Kuinka olen vuoden työttömänä?

Eli siis

Miten voi olla vuoden työttömänä, jos tavoitteena lopettaa toi säästäminen. Saisi omansa takaisin.. tai sitten voisi mennä naimisiin ja erota, se toinen vaihtehto.

Mutta ensin yrittäisin tuota työttömyyttä.

Eläisin sen ajan pimeillä tuloilla vaikka. Voiko olla työtön jos vaikka saa rahaa vuokramökistään?

Kiitos.

7

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -työtön-

      eivät vaikuta työttömyysturvaan.

    • Sorirty

      Tää oli tarkoitettu eläkesäästäminen kategoriaan

    • mies--26

      Laskepa huviksesi kuinka paljon tulisi taloudellisesti takkiin menetetyistä ansioista. Jollei eläkeikä ole ihan kohta ovella, niin jatkaisin säästämistä normaalisti. Kyllä tästäkin suosta vielä tullaan nousemaan, ihan kuten edellisistäkin.

      • Luepas

        Lukaiseppas tuota eläkesäästökategoriaa.. Ja itse päädyin ettei hommassa oo järkeä ei.


    • 10 pie

      pyydä työnantajalta lopputili, johon merkittään syyksi taloudelliset ja tuotannolliset syyt,

      mutta ota huomioon, se päiväraha ei ole 60 % bruttopalkastasi 10 kk ajalta, vaan paljon pienempi, toivottavasti sinula on hyvä 10 kk takana.

      mutta eläkesäästämisen lopetus on paljon halvempaa eroamalla ja muuttamalla "osoite kotiin",
      aina saa mennä takaisin naimisiin, tunne sellaisia useita.

      Jos olet lomautettu, riippuen alasta, voit saada olla täysin vapaasti, mutta voi ola että sinulle keksistään jokin tyä 50 km päästä, mieti sitä.

      Pimeitä töitä ei kannat tehdä,
      jos tulee tapaturma ja joudut eläkkeelle, on eläke ties vaikka 50 v kovin alhainen,

      toiseksi, jos joudut kiinni,
      siten keksivät aina ilkeän työpaikan ja kun kieltänyt, tulee 3 kk karenssi, eli palkaton kausi, sitten taas keksivät uuden ilkeän jne.

    • cwire81

      mutta pimeitä hommia ei todellakaan kannata tehdä. jos vaikka satutat itsesi, työnantaja voi sanoa sulle että et saa mitään korvauksia koska et oo oikeasti töissä siellä. Rehtiä menoa vaan toivottelen sullekin

    • töllin äijä

      Minulla sama ongelma haluaisin olla virallisesti työttömänä muutaman vuoden.
      Vuorotteluvapaata olen pyytänyt. Ei onnistu.
      Lomautusta olen pyytänyt. eivät innostu siitäkään vaikka työnantajan taloudellinen tilanne on huono.
      Voisin kyllä ottaa itse lopputilin, mutta olisi kiva välttää jollain tavalla 3kk karenssi, vaikka tulisin kyllä toimeen säästöilläni pitkän aikaa, varsinkin kun pakollisia menoja on vähän. Mieleen tulee kiinteistövero nyt ei tule mieleeni muita pakollisia menoja muut maksut ja hankintani olen järjestänyt jollain muulla tavalla. Vero on muuten 83 e vuodes.
      Yks vaihtoehto millä välttäis karenssin on mennä johonkin määräaikaiseen työhön ja jäädä siitä työttömäks.
      Tai jos on tulossa perheenlisäystä vois jäädä hoitovapaalle.
      Ei työssä sinänsä mitään vikaa ole, on vaan jäänyt lomat pitämättä viimeisen 15 v ajalta ja olisi kivampi olla kotona ja ihan missä huvittaa.
      Ongelmani taitaa olla kuitenkin verrattain pieni murhe siihen nähden mitä muilla on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe