..huoraksi ja alkoholistiksi.
oon 17v tyttö jolla tosi tiukat ja ankarat vanhemmat,kohtelee mua kun pikkulasta, vaikka ensi vuonna täytän jo 18.karkailen aina sillon tällöin kotoa, korkeintaan yöksi,usein tulen vain myöhään kotiin.sellaisina iltoina harvoin vastaan puhelimeen, enkä ainakaan tarkenna,missä olen silloin.
syy tällaisiin naurettaviin, lapsellisiin, säälittäviin karkailuihin on, että minulla on kotiintuloajat,sekin jo riittäisi että tän ikäisellä on kotiintuloajat joo,mutta viikonloppuisin se on klo 11 kotiin tai tulee huudot ja mahd.rangaistus. ja jos ilmoitan meneväni jollekin kaverille yöksi,vanhempieni pitää saada soittaa tämän kaverin vanhemmille.kaikesta pitää siis sopia, eikä siltikään mikään sovi heille. hei eivät vain voi ymmärtää, että alaikäiselläkin saattaisi olla seksuaalisia tarpeita ja varsinkin näin lähellä täysikäisyyttä on jo haluja ja vaatimuksia itsenäistyä.
no,nyt sitten taas häivyin viettämään yötä mua muutama vuotta vanhemman miehen kanssa.kun tulin kotiin ja vanhemmat normaaliin tapaan tivasivat kaiken muun huudon ohessa, että missä olin.vastasin kerrankin ja rehellisesti, että olin yhden pojan kanssa.seuraava kysymys oli,että onko seurustelukumppani vai yhden illan tuttavuus.vastasin siihenkin rehellisesti, että yhdenillan. sitten isäni alkoi huutamaan ja haukkumaan mua alkoholistiseksi huoraksi.se sattui todella pahasti, vaikka tiedän, että en todellakaan ole sellainen teinihuora, joka viettää kaikki viikonloput kännissä eri miesten kanssa (johtuen osittain siksikin ettei vanhempani koskaan jätä sellaiseen elämän viettoon mahdollisuutta!).
mä olen tosi vastuuntuntoinen,fiksu ja tiedostan kaikki rajat.osaan pitää itsestäni huolta.ja voin sanoa, että paljon paremmin kuin moni muu ikäiseni.oon henkisesti paljon vanhempi.vaikka käytöksestäni näiden vanhempien ja kotiintuloasioiden suhteen sitä ei huomaiskaan, mutta sekin johtuu siitä, että vanhempani oikein ajavat mut tekemään tuollaisia asioita!
joojoo kuulemma ovat vaan huolissaan ja välittävät.kuinka paljon he sitten oikeasti välittävät, kun:
syy: puhelimeen ei vastata,ei ilmoitella mitään
rangaistus: puhelin otetaan pois
käykö hirveesti järkeen, jos muka ollaan ensin niin huolissaan ja sitten otetaan kaikki kommunikaatiovälineet pois käytöstä, että varmasti ei pysty soittamaan apua, kun sellanen oikee tarve ja tilanne tulee???
eli on tässä nyt jokin muukin taka-ajatus kun välittäminen.
olisko mahdollista, että isäni on ollut vihattu ruma nörtti poika,jota kaltaiseni nätit tytöt ovat hyljeksineet tai kiusanneet?ja että äitini on ollut nolife hiiri, joka on aina katsellut yksinäisenä kun muut viettävät villiä sosiaalista elämää?voiko tällaisetkin surkeet lapsuuden kokemukset jättää niin pahat jäljet, että vanhemmat eivät halua antaa oman lapsensa viettää iloista elämää ja kokea sellaista mistä itse jäivät paitsi? vanhempani eivät mielellään päästä mua ja sisarustani ees laskettelemaan vain koska eivät itse ole koskaan nuoruudessaan lasketelleet!!
vanhemmat haukkuvat..
5
1680
Vastaukset
- oiuyui
Yhdenillan jutut eivät toimi.
Ne eivät hyvää kuvaa.
Eikä vanhempia todellakaan naurata se että oma tytär on vanhempien misten kanssa.
Yleensä vanhemmat on viettäneet villimpää ja sosiaalisempaa elämää kun laittavat kotiintuloajat.
He tietävät mitä yössä liikkuu. - kytjrkyrkrk
Oletko kenties vähän itsekäs? Ei pahalla, ei faktana, vaan iha vaan ajattelunaihetta antamaan.
"Haukkuminen" tuskin on se suurin ongelmasi, vaikka saihan siitä toki mukavasti provosoivan otsikon...
Viestissäsi ajattelit lähinnä itseäsi: omia etujasi, oikeuksiasi, tunteitasi... entä vanhemmat? Tai mahd. muut läheiset sukulaiset? Et ole vapaa. Et, vaikka olisit "melkeen 18vee," etkä edes vaikka olisit 48... Tekosi vaikuttavat aina muihinkin. Vanhempasi valvovat huolissaan (?) kun sinua ei kuulukaan kotiin, ja eivät YMMÄRRETTÄVÄSTIKÄÄN diggaa tekemisistäsi. Vai onko se joku ihme, että vanhemmat ei hyväksy irtosuhteita? Kotiintuloajatkin ovat btw aika yleinen juttu, vaikkei niitä välttämättä kaikissa piireissä tunneta.
Teiniangstisi ajaa sinut koko ajan ahtaammalle, etkö huomaa? "puhelimeen ei vastata,ei ilmoitella mitään
rangaistus: puhelin otetaan pois" lol. Mitä muutakaan vanhempasi voisivat tehdä? Silittää päätä "joo no ei se mitään, olethan melkein fiksu aikuinen."
Kenties kirjoitit vain elämäsi villeimmistä hetkistä, ja saamme sinusta TOSI väärän kuvan. Kenties sinun piti kirjoittaa "ihan perusfiksusta 17-v tytöstä, jolla on ylitiukat vanhemmat, ja tyttö joutuu toisinaan rikkomaan rajoja rajuillakin tavoilla." Nyt saimme kuitenkin lukea "angstikapinan ohjailemasta seksiaddiktista," jolla on "hävytön" käsitys sosiaalisesta elämästä. Ei ole totta, eihän?
"vaikka käytöksestäni näiden vanhempien ja kotiintuloasioiden suhteen sitä ei huomaiskaan, mutta sekin johtuu siitä, että vanhempani oikein ajavat mut tekemään tuollaisia asioita!"
Mikä sinua loppujenlopuksi ajaa? Miksi et voi paiskata ovea kiinni (angst) ja mennä kavereiden kanssa istumaan iltaa _siististi_? Miksi pitää vetää överiksi, kun siitä ei seuraa hyvää tasan kenellekään? Ei se ole itsenäistymistä / aikuistumista. Tai jos on, niin melkoista lähtöruudussa räpiköintiä.- takia vanhemmat joutuu nyky...
kiristämään lastaan eri etuisuuksien menettämisellä,koska remmiä ei saa antaa.ennen sai remmistä vaan ei edes viikkorahaan puututtu asia oli sillä selvä.
- ..täysin
EN nyt vain tässä oloasi parantaaksesi sano että ymmärrän sinua koska minulla on itselläni samantapainen tilanne mutta se vain liittyy eri osa alueisiin. Ja olen 14. Mielestäni sinun kannattaisi puhua vanhemmillesi miten koet asian jos he vaikka voisivat ymmärtää sinun mielipidettäsi ja että osaat pitää huolta itsestäsi sillä ei omaa lastaan voi ikusisesti paapoa ja määräillä, minkälasita kasvatusta se sitten muka olisi? Ja ymmärrän sen tosi hyvin että se sattuu kun vanhempasi haukkuvat sinua, ja mielestäni se on erittäin törkeää! EN nyt voi mitään muuta sinulle sanoa kun että teidän täytty puhua jos se ei auta mene vaikka terkarille tai terapeutille? tai lääkäriin puhumaan asiasta sillä se voi oikeasti kaistaa sinua väärään suuntaan, toivottavasti neuvostani oli edes hieman apua.
- Ymmärrän
ymmärrän sun vanhempia!!
tottakai ne on susta huolissaan. kun menet minne lystäät etkä tarkkaan kerro minne..
isäsi taisi kyllä sanoa liian rumasti, mutta kai siinä suusta tippuu mitä vain kun on huolestunut.
jos sinulla olisi tytär? ja kulkisi missä lie eikä ilmoita mistään mitään??
Minä ainakin olisin huolissani että se on raiskattu, jäänyt auton alle, tapahtunut jokin muu onnettomuus, juonut liikaa, huumeita.
vanhemmilla tulee vaikka mitä mieleen kun on aikuistuva lapsi.
olisit ollut alusta asti rehellinen ja ja kertonut missä aina menetkin etkä olisi karkaillut niin olisit ehkä saanut lievempiä rajoja.
olisin ainakin tullut hulluksi sinunlaisen kakaran kansssa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015