Paineenalennusventtiili

Hajalla?

hei. meillä vinkuu vesimittari tai paineenalennusventtiili aina kun vettä laskee.

Lisäksi putkiston paine on jotain 5 ..6 kg vaikka putket on mitoitettu 3 kg paineelle. Ja se ei pidä sitä 3 kg painetta vaan, pikkuhiljaa se nousee tuonne 6 kg tietämiin.

Millainen homma on tuon venttiilin vaihataminen ja onko se kallista puuhaa. Venttiili on melko uusi ja ihmettelen sen vikaantumista jo nyt. On ilmeisesti vaihdettava ennenkuin muoviputket tai liitokset pettää?

8

15267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putki

niissäkin joku takuu on? Ota yhteyttä venttiilin asentaneeseen liikkeseen.
      Onko pitänyt koko ajan ääntä. Säädettävissä??

• pasi

Mistä sun putket on tehty kun mitoitus on 3 baria? Johan koepainekin kaytetään 10 barissa. Vinkuminen johtuu melko varmasti siitä että veden virtausnopeus kasvaa liian suureksi juuri siitä suuresta paineesta johtuen.

Paineenalennusventtiilit on yleensä säädettävissä tiettyyn lähtöpaineeseen, ainakin jos on hiemankin uudempi malli.

Jaa kannattaiskin lukea loppuun eli muovistahan nuo olikin.

• Sepi

Putkisto pitää koestaa 10barin paineella ja se sen täytyy kestää. Paineen alennin asetetaan kai yleensä jonnekkin 4 barin paikkeille. Jos paine on oikea silloin kun hana on auki, mutta hiipii sitten pikkuhiljaa ylöspäin kun virtaus lakaa, niin sehän tarkoittaa sitä että paineenalennin vuotaa. Meidänkin paineenalennin vinkuu silloin kun vettä lasketaan.

• pauli

Mulla on sellainen vanhempi paineentasausventtiili jossa oli mittari paskana pitkän aikaa. Nyt kävi putkari laittamassa uuden mittarin ja paine säädettiin siten, että ensin hana auki ja vasta sen jälkeen ruuvattiin paine kohdalleen. Kun hana pantiin kiinni nousee mittarissa näkyvä paine heti sinne 5-6:seen.
      Ammattilaisen mukaan mittaria pitää lukea vasta silloin kun joku hana on auki. Kun kaikki hanat ovat kiinni ei mittarin lukemaan voi luottaa.

• p.mies

Joo kyllähän se on niin että paineenalennin toimii sillä tavalla että kun lasket vettä niin näet sen alennetun paineen ja kun laitat hanan kiinni niin se näyttää kaupungin verkoston paineen! Se vinkuminen voi taasen johtua ihan mistä vaan, esim.virtaus nopeus, kakkaa venttiileissä ,-p.a:ssa ,-hanassa tai oikeastaan ihan mistä vaan...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe