En enää tiedä mitä tekisin itseni kanssa

..........

Oon aivan liian masentunut.
Oon suunnitellut nyt itsemurhaa muutaman vuoden,oon myös suunnitellut sen että tapan itseni ensi viikolla.
Toisaalta haluaisin apua mun tilanteeseen mut taas toisaalta en.
Asun tällä hetkellä sijaiskodissa(oon 17 vuotias)Itemurha olisi myös kosto lähimmäisilleni että ne tajuais miten paskan elämän ne on mulle tarjonnu ja pilannu mun lapsuuden.Oikeasti ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan lapsuutta jossain nuorisokodeissa ja sijaiskodeissa,ei todellakaan,se vaan pahentaa nuoren oloa.
Äääh en osa ajatella oikeen mitään enää järkevästi kun olo on muutenkin niin sekava että..Nytkin tekis mieli juosta junan alle mutta en halua tänään tehdä sitä.En usko että mitään apua enään kerkeäisin saada enää tähän paskaan elämän.
Hyvää loppuelämäävaa vaa kaikille.

6

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

en kaipaa vastauksia tyyliin:sulla voi olla hieno tulevaisuus edessä,tai että tää on jotai murrosiän tunteita.ei todellakaan ole.
      elämä on vaan niin perseestä!

• jaa a

Eivät kaikki nuoret ajattele kuin sinä.. joillakin on ollut paljon parempi olla nuoriokodeissa ja sijaiskodeissa.. Sinähän täytät 18 ja pääset sieltä pois.. voit rakentaa elämän uudelleen.. Ystäväni joka on 13 vuotiaasta lähtien asunut kaiken maailman sijais- ja nuorisokodeissa, täyttää kesällä 18 ja hän aikoo muuttaa omaan asuntoon ja aloittaa alusta.. Kirjoitin tuossa oman stoorini otsikossa ''En edes keksi otsikkoa'' Monilla meistä on vaikeuksia ja masennusta.. Ajattelin aivan samalla tavalla kuin sinä nuorempana mutta se muuttuu.. Masennus ei ehkä katoa ja elämänhalua ei löydy mutta muutoksenhalu kasvaa niin että asioille yrittää itse tehdä jotain..
        Olet varmaan kuullut sanonnan '' Se mikä ei tapa vahvistaa''? Se on totta.. Ei mullakaan elämä herkkua ole mutta silti jaksan yrittää.. Ihmisen elämä on todella lyhyt ja et vielä ole sitä tajunnut.. Vanhemmiten tajuat..
        Neuvoni on että heti kun sinulla vain on mahdollisuus, ala elämään täysillä koska nyt jos vain mietit kuinka paskaa elämä on niin huomaat jonakin päivänä että elämä on oikeasti lopussa.
        Itsekkin yritin itsemurhaa useita kertoja ja pahaan oloon aina viiltelin.. Nyt on ikuiset arvet muistuttamassa siitä.. En itsekkään vielä tiedä että miksi jaksan yrittää ja luovuttaminen olisi helpompi keino mutta silti sitä jaksaa yrittää.. Tajusin nuorempana että niin kauan kun säälin itseäni ja halusin tappaa itseni minulla ei ole syytä elää mutta heti kun lopetin itsesäälin ja halusin alkaa elää niin jaksoin myös yrittää.. tsemppiä

• edelliseen..
        jaa a kirjoitti:

Eivät kaikki nuoret ajattele kuin sinä.. joillakin on ollut paljon parempi olla nuoriokodeissa ja sijaiskodeissa.. Sinähän täytät 18 ja pääset sieltä pois.. voit rakentaa elämän uudelleen.. Ystäväni joka on 13 vuotiaasta lähtien asunut kaiken maailman sijais- ja nuorisokodeissa, täyttää kesällä 18 ja hän aikoo muuttaa omaan asuntoon ja aloittaa alusta.. Kirjoitin tuossa oman stoorini otsikossa ''En edes keksi otsikkoa'' Monilla meistä on vaikeuksia ja masennusta.. Ajattelin aivan samalla tavalla kuin sinä nuorempana mutta se muuttuu.. Masennus ei ehkä katoa ja elämänhalua ei löydy mutta muutoksenhalu kasvaa niin että asioille yrittää itse tehdä jotain..
        Olet varmaan kuullut sanonnan '' Se mikä ei tapa vahvistaa''? Se on totta.. Ei mullakaan elämä herkkua ole mutta silti jaksan yrittää.. Ihmisen elämä on todella lyhyt ja et vielä ole sitä tajunnut.. Vanhemmiten tajuat..
        Neuvoni on että heti kun sinulla vain on mahdollisuus, ala elämään täysillä koska nyt jos vain mietit kuinka paskaa elämä on niin huomaat jonakin päivänä että elämä on oikeasti lopussa.
        Itsekkin yritin itsemurhaa useita kertoja ja pahaan oloon aina viiltelin.. Nyt on ikuiset arvet muistuttamassa siitä.. En itsekkään vielä tiedä että miksi jaksan yrittää ja luovuttaminen olisi helpompi keino mutta silti sitä jaksaa yrittää.. Tajusin nuorempana että niin kauan kun säälin itseäni ja halusin tappaa itseni minulla ei ole syytä elää mutta heti kun lopetin itsesäälin ja halusin alkaa elää niin jaksoin myös yrittää.. tsemppiä

Eli se nyt mitä sulle yritin sanoa että yritä vain jaksaa.. Elämä voi muuttua koska vain.. joko parempaan tai huonompaan.. mutta muuttuu silti.. Ja vaikka et tätä halunut kuulla niin olet vielä nuori ja SINULLA on mahdollisuus tehdä paljon muutoksia omassa elämässäsi.. Esim. kun tulet täysi ikäiseksi voi aika paljolti itse päättää mitä teet ja mitä haluat elämältä..
        Paljon voimia!

• näkökulma asiaan

Sellaista vastausta en ole tarjoamassa,
        mutta mielestäni itsemurhan tekeminen motiivina kosto muille ihmisille kääntyy aika lailla sinua itseäsi vastaan, eikö niin?

Et sinä kuitenkaan mistään pilven reunalta pääse katsomaan ja naureskelemaan että häh hää, näytinpäs teille! Surkaa nyt ja katukaa! Sitten kaikki on liian myöhäistä sinun osaltasi.

On haastateltu San Fransiscon sillalta hypänneitä ja selvinneitä ja yhteinen tekijä heidän viime hetken ajatuksistaan hypyn hetkeltä on ollut se että voisi sittenkin korjata kaiken muun elämässään mutta ei sitä hyppäämistä!

Eli kannattaa sittenkin yrittää pinnistellä, ei muiden, vaan ihan itsesi vuoksi.

• paljon näkemistä

Sinä olet niin nuori!
      Maailmassa on niin paljon asioita ja näkemistä ettet osaa vielä kuvitellakaan.
      Moni aikuinenkaan ei osaa.
      Älä hukkaa elämääsi.
      Tässä linkki maisemiin millaisia ihmeellisellä maapallollamme muunmuassa on.
      Kun täytätä 18 vuotta ja olet velaton ja et kenellekään tilivelvollinen, lähde ja nauti elämästä!

http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4

• haluaisin juosta

junan alle. Mä en enää jaksa!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      113
      3391
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      33
      1948
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      88
      1202
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      92
      957
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      912
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      817
    Aihe