Migreenipotilaat

jyrsijä

hei.Migreenistä ei tosiaankaan tiedetä kaikkea.Toisille määrätään mielialalääkettä,koska tiedetään jo sen verran,että aivojen välittäjäaineet liittyvät migreenisärkyyn jollakin tavalla.Ja myöskin masentuneilla ihmisillä nämä samat serotoniini ym. välittäjäainepitoisuudet eivät ole aivoissa normaalilla tasolla.Mikä sitten on normaalia ja mikä epänormaalia.???Miettikää nyt itse tykönänne,kuinka paljon suostutte syömään ja kuluttamaan rahojanne lääkkeisiin,joita lääkärit teille kirjoittavat.Ja koska migreeni-nimitystä käytetään tietyntyyppisestä päänsärystä(joka on vielä osittain tuntematon),joutuvat lääkärit määräämään teille SUURET ARSENAALIT.JA IHAN SYYSTÄ,KOSKA HE EIVÄT TIEDÄ JA MIGREENIÄ TUTKITAAN KAIKEN AIKAA.

10

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenipotilas

Ensinnäkin niskalihakset aiheuttivat kovia lihasjännite-migreenejä. Lisäksi stressi ja paineet pahensivat tilannetta.

Lääkärit määräsivät lääkkeitä lääkkeiden perään ja kohta olikin lääkesoppa aiheutettu joka aiheutti lisää migreeniä.

Ainoa millä sain migreenin lähes loppumaan, oli 6kk lepo.

Nykyään migreeni tulee kuukautisten aikana, joskus niska-hartian takia. Lääkkeinä parasetamolia(Pamol 500mg).

• jyrsijä...

Lihaskireydestä johtuva päänsärky EI OLE MIGREENI.Silloin puhutaan lihasten aiheuttamasta jännityspäänsärystä.Tuntuu kuin nykymaailmassa migreeni-sana on muotisana.Kaikki päänsäryt eivät ole migreeniä.Lääkäritkin ovat menneet sekaisin eivätkä tiedä enää mikä on jännityspäänsärkyä ja mikä on mitäkin.

Psyykkiset jännitykset ovat nyky-yhteiskunnassa suurin syy päänsärkyyn ja pahoinvointiin.Kova stressi ja yhteiskunnassa vallitseva kiire,kaupungistuminen,nopea aikataulu,ehdittävä sinne ja tänne.Nuoret herkät tytöt ja pojat ovat kovissa tuskissaan ja tottakai silloin tulee päänsärkyä.Ei se päänsärky tarkoita mitään niin kutsuttua migreeniä.Ja sekin jo kertoo ettei kysymyksessä ole migreeni,jos kerran täsmälääkkeitä syödään ja ne eivät auta,vaan lääkkeitä määräillään peräti morfiinijohdannaisiin asti.

• SiiliII
        jyrsijä... kirjoitti:

Lihaskireydestä johtuva päänsärky EI OLE MIGREENI.Silloin puhutaan lihasten aiheuttamasta jännityspäänsärystä.Tuntuu kuin nykymaailmassa migreeni-sana on muotisana.Kaikki päänsäryt eivät ole migreeniä.Lääkäritkin ovat menneet sekaisin eivätkä tiedä enää mikä on jännityspäänsärkyä ja mikä on mitäkin.

Psyykkiset jännitykset ovat nyky-yhteiskunnassa suurin syy päänsärkyyn ja pahoinvointiin.Kova stressi ja yhteiskunnassa vallitseva kiire,kaupungistuminen,nopea aikataulu,ehdittävä sinne ja tänne.Nuoret herkät tytöt ja pojat ovat kovissa tuskissaan ja tottakai silloin tulee päänsärkyä.Ei se päänsärky tarkoita mitään niin kutsuttua migreeniä.Ja sekin jo kertoo ettei kysymyksessä ole migreeni,jos kerran täsmälääkkeitä syödään ja ne eivät auta,vaan lääkkeitä määräillään peräti morfiinijohdannaisiin asti.

Se, että migreeni ja lihasjännityspäänsärky olisivat kaksi täysin eri asiaa, on vanhentunutta tietoa. Viimeisimmällä neurologikäynnilläni lääkäri totesi, että viime aikoina on huomattu yhä tiiviimpi yhteys näiden kahden tyypin välillä. Lihasjännityspäänsärky voi muuntua migreenikohtaukseksi, kuten minullakin usein on tilanne.

• jyrsijä...
        SiiliII kirjoitti:

Se, että migreeni ja lihasjännityspäänsärky olisivat kaksi täysin eri asiaa, on vanhentunutta tietoa. Viimeisimmällä neurologikäynnilläni lääkäri totesi, että viime aikoina on huomattu yhä tiiviimpi yhteys näiden kahden tyypin välillä. Lihasjännityspäänsärky voi muuntua migreenikohtaukseksi, kuten minullakin usein on tilanne.

vanhoja nimityksiä ovat molemmat,jos niin voisi sanoa,sekä migreeni että jännityspäänsärky.En tiedä,miksi päänsärkyjä tulee erotella toisistaan joillakin nimillä.(en ole asiantuntija).Ihan siksi minusta voisi erilaiset nimijaottelut päänsäryistä poistaa,koska olen tullut huomanneeksi,niin kaikenlaisia pääkoppaan käytettäviä lääkkeitä voidaan käyttää sikin sokin.Samaa lääkettä mm.epilepsiaan,jännityspäänsärkyyn,migreeniin,lieviin kouristuksiin,levottomiin jalkoihin jne.Eiköhän loppujenlopuksi ole kysymys jostakin ihan samasta häiriöstä aivoissa monenkin pään alueen säryissä ja häiriötiloissa.Oireetkiin monesti ovat jetsulleen samanlaisia niillä ihmisillä,joilla sanotaan olevan migreeni kuin on samalaiset oireet niillä joilla sanotaan olevan levottomat jalat kuin niillä,joilla sanotaan olevan lieviä kouristuksia.Jokaiselle vain tulee erinlaisia oireita.

• jyrsijä
        jyrsijä... kirjoitti:

vanhoja nimityksiä ovat molemmat,jos niin voisi sanoa,sekä migreeni että jännityspäänsärky.En tiedä,miksi päänsärkyjä tulee erotella toisistaan joillakin nimillä.(en ole asiantuntija).Ihan siksi minusta voisi erilaiset nimijaottelut päänsäryistä poistaa,koska olen tullut huomanneeksi,niin kaikenlaisia pääkoppaan käytettäviä lääkkeitä voidaan käyttää sikin sokin.Samaa lääkettä mm.epilepsiaan,jännityspäänsärkyyn,migreeniin,lieviin kouristuksiin,levottomiin jalkoihin jne.Eiköhän loppujenlopuksi ole kysymys jostakin ihan samasta häiriöstä aivoissa monenkin pään alueen säryissä ja häiriötiloissa.Oireetkiin monesti ovat jetsulleen samanlaisia niillä ihmisillä,joilla sanotaan olevan migreeni kuin on samalaiset oireet niillä joilla sanotaan olevan levottomat jalat kuin niillä,joilla sanotaan olevan lieviä kouristuksia.Jokaiselle vain tulee erinlaisia oireita.

sellaisia oireita,jotka vain hivenen poikkeavat toisistaan.Lähtökohta oireiden muodostumiselle kuitenkin aivoissa on sama.

• kaduntallaaja..

ovat aivot.Ihmisen aivot tulevat olemaan ikuisesti tuntemattomat.Tutkia saa,mutta arvoitus ei tule selviämään.

• vvvxxxzzzsss

monesti kova migreenisärky ja fibromyalgia samoin kuin kasvojen kolmoishermosärky sekoitetaan toisiinsa.Migreeniin auttaa tosiaan särkylääke ja migreenin estolääkitys,mutta fibromyalgiaan taas ei samoin kuin ei kasvojen alueen kolmoishermosärkyynkään mikään migreenin estolääke eikä särkylääke auta.Ainoastaan kortisooni ja karbamatsepiini.

• Nainen 28

Minä sain ensimmäisen migreenikohtauksen 19-vuotiaana autonratissa. Säikähdin, mutta kohtaus meni ohi joko ajan tai Buranan avulla.

Joskus 22-vuotiaana kohtauksista tuli epäsäännöllisen säännölliset, kohtauksia on ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa. Ja kipu on niin järkyttävä, etten osaa muuta kuin maata pimeän peiton alla. Omalääkäri ei ottanut kipujani tosissaan, ja väitti, ettei minulla ole migreeni koska auraoireet puuttuvat. Onneksi hän jäi äitiyslomalle, ja hänen sijaisensa tajusi, etten voi elää migreenikohtauksen aikana normaalia elämää, ja määräsi minulle täsmälääkkeen. Elämä helpottui ja pystyin toimimaan normaalisti myös kohtausten aikana/jälkeen.

Pari vuotta sitten migreenini muuttui, kivusta tuli toispuoleinen ja intensiivisempi. Kohtaukset kestävät 2-3 päivää ilman lääkitystä. Viime kesänä pääsin sitten neurologille, joka totesi, ettei kasvaimia tai muita vastaaiva syitä päänsärylle ole, migreeni siis kyseessä. Sain uuden lääkkeen, joka onkin edellistä parempi (vaikken uskonut sen edes olevan mahdollista) ja nopeampi.

Migreenistä ei varmasti tiedetä kaikkea. Minä en edes tiedä, mistä omani johtuu, sillä en ole onnistunut vuosien varrella löytämään yhteistä nimittäjää. Minulla on jo ala-asteella todettu auringon aiheuttavan päänsärkyä, ja valoarkuutta ilmenee migreenikohtauksen aikanakin. Mutta tämä on tuskin ainoa syy, sillä kohtauksia tulee jopa keskellä kaamostalvea.

Migreenilääke auttaa kipuhini, joten minulle on yksi lysti, onko särkyni migreeniä vai jotain muuta päänsärkyä. Pääasia, että se lievittyy ja katoaa jollakin. Jos tietäisin, miten voisin estää kohtauksia tulemasta, kokeilisin muitakain menetelmiä, mutta kuten sanoin, yhteistä nimittäjää en ole onnistunut löytämään.

• noitamuna

ettei ole migreeniä,koska auraoireet puuttuvat.Jassoo,..jassoooooo.Minulle väitettiin epilepsiasta puheenollen niin,ettei minulla ole epiä,koska aivosähkökäyrässä ei ollut epipiikkiä kohtausten välisenä aikana.Tosin neirologian oppikirja väittää että kohtausten välisenä aikana aivosähkökäyrä on usein normaali.Jotta sitten lopetin epilääkkeet ja sanoin neurologilleni etten turhaan syö epilepsialääkkeitä,jos minulla kerran ei ole epilepsiaa.

No,miten kävi.Sen jälkeen(aikaa on lääkkeen lopetuksesta kulunut jo 2 vuotta) olen saanut epikohtauksia kaksi viikossa ja kaatunut maahan.Pienempiä kohtauksia on joka toinen päivä.Vaikeuttaa kyllä työntekoani tottakai,mutta tätä mieltä on neurologi,että kaatuilemisiin.

Jos kaadun jossakin muualla kuin työpaikalla tai kotonani,niin tokihan minut viedään sairasautolla ensiapuun.Toisinaan ehdin toipumaan melko nopeasti.

Ilmeisesti olemme lääkärini kanssa molemmat jääräpäitä.Katsotaan nyt miten tässä hommassa käy.?????????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe