Kuinka olen vuoden työttömänä?

Eli siis

Miten voi olla vuoden työttömänä, jos tavoitteena lopettaa toi säästäminen. Saisi omansa takaisin.. tai sitten voisi mennä naimisiin ja erota, se toinen vaihtehto.

Mutta ensin yrittäisin tuota työttömyyttä.

Eläisin sen ajan pimeillä tuloilla vaikka. Voiko olla työtön jos vaikka saa rahaa vuokramökistään?

Kiitos.

7

1203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -työtön-

eivät vaikuta työttömyysturvaan.

• Sorirty

Tää oli tarkoitettu eläkesäästäminen kategoriaan

• mies--26

Laskepa huviksesi kuinka paljon tulisi taloudellisesti takkiin menetetyistä ansioista. Jollei eläkeikä ole ihan kohta ovella, niin jatkaisin säästämistä normaalisti. Kyllä tästäkin suosta vielä tullaan nousemaan, ihan kuten edellisistäkin.

• Luepas

Lukaiseppas tuota eläkesäästökategoriaa.. Ja itse päädyin ettei hommassa oo järkeä ei.

• 10 pie

pyydä työnantajalta lopputili, johon merkittään syyksi taloudelliset ja tuotannolliset syyt,

mutta ota huomioon, se päiväraha ei ole 60 % bruttopalkastasi 10 kk ajalta, vaan paljon pienempi, toivottavasti sinula on hyvä 10 kk takana.

mutta eläkesäästämisen lopetus on paljon halvempaa eroamalla ja muuttamalla "osoite kotiin",
      aina saa mennä takaisin naimisiin, tunne sellaisia useita.

Jos olet lomautettu, riippuen alasta, voit saada olla täysin vapaasti, mutta voi ola että sinulle keksistään jokin tyä 50 km päästä, mieti sitä.

Pimeitä töitä ei kannat tehdä,
      jos tulee tapaturma ja joudut eläkkeelle, on eläke ties vaikka 50 v kovin alhainen,

toiseksi, jos joudut kiinni,
      siten keksivät aina ilkeän työpaikan ja kun kieltänyt, tulee 3 kk karenssi, eli palkaton kausi, sitten taas keksivät uuden ilkeän jne.

• cwire81

mutta pimeitä hommia ei todellakaan kannata tehdä. jos vaikka satutat itsesi, työnantaja voi sanoa sulle että et saa mitään korvauksia koska et oo oikeasti töissä siellä. Rehtiä menoa vaan toivottelen sullekin

• töllin äijä

Minulla sama ongelma haluaisin olla virallisesti työttömänä muutaman vuoden.
      Vuorotteluvapaata olen pyytänyt. Ei onnistu.
      Lomautusta olen pyytänyt. eivät innostu siitäkään vaikka työnantajan taloudellinen tilanne on huono.
      Voisin kyllä ottaa itse lopputilin, mutta olisi kiva välttää jollain tavalla 3kk karenssi, vaikka tulisin kyllä toimeen säästöilläni pitkän aikaa, varsinkin kun pakollisia menoja on vähän. Mieleen tulee kiinteistövero nyt ei tule mieleeni muita pakollisia menoja muut maksut ja hankintani olen järjestänyt jollain muulla tavalla. Vero on muuten 83 e vuodes.
      Yks vaihtoehto millä välttäis karenssin on mennä johonkin määräaikaiseen työhön ja jäädä siitä työttömäks.
      Tai jos on tulossa perheenlisäystä vois jäädä hoitovapaalle.
      Ei työssä sinänsä mitään vikaa ole, on vaan jäänyt lomat pitämättä viimeisen 15 v ajalta ja olisi kivampi olla kotona ja ihan missä huvittaa.
      Ongelmani taitaa olla kuitenkin verrattain pieni murhe siihen nähden mitä muilla on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe