Mistä keksit nimimerkkisi?

TammiHelmi

Tuossa pähkäilin palstalaisia tsiikaillessani:

- Ruuneperi: Puhuu kuin Runeberg? Vaiko runosuonilainen?
- tulenlieskat: Temperamenttinen?
- LateVaan: Vaatimaton tyyppi (turhan vaatimaton?)?
- Ramoona: Tangon ystävä?
- main-eko: mainittavan ekologinen? maineikas ekonomi?
jne jne jne

Siis. Kertooko nimmarisi sinusta itsestäsi jotain vai eikö kerro? Miten nimmarisi "synnytit"? Minun TammiHelmeni tuli kaamoksen puristuksessa siitä, kun rekisteröitymishetkellä kai oli niin ikävä oikeaa talvea, huurteisia puita, pakkasta, lumen valoa.

62

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitin aikoinani kirjoittelun tänne juuri 70 palstalla. Sain heti alkuun lunta tupaan ja ison läjän. Ensinkin kirjoitin arasta aiheesta isäksi tulosta lähes kahdeksankymppisenä ja sitten nimimerkkini oli joillekin täydellinen pyhäin häväistys.

      No tuohon nimimerkkiini ei liity mitään tunteita tai, että olisin edes kirjailija. Ystävättäreni, joka houkutteli minut mukaan tänne teki minulle profiilia ja kysyi mikä laitetaan nimimerkiksi sanoin, että laita vaikka Korpikirjailija.

      Tulen olemaan sille uskollinen vaikka se on ristiriitoja herättävä, mutta niinhän olen itsekin persoonana ; )

    • Hertta2009

      Minun käyttämäni hertta tuli mieleen

      hjärta=sydän ruotsin kielestä ,ja kyllä sitä sydäntä tarvittaiskin paljon maailmassa. Sitähän ei tiedä vaikka tarttis joskus vaihtaakin,heti tuli mieleen hiien hurtta. Heis-sveis

    • Siinäpä se.

      • Hertta2009

        ibland är det nödvändigt hi hi
        kivaa että olet palanut matkoitasi!


      • TammiHelmi

        Siis haukuinko vaiko "haukuinko", kun rohkenin nimimerkkisi taustoja arvuutella? Jos käsitit minun haukkuvan, olet käsittänyt väärin.


      • TammiHelmi kirjoitti:

        Siis haukuinko vaiko "haukuinko", kun rohkenin nimimerkkisi taustoja arvuutella? Jos käsitit minun haukkuvan, olet käsittänyt väärin.

        Tarkoitus oli sanoa, että minua nimiteltiin r:ksi kun runomuotoisesti kirjoitin.


    • tuosta vain otsalohkosta, murteella tietenkin,kun huomasin täällä "murreketjun". Siinä ei ollut yhtäkään Länsi-Suomen murretta ja päätin kantaa minäkin korteni kekoon. Jostakin syystä, siitä ei näytetty kovinkaan paljon välitettävän.Murteet kun kuitenkin elävöittäisivät kieltä,vai kuinka?

      • Ei minulla ollut mitään mielikuvitusta..Vävypojat kutsuvat Irkuksi ja minusta se oli hyvä..ja pistin reilusti syntymävuoteni perään,että on ainakin rehellistä meininkiä.Ei tässä yritetä olla muuta kuin,mitä olen..ikä-nainen,mutta en vanhaksi aio ruveta. t.Irkku


    • löysi, kun kaikki nimet oli varattuja, tämä oli hyvän näköinen ja kun vitosen laitti vielä perään niin nimestä tuli symmetrisemmän muotoinen.
      Liian itseä vähätteleväksi jotkut merkkiäni sanovat mutta en ole kehdannut sitä vaihtaa.
      Nimi nimenä ja pulinat pois.

      • rakastavana laitoin pienen, hyvin sitkeän kukan, nikikseni,hyvin leviäväkin, sopii minuun;)
        Scilla se oikea muoto on, mutta ajatellin, että en kukalle tee oikeutta ja siksi muutin k c paikalle.

        Ehkä tuo savokin oli yksi syy, siis ei täällä tätä c niin viljavasti viljellä.
        Etteikö osattaisi siitähän ei ole kysymys, hih;)


    • main-eko

      Viittaa toki johonkin mistä minut tunnistaa,mutta salaisuudeksi haluan jättää, mihin tunnistus perustuisi.

    • Minä kun liityin, niin pöljänä en tajunnut, että saisin laittaa jonkin muunkin kuin omaan nimen ja niin minä onneton tökkäsin etunimeni nimimerkiksi.
      Sitähän ei voi muuttaa, vain salasanan voi.

      Nyt mulle tutut nauraa ja nekin, jotka eivät kehtaa ihan äänneen, niin ainakin hymyilevät säälivästi.

    • Olen jo nuorena tyttönä pitänyt hitaasta valssista nimeltä "Ramona", lisäsin siihen suomalaisittain toisen o:n. Olen ollut aina innokas tanssija, joten siltä alueelta luontevasti tuli nikki mieleen. Tunnen myös sen Nurmion tangotyttösen.

      • Mepä ollaan samanaikaisia.
        Tuolla pilkettä silmäänkin oltiin.
        Siellä oli juttukin samanaiheinen, jonka huomasitkin.
        Peukkuja.


      • Jopel kirjoitti:

        Mepä ollaan samanaikaisia.
        Tuolla pilkettä silmäänkin oltiin.
        Siellä oli juttukin samanaiheinen, jonka huomasitkin.
        Peukkuja.

        Minun nimimerkkini perustuu omaan nimeeni, se on niin vanhaa perua, että loppuhenkonen Vaan kuvaa nimeni yleisyyttä,ei vähättelyä.


      • LateVaan kirjoitti:

        Minun nimimerkkini perustuu omaan nimeeni, se on niin vanhaa perua, että loppuhenkonen Vaan kuvaa nimeni yleisyyttä,ei vähättelyä.

        Toinen nimemerkki. Ajattelin : jos vaihdan, se pitää olla vähän "kauniimpi" kuin edellinen.
        Koska veneilemme kesäisin, merelläkin. Siitä tuli meri. Kun olen nais ihminen, enkä mikään "poikatyttö" vois olla nimimerkissä jotain kukkamaista. Joten niin syntyi meri-kukka.


    • Katicat2

      Minulla on ollut vuodesta 2005 rek. nimimerkki. Olen vaihtanut sitä muutaman kerran, oltuani Lenynä Catleijana ja Katleijana. Nyt sitten Katicat2:na. Ilman kakkostakin olen Katicattina ollut.

      Catleijaksi halusin sen kunniaksi, kun sain orkideani kukkimaan uudelleen. Nikkiä olen vaihtanut vaihtelun halusta ja kun halusin Suomi24 sähköpostini salaiseksi ja poistunutkin olen kokonaan muutaman kerran.

      Olisi kiva, jos rekatun nimimerkin voisi vaihtaa ilman irtisanoutumista. Minä en ole ainakaan huomannut sellaista mahdollisuutta olevan.
      Katicatista en tykkää enää yhtään ja haluaisin kyllä sen vaihtaa. Olkoon nyt toistaiseksi.

      "Mä oon mikä oon ja en muuksi muutu - siis iloitkaa vaihtelusta"

      • Siitähän tämä tuli kun Ruuneperi huhuili kirjoittajia töihin, luetteli nimiä ja lopuksi ynnämuut. Se vain yksikköön nimimerkki oli valmis. Oikeastaan siitä se vasta alkoi tämä harvakseen kirjoitteluni.

        Minusta nimimerkillä ei ole suurtakaan merkitystä. Enemmänkin muulla. Katicathan on hyvä merkki.


      • Oloka

        Kissa (ikkunalaudalla) olisi soma. Tuosta katista ja kissata saa muunneltua mitä vaan. Muuta kuitenkin niin, että arvaamme Sinun olevan se entinen se, se ja se.


      • Katicat2
        Oloka kirjoitti:

        Kissa (ikkunalaudalla) olisi soma. Tuosta katista ja kissata saa muunneltua mitä vaan. Muuta kuitenkin niin, että arvaamme Sinun olevan se entinen se, se ja se.

        miks toi katti mun nahan repii. Ain mää ilmottanu olen aika pia kuiteski.


      • Katicat2
        Oloka kirjoitti:

        Kissa (ikkunalaudalla) olisi soma. Tuosta katista ja kissata saa muunneltua mitä vaan. Muuta kuitenkin niin, että arvaamme Sinun olevan se entinen se, se ja se.

        Minulle voisi sopia (idea tuli nimimerkistäsi) olokatti tai kotikissa.


      • Oloka
        Katicat2 kirjoitti:

        Minulle voisi sopia (idea tuli nimimerkistäsi) olokatti tai kotikissa.

        Tämä minun nimimerkkini on peräisin '.....liinin Olgan' nimeä murteellisesti mukaillen. Kyllä voit Sinäkin siitä johdatella joskus seuraavan nimimerkkisi. Ollaan sitten ikäänkuin piilokolmosia.


    • noidanjuuri

      lapin poika mä oon, juurta noitain

      • korostan,niin silleen minun nikkini.Elämäntilanteeni kai oli sellainen,etten oikeaksi morsiameksi pääse,vaikka hinku olis ollut kova.En alkujaan ittekään ajatellut nikkini merkitystä,se selvisi myöhemmin ja sopiikin hyvin.
        Luulen,etten enää kerkiä törmätä siihen just sopivaan,joten tyydyb vähempäänkin.
        Suht tyytyväisenä tällasena susinakin.
        Otan kyllä sitten tuon etuliitteen pois,jos tulee sellanen tilanne eteen.Pitäneeköhän sitten vaihtaa susrouvaks tai suseukoks paremmiinniin.
        Ei liity millään lailla Aino Kallaksen Susmorsiameen.


    • Maalaismies*

      Olin päättänyt lopettaa palstakirjoittelun, kun huomasin ystäväni Ruunen joutuneen pulaan jossakin kaplakassa palstalla. Ryntäsin puolustamaan, en kuitenkaan enää entisellä nikilläni, vaan lennosta keksin Maalaismiehen*. Maallahan asun, niin että siinä mielessä se oli tosi.

      Sitten taisi käydä niin, että Ruune houkutteli jatkamaan, muistaakseni myös MdK, ja niin tämä Maalaismies* oli tullut jäädäkseen.

      Se edellinen ja ensimmäinen oli Alvar K.

      • Katicat2

        Maalaismiehestä* mie tykkään, hyvä kun jäit. Palsta olisi vajaa ilman sinua ja ystävääsi Ruuneperiä.
        Toivon ettei kukaan tästä ottaisi pattiinsa.


      • Katicat2 kirjoitti:

        Maalaismiehestä* mie tykkään, hyvä kun jäit. Palsta olisi vajaa ilman sinua ja ystävääsi Ruuneperiä.
        Toivon ettei kukaan tästä ottaisi pattiinsa.

        Palstojen parhaita mieskirjoittajia nuo edelliset,Jopel mukaanlukien. eikä mitään imartelua ole, joten ei ole aihetta "sensaatioon".
        Erilaisuutta tarvitaankin mielipiteissä, syntyäkseen asiallista keskustelua. Hyväksykäämme kaikenlaisia asiallisia mielipiteitä.


    • Sepula

      Otin kotini erään lehmän nimen 30-40-luvulta. Tarkastuskarjakon antama nimi.
      Mielestäni tämä on hyvin kodikas.

    • MurMurre

      Törmäsin tämmöseen viestiin ku olliin palstan arkistua penkomasa. Otan tänne lujettavaksi, jos jottain muutaki tämä ketju viehättäis.

      Siis kiitos kysymästä arvoisa Tammi-Helmi. Mää yritin ensin että oisin Mur, mutta se oli varattu. Sitte ehotin että voisin olla MurMur, senki oli joku jo napannu. Sitte munsta tuli MurMurre.

      • Tarvinnut mitään nimimerkkiä keksiä. Jo vanhemmat ovat sen vuonna 41 tehneet. Se on minun ihan oikea nimi! Vähän harmittaa kun nyt minulle olisi jo parempi nimi keksittynä. Mutta en viitsi vaihdella, ja onhan se ihan reilua laittaa kirjoituksiinsa se oma nimi alle!


      • demeter
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Tarvinnut mitään nimimerkkiä keksiä. Jo vanhemmat ovat sen vuonna 41 tehneet. Se on minun ihan oikea nimi! Vähän harmittaa kun nyt minulle olisi jo parempi nimi keksittynä. Mutta en viitsi vaihdella, ja onhan se ihan reilua laittaa kirjoituksiinsa se oma nimi alle!

        kertaa tänne 70 :aan (kirjoittelen pääasiassa 60 :ssa) jouduin oitis tilille tästä korskeasta nimimerkistäni.
        Onhan se Demeter nyt kasvun, viljelyn ja minkä muun jumalatar.

        Minulle kävi niin, että tarjosin neljää, viittä kotimaista ja kun mikään ei kelvannut muistin työkuvioista Demeterin (tuotemerkkinä) ja kun se kelpasi pidin sen. En ole oikein osannut nimimerkkiä vaihtaakaan, vaikka joku taisi juuri tällä palstalle kutsua minua Demeksi. Ei huono sekään.


      • Atolfia
        demeter kirjoitti:

        kertaa tänne 70 :aan (kirjoittelen pääasiassa 60 :ssa) jouduin oitis tilille tästä korskeasta nimimerkistäni.
        Onhan se Demeter nyt kasvun, viljelyn ja minkä muun jumalatar.

        Minulle kävi niin, että tarjosin neljää, viittä kotimaista ja kun mikään ei kelvannut muistin työkuvioista Demeterin (tuotemerkkinä) ja kun se kelpasi pidin sen. En ole oikein osannut nimimerkkiä vaihtaakaan, vaikka joku taisi juuri tällä palstalle kutsua minua Demeksi. Ei huono sekään.

        kertoakin oman nikkini alkuperän joskus aikaisemmin näillä palstoilla. Se on väännös mummuni nimestä. Siinä vain on d-kirjain muutettu t-kirjaimeksi, niinkuin Savossa on tapana tehdä. Sanonpahan niinkuin Skillan, että ei sillä, ettei osattaisi tuota hienoa kirjainta käyttää.

        Ruuneperi muistaakseni epäili nimimerkin taakse kätkeytyvän mieshenkilön, mutta siinä hän vainen erehtyikin.

        Oikeastaan mummuani kutsuttiin Viiaksi, mutta minä pidin tuon melkein alkuperäisen nimen.
        Enpä ole kuullut tai nähnyt tuota nimeä kenelläkään toisella, meinaan sitä Adolfiaa. Siinä taisi tyttö aikoinaan saada nimen isältä hieman muunnettuna.


    • u-atu

      Piti saada savolaiselta kalskahtava nimi. Tämä nimi on ollut parillakin sukulaisella.
      Kun savolainen muoto oli varattu, piti panna lisää tavuviiva.

    • Koulussa minua kutsuttiin Tianaksi (engl.opettaja antoi meille engl. kieliset lempinimet = olin Diana). Yhteen chattiin yritin laittaa yli kymmenen vuotta sitten nimimerkikseni Tina, mutta se oli varattu. No, symmetrian vuoksi sitten lisäsin toisen teen eli TinaT, joka minusta näytti hauskemmalta kuin numero perässä. Isot kirjaimet ovat vain aikojen saatossa laiskuuden vuoksi muuttuneet pieniksi, mutta symmetria pelaa edelleen.

      Alkoivat nimitellä minua sitten chatissa lempinimellä Turneri, vaikka ei nimi alkujaan Tina Turnerista lähtenytkään. (Se kiva chat muuten on lopetettu jo vuosia sitten. Sieltä ystäväkseni jäi Paloma, joka kirjoittelee myös täällä.)
      Tämmöinen tarina, mutta kun kerran kysyttiin. :)

    • havumetsien mies

      Meikäläinen on ainakin alkuaan ollut arkaileva,karkea ja suureen maailmaan tottumaton, vaikka on sittemmin tarkkaillut maailmaa myös kerrostalojen ikkunoista ja jopa muiden maiden teillä ja turuilla.

      Pohjalla on kuitenkin tuo havu- ja muidenkin metsien maailma.

      • Havumetsien mies on kaunis ja runollinenkin nikki. :) Jää hyvin mieleenkin.


    • mummi*

      mummi * on mummi siinä se

    • kiva ketju

      Tuohon aikaan on osattu ja haluttu vielä koko porukalla keskustella. Mitä on tapahtunut sen jälkeen ?

      • Kiva ketju: Jos vastasit minulle, niin kun tuo Soneran chat lopetettiin, jossa oli monia tutuiksi/ystäviksikin tulleita nikkejä, yritettiin pariin muuhun chatiin kokoontua, mutta samaa yhteisfiilistä ei enää löytynyt ja sitten "maailma meidät erotti..." Muutamia jäi ikuisiksi ystäviksi, joitakin olen tavannutkin. Palomaa en koskaan livenä, kun asuu toisessa maassa.


      • kiva ketju
        tinat kirjoitti:

        Kiva ketju: Jos vastasit minulle, niin kun tuo Soneran chat lopetettiin, jossa oli monia tutuiksi/ystäviksikin tulleita nikkejä, yritettiin pariin muuhun chatiin kokoontua, mutta samaa yhteisfiilistä ei enää löytynyt ja sitten "maailma meidät erotti..." Muutamia jäi ikuisiksi ystäviksi, joitakin olen tavannutkin. Palomaa en koskaan livenä, kun asuu toisessa maassa.

        hei Tinat ! Tarkoitin kyllä varsinaisesti tuota vanhaa, mutta hyvin sinäkin siihen raamiin sovit. Ihan mukava tuosta sätistäkin oli kuulla. :)


      • tinat ek
        kiva ketju kirjoitti:

        hei Tinat ! Tarkoitin kyllä varsinaisesti tuota vanhaa, mutta hyvin sinäkin siihen raamiin sovit. Ihan mukava tuosta sätistäkin oli kuulla. :)

        Entisessä systeemissä oli helpompi huomata, kenelle mikin vastaus oli menossa. Tässä pitäisi ilmeisesti aina kertoa, kenelle vastaa, mutta en huomaa tehdä sitä itsekään. :) Nou hätä.


    • Reino´

      Aloin kirjoitella palstalle v 2003. Aluksi kirjoittelin nimimerkillä Per Saukko, mutta Ruuneperi piti jo melko alussa sitä äärimmäisen sopimattomana ja jatkoin kirjoitteluani nimimerkillä Reino.

      Nimi tuli joululahjatohveleistani. Eikä taatusti anna aihetta paheksumiseen.

    • vanhuus pelottaa

      sanat katoaa --

      --- ikä painaa
      vanhuus vaivaa
      sanat unohtuu ----
      --- menneisyydessä on vanhan ystävät ja elämä ----
      --- vanhuksella ei ole tulevaisuutta
      on vain menneisyys ---
      --- yksinäisyydessä katoaa
      taito keskustella ---
      --- onko vanhuus sairaus --
      -- onko kohtalomme dementtia ---
      --- onko dementtinen onnellinen
      ku ei ole enään sanottavaa ----
      --- vanhus ei ole onnellinen
      vanhus tahtois vielä kaiken ----

      • Jotenkin luovutusmentaliteettia, ei hyvä. Hakeudu ihmisten pariin niin usein kuin mahdollista, elämässä on mukavia asioita loppuun asti, jos vain pyrit niitä löytämään. Uusia ystäviäkin löytyy, jos entisiä ei voi enää tavoittaa.


    • Minulla lukihäiriö, hetken ihmettelin, miksi se Per Saukko olisi muka sopimaton, ennen kuin osasin hahmottaa sen ajatuksen. :)

      Oli nikki vähän korni todellakin. Reino päinvastoin ei herätä niin minkään maan tunteita, neutraali. Edellinen nikkisi olisi saattanut ärsyttää niin, että hyväkin kirjoituksesi olisi mennyt harakoille.

      • sinisirkku-ek

        En huomannut minäkään mitään siinä ja ihmettelin! Omituinen olikin tuo edellinen!
        Jostakn vitsistä ehkä?

        Minä taas vaihdoin nimimerkkejä alussa muutaman kerran ihan tahallani, kun jouduin johonkin omituiseen tilanteeseen
        kerran ja karkasin sillälailla ulottumattomiin. Vaikka en tiedä kuka siinä RAY ketjussa ilmensi itseään silloin. Kaksi perättäistä RAY'n ketjua jossa oli pulassa, sai minut menemään mukaan.

        Onhan ne vakikirjoittajien profiilit jo muotoutuneet, uusia on vain kovin monta nimettöminä operoivia.

        Mitä pidempään täällä olen ollut (itsellä tulee 3 v täyteen)
        sitä tarpeellisempina koen suomi24 sääntöjen antamat ohjeet.
        Tapaamisia en pidä mitenkään välttämättöminä, näin on hyvä.


      • sinisirkku-ek kirjoitti:

        En huomannut minäkään mitään siinä ja ihmettelin! Omituinen olikin tuo edellinen!
        Jostakn vitsistä ehkä?

        Minä taas vaihdoin nimimerkkejä alussa muutaman kerran ihan tahallani, kun jouduin johonkin omituiseen tilanteeseen
        kerran ja karkasin sillälailla ulottumattomiin. Vaikka en tiedä kuka siinä RAY ketjussa ilmensi itseään silloin. Kaksi perättäistä RAY'n ketjua jossa oli pulassa, sai minut menemään mukaan.

        Onhan ne vakikirjoittajien profiilit jo muotoutuneet, uusia on vain kovin monta nimettöminä operoivia.

        Mitä pidempään täällä olen ollut (itsellä tulee 3 v täyteen)
        sitä tarpeellisempina koen suomi24 sääntöjen antamat ohjeet.
        Tapaamisia en pidä mitenkään välttämättöminä, näin on hyvä.

        Olen aina ollut samalla nikillä ja niin on saatu yhtä lailla lukemattomia iskuja päin näköä ja tuiki harvinaisena herkkuna joskus kiitostakin. :) Väärinymmärryksiltäkään ei aina ole voinut välttyä, jos sattuu puolihuolimattomasti kirjoittelemaan. Sanojen merkitys eri ihmisille kun voi olla ihan erilainen, jolloin sanoman sävy saattaa muuttua toiseksi kuin on tarkoitettu.

        Edesmennyt ystäväni huudahteli vaimolleen toisinaan: Akka p****le! Kirjoitettuna näyttää kamalalta, mutta kun sanojan ääni oli äärimmäisen hellä, niin lausuma kuulostikin kehumiselta ja oli rakkautta tulvillaan. :)


    • juu...

      Hyvin näyttää verävän tämä jo 2009 avattu ketju.

      • uolevi Tikkanen

        Vanhojen kaivelu on niitä avuttoman u-atu :n hommia joka ei saa itsellisesti muuta aikaiseksi kuin tikkuja kynsiensä alle raapiessaan päätänsä....


      • uolevi Tikkanen kirjoitti:

        Vanhojen kaivelu on niitä avuttoman u-atu :n hommia joka ei saa itsellisesti muuta aikaiseksi kuin tikkuja kynsiensä alle raapiessaan päätänsä....

        Soo-soo! Eläpäs, Uolevi, ole ilkeä u-atulle, vaan tee Sinä hyvä aloitus, jottei vanhoja tarviis nostella ylös aloitusten puutteessa. :) En muuten edes ensi hätään huomannut, että aloite oli vanha.


      • u-atu
        uolevi Tikkanen kirjoitti:

        Vanhojen kaivelu on niitä avuttoman u-atu :n hommia joka ei saa itsellisesti muuta aikaiseksi kuin tikkuja kynsiensä alle raapiessaan päätänsä....

        ... u-atu :n hommia joka ei saa itsellisesti muuta aikaiseksi kuin tikkuja kynsiensä alle raapiessaan päätänsä..

        Eräitä huomautuksia:
        - ei u-autu:n vaan u-atun, ilman kaksoispistettä
        - miten niin itsellisesti? tarkoittaa ailmeisesti: omin toimin
        - kun u-atu raapii päätänsä, saa se aikaiseksi muka "tikkuja kynsiensä alle", eli se tekee samalla tikkuja kynsiensä alle; mikähän nerokkuus tuossakin piilee.

        Lyhyesti sanoen mm uolevin on parasta olla käyttämättä vertauskuvia, jos ei niitä hallitse.


      • höntille tiedoksi
        u-atu kirjoitti:

        ... u-atu :n hommia joka ei saa itsellisesti muuta aikaiseksi kuin tikkuja kynsiensä alle raapiessaan päätänsä..

        Eräitä huomautuksia:
        - ei u-autu:n vaan u-atun, ilman kaksoispistettä
        - miten niin itsellisesti? tarkoittaa ailmeisesti: omin toimin
        - kun u-atu raapii päätänsä, saa se aikaiseksi muka "tikkuja kynsiensä alle", eli se tekee samalla tikkuja kynsiensä alle; mikähän nerokkuus tuossakin piilee.

        Lyhyesti sanoen mm uolevin on parasta olla käyttämättä vertauskuvia, jos ei niitä hallitse.

        Täytyy selventää u-atu saa tikkuja kynsiensä alle raapiessan puupäätänsä. Pitääkö sanoja sama asia vielä puupää u-atulle ruotsiksi....


      • u-atu-
        höntille tiedoksi kirjoitti:

        Täytyy selventää u-atu saa tikkuja kynsiensä alle raapiessan puupäätänsä. Pitääkö sanoja sama asia vielä puupää u-atulle ruotsiksi....

        Nikillä " höntille tiedoksi " kirjoittava on joskus ilmeisesti - mahdollisesti muulla nikillä kirjoittaessaan - saanut hyvin näpeilleen u-atulta.

        Olisi toivottavaa, että höntille tiedoksi kirjoittava (mahdollisesti edellä uolevi T...) esittäisi asiansa uhoilunsa mukaan ruotsiksi. Mahtaakohan onnistua tuolla ilmaisukyvyllä?

        Toivottavasti vastausta ei tarvitse kauan odottaa.


      • tuluksilla-syttyy

        "Toivottavasti vastausta ei tarvitse kauan odottaa."
        Moikka u-atu.

        Sait ilmeisesti vastauksen pian, joka on poistettu "sääntöjen vastaisena", joten taisi mennä vastaajan kynsiin ne tikut?D

        Älä sinä luovuta kirjoituksistasi, sillä kaikki me täällä vuoronperään saamme niitä "tikkuja", joiden raapaisupinta ei toimi!D


      • aijaijaah
        u-atu- kirjoitti:

        Nikillä " höntille tiedoksi " kirjoittava on joskus ilmeisesti - mahdollisesti muulla nikillä kirjoittaessaan - saanut hyvin näpeilleen u-atulta.

        Olisi toivottavaa, että höntille tiedoksi kirjoittava (mahdollisesti edellä uolevi T...) esittäisi asiansa uhoilunsa mukaan ruotsiksi. Mahtaakohan onnistua tuolla ilmaisukyvyllä?

        Toivottavasti vastausta ei tarvitse kauan odottaa.

        kuules u-atu-
        Taidat tietää että se entinen u-atu on mennyt jo majan majoille,kun nikkinsä perään tuon miinuksen laitoit.


    • topi¨

      Eräästä Topista, joka oli oikea naistenmies.

    • Sam Matti

      Kiitos u-atu kun 11.8. nostit tämän hauskan ketjun esiin, eloon herättelit. Sai Ruunekin tältä pohjalta oman, samanaiheisen ketjunsa aloittaa. Mitä sitä nyt tänne jatkamaan...

    • laiskan lasku

      Oikeastaan tarvitsemme tämmöiset u-atun tarkat silmät nostelemaan tämmöisiä vanhoja ketjuja, Varsinkin loppu tästäkin kejusta on oivaa tavaraa.

    • muut keksivät

    • pöljä palstalla

      Täällä se luonnehdinta syntyi. Tuntui niin sopivalta, että päätin ottaa nikiksi.
      Kuulostaa ihan hyvältä eikä kenelläkään ole samanlaista.

    • Puskasuleima

      Miä kans haluun esitellä nimimerkkini synnyn, ku kysymys on tehty taas ajankohtaseks.

      Sihen aikaan ku miä ensimmäisii kirjotuksiini tänne pränttäsin, oli Korpikirjailija kovasti tapeetilla. Mennen tullen se sai liisterii, mut niin hyvin se liimavu nikkiins, et viäl tänäpänki se on Korpikirjailija. Terveisii vaa ja onnee!

      Sihen(ki) aikaan huureltiir rekkaamattomist puskist huutelijoist, ja miähäp päätin
      heti ensimmäises kirjotukses ottaa ihav vakinikiks täm puskasuleiman, ku vähä niinku puskan takaa jourun kirjottelemaa. Tää ku on alkuperäiskappaleeni Venlastiinan tiatokone, ja se on sitä miältä, ettei koko kylän passak kirjaantuu sen rekistereihin, ettei tut tunkost.
      Om minul simmottinen pualvirallinel lupaki, ku miä kerran mainittin Veeässälle, et sem pitäis rupee kirjottamaa paikkakunnam murteella eikä pelekästää yleiskiälellä.
      Sihev Veeässä sano, et kirjoita itte.
      Miä olen sittet teheny tyätä käskettyy.
      Ja meinaan teherä erelleenki.

    • jaaajaaaa

      Missä mahtaa olla nyt tuo tinat ? Kovasti tässä ottaa kantaa kaikkeen. Ihan mielenkiintosia tarinoita nikkien synnystä kaikkiaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3341
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1818
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      936
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe