Eli siis mietityttää vaan, palautuuko kohtu takaisin, jos imetys ei onnistu? Olen vain kuullut että kohtu palautuu parhaiten imettämällä...
Kohdun palautuminen
8
1425
Vastaukset
- ............
kohtu palautuu lähes ennalleen jo muutamassa vkossa, joskus päivissäkin. Imettäminen ainoastaan nopeuttaa sitä. Myös lääkitysellä voidaan nopeuttaa kohdun supistumista.
Itse en sattuneista syistä imettänyt kuin hetken laitoksella, ja hyvin se kohtu kuitenkin palasi normaalitilaan. - Koivu
mulla ainakin on lähtenyt palautumaan, vaikken imetä.
- juttu vielä
Toisinaan, kun imetys ei onnistu, kohtu joudutaan poistamaan kokonaan. Tämä tehdään viimeistään noin kuukauden kuluttua synnytyksestä.
- ............
tuollaista en ole koskaan kyllä kuullut, Kohtu saadaan kyllä lääkkeillä hyvin tehokkaasti supistumaan, vaikkei aikoisikaan imettää, ja toiset rinnan rakenteesta tai hormoneista johtuen muutenkaan koskaan eivät kykene imetykseen, mutta normaalisti pystyvät jatkossakin raskaaksi tulemaan. Jos tuo lainkaan pitää paikkansa, on tuollainen todella harvinaista!
- joo...
En minäkään moisesta ole koskaan kuullut. Jos kohtu syystä tai toisesta joudutaan joskus poistamaan, ei se koskaan voi johtua imetyksestä tai pelkästään siihen liittyvistä tekijöistä. Kohdunpoistoon johtavat aivan eri syyt, pelkästään imetys tai sen epäonnistuminen eivät siihen johda.
- tehtiin
joo... kirjoitti:
En minäkään moisesta ole koskaan kuullut. Jos kohtu syystä tai toisesta joudutaan joskus poistamaan, ei se koskaan voi johtua imetyksestä tai pelkästään siihen liittyvistä tekijöistä. Kohdunpoistoon johtavat aivan eri syyt, pelkästään imetys tai sen epäonnistuminen eivät siihen johda.
Mulle tehtiin kohdun poisto koska se ei palautunut synnytyksen jälkeen entiselleen vaan valui vaginan puolelle aiheuttaen mm. kuukautis ongelmia ja varsinkin yhdyntä kipuja. Tätä ei voitu hoitaa lääke tieteellisin keinoin vaan piti ottaa puukko avuksi. Kohdun poiston jälkeen olen ollut hyvin tasa painoinen ihminen ja kaikki kuukautis ja ehkäisy ongelmat ovat taakse jäänyttä elämää. Jos tähän tarjoituu tilaisuus niin tartu siihen ilman muuta niin itsesi kuin myös yhteis kunnan kannalta.
- joo...
tehtiin kirjoitti:
Mulle tehtiin kohdun poisto koska se ei palautunut synnytyksen jälkeen entiselleen vaan valui vaginan puolelle aiheuttaen mm. kuukautis ongelmia ja varsinkin yhdyntä kipuja. Tätä ei voitu hoitaa lääke tieteellisin keinoin vaan piti ottaa puukko avuksi. Kohdun poiston jälkeen olen ollut hyvin tasa painoinen ihminen ja kaikki kuukautis ja ehkäisy ongelmat ovat taakse jäänyttä elämää. Jos tähän tarjoituu tilaisuus niin tartu siihen ilman muuta niin itsesi kuin myös yhteis kunnan kannalta.
Kuten sanottu, kohtuja siis joudutaan poistamaan eri syistä. Sitä ei kukaan ole väittänytkään. Viitaten aiempaan kirjoitukseen, imetys tai sen puute (pelkästään) ei voi johtaa kohdunpoistoon, vaan poistamiseen johtavat monet muut syyt, toisin kuin aiemmassa kirjoituksessa luki. Eli jos kohtu ei supistu tarpeeksi, se johtuu suurimmalta osin aivan muista ongelmista kuin imetyksen epäonnistumisesta. Siitä oli kyse.
Olipas kauniisti ilmaistu tuo viimeinen lauseesi! Tasapainon, kuukautisten tai ehkäisyn kanssa en ole koskaan kokenut mitään ongelmia, joten teenpä yhteiskunnalle palveluksen pyöräyttämällä vielä pari veronmaksajaa esikoisen lisäksi.
Ps. Kohdunpoistoja on suvussani useita tehty mm.syövän takia, mutta se ei tarkoita sitä, että elämä helpottuisi silloin kaikin tavoin. Hormoneita joutuu popsimaan jatkossa, ja vaikka siitä ei usein puhutakaan, kohdunpoisto ja siitä seuranneet hormonikuurit lisäävät huomattavasti mm. rintasyövän riskiä. - yhyyy 778
Menikö munasarjat samalla?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753