SHEKKIHUIJAUS, TYYPPI KÄYTTI NIMEÄ ADAMS COLE

Silly willy little girly

Mulle sattui tällä viikolla tosi kurja tapaus, kun olin joutua shekkihuijauksen uhriksi.. :( Tän niminen tyyppi kuin Adams Cole otti muhun yhteyttä MySpacen kautta tammikuun alussa ja alkoi kirjottaa Yahoon messengerin kautta mun kanssa. Hauskan ja fiksun oloinen kaveri, mulla ei ollut mitään pahaa sanottavaa siitä.. Mut sit yhtäkkiä hän olikin pahassa pulassa bisneksiensä takia..?! En viitsi kertoa niistä tässä tarkemmin, koska tarina on pitkä. Mutta hän pyysi minulta apua shekkien lunastamisen kanssa ja asian piti olla niin, että toimin vaan viattomana välikätenä, ilman että mulle pitäs koitua siitä mitään ongelmia..?! Uskoin sitä, koska en ymmärrä shekeistä mitään, en ole eläissäni niitä käyttänyt. :( Mutta sitten kun yritin niitä lunastaa niin mulle selvisi, että se olen minä joka olen pulassa (menetän omat rahani ja saan syytteen) jos ne shekit on katteettomia.. Ja olihan ne sitten juuri sitä..! Mutta onneksi tämä todettiin jo ennen kuin ehdin niitä vaihtaa rahaksi (Forexilla)... Olisin nyt vielä pahemmassa pulassa. Nytkin jouduin tekemisiin poliisin kanssa mutta toivottavasti tästä ei koidu minulle mitään sen pahempaa.. :-/ Kallis oppitunti shekkien maailmasta..!! Kirjoitan tästä siksi, koska pelkään että tämä tyyppi yrittää saada suomalaisia nalkkiin laajemmaltikin! Joten olkaa varovaisia kaikki tytöt ja naiset! :( Tää tyyppi käyttää monia nimiä ja tarinoita. Löysin netistä seuraavan sivuston, jossa kerrotaan laajasti hänen suorittamistaan huijauksista ja huijauksien yrityksistä (lähinnä USA:ssa tai Iso-Britanniassa). Osoite on http://www.romancescam.com/forum/viewtopic.php?t=4188 Tuolla sivuilla oli samat kuvat joita hän käytti minuakin puhutellessaan, ja naisten kertomat tarinat myös täsmäsivät osittain minun tapauksen kanssa.. Toivottavasti tästä kirjoituksesta on hyötyä jollekin, ja estäisi sitä sikaa huijaamasta viattomia naisimmeisiä.. :(

10

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla

noin niinku suoraansanottuna tyhmä. Ihanko oikeesti uskoit tollaset tarinat et sää lunastaisit shekit täällä Suomessa.... Ihan oikein että jouduit poliisien kanssa tekemisiin koska ei noin yksinkertaisia ihmisiä pitäis olla olemassa..

• Edelleen se silly

Kiitos vaan vielä lisäruoskinnasta.. ;) Ihan kuin en ois sitä itse jo tehnyt riittävästi. Haluan nyt vaan sanoa vielä sen, että koko ajan mielessäni epäilin, että tässä vois olla jotain mätää (koska rahajuttujen vois ajatella aina tietävän jotain pahaa).. Ja kun aloin niitä lunasteleen (noin 700 €) niin tarkoitukseni oli kyl vakaasti ensin selvittää onko ne aitoja, ennen kuin vaihdan ne. No se selvisi, ja niin selvisi samalla sit jo poliiseillekin.. ;) Että sellainen tarina tällä kertaa. Mutta että en todellakaan kertonut tätä juttua täällä siksi, että te ihanat kanssaihmiset haukkuisitte minua vielä tän jutun päätteeksi.. Kerroin tämän siksi, että toivon et jollekin ois apua tästä.. Kun näet siellä Forexilla sanottiin, ja poliisi sanoi yhtälailla, että empä ole todellakaan ainoa ihminen, joka on mennyt lankaan.. :( Että meitä tyhmiä on kuule muitakin. Kivat sulle. :)

• Ei helvetissä...
        Edelleen se silly kirjoitti:

Kiitos vaan vielä lisäruoskinnasta.. ;) Ihan kuin en ois sitä itse jo tehnyt riittävästi. Haluan nyt vaan sanoa vielä sen, että koko ajan mielessäni epäilin, että tässä vois olla jotain mätää (koska rahajuttujen vois ajatella aina tietävän jotain pahaa).. Ja kun aloin niitä lunasteleen (noin 700 €) niin tarkoitukseni oli kyl vakaasti ensin selvittää onko ne aitoja, ennen kuin vaihdan ne. No se selvisi, ja niin selvisi samalla sit jo poliiseillekin.. ;) Että sellainen tarina tällä kertaa. Mutta että en todellakaan kertonut tätä juttua täällä siksi, että te ihanat kanssaihmiset haukkuisitte minua vielä tän jutun päätteeksi.. Kerroin tämän siksi, että toivon et jollekin ois apua tästä.. Kun näet siellä Forexilla sanottiin, ja poliisi sanoi yhtälailla, että empä ole todellakaan ainoa ihminen, joka on mennyt lankaan.. :( Että meitä tyhmiä on kuule muitakin. Kivat sulle. :)

Eihän tuollaisia huijauksia tapahtuisi ollenkaan jos ihmiset osaisivat olla edes alkeellisen varovaisia!

Esim. tuo kyseinen tyyppi on niin itsevarma että käyttää samaa nimeä huijauksissaan.

Miksi ihmeessä et heti ensimmäisen viestin saatuasi yksinkertaisesti lyönyt nimeä googleen? Olisit saanut totuuden heti selville!

• se sama huijattu..
        Ei helvetissä... kirjoitti:

Eihän tuollaisia huijauksia tapahtuisi ollenkaan jos ihmiset osaisivat olla edes alkeellisen varovaisia!

Esim. tuo kyseinen tyyppi on niin itsevarma että käyttää samaa nimeä huijauksissaan.

Miksi ihmeessä et heti ensimmäisen viestin saatuasi yksinkertaisesti lyönyt nimeä googleen? Olisit saanut totuuden heti selville!

ois pitänyt googlettaa... :( Mut arvaa vaan teinkö sen vasta jälkikäteen?!!? Että kaikki niinku meni multa harvinaisen käteen tällä kertaa. Ja voit uskoa miten raivona olin, kun tajusin et miten röyhkeä se sika vielä päälle päätteeksi on, kun tosiaan käyttää samaa nimeä aika usein.. Kato haluaa näyttää naisille, et mikä suhun iski, et aika iso tekijä oon näissä "bisneksissä".. :( Mä olen totaalisen häpeissäni tästä jutusta ja raivona siitä, et olin niin helppo huijattava. Mut empä ole enää tän jälkeen. Sen saatte uskoa, te viisaat (miehet?), jotka tänne ootte mulle kirjottanu.

• Sama "Doris"
        se sama huijattu.. kirjoitti:

ois pitänyt googlettaa... :( Mut arvaa vaan teinkö sen vasta jälkikäteen?!!? Että kaikki niinku meni multa harvinaisen käteen tällä kertaa. Ja voit uskoa miten raivona olin, kun tajusin et miten röyhkeä se sika vielä päälle päätteeksi on, kun tosiaan käyttää samaa nimeä aika usein.. Kato haluaa näyttää naisille, et mikä suhun iski, et aika iso tekijä oon näissä "bisneksissä".. :( Mä olen totaalisen häpeissäni tästä jutusta ja raivona siitä, et olin niin helppo huijattava. Mut empä ole enää tän jälkeen. Sen saatte uskoa, te viisaat (miehet?), jotka tänne ootte mulle kirjottanu.

Niin, sitä piti vielä sanomani, että nää huijausjutut taitaa olla sellaisia, että miehet ja naiset menee vähän eri tavalla lankaan..! ;) Eipä mulla taida olla olemassa sellaista miespuolista tuttua, joka ei ois joskus joutunut huijattavaksi netin kautta tehtävissä kaupoissa. Joko noitten "huutokauppojen" tai sitten ihan muiden foorumien kautta. Tässä mun jutussa ei ollut kyse siitä, että oisin halunnut saada tästä "auttamisestani" rahallista hyötyä, vaan siitä, että säälin tätä tyyppiä ja ajattelin et jos voin tällaisella mun mielestä silloin yksinkertaiselta vaikuttavalla teolla (sick, I know..!) auttaa sitä, niin toki teen sen. Mutta, sääli ei näemmä kannata tässä maailmassa, joutuu vaan itse säälittäväksi. Ja vittuilun kohteeksi vielä sen päälle. :(

• elämä on
        Sama "Doris" kirjoitti:

Niin, sitä piti vielä sanomani, että nää huijausjutut taitaa olla sellaisia, että miehet ja naiset menee vähän eri tavalla lankaan..! ;) Eipä mulla taida olla olemassa sellaista miespuolista tuttua, joka ei ois joskus joutunut huijattavaksi netin kautta tehtävissä kaupoissa. Joko noitten "huutokauppojen" tai sitten ihan muiden foorumien kautta. Tässä mun jutussa ei ollut kyse siitä, että oisin halunnut saada tästä "auttamisestani" rahallista hyötyä, vaan siitä, että säälin tätä tyyppiä ja ajattelin et jos voin tällaisella mun mielestä silloin yksinkertaiselta vaikuttavalla teolla (sick, I know..!) auttaa sitä, niin toki teen sen. Mutta, sääli ei näemmä kannata tässä maailmassa, joutuu vaan itse säälittäväksi. Ja vittuilun kohteeksi vielä sen päälle. :(

Hohhoijaa, että täällä taas ollaan niin olevinaan.. On se helppo lausua "viisaampana" mielipiteensä. Kirjoittaja tuskin on kaivannut isoveljien viisaita sanoja ja ilmiselvästi katuu koko häslinkiä. Pisteet mimmille, et koittaa toimia varoittavana esimerkkinä muille hyväuskoisille ihmisille!

• "Doris"
        elämä on kirjoitti:

Hohhoijaa, että täällä taas ollaan niin olevinaan.. On se helppo lausua "viisaampana" mielipiteensä. Kirjoittaja tuskin on kaivannut isoveljien viisaita sanoja ja ilmiselvästi katuu koko häslinkiä. Pisteet mimmille, et koittaa toimia varoittavana esimerkkinä muille hyväuskoisille ihmisille!

Tää edellinen kaveri tuntuu ymmärtävän mistä tässä oli kyse. =) En mä nyt huvikseni tänne kirjoittanut kokemuksestani, ja kun vielä aivan oikein arvelin et se vois kirvoittaa aika vittumaisia kommentteja. Toivon vaan, ettei kukaan muu suomalainen nainen oo mennyt tähän samaan vipuun kuin minä. Ne tunteet on tosi kurjia (vaikkei rahallista menetystäkään onneksi päässyt tapahtuun..). Sitä miettii asiaa vaikka miltä kannalta ja syyttelee itseään loputtomasti.. :( Mut jospa tää tästä, eipä mulla ainakaan mitään epärehellisiä ajatuksia ollut tässä taustalla. Toivottavasti poliisitkin ymmärtävät sen.

• Ristus sanon ma

Ristus notta akat vai olla tyhymiä!

Et taira koskaan lukia mitään lehtiä tai kattella uutisia?

• empä juuri...

Kato ku oon vaan se tyhmä akka, niinku sanoit! :D Mutta tämä tyhmä akka osaa sentään kirjottaa.....

• Tyhmä akka
        empä juuri... kirjoitti:

Kato ku oon vaan se tyhmä akka, niinku sanoit! :D Mutta tämä tyhmä akka osaa sentään kirjottaa.....

Hölmöä kyl vakuutella täällä "yhteiskuntakelpoisuuttani" teille Härmän Joosepeille mutta annetaan nyt mennä vielä tämän kerran. Kun sanoit, että en taida juuri lukea lehtiä tai katsoa televisiota niin itseasiassa osuit naulan kantaan.. Oletko koskaan kuullut, että opiskelijat ovat köyhiä Suomessa? Olen ollut opiskelija viimeiset noin viisi vuotta, ja koko sinä aikana mulle ei ole tullut sanomalehteä.. Eikä ole ollut omaa telkkariakaan moneen vuoteen. Että jonkinlainen "uutispimento" on saattanut olla mahdollinen?! Netti on ollut ainoa säännöllinen tietolähteeni.. Kokeilepas huviksesi etsiä googlella hakusanalla "shekkihuijaus" ja kerro sitten mulle kuinka monta asiasta kertovaa sivustoa löysit?! Minun googleni ei löytänyt kovinkaan monta... Mutta, jos alat käyttämään "toista kotimaista" eli englantia ;) niin sitten jo lykästääkin vähän paremmin... :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      16
      4662
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1587
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      228
      1096
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      126
      889
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      846
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      817
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      815
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      47
      807
    Aihe