Nikotiinitabletit

pakki sekaisin

Mulla menee vatsa aivan sekaisin nikotiini(imeskely)tableteista. Oon nyt pari viikkoa syönyt pitkän tauon jälkeen ja oon paskantanut verta viimeisen viikon. Epäilen, että tämä johtuu suoliston ärsytyksestä eli ts. suolistu ei kestä nikotiinin määrää.

Nikotiinipurukumien käytöstä ei seuraa vastaavaa reaktiota, vaikka niitä söisi kuinka paljon.

Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia?

Lisäksi ihmettelen, että miksi missään ei puhuta nikotiinikorvaustuotteisiin liittyvistä riippuvuuksista. Itse olen ainakin ihan koukussa purkkaan/ tai mihin muuhun tahansa tuotteeseen, josta saan nikotiinia. Missään ei vaan puhuta näiden terveysvaikutuksista. Esim. käykö nämä tuotteet hampaisiin, kuinka ne reagoivat sisäelimiin (juuuri suolistoon) ym.

6

2618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jagiojfmsklg

Olen itsekin koukussa kaikkiin nikotiinituotteisiin, käytännössä sama, mitä käyttää, kunhan nikotiinin saa jostain. Pahimpina päivinä poltin, käytin nuuskaa ja söin purkkaa. Tupakka ja purkka on ollut suussa monasti yhtäaikaa.

Korvausvalmisteet aiheuttavat minullekin vatsavaivoja. Joskin minulla veri tulee peräsuolesta. Olen kuitenkin huomannut korvausvalmisteiden lisäävän vuotoa.

Hammaslääkäriltä kysyin juuri viikko sitten, ja hänen mukaansa haittaa ei pitäisi olla ainakaan hampaille. Suutulehduksen riski kasvaa, mutta se ei ole vakavaa. Kiille ei mene tai reikiä ei synny sen enempää.

Nyt olen ollut kokonaan purkan varassa viimeiset 4 kk. Ainakin keuhkojen tila on nyt paljon parempi, mutta tuntuu, että sydän tykyttää hieman. Lääkärini mukaan korvaushoitoa voi käyttää kauemminkin kuin sen 9 kk, jos tarve vaatii, mutta annos kannattaa pitää tämän ajan jälkeen minimissään.

• fiiliksillä.........

Kyllä, sydämen tykytys on yksi haittavaikutus, jos nauttii nikotiinia liikaa, samoin hikoilu.

Itse olen jo parisen vuotta käyttänyt nikotiinikorvaustuotteita, mutten pääse niitä irti. Välillä annokset ovat erittäin suuria. Purkkaa menee levyllinen (15kpl) päivässä helposti, vaikka ohjeiden mukaan niitä saisi syödä n. 5-10 päivittäin.

• Niko Tiini
        fiiliksillä......... kirjoitti:

Kyllä, sydämen tykytys on yksi haittavaikutus, jos nauttii nikotiinia liikaa, samoin hikoilu.

Itse olen jo parisen vuotta käyttänyt nikotiinikorvaustuotteita, mutten pääse niitä irti. Välillä annokset ovat erittäin suuria. Purkkaa menee levyllinen (15kpl) päivässä helposti, vaikka ohjeiden mukaan niitä saisi syödä n. 5-10 päivittäin.

..ikävää kun tuosta tupakoinnin lopettamisesta on tehty tuo lääkebisnes. Itse en siihen halpaan mennyt vaikka lääkäritkin niitä tyrkyttivät, tehtaiden markkinamiehiä kun ovat. Polttelin 37 vuotta ja lopetin 8kk sitten. Enkä tarvinnut mitään myrkkyjä.Päätöksestähän se on vaan kiinni.

• tupruttelija
        Niko Tiini kirjoitti:

..ikävää kun tuosta tupakoinnin lopettamisesta on tehty tuo lääkebisnes. Itse en siihen halpaan mennyt vaikka lääkäritkin niitä tyrkyttivät, tehtaiden markkinamiehiä kun ovat. Polttelin 37 vuotta ja lopetin 8kk sitten. Enkä tarvinnut mitään myrkkyjä.Päätöksestähän se on vaan kiinni.

No noi nikotiinipurkat ja muut vasta kavalia tuntuu olevan.
        37 vuotta olen myös polttanut ja poltan edelleen mutta parempilaatuisilla tupakoilla ihmeesti tupakan kulutus vähenee ihan itsestään lähes puoleen entisestä, jos joskus tulee se päivä vastaan että lopettaa pitää en noihin purukumeihin ja muihin nikotiinituotteisiin aio sekaantua, vaikuttaa että niistä irtipääsy on vielä vaikeampaa kuin tupakasta ja onhan se rumaa kun vanha ryppynaamainen vaari jauhaa purukumia kuin kani porkkanoita.

• närhen munat...........
        tupruttelija kirjoitti:

No noi nikotiinipurkat ja muut vasta kavalia tuntuu olevan.
        37 vuotta olen myös polttanut ja poltan edelleen mutta parempilaatuisilla tupakoilla ihmeesti tupakan kulutus vähenee ihan itsestään lähes puoleen entisestä, jos joskus tulee se päivä vastaan että lopettaa pitää en noihin purukumeihin ja muihin nikotiinituotteisiin aio sekaantua, vaikuttaa että niistä irtipääsy on vielä vaikeampaa kuin tupakasta ja onhan se rumaa kun vanha ryppynaamainen vaari jauhaa purukumia kuin kani porkkanoita.

Purukumien ym. korvaustuotteiden valmistajat tekevät taatusti hyvää bisnestä (nicorette, nicotinell ym.). Kyllä heillä kassakone kilisee mukavasti :)!

Mutta, onhan noista korvaustuotteista se etu, ettei ne ole terveydelle niin haitallisia. Eikä muutkaan joudu kärsimään esim. pahasta hajusta.

• Niko Tiini
        närhen munat........... kirjoitti:

Purukumien ym. korvaustuotteiden valmistajat tekevät taatusti hyvää bisnestä (nicorette, nicotinell ym.). Kyllä heillä kassakone kilisee mukavasti :)!

Mutta, onhan noista korvaustuotteista se etu, ettei ne ole terveydelle niin haitallisia. Eikä muutkaan joudu kärsimään esim. pahasta hajusta.

..niistä kaiketi joillekin on hyötyäkin....toivottavasti muillekin kuin noille tehtaille ja bisnesmiehille:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      101
      8827
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4349
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      39
      1554
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1480
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1209
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1190
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      872
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe