Painava sana ihastuneille mutta ujoille täällä tuntuu olevan "kerro tunteistasi". Harvalla kuitenkin on pokkaa ihan suoraan vain mennä toteamaan tuntemattomalle, puolitutulle tai edes kaverille, että ainiin muuten, en ole kolmeen viime viikkoon muuta ajatellut kuin sinun hymyäsi.
Ajattelin, että tämän otsikon alle voisi kertoa, miten toivoisi oman ihastuksensa kertovan tunteistaan. Kahdenkesken bussipysäkillä vai tulla koputtamaan toimiston ovelle? Minkälaiset sanavalinnat mahdollisesti sykähdyttäisivät erityisesti?
Muiden toiveiden lukeminen saattaa helpottaa löytämään se oikea tapa itselleen, erityisesti jos joku ehdottaa jotain, mitä ei itselle olisi tullut mieleen. Ja mistä sitä koskaan tietää, jos oma ihastus olisi lukemassa ja lukisi rivien välistä vihjeen.
Miten tahtoisit toisen tunnustavan
17
2428
Vastaukset
- vaikkapa
sanoo että tykkään susta. Tai nyt ystävänpäivän kieppeillä laittaa nätin kortin. Itse olen suoran toiminnan nainen, tosin ujo sellainen.
- kljgjsfghs(n)
tekstarilla teinityyliin..toivoisin ainakin että ihan face to face. Sama kai se muuten mitensitä-
- tavat käyvät
Toivoisin, että ihmiset toimisivat näissä sydämenasioissa oman tuntemuksensa mukaan. Uskon, että jos tunne on aito ja vilpitön, niin sen voi ilmaista kukin omalla tyylillään. Mielestäni henkilökohtaista ilmaisua ei voi purkittaa johonkin tiettyyn kaavaan.
Jollekin se tapa voi olla soitto, meili, tekstari tms. Nykyäänhän voi käyttää näitä uusia sähköisiä menetelmiä. Ja perinteiset, kuten naamatusten ja kirjeitse sopivat myös. Muistan 70- ja 90 -luvulla saamiani rakkauskirjeitä edelleen lämmöllä. Vaikka ne eivät johtaneetkaan kirjoittajan toiveisiin, niin ne olivat miehisellä sydänverellä kirjoitettuja ja jäivät voimakkaina mieleen. Tunsin surullisuutta sen vuoksi, että en voinut täyttää heidän tarpeitaan. Minulle jäi kyseisistä miehistä myönteinen kuva loppuiäksi, vaikka suhdetta ei muodostunutkaan.
Esim tuo laini "en ole kolmeen viime viikkoon muuta ajatellut kuin sinun hymyäsi" olisi todella hieno tapa ilmaista tunteensa. Se on voimakas, mutta niin on varmaan tunnekin. Se voi pelottaa vastapuolen, jos tunteet eivät ole samalla tasolla, mutta toisaalta, voivathan ne ollakin ... - K:..........
.vaikka kirje tai s-posti, lähetä kukkakimppu kortin kera, vie kahville/syömään ravintolaan ja pyydä keittiömestaria kirjoittamaan leivoksen/jälkiruoan päälle. Ojenna itsekirjoittamasi runo, vie ihminen rannalle kirjoita hiekkaan/lumeen, osta kirja/levy ja kirjoita saatteena omistuskirjoitus tunnustuksella. Pyydä joku soittamaan ja laulamaan, jos et itse tahdo laulaa. Pyydä taitolentäjää kirjoittamaan teksti taivaalle. Odota pääsiäiseen ja maalaa se munaan. Osta maatuskanukke ja laita tieto viimeisen sisään. Vie japanilaiseen puutarhaan ja käy etukäteen kirjoittamassa riisipaperille tauluun teehuoneeseen. Vie asemalle/lentokentälle, pyydä kuuluttamaan ja toistamaan pari kertaa. Tekstin saat kyllä keksiä itse. Upeata tietty olisi jos suoraan sanoisit.:)
- olentoinen*
hänelle ominaisella tavalla tietenkin..aidosti ;]
- tärkeintä olisi
että oltaisiin kahden kesken, kasvotusten. Vaikka sähköpostilla tai viestillä olisi helpompaa, tahtoisin nähdä hänen silmänsä kun hän katsoo minuun tunnustuksen jälkeen. Tahtoisin, että hän näkee minun ensireaktioni. Tahtoisin nähdä hänen reaktionsa minun ensireaktiooni.
Ehkä kaikkein eniten tahtoisin, että hän jotenkin osoittaisi tahtovansa viettää aikaa juuri minun kanssani. Ilman tekosyitä, rehellisesti tekisi jotain juuri siksi että minä olisin siellä tai kulkisin siihen suuntaan.
Tahtoisin, että hän pyytäisi minut jonnekkin ulos, tai tekemään jotain kanssaan. Ei niitä tunteita tarvitse suoraan myöntää, kun vain tekisi jonkun eleen joka kuitenkin tavallaan kertoisi niiden tunteiden olemassaolosta.
Vaikka tottakai se tunteiden myöntäminen salpaisi hengen kaikkein voimakkaimmin.- olla Hän
mutta minä olen kyllä jo monta kertaa mennyt "jonnekin" vain hänen vuokseen... ;)
Mutta kertoisitko nyt kuitenkin vielä ootko n/m... - voisin muutamat
olla Hän kirjoitti:
mutta minä olen kyllä jo monta kertaa mennyt "jonnekin" vain hänen vuokseen... ;)
Mutta kertoisitko nyt kuitenkin vielä ootko n/m...hänen tekonsa tulkita "minun vuokseni" tehdyiksi, mutta ongelma vähän on siinä että sitten kun rupeaa epävarmana ja ihastuneena liikaa tulkitsemaan niin aina keksii jotain muita syitä niille. Jospa joskus hän tekisi jotain, mistä ei voi erehtyä.
Niin, naiselta miehelle menee nämä, ja melkoisen etelässä eletään. - ohi meni.
voisin muutamat kirjoitti:
hänen tekonsa tulkita "minun vuokseni" tehdyiksi, mutta ongelma vähän on siinä että sitten kun rupeaa epävarmana ja ihastuneena liikaa tulkitsemaan niin aina keksii jotain muita syitä niille. Jospa joskus hän tekisi jotain, mistä ei voi erehtyä.
Niin, naiselta miehelle menee nämä, ja melkoisen etelässä eletään..........
- Tahtoisi tietää
Jos jotain tekisin toisin, niin en ainakaan kirjoittaisi, sillä en ole nähnytkään häntä sen jälkeen.
Kannattaa halia ensin ja kuiskata vasta sitten. ja mielellään vielä sellaisessa tilanteessa, mistä ei voi heti paeta.
- sitniki
ei suoraan pitäs heti mennä sanoo, että tykkään susta. Mut jospa tää munkin ihastus vaikka pyytäs mut kahville...no kerran ollaan tapaaminen sovittukkin ja kumpikin oli paikalla, tunnelma oli varsin sähköinen, mutta...paikka oli liian yleinen...
toi en ole muuta aatellukkaan kun sun hymyäs on hyvä, tosin 3 viikkoo on pitkä aika, jos ei välillä nää. Mulla tulee nyt tosi pitkä tauko, etten nää ihastustani, voi mennä useampi viikko, joten kerään rohkeutta sanoa hänelle jotain mukavaa ja henkilökohtaista kun nähdään...
olen sanonut hänelle kyllä kerran että mun oli oikeen ikävä sua, kun ei oltu nähty viikkoon, ja muutenkin vihjaillu sille aika suoraan ja sekin sanonut mulle asioita jotka viittaa kiinnostuksee, mutta........?- sinä...
n vai m. Ja mistäpäin?
- ja n
sinä... kirjoitti:
n vai m. Ja mistäpäin?
ja meiltä päin
- Toi...
ja n kirjoitti:
ja meiltä päin
Iso n tarkoittaa, että sun nimi alkaa n kirjaimella. Silloin et olisi ainakaan se minun ihastus. Koska toi mitä kirjoitit ei ainakaan liity minuun.
- kirjaimella
Toi... kirjoitti:
Iso n tarkoittaa, että sun nimi alkaa n kirjaimella. Silloin et olisi ainakaan se minun ihastus. Koska toi mitä kirjoitit ei ainakaan liity minuun.
vaan L ja nimeni on hyvin yleinen.
- sehän..
kirjaimella kirjoitti:
vaan L ja nimeni on hyvin yleinen.
on mun ihastuksella onneksi vasta toinen kirjain tuo L.
- Miehen mielipide
Arvostaisin suuresti, jos nainen tulisi ja sanoisi suoraan, että on kiinnostunut minusta. Ei sillä niin väliä miten, mutta suoraan ja niin, että olisi sanojensa takana. Kohtelisin häntä erityisellä huomiolla, vaikka en hänestä olisikaan kiinnostunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914