käynnnistys

vaiko ei

rauskaus menny jo 2 viikkoa yli lasketun ajan ja odottelen että käynnistyisi jos ei käinnisty keskiviikkoon mennessä se käynnistetään. kuinka käynnistämin tapahtuu. tai onko koti konsteja jiolla ehkä voisi nopeuttaa. vatsassa tuntuu jo sellaisia outoja että kohta repee nahka koska ma on niin iso

7

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kerran käynnistetty

esimerkiksi käynnistettiin synnytys siten, että ranteeseen kiinnitetyn tippaletkun kautta sain oksitosiinia suoneen. Sitten alkoi pikkuhiljaa supistuksia tulemaan ja synnytys alkoi. Mutta en tiedä, onko muita tapoja.

• ja se riippuu

Kolme tapaa käynnistää, itse olen kokenut ne kaikki.

Eli jos paikat ei ole kypsyneet (kohdunkaula poissa ym) niin laitetaan oksitoni pillereitä kohdunsuulle.

Kun paikat on kypsyneet niin puhkastaan kalvot

ja aletaan antaa tipalla sitä liuosta, joka aiheuttaa sitten "tekosupistuksi". Ne on yleensä kivuliaampia kuin oikeat.

• käynnistetään

Yliaikaisessa raskaudessa on riskejä lapselle.

• koko touhuun

Mä en oikein tohon käynnistystouhuun usko, kun sain ite niitä lääkkeitä viis päivää (välissä yks lääkkeetön päivä. Kyllä nekin supistuksia aiheutti muutaman päivän jälkeen, mutta eipä juuri muuta.
      Lopulta synnytys sitten kyllä käynnistyi, mutta edes kalvojen puhkaisu tai tippa ei saanu synnytystä kovinkaan paljon edistymään. Synnytin sitten sektiolla kolme viikkoa lasketun ajan jälkeen...

Ehkä musta ei vaan oikein oo synnyttäjäksi.... ;)
      mutta usko ainakin meni tohon "käynnistykseen" viikon sairaalassa odottelun jälkeen.
      (Sinne mentyäni luulin, että vauva syntyy suunnilleen samana päivänä kun "käynnistetään")

• ainaskii..

Minulla käynnistettiin viikolla 37 synnytys ihan alusta asti lääkkeillä. Muutama päivä siinä tosiaan meni ennen kun paikat oli tarpeeksi kypsyneet että kalvot voitiin puhkaista. Kalvojen puhkaisun jälkeen ja synnytys lähti ihan hyvin käytiin, tipalla vielä tehostaen.

Eka oksitonini annettiin siis aamulla 37 0 ja lapsi syntyi yöllä 37 3 :)

• heti kans : )

Mulla käynnistettiin vkolla 38 ja epäsypsistä paikoista lähettiin. Emättimeen laitettiin joku möntti ja siitä ekasta lähti kauhean kipeet supistukset ja saliin saman päivän iltana 21 ja synnytin 5 aikaan. Siinä annettiin vielä oksitosiinia tipassa ja kalvot puhkastiin. Supisteli puolen min. välein ja tuskaa oli, mutta kiva että auttoi, koska huonekaveri oli kuudetta päivää toistamiseen käynnistyksessä, välillä oli laitettu kotona käymään ja sillä vkoa kuitenkin 42 jotain.

• Roosan äiti

Mulla käynnistettiin rv 42 1 Taysissa. Sain yhteensä 3x 1/4 tbl suun kautta. Aamulla siis aloitettiin klo 9, koko päivän supisteli ja pikku hiljaa alkoivat tuntumaan enemmän ja enemmän. Noin klo 22 tuntui jo aika hyvin, noin klo 4 siirryin synnytyssaliin ja tyttö syntyi lopulta klo 12 (rv 42 2). Oksitosiinitippaa sain myös jossain vaiheessa. Syntyi imukupilla autettuna sydänaanilaskujen takia. Käynnistys ihan ok "omana" tapahtumana, mutten sitten olikin rankempi kokomus kun tyttö joutui eka lastenosastolle, itse en pysynyt pystyssä muutamaan päivään, verta tiputeltiin 2 pussia jne. Uudestaan olisi pientä hinkua jo =). Josko sitä pääsisi "jo" ensi vuonna uudestaan ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12601
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4710
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3679
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1935
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe