Avioliiton loppuvuodet

anselmi......

Avioliiton loppupuoli on haasteellinen.
Ei siinä itkut auta, kun kaveri alkaa riutua.

5

351

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patric

Hänen elinvoimansa ehtyvät vuodenaika vuodenajalta. On vaan sopeuduttava välttämättömään.
      Minusta ei ole omaishoitajaksi...jää terv. kesk.vuodesaston tehtäväksi. Valtettavasti.

• tuuli99

Ei minustakaan sellaiseksi olisi ainakaan viimeisen päälle. Hoidin hänen asioitaan näpärästi niin kauan kuin hän itse pystyi syömään ja käymään vessassa. Lopusta huolehti terveyskeskuksen vuodeosasto.

• ollessa

monelta on se kumppani viety jo alle viiskymppisenä, pakko uskoa ettei täällä kukaan loputtomiin ole, mutta elämän on ollut pakko jatkua, kaikesta huolimatta.

• susmorsian ek.

lähti niinsanotusti seisovilta jaloiltaan yli seitsemän vuotta sitten,vasta 58-vuotiaan.Asian ymmärrrettyäni,sellainenhan hienoin tapa,ei sairastelua ja sairaalan sängyssä makaamista raihnaisena,monesti ymmärrättömänä maailman menosta.Ensimmäinen reaktio on varmasti surun lisäksi vihastuminen:miksi uskallat jättää minut tänne.Herttakinhan tästä kirjoitti.Itselleni olen laatinut iha virallisen hoitotestamentin,ymmärrätte kyllä mitä se tarkoittaa,ei väkisiiin hengissä,jos oma ymmärrys katoaa.
        Naapurissa on hyvä tuttavapariskunta,jossa vaimo kuin yhtäkkiä on kadottanut todellisuuden tajunsa ja kävelykin melkein mahdotonta.Mies hoitaa kaiken...toistaiseksi ainakin.Heilläkään ei ikää kuin vähän päälle kuudenkymmenen.
        Oma elämänhalu keksii keinot,miten jatkaa omaa elämäänsä.

Omat pikku vaivat tuntuvat kyllä tällöin mitättömiltä,vaikka yksin asunkin.Olisi se toisen läsnäolo kuitenkin lohdullista,toisen hengitys,kuorsauskin.

• työssäkäynnin ohella

se oli raskasta aikaa. Eläkkeellä ehdin olla n.3 v. ennenkuin mieheni kuoli. Sairauden aikana hänestä tuli erittäin torjuva kaikeen hyvänä oloon, kättä ei saanut edes kaulalle laittaa puhumattakaan suukoista tai muista hyväilyistä.
      Minulla oli todella ihmisen ikävä monta kertaa. Romanttisia elokuvia en voinut katsoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6656
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4291
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3619
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3010
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1610
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1028
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1003
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      989
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      984
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      959
    Aihe