Ajelen ykköstiellä päivittäin töihin ja alkaa pikku hiljaa nyppiä nää (talvikelillä) yli 120km/h ajelevat ihmiset joilla on tapana heti ohituksen jälkeen vaihtaa takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Kura lentää ja lasia saa olla koko ajan pesemässä. Olen sitä mieltä että jos jollain on niin kova kiire että ylinopeutta ajetaan reilusti liikaa, niin eikö sitten ohitustilanteissa voisi pysyä siellä vasemmalla kaistalla pidempään?
En koe itsekkään olevani tientukkona, mutta luulis ihmisiä kiinnostavan kurassa ja sumussa edes muiden henki vaikkei omasta välittäisikään..
Moottoritiellä reikä päässä ohittelevat...
26
1731
Vastaukset
- kiki
Osta seuraavaksi auto jossa on ns "tuulilasinpesulaite" eli 2-6 suhkua, jotka suihkuttavat pesunesteen ja veden seosta tuulilasiin, sekä 1-3 kumista "lastaa" jotka liikkuu näkökentässä, siirtäen likaisen veden ja sonnan pois näkökentästä, tuulilasin alle ja sivuille, ja kaikki tämä tapahtuu vain yhdellä napin painamisella.
Auttaa kummasti elämää- on varmaan
sinun kaltaiselle juntille uutta?
- vinkki...
Eipä siinä muuten mitään, mutta kun sitä lasia saa pestä jatkuvasti ja pesunestesäiliötä joutuu täyttämään muutaman sadan kilometrin välein.
Kannattaa muuten joskus koittaa, paljonko se lasille tulevan kuran määrä vähenee, jos jätät edellä ajavaan hieman väliä. Sitten ehkä ymmärrät miksi nuo moottoriteillä kiilaavat tuppaavat minuakin vituttamaan.
Jotenkin on tullut sellainen vaikutelma, että moni kuljettaja ei oikein hahmota omaa saatikka muiden nopeutta, eivätkä autonsa ulkomittoja. Hiljaisempaankin aikaa moottoritiellä näkee aika paljon sitä, että takaa tullaan vauhdilla lähes puskuriin kiinni, ohi ajetaan keskiviivan päällä, ja takaisin oikealle kaistalle palataan aivan nokan edessä.
Elämää helpottaisi kummasti jos tuolla liikenteessä katsottaisiin edes vähän omaa napaa pidemmälle.
- vaiva on tuo
esittämäsi ongelma.
Mitä tällaisen käytöksen seurauksena vakavampana asiana pidän, näiden pässien aiheuttamia maali ja tuulilasi vaurioita.
On kallista puuhaa nämä vauriot.- sanoa että....
irroneiden nastojen ja kivien muodossa.
Mutta kaikki fiksut autoilijat tämän varmaan jo ymmärsivät. - kumma
sanoa että.... kirjoitti:
irroneiden nastojen ja kivien muodossa.
Mutta kaikki fiksut autoilijat tämän varmaan jo ymmärsivät.Kolmatta talvea on samat renkaat alla eikä yhtään nastaa ole irronnut.
Eikös olekin merkillistä että niitä satelee sinun tuulilasiisi?
Nastojen irtoaminen ja lentely kuuluu sinne 70-80 luvulle jolloin nastat lätkittiin jälkeenpäin renkaisiin.
Eli kyllä ne on ihan selviä kiviä jotka siihen tuulilasiin sinkoilee. - se on mutta....
kumma kirjoitti:
Kolmatta talvea on samat renkaat alla eikä yhtään nastaa ole irronnut.
Eikös olekin merkillistä että niitä satelee sinun tuulilasiisi?
Nastojen irtoaminen ja lentely kuuluu sinne 70-80 luvulle jolloin nastat lätkittiin jälkeenpäin renkaisiin.
Eli kyllä ne on ihan selviä kiviä jotka siihen tuulilasiin sinkoilee.kun nykypäivän uusavuttomat vaihtelee renkaitaan itse, niin katsos kun nastarenkaan pyörimis suuntaa vaihdetaan, niin jopa alkaa nastat lähteä.
- lopputulos
kumma kirjoitti:
Kolmatta talvea on samat renkaat alla eikä yhtään nastaa ole irronnut.
Eikös olekin merkillistä että niitä satelee sinun tuulilasiisi?
Nastojen irtoaminen ja lentely kuuluu sinne 70-80 luvulle jolloin nastat lätkittiin jälkeenpäin renkaisiin.
Eli kyllä ne on ihan selviä kiviä jotka siihen tuulilasiin sinkoilee.Lopputuloksen kannalta lienee sama lenteleekö lasiin nastoja vai sepeliä...
- konepellille
lopputulos kirjoitti:
Lopputuloksen kannalta lienee sama lenteleekö lasiin nastoja vai sepeliä...
ei kiitos, koska paikkamaaalaus onn vaikeaa.
- selvensit...
sanoa että.... kirjoitti:
irroneiden nastojen ja kivien muodossa.
Mutta kaikki fiksut autoilijat tämän varmaan jo ymmärsivät."kiki" ei varmaan tosin ymmärtänyt vieläkään, on sen verran tyhmä tapaus.
- ohittelijalle eli kun soviv...
ajan siihen kurasohjoon joka kaistojen välillä.toivottavasti saa pidettyä auton lapasissa.
- jakeluauto
alkaa nyppiä nää maraton-ohittajat, kun ne aloittaa sen ohituksen kehä 1:n kohdalla niin saattaapi olla että jo muurlassa on päästy ohi siitä ohitettavasta, ei sillä että siirtyisivät sittenkään oikealle kaistalle...
- tuollaisille
Harmi vaan että valotkin on kurassa.
- muille!!!
Ei ne silkkimunahiplarit osaa muita ajatella, ovat naimisissa oman peilikuvansa kanssa.
Heille tärkeintä on aina kyykyttää muita ja kerätä huomiota, niin se harmittaa kun pili on jäänyt liian pieneksi ja istualtaan pitää pissiä. - koko ruumis
Yleensä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tässä tapauksessa ohittajan tyhmästä päästä kärsii ohitettavan tuulilasi. - tarkoituksella varsin
ajan toisen eteen että tulis mahollisimma paljo vahinkoa ja mielipahaa. Kun ajan jatkuvasti reilua ylinopeutta niin bensalasku nousee - saavat siten muutki vähä maksaa ajamisestaan ylimäärästä niinku ny kiveniskemien ym. paskan muodossa. VAHINKO KIERTÄMÄÄN PELLET tai jättäkää auto kotiin!
nimeni apina-aivo- wiisas autoilija
Tuommoisia reikäpäitä kuin sinä on tienpäällä aina meidän reilujen ja rehtien autoilijoiden kiusana. Toivon hartaasti, että jonain päivänä kohtalo puuttuisi peliin ja syöksyisit autoinesi päin tolppaa tai rekkaa, jotta sinunlaisistasi pahvipäistä päästäisiin eroon.
Sinun paikkasi on hautausmaalla pari metriä maata pään päällä. Amen! Ei tule sinua ikävä, kun sen viimeisen kerran kilaripäissäsi sekoilet liikenteessä ja aiheutat kolarin. Sääliksi vaan käy sitä toista osapuolta.
- myös keskivallista
kro kirjoitti:
Ei tule sinua ikävä, kun sen viimeisen kerran kilaripäissäsi sekoilet liikenteessä ja aiheutat kolarin. Sääliksi vaan käy sitä toista osapuolta.
tekee kutaa, sinä haittaat mua, sen jälkeen minä haittaan sua. Sit mä jaksan pölistä myyntipölinöitä päivän.
- wiisas autoilia...
wiisas autoilija kirjoitti:
Tuommoisia reikäpäitä kuin sinä on tienpäällä aina meidän reilujen ja rehtien autoilijoiden kiusana. Toivon hartaasti, että jonain päivänä kohtalo puuttuisi peliin ja syöksyisit autoinesi päin tolppaa tai rekkaa, jotta sinunlaisistasi pahvipäistä päästäisiin eroon.
Sinun paikkasi on hautausmaalla pari metriä maata pään päällä. Amen!siellähän voi jeesus tulla maasturilla.
Ajelin eilen erään pakettiauton perässä Turun suuntaan ja aikani seurasin kun kaveri ajoi aivan edellämenevän puskuriin kiinni ja sitten vasta ohituskaistalle. Takaisin omalle kaistalle oli heti kiire kun vähänkin tilaisuus aukesi. Huvittavinta oli se että liikenteessä oli paljon muitakin yhtä aikaa ja tätä pujottelua jatkui koko matkan.
Kysymys kuuluukin mitä järkee on jatkuvassa pujottelussa ja kiilailussa kun voisi pysyä siellä ohituskaistalla kun kerran menohaluja on.- The Rat
Jos molemmat kaistat ovat jonoutuneita, käyn itsekin usein oikeanpuoleisella kaistalla, vaikka ajankin sitä vasemman puolen jonon nopeutta. Tähän on oikeastaan kaksi syytä:
1) Jos joku on minua selvästi kiireisempi, voi hän ohittaa minut tuona aikana. Jos useampi toimisi näin, pääsisi hän jopa nopeammin perille.
2) Kilometrin väliin on kiva tulla ajelemaan, pysyy tuulilasi puhtaampana kuin ajellessa 30-50 metriä edellämenijän takana.
Tietenkään kaistaa ei vaihdeta suoraan ohitettavan eteen, elleivät nämä ole onnistuneet törttöilemään harvinaisen tehokkaasti aiemmin. Vastaavasti omaa kaistaa kannattaa vaihtaa ennen kuin toisen takapuskurissa ollaan ihan kiinni, siinä vaiheessahan kiihdyttäminen, jota kaistanvaihto toisinaan vaatii, on jo kovin hankalaa. - kyse...
The Rat kirjoitti:
Jos molemmat kaistat ovat jonoutuneita, käyn itsekin usein oikeanpuoleisella kaistalla, vaikka ajankin sitä vasemman puolen jonon nopeutta. Tähän on oikeastaan kaksi syytä:
1) Jos joku on minua selvästi kiireisempi, voi hän ohittaa minut tuona aikana. Jos useampi toimisi näin, pääsisi hän jopa nopeammin perille.
2) Kilometrin väliin on kiva tulla ajelemaan, pysyy tuulilasi puhtaampana kuin ajellessa 30-50 metriä edellämenijän takana.
Tietenkään kaistaa ei vaihdeta suoraan ohitettavan eteen, elleivät nämä ole onnistuneet törttöilemään harvinaisen tehokkaasti aiemmin. Vastaavasti omaa kaistaa kannattaa vaihtaa ennen kuin toisen takapuskurissa ollaan ihan kiinni, siinä vaiheessahan kiihdyttäminen, jota kaistanvaihto toisinaan vaatii, on jo kovin hankalaa.Jep. kro tuskin kuitenkaan ihan tuota tarkoitti sillä pujottelulla. Olet varmaan itsekin havainnut moottoritiellä niitä sankareita, jotka oikealla kaistalla olevaa harvahkoa jonoa ohittaessa poikkeavat jokaisen yksittäisen ohituksen jälkeen oikealla kaistalla, vaikka takana ei tulisi ketään. Silloin tällöin näkee niitäkin, jotka vain koukkaavat osittain oikealle ennen seuraavaa ohitusta. Siis niin että vasemman puolen pyörät eivät koukkauksen aikana edes käy oikealla kaistalla.
En ole tuollaiseen ajotapaan keksinyt muuta selitystä kuin sen, että kyseiset kuljettajat eivät pysty seuraamaan lainkaan tapahtumia takanaan, ja edessäkin kyky hahmottaa liikennettä rajoituu korkeintaan muutaman kymmenen metrin etäisyydelle.
Aika huvittavia ovat myös ne parivaljakot, joissa takana ajava roikkuu parin autonmitan päässä edellä olevasta, eikä mene ohi vaikka tilaa siihen olisi yllin kyllin. Silloin tällöin näillä on vauhtiakin sen verran enemmän että pääsevät harrastamaan tuota kaistalta toiselle pujottelua. Ja siinä vaiheessa homma alkaa jo mennä vähän vaaralliseksi, kun yleensä se takana ajava palaa oikealle kaistalla lähes samaan aikaan johtajan kanssa, vaikka on melkein parikymmentä metriä tätä jäljessä... kyse... kirjoitti:
Jep. kro tuskin kuitenkaan ihan tuota tarkoitti sillä pujottelulla. Olet varmaan itsekin havainnut moottoritiellä niitä sankareita, jotka oikealla kaistalla olevaa harvahkoa jonoa ohittaessa poikkeavat jokaisen yksittäisen ohituksen jälkeen oikealla kaistalla, vaikka takana ei tulisi ketään. Silloin tällöin näkee niitäkin, jotka vain koukkaavat osittain oikealle ennen seuraavaa ohitusta. Siis niin että vasemman puolen pyörät eivät koukkauksen aikana edes käy oikealla kaistalla.
En ole tuollaiseen ajotapaan keksinyt muuta selitystä kuin sen, että kyseiset kuljettajat eivät pysty seuraamaan lainkaan tapahtumia takanaan, ja edessäkin kyky hahmottaa liikennettä rajoituu korkeintaan muutaman kymmenen metrin etäisyydelle.
Aika huvittavia ovat myös ne parivaljakot, joissa takana ajava roikkuu parin autonmitan päässä edellä olevasta, eikä mene ohi vaikka tilaa siihen olisi yllin kyllin. Silloin tällöin näillä on vauhtiakin sen verran enemmän että pääsevät harrastamaan tuota kaistalta toiselle pujottelua. Ja siinä vaiheessa homma alkaa jo mennä vähän vaaralliseksi, kun yleensä se takana ajava palaa oikealle kaistalla lähes samaan aikaan johtajan kanssa, vaikka on melkein parikymmentä metriä tätä jäljessä...Alla lainaus edellisestä vastauksesta jossa kiteytit tarkoittamani asian.
"Jep. kro tuskin kuitenkaan ihan tuota tarkoitti sillä pujottelulla. Olet varmaan itsekin havainnut moottoritiellä niitä sankareita, jotka oikealla kaistalla olevaa harvahkoa jonoa ohittaessa poikkeavat jokaisen yksittäisen ohituksen jälkeen oikealla kaistalla, vaikka takana ei tulisi ketään. Silloin tällöin näkee niitäkin, jotka vain koukkaavat osittain oikealle ennen seuraavaa ohitusta. Siis niin että vasemman puolen pyörät eivät koukkauksen aikana edes käy oikealla kaistalla."
- häkä mikkinen
Älkää vinettäkö. On teitä kiukuttelijoita kanssa liikenteessä 13 tusinassa. Ottakaa juna, bussi, taksi tai lentokone niin ei tarvii kiukutella kun joku ohittaa.
- UH !!!
Antaa kermaperseiden vaan mellastaa liikenteessä ihan rauhassa, saa mammnpojat edes jossain päteä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812