Olen jo pitkään ihmetellyt, kun mikään Finnairin lentoni vuodelta 2009 ei näy plus-pistesaldossani netissä. Kortin numero on ollut aina mukana lentolipussa, samoin olen jo kertaalleen kaikki puutuvat pisteet sinne netin kautta ilmoittanut. Siitä huolimatta pisteet ovat hukassa. Ainoa mikä näkyy, on ostoksilla tienatut pisteet sekä käyttämäni pisteet.
Keväällä taas pisteitä vanhimmasta päästä pyyhkiytyy pois, mutta en voi pisteitä käyttääkään, kun 11 viimeisen lennon pisteet sieltä kokonaan puuttuvat.
Jos kyse on järjestelmän teknisestä viasta, se oltaisiin kyllä saatu kuntoon puolessa vuodessa, minkä vika on ainakin kestänyt.
Haiskahtaa siltä, että taitaa olla säästökonsti tämäkin..
PLUS-pisteet häipyy
18
1983
Vastaukset
- kojakos
Jos Sinulla lippujen kannat tallella voit ottaa yhteyttä finnairiin laittavat pisteet jälkikäteen sinulle,
Se on muuten kumma että Finairille joutuu useasti jälkikäteen valittamaan pisteistä joita ei kirjata huolimatta siitä että jopa kanta-asikaskorttisi numero ollut lipuissa.
Toimi nopeasti on ohjeeni jos pisteet ei näy 3 -4 vkon sisällä ota yteys finairiin- kateissa...
Näin teen, kiitos vihjeestä. Tosin eihän minulla ole tallella tietenkään muuta kuin sähköpostilla tulleet e-liput. Koneeseennousukortin kantaosat olen heitellyt menemään sitä mukaa, kun olen koneeseen noussut.
Eikö olekin outoa, että kerjätä pitää näitä pisteitä Finnairilta. Jos haluavat kitsastella, niin antakoot sitten vähemmän pisteitä lennoista, tai vaatikoon enenmmän pisteitä palkintolennoista. Tämä kerjääminen on kyllä rasittavaa. Suurin osa ihmisistä ei edes seuraa pistesaldoaan, joten kannattava juttu sinänsä näiden pisteiden "unohtaminen" lentoyhtiölle.
Itse lippua ostaessani joka ikinen kerta sinne syötän myös Plus-korttini numeron, ja sehän näkyy myös noissa lipputulosteissakin. Tämän lisäksi olen korttia näyttänyt usein myös lähtöselvityksessä, ja aina virkailija on todennut, että numero siellä jo olikin valmiina. Siitä huolimatta pisteet eivät kirjaudu tililleni. - JannaS
kateissa... kirjoitti:
Näin teen, kiitos vihjeestä. Tosin eihän minulla ole tallella tietenkään muuta kuin sähköpostilla tulleet e-liput. Koneeseennousukortin kantaosat olen heitellyt menemään sitä mukaa, kun olen koneeseen noussut.
Eikö olekin outoa, että kerjätä pitää näitä pisteitä Finnairilta. Jos haluavat kitsastella, niin antakoot sitten vähemmän pisteitä lennoista, tai vaatikoon enenmmän pisteitä palkintolennoista. Tämä kerjääminen on kyllä rasittavaa. Suurin osa ihmisistä ei edes seuraa pistesaldoaan, joten kannattava juttu sinänsä näiden pisteiden "unohtaminen" lentoyhtiölle.
Itse lippua ostaessani joka ikinen kerta sinne syötän myös Plus-korttini numeron, ja sehän näkyy myös noissa lipputulosteissakin. Tämän lisäksi olen korttia näyttänyt usein myös lähtöselvityksessä, ja aina virkailija on todennut, että numero siellä jo olikin valmiina. Siitä huolimatta pisteet eivät kirjaudu tililleni.Oman kokemukseni mukaan jatkuvat ja poikkeuksetta toistuvat ongelmat pisteiden kirjautumisessa johtuvat useimmiten siitä, että lentolipussa oleva nimi ei ole kirjoitettu täsmälleen siten kuin nimi on tilillä kirjoitettu.
Jos nimessä on ääkkösiä, ne pitäisi kääntää varaukseen aakkosiksi, eli Ä=A, Ö=O ja Å=A. Ääkkösten kääntäminen saksalaisiksi aakkosiksi, eli Ä=AE, Ö=OE ja Å=AA voi aiheuttaa ongelmia. Samoin se, että varaat liput ensimmäisellä nimelläsi Maija, mutta Finnair Plus -tilisi onkin toisella nimelläsi Kaija, joka on samalla kutsumanimesi.
Jos sinulla on aina ja jokaikinen kerta ongelmia pisteiden kirjautumisessa, niin suosittelen kyllä että otat yhteyttä Finnair Plus -palvelukeskukseen ja kerrot ongelmastasi, niin voidaan selvittää mistä se johtuu, sillä ei ole normaalia, että pisteet jäävät aina ja jokaikinen kerta kirjautumatta. Satunnaisia ongelmia voi tietenkin olla ja ikävä kyllä onkin, koska tietoja kerätään useista erilaisista järjestelmistä ja tiedonsiirrossa sekä -muunnossa ikävä kyllä tapahtuu tietojen korruptoitumista. Kaikki Finnairin omatkaan pistetiedot eivät välttämättä tule Finnairin omasta järjestelmästä vaan voivat tulla esim. British Airwaysin järjestelmästä vaikkapa Lontoo-Helsinki lennolla, koska lähtöselvityksen hoitaa BA.
Jos jokapaikassa olisi Finnairin omat varaus- ja lähtöselvitysjärjestelmät käytössä, ongelmia tuskin olisi yhtään. Nyt ongelmia on, koska tietoja joudutaan siirtämään ja muokkaamaan siirroissa. Kuten tiedätte, tekniikka ei vain aina toimi niin kuin sen pitäisi vaikka olisi kuinka suunniteltu ja testattu.
Ohjeeni teille pisteongelmaisille on, että otatte nyt yhteyttä sinne Finnair Plussaan, auttavat siellä oikeasti mielellään, ettekä vain ruinu asiasta täällä, jossa sille ei voida tehdä mitään.
- huijaustako?
Koko ajan saa olla tarkkana, että pisteet kirjautuvat. Itselläni on usein käynyt niin, että pisteet eivät kirjaudu siitäkään huolimatta, että varauksen yhteydessä on annettu jäsennumero ja korttia on vielä näytetty lähtöselvityksessä. Enemmän ongelmia on ollut palulennoissa Suomeen. Usein pisteiden lisääminen itse nettisivuillakaan ei ole onnistunut.
Olen itse todella ärsyyntynyt koko Finnair Pus -ohjelmaan. Sitä paitsi ns. "ilmaiset" palkintomatkat ovat melkein saman hintaisia kuin tarjoushintaiset lennot ja kalliimpia kuin halpalentoyhtiöiden (esim. Ryanair, Easyjet) normaalihintaiset lennot. Syy on se, että matkustaja joutuu palkinnoistakin maksamaan ns. verot ja maksut. Verot vielä ymmärrän, mutta Finnair laskuttaa salakavalasti myös polttoainelisämaksuja palkintomatkoistaan.- postimiess
Alempana tästä on enemmänkin juttua, mutta on mielestäni käsittämätöntä että Finski kusettaa PLUS-asiakkaitaan veloittamalla omia kulujaan "verot ja muut maksut" verukkeella:
Varasin juuri pistelennot SAS:lla OUL-HEL-STO. Verot ja maksut yhteensä 2 hengeltä 62 euroa.
Finnairilla vastaava pistelento olisi maksanut 270 euroa!!! Siis "lentopalkinto"?
Onneksi on kertynyt myös noita SAS pisteitä. Pitänee muutenkin yrittää keskittää lennot Blue1:lle ja Star Alliancille, jos hinnassa ei ole ihmeemiä eroja... - äS-BonuS
postimiess kirjoitti:
Alempana tästä on enemmänkin juttua, mutta on mielestäni käsittämätöntä että Finski kusettaa PLUS-asiakkaitaan veloittamalla omia kulujaan "verot ja muut maksut" verukkeella:
Varasin juuri pistelennot SAS:lla OUL-HEL-STO. Verot ja maksut yhteensä 2 hengeltä 62 euroa.
Finnairilla vastaava pistelento olisi maksanut 270 euroa!!! Siis "lentopalkinto"?
Onneksi on kertynyt myös noita SAS pisteitä. Pitänee muutenkin yrittää keskittää lennot Blue1:lle ja Star Alliancille, jos hinnassa ei ole ihmeemiä eroja...Niiltä otetaan joilta saadaan,,,, Jos asiakas on niin tyhmä että "hyväksyy" päivänselvän kusettamisen, (kuten s-bonus) niin se on täysin sallittua.
Turha itkeä, käyttäkää muita vaihtoehtoja. - postimiess
äS-BonuS kirjoitti:
Niiltä otetaan joilta saadaan,,,, Jos asiakas on niin tyhmä että "hyväksyy" päivänselvän kusettamisen, (kuten s-bonus) niin se on täysin sallittua.
Turha itkeä, käyttäkää muita vaihtoehtoja.Näyttää vaan olevan että jotkut kusettaa viisi kertaa vähemmän kuin toiset. Sitä yritin tolla SAS/Finnair esimerkillä osoittaa.
- fglkhjflgkhj
postimiess kirjoitti:
Näyttää vaan olevan että jotkut kusettaa viisi kertaa vähemmän kuin toiset. Sitä yritin tolla SAS/Finnair esimerkillä osoittaa.
Pisteiden kirjautuminen on ollut pers**stä siitä lähtien kun vaihtoivat "uuteen järjestelmään", oliko jo toissa kesänä. Sen jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia.
- ikinä?
fglkhjflgkhj kirjoitti:
Pisteiden kirjautuminen on ollut pers**stä siitä lähtien kun vaihtoivat "uuteen järjestelmään", oliko jo toissa kesänä. Sen jälkeen on ollut pelkkiä ongelmia.
Firman vähentäessä väkeään pisteiden jälkikirjaajia tuskin priorisoidaan (rahat asiakkailta jo saatu) niin saa varmaan jatkossa entistä kauemmin odottaa pistesaldon karttumista ajan tasalle.
- ...
ikinä? kirjoitti:
Firman vähentäessä väkeään pisteiden jälkikirjaajia tuskin priorisoidaan (rahat asiakkailta jo saatu) niin saa varmaan jatkossa entistä kauemmin odottaa pistesaldon karttumista ajan tasalle.
Kyllä homma toimii joskus nopeastikin. Laitoin sähköpostia Finnairille virheellisesti kirjautuneista pisteistä kello 20:28, ja kello 20:38 sain vastauksen asiakaspalvelusta. Seuraavana aamuna pisteet näkyivät järjestelmässä oikein. Tosin kyllähän tuo systeemi pitäisi saada toimimaan niin, että pisteet menisivät tilille oikein ilman korjauksiakin.
- finskille?
... kirjoitti:
Kyllä homma toimii joskus nopeastikin. Laitoin sähköpostia Finnairille virheellisesti kirjautuneista pisteistä kello 20:28, ja kello 20:38 sain vastauksen asiakaspalvelusta. Seuraavana aamuna pisteet näkyivät järjestelmässä oikein. Tosin kyllähän tuo systeemi pitäisi saada toimimaan niin, että pisteet menisivät tilille oikein ilman korjauksiakin.
Mihin osoitteeseen laitoit sähköpostia? Minusta tuntuu, että ainoa tapa ottaa sinne yhteyttä, on soittaa heidän puh.palveluun hintaan 4 euroa/puhelu. Sähköpostiosoitetta en ole missään nähnyt, enkä oikeastaan edes postiosoitetta.
- on ruuhkaa"
finskille? kirjoitti:
Mihin osoitteeseen laitoit sähköpostia? Minusta tuntuu, että ainoa tapa ottaa sinne yhteyttä, on soittaa heidän puh.palveluun hintaan 4 euroa/puhelu. Sähköpostiosoitetta en ole missään nähnyt, enkä oikeastaan edes postiosoitetta.
Eikös plussaan soittaminen ole ihan normaalipuhelun hintainen 09-nro. Vastaavatko puhelimeen on sitten eri asia..
- s-bonus
äS-BonuS kirjoitti:
Niiltä otetaan joilta saadaan,,,, Jos asiakas on niin tyhmä että "hyväksyy" päivänselvän kusettamisen, (kuten s-bonus) niin se on täysin sallittua.
Turha itkeä, käyttäkää muita vaihtoehtoja.Asiahan ei tänne kuulu, mutta minua jäi vaivaaman, millä perusteella S-bonus on kusettamista? Viitsisitkö vastata - kiitos.
- tähän liity, mutta
s-bonus kirjoitti:
Asiahan ei tänne kuulu, mutta minua jäi vaivaaman, millä perusteella S-bonus on kusettamista? Viitsisitkö vastata - kiitos.
juuri julkaistu vertailu osoitti sen, että se jolla ei ole mitään korttia on suurin häviäjä.
Eli ne jotka eivät kortteja ota niin maksavat niistä aiheutuvat viulut ja korkeammat hinnat kuin ne jotka korteilla pelaavat.
Korteissa on sitten eroa, mitä ja miten mitataan. Toiset on parempia kuin toiset riippuu käytöstä ja käyttötavasta. - vierestä
tähän liity, mutta kirjoitti:
juuri julkaistu vertailu osoitti sen, että se jolla ei ole mitään korttia on suurin häviäjä.
Eli ne jotka eivät kortteja ota niin maksavat niistä aiheutuvat viulut ja korkeammat hinnat kuin ne jotka korteilla pelaavat.
Korteissa on sitten eroa, mitä ja miten mitataan. Toiset on parempia kuin toiset riippuu käytöstä ja käyttötavasta."Eli ne jotka eivät kortteja ota niin maksavat niistä aiheutuvat viulut"
Kyllä ne viulut maksaa ihan jokainen asiakas hinnoissa ja osallistuu kaupuan mainoskuluihin.
Tiedän kyllä muutaman "höpön" jotka lähes orjallisesti käyttävät saman ketjun liikkeitä optimoidakseen bonuksensa, joopa joo.. - ...
finskille? kirjoitti:
Sähköpostiosoite on painettuna tasojäsenkorttien kääntöpuolelle. Perustason jäsenien kortissa ei näytä sellaista tosin olevan.
Yhteyden voi kyllä ottaa myös web-lomakkeella, joka löytyy nettisivuilta. - JannaS
finskille? kirjoitti:
Käyhän Finnairin sivuilla (www.finnair.fi) ja kun asia kerran koskee Finnair Plussaa, niin klikkaa sivun ylälaidassa olevaan 'Finnair Plus' -linkkiä. Linkin alapuolelle ilmestyy liuta uusia linkkejä, joista yhdessä lukee 'Finnair Plus palvelee', klikkaapa sitä. Seuraavalla sivulla on mm. linkki palautteeseen, josta voit lähettää meiliä Plussaan sekä linkki 'Finnair Plus -palvelukeskukset', jota klikkaamalla saat auki sivun, josta voit valita haluamasi Finnair Plus -palvelukeskuksen ja valinnan jälkeen saat sen yhteystiedot (osoite ja puhnro).
Ei millään pahalla, mutta ei voi olla noin vaikeaa, jos on halunnut edes vähän yrittää... - Tartossa
ikinä? kirjoitti:
Pisteet jälkikirjataan Tartossa, jonne homma ulkoistettiin jo vuosia sitten. Järjestelmällisesti saa asiasta huomauttaa, vaikka nimi on lipussa oikein, F -numero lipussa ja jäsenkortti höylätty check-innissä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752