulee rumaa jälkeä, hoksaakko nää...
        c) hienoa että hiffaat jotakin

d) Olikohan tuo taksitolpaa parkkeeraus nyt ihan tarkkaan harkittu heitto? Olikohan pikkusen kaukaa haettu,- et kai vaan olekin itse taksikuski. Tuo nyt ei kyllä edes ongelma ole, niinkuin itsekin tiedät. Olisit jonkin konkreettisemman heittänyt.

• mutta pölijä samanlaisen tu...
        Humantouch... kirjoitti:

a) Olen Tollo Rosso ja Digioootti
        b) Tajuan kyllä työpisteeksi, mutta tajuatko sinä että tätä maata sääntelee muukin kuin taksarien olosuhteet. Oletko koskaan kuullut lainsäädännöstä tai tieliikinnelaista. Ja ne kun on sorvattu valiokunnissa jotka ottaa koko maan ja väestön huomioon. En minä ole ainoa joka taksia käyttää tai Sinäkään. Sitten pitää lakia muuttaa jos tämä ei toimi. Jos kato nääs joka jannu alkaa soveltaa lakia, tulee rumaa jälkeä, hoksaakko nää...
        c) hienoa että hiffaat jotakin

d) Olikohan tuo taksitolpaa parkkeeraus nyt ihan tarkkaan harkittu heitto? Olikohan pikkusen kaukaa haettu,- et kai vaan olekin itse taksikuski. Tuo nyt ei kyllä edes ongelma ole, niinkuin itsekin tiedät. Olisit jonkin konkreettisemman heittänyt.

Olen kyllä kuullut kaikenmaailman lainsäädännöistä, mutta tieliikinnelaista en olekaan kuullut joten mikä se on? Jotain syötävää kenties?

Onhan niitä kaikenmaailman pykäliä tyhjäkäynnistä. Sun esittämällä periaatteella bussitkin pitäisi esim. päätepysäkillä tai missä makaavatkaan sammuttaa 2-3min. tyhjäkäynnin jälkeen.
        Joten häiritseekö sua noin valtavasti vain taksien tyhjäkäynti, kun Oulu on pullollaan muitakin tätä hienoa sääntöä rikkovia kulkuvälineitä?

Ei, en ole taksikuski. Pistää vaan silmään kaupungilla moiset typerät parkkeeramiset esim. tolpille ja invapaikoille vaikkei mitään oikeuksia siihen olisikaan.

Mutta eipä sulla tunnu elämässä paljon tekemistä oikein olevan, kun pitää varta vasten oikein jäädä kyttäämään jonkun taksin toimintaa. Ehkä sun pitäis itse alkaa taksariksi niin pääsisit toteuttaan noita asioita ;)

• Älä väita vastaan
        mutta pölijä samanlaisen tu... kirjoitti:

Olen kyllä kuullut kaikenmaailman lainsäädännöistä, mutta tieliikinnelaista en olekaan kuullut joten mikä se on? Jotain syötävää kenties?

Onhan niitä kaikenmaailman pykäliä tyhjäkäynnistä. Sun esittämällä periaatteella bussitkin pitäisi esim. päätepysäkillä tai missä makaavatkaan sammuttaa 2-3min. tyhjäkäynnin jälkeen.
        Joten häiritseekö sua noin valtavasti vain taksien tyhjäkäynti, kun Oulu on pullollaan muitakin tätä hienoa sääntöä rikkovia kulkuvälineitä?

Ei, en ole taksikuski. Pistää vaan silmään kaupungilla moiset typerät parkkeeramiset esim. tolpille ja invapaikoille vaikkei mitään oikeuksia siihen olisikaan.

Mutta eipä sulla tunnu elämässä paljon tekemistä oikein olevan, kun pitää varta vasten oikein jäädä kyttäämään jonkun taksin toimintaa. Ehkä sun pitäis itse alkaa taksariksi niin pääsisit toteuttaan noita asioita ;)

näkeehän sen kirjoituksestasi, et kai vaan oikein "edusmiehiä" ry. vetäjiä,,,IP-Osoite vaan viittaa sinnepäin,,

• Olen huomannut saman ilmiön mm. Raksilan kaupan edessä. Kaikkien parkissa ronksottavien autojen katolla ei tosin ole keltaista valoa.

Takseilla on Oulussa muitakin erivapauksia. Laanilan kohdalla miltei joka aamu jokunen taksi ohittaa jonoa piennarta pitkin ja tunkee oikealta väliin Kemiran risteyksessä. Tavalliset toopet änkeävät jonoon vasta 4-tien sillalla vasemmalta.

• seuraajailijajaajaa

Siis onko aines Polliisissakin yhtä kehnoa? Miksi ei reagoida?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5403
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      569
      2717
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2639
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2551
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2217
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82