kertokaa

Another day in paradise

Kertokaa mulle, että olenko ihminen ollenkaan, kun mun mielestä rakkautta ei ole olemassakaan. Mun vaimoke on koko ajan vänttäämässä että rakastanko mä sitä vai en, ja itse kertoo useinkin rakastavansa mua. No...mitäpä siihen sitten vastaamaan, kun rakkautta ei ole mielestäni olemassakaan. Kaikki rakkaushommat on vaan ihmisen omaa mielikuvitusta. Tottakai ihminen kuitenkin haluaa olla sellaisen ihmisen kanssa, joka on täydellinen, mutta ei se ole rakkautta, vaan toisen ominaisuuksien ihannointia, ja sitä olisi myös muitakin kohtaan. Ja tietysti, jos löytyisi vieläkin täydellisempi ominaisuuskokoelma, väittäisi hän olevansa vieläkin enemmän rakastunut. Ei mun mielestä ihmisessä ole mitään sen syvällisempää kuin sen eri ominaisuudet, jotka kaikki voi laittaa paremmuusjärjestykseen paperille eri ihmisten kesken. Niistä ominaisuuksista koostuu sitten ihmisen niin sanottu markkina-arvo. Tietysti joitkakin ominaisuuksia joudutaan painottamaan. Kaikki tietysti haluaisivat olla mieluiten sen täydellisimmän ihmisen kanssa. Nyt joku tietysti väittää, että kaikille ei ole samanlainen ihminen täydellinen. Mielestäni hän on kuitenkin niin väärässä, kuin vain väärässä voi olla. Miettikää nyt, että kuka haluaisi olla maailman rumimman kanssa oikeasti, jos saisi paremmankin näköisen. Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata ketäään.

7

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole..

mitenkään erinlainen VAAN otat asiat liian päivän selvänä ,joten kysynykin sinulta.

Oletko koskaan menettänyt elämässäsi mitään tärkeää.??
      tai osaatko kunnioitta vaimoasi oikella tavalla.

• arvottaminen

Hei, kuulostaa siltä että sulla on itsetuntokriisi ja olet alkanut epäillä omaa arvoasi? Miksi ihmisillä on mielestäsi "markkina-arvo"? Arvopaperit ja ihmiset ovat eri asioita. Kun pörssiyhtiöiden arvottaminenkin on vaikeaa (analyytikoista toinen sanoo 'osta' ja toinen 'myy'), niin miten sitten ihmisten arvottaminen onnistuisi?

Ihminen on taipuvainen määrittelemään itsensä jonkinlaiseksi ja sitä kautta muut. Miettimäsi asiat ovat niin isoja, että niissä ei ole yhtä totuutta. Itselleen armeliainta lienee ajatella että " minä olen ok, ja sinä olet ok". Koska muuta tietoa meillä ei oikeastaan ole käytettävissä. Miten voisimme arvottaa toista ihmistä, jos oma itsetuntemuksemmekin on vielä hakusessa? Miten silloin voisimme tunkeutua toisen ihmisen piilossaoleviin ominaisuuksiin, vahvoihin ja vielä kehittyviin? Luulen, että se on mahdoton tehtävä. Neutraali/posiitiivinen ajattelu helpottaa omaa elämää. Sillä meillä on vain "oma" elämä elettävänä.

Oma mielipiteeni on, että ihmisiä ei voi arvottaa. Kaikki ovat tasa-arvoisia ihmisolentoja. Ulkonäköasioille ei voi mitään ja ulkonäön kautta ihmisten arvottaminen kertoo enemmän arvioitsijasta kuin sen kohteesta.

• Olet ihminen

Muttet ole koskaan elämässäsi rakastunut.

• Another day in paradise

En ole menettänyt koskaan ketään/mitään tärkeää, mutta omasta mielestäni kuitenkin kunnioitan naistani pitämättä häntä kuitenkaan itsestään selvyytenä. En kuitenkaan usko, että menettäminen muuttaisi käsitystäni tunneasioihin.

Itse asiassa haluaisin kuitenkin olla tunteellinen, koska tiedän, miten onnelliseksi tunteellinen ihminen voi tulla. Ehkäpä olen kateellinen tunteellisille ihmisille?

Markkina-arvo pörssissä määräytyy samalla tavalla kuin elämässä: kysynnän ja tarjonnan mukaan. Se määrää pitkällä aikavälillä osakkeen markkina-arvon riippumatta analyytikoiden paskan jauhannasta. Ja sitä samaa paskaa mekin nyt jauhamme.

• tehnyt susta

noin kyynisen? Rakkautta on montaa eri lajia, mutta kaikkia niitä yhdistää se, että hyväksyy ihmisen juuri sellaisena kuin hän on, hyvine ja huonoine puolineen. Sinun painolastina taitaa olla jonkinlainen tunteiden pihistely tai niiden alitajuinen pois työntäminen jostain syystä. Jos näin on, oletko miettinyt mistä se johtuu? Mitä pelkäät menettäväsi jos annat itsestäsi.

• ottaisin..

Elämässä sellaisen timeoutin ,ja pakkaisin repun ja lähtisin jonnekin pitkälle vaellukselle vuorille tai minne tahansa ,,mutta pitkälle ja hankallalle ,jossa eteesi tulisi paljon sellaista jonka sun pitäisi itse ratkaista .
        Olet itsesi kanssa jotenkin hukassa,sun pitää löyt intohimoa ja uusi piirteitä itsestäsi..eli matkustaminen avartaa ja kehittä myös erinlaisia näkökulmia elämässä.

esim,Afrikka olisi hyvä kohde sulle:)

• siruke

Me ihmiset kuvittelemme usein niin, että toinen on ikäänkuin on tuote, jonka hankimme eri ominaisuuksin varustettuna.

Mikäpä sen paremmin sopii nykyajatteluun.
      Entäs jos tuo tavara meneekin joskus rikki?

Annammeko sen kierrätykseen vai heitämmekö pois?
      Mihin asti riittää silloin se sama rakkaus, millä olemme tottuneet (muista) tavaroistammekin pitämään?

Jos et tunne rakastavasi, et ehkä sitten kykene siihen vielä. Saattaahan nimittäin olla, että olet hankkinut itsellesi kumppanin juuri tuolla tavaraperiaatteella.

Muista kuitenkin, että hänen olisi saatava kuultava ne sanat.
      Muutoin et ole aito itseäsikään kohtaan.

Sinun pitää olla rehellinen tässä asiassa itsellesi ja hänelle.

Jonkinlainen herkkyys nimittäin jää tässä nyt puuttumaan.Ja sen myötä oikeanlaiset tunteet.

Opettele avautumaan ja ilmaisemaan luovaa ja herkkyyttä vaativaa puoltasi.
      Tuntemaan iloa ja surua.
      Vai oletko koteloinut tunteet aikakapseliksi sisällesi?

Muistele myös, miten tunteita osoitettiin lapsuudenkodissasi. Millainen on isänmallisi ja miten paljon siinä on sinua?

Kannattaisi ehkä yrittää kehittää jollain tavalla itsetuntemustaan ja löytää se pehmeämpi ja herkempi minuutensa osa, jota on laiminlyönnyt.
      Tutustu vaikka alan kirjoihin.
      Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

Kirjoituksesi jälkitunteena minulle tuli suru.

Seurustelin kerran 4v. erään miehen kanssa.
      Hänelle oli hyvin vaikeaa sanoa rakastavansa.
      Yleensä käytti kaikenlaisia muita kiertoilmaisuja ja todisteluja asiasta.
      Mutta nainen haluaa kuulla myös sen lauseen.
      Vaikka niin kulunut lause jo onkin.

Sisimmässään hän kun ymmärsi, ettei tässä asiassa saa puhua muuta kuin totuutta.
      Tiemme erosivat.

Onko vaimokkeellasi ehkä joku tietty tekijä, mikä sinua häiritsee esim. ulkonäöllisellä puolella?
      Sellainen, että vertaat häntä tässä asiassa muihin naisiin.
      Onko ajatuksenasi, että saattaisit tehdä viellä häntä paremman valinnan?

Tiellemme osuneet ihmiset ovat meille vain lainaksi annettu. Siksi on parempi avata sydämensä rakkaudelle.
      Se tarkoittaa käytännössä sitä, että antaa anteeksi itselleen oman epätäydellisyytensä. Lisäksi myös sen toisen ihmisen epätäydellisyydet.

Täydellisyyttä kun ei ole. On vain meitä epätäydellisiä olioita, jotka yritämme peiteillä parhaimman mukaan puutteitamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe