ApuaApuaApua !

Vieläkerranapua

Hei!

Ääää... Koneeni toimii erittäin mahtavasi. Nettiyhteys kulkee oikein hyvin. Paitsi, selaimet ei? Yhteys alanurkassa kertoo, että
100 % toimii yhteys. Mitään ongelmia en ole havainnut yhteyksessä.

Ainakin ennen kuin avaan selaimeni. Kokeilin Mozillalla ja Explorilla.

Aina kun avaan ne jää valkoinen sivusto. Ja ylhäällä on kotisivuni osoite. Alanurkassa lukee Muodostetaan yhteyttä, vaikka sitä ei tapahdu. Odotin about 45 % eikä mitään tapahtunut.

Myös Messenger yms. ei toimi. Klikkaan niitä, niin internet toiminnot ei avaudu. Ei tule mitään varoitusta tai jotain. Vaan SE EI VAAN AVAUDU!

Kaikki muut toimii mahtavasti! Yritin palauttaa järjestelmää pari päivää ennen tätä vikaa ja se ei auttanut.

Käytän Acerin 5520 konetta, Windows vista kannettava.

Toivoisin pikaista apua!
Jos joku ei tajunnut ongelmaani voin selittää paremmin.

Suuret kiitokset jo etukäteen.

25

1161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palomuurit sanoo

Siis mitä palomuuria oikein käytät. Kuulostais vähän siltä kuin sun palomuuri plokkaisi noi jutut pois sun saatavilta.
      Jos vinukan niin kokeile kytkeä se pois ja jos lähti sillä toimimaan niin sun tarttee antaa selaimille oikeudet takaisin, että ne vois mennä nettiin.
      Jos taas joku ulkopuolinen niin samat lääkkeet pätee siihenkin!

• Apuatarvitseva

Itse myös mietin sitä, otin kauan sitten Windowsin Palomuurin pois. Ei auttanut. Minulla on Elisa tietoturvapalvelu voiko se haitata jotakin?

Mitä muita palomuureja en ole mielestäni asettanut. Voiko tämä olla jostain Internet Asetuksista?

• palomuuri(F-secure)
        Apuatarvitseva kirjoitti:

Itse myös mietin sitä, otin kauan sitten Windowsin Palomuurin pois. Ei auttanut. Minulla on Elisa tietoturvapalvelu voiko se haitata jotakin?

Mitä muita palomuureja en ole mielestäni asettanut. Voiko tämä olla jostain Internet Asetuksista?

Oletko päivittänyt windowsin äskettäin?
        Sp3?

• Apuamelkein
        palomuuri(F-secure) kirjoitti:

Oletko päivittänyt windowsin äskettäin?
        Sp3?

Heeeeei!

Elisa Tietoturva palvelusta taisi löytyä ongelma?

Avasin tietoturvaohejelman jolloin tuli ikkuna jossa luki, että kaikki sujuu hyvin. Suojattu Normaalitaso.

Otin normaalitason pois ja klikkasin Salli kaikki sekä Ei käytössä - valintoja.

Avasin selaimeni, yks kaks auki! Mutta mitä minä nyt teen? Palomuurini ei suojaa, mutta jos laitan sen suojaamaan niin netti ei toimi (Mikään sivusto ei toimi)

• noi selaimet?
        Apuamelkein kirjoitti:

Heeeeei!

Elisa Tietoturva palvelusta taisi löytyä ongelma?

Avasin tietoturvaohejelman jolloin tuli ikkuna jossa luki, että kaikki sujuu hyvin. Suojattu Normaalitaso.

Otin normaalitason pois ja klikkasin Salli kaikki sekä Ei käytössä - valintoja.

Avasin selaimeni, yks kaks auki! Mutta mitä minä nyt teen? Palomuurini ei suojaa, mutta jos laitan sen suojaamaan niin netti ei toimi (Mikään sivusto ei toimi)

Muilta pääsy kielletty, niin ja mese vielä. Olen ihan käsi ton F-securen kanssa, mutta täällä on varmaan paljon sen käyttäjiä, joten olkaa hyvä...

• Arvostan.
        noi selaimet? kirjoitti:

Muilta pääsy kielletty, niin ja mese vielä. Olen ihan käsi ton F-securen kanssa, mutta täällä on varmaan paljon sen käyttäjiä, joten olkaa hyvä...

Siis tuota Elisa tietoturva palvelu suojaa pääasiassa.

Virusohjelmat
        Vakoilu / Haittaohjelmat.

Minulla on noissa suojaus Normaalissa.

Voin klikata myös muita valintoja: Ei käytössä, Tehokas, ja Mukautettu.

Mukautettu kuulemma suositellaan vain asiantuntijoille?

• jotakin...

jos siellä alhaalla lukee, että yhteys on kunnossa, se tarkoittaa yhteyttä koneeltasi modeemille/reitittimelle, mikä sulla mahtaakaan olla yhteyslaitteena. Se ei välttämättä tarkoita, että yhteys toimisi myös internettiin. Kuten huomaat , kun yrität käyttää nettiyhteyttä, selaimilla, mesellä. Tee nyt vaikka vähintään tämä, tee modeeemisi virrattomaksi (virtajohto irti, takaa virtakytkimesta, miten sen helpommin saat pimeäksi), kytke kohta uudestaan takaisin ja odota, että kaikki valot syttyy palamaan, jotka ennenkin ovat siinä palaneet. Kokeile sitten uudestaan mennä nettiä käyttämään, selaimella tai mesellä.
      Kerro miten kävi.

• Apua

Olet oikeassa. Yhteys kertoo, että sen yhteys toimii modeemiin mutta ei Internetiin.

Minulla on oma verkko, mutta kuitenkin tietokoneeni aina nappaa langattomia verkkoja jostakin. Voiko nämä yhteydet haittaa?

Verkkoasetuksen kartta:

Tämä Tietokone ------> Yhdyskäytävä XXXX Internet

Tuollainen kartta minulla näkyy.

• Apua!
        Apua kirjoitti:

Olet oikeassa. Yhteys kertoo, että sen yhteys toimii modeemiin mutta ei Internetiin.

Minulla on oma verkko, mutta kuitenkin tietokoneeni aina nappaa langattomia verkkoja jostakin. Voiko nämä yhteydet haittaa?

Verkkoasetuksen kartta:

Tämä Tietokone ------> Yhdyskäytävä XXXX Internet

Tuollainen kartta minulla näkyy.

Kokeilen sinun johtojen irrottamista ja takaisin paikalle laittamista tekniikkaa ei tehonnut. Sama ongelma.

• langatonta,
        Apua! kirjoitti:

Kokeilen sinun johtojen irrottamista ja takaisin paikalle laittamista tekniikkaa ei tehonnut. Sama ongelma.

vaiko verkkokaapelilla koneeseen?

Klikkaa Käynnistä, Suorita..
        Kirjoita riville cmd ja paina enter
        Mustaan ruutuun kirjoita
        ipconfig /all

paina enter
        kerro mitä näkyy.

• Apua
        langatonta, kirjoitti:

vaiko verkkokaapelilla koneeseen?

Klikkaa Käynnistä, Suorita..
        Kirjoita riville cmd ja paina enter
        Mustaan ruutuun kirjoita
        ipconfig /all

paina enter
        kerro mitä näkyy.

Windows IP Määritykset?

Pitkä lista. Joistakin laitteista. Jokaisen vieressä lukee mm. tiedot ja ''Ei kytketty''

Ja jotain ihmekoodeja? Voin kirjoittaa sinulle ne mutta pakko sanoo, että kestää. Sillä kannettavani on vieressä ja siitä pitää kirjoittaa tähän koneeseen ne.

• yhteys pelaa
        Apua kirjoitti:

Windows IP Määritykset?

Pitkä lista. Joistakin laitteista. Jokaisen vieressä lukee mm. tiedot ja ''Ei kytketty''

Ja jotain ihmekoodeja? Voin kirjoittaa sinulle ne mutta pakko sanoo, että kestää. Sillä kannettavani on vieressä ja siitä pitää kirjoittaa tähän koneeseen ne.

palomuuri vaan esti sen. Ootellaan viksumpia kehiin...

• F-secure..

• Apua
        F-secure.. kirjoitti:

http://support.f-secure.com/fin/home/supportissue/fsis2008/firewall_q04.shtml

Jep tuo se on. Mutta en osaa lisää uutta sääntöä. Siis siihen asti mitä tossa ohjeessa luki niin minulla meni hyvin. Sen jälkeen kun pyydettiin IP yms. Niin pakko myöntää olin ihan pihalla!

Mutta siis en tajua miksi tämä ongelma ilmeni nyt vasta? Minulla on ollut jo melkein vuosi tämä ohjelma ja suojana Normaali eikä tälläistä ole havaittu.

• äskeiset päivitykset
        Apua kirjoitti:

Jep tuo se on. Mutta en osaa lisää uutta sääntöä. Siis siihen asti mitä tossa ohjeessa luki niin minulla meni hyvin. Sen jälkeen kun pyydettiin IP yms. Niin pakko myöntää olin ihan pihalla!

Mutta siis en tajua miksi tämä ongelma ilmeni nyt vasta? Minulla on ollut jo melkein vuosi tämä ohjelma ja suojana Normaali eikä tälläistä ole havaittu.

windowsiin aiheuttavat sen. Syksyllä moni ZoneAlarmin käyttäjä jäi ilman yhteyttä. Heillä auttoi suojaustason pudotus tai muurin päivitys.

Enpä tiedä löytyiskö F-securelta/Elisalta apuja?
        Joskus auttaa sekin, että poistaa ohjelman ja asentaa uudelleen. Jos sen voi helposti tehdä, noista maksullisista en oikein tiedä.
        Huomenna täällä voi tulla apuja paremmin.

• tietoturvastaan..
        äskeiset päivitykset kirjoitti:

windowsiin aiheuttavat sen. Syksyllä moni ZoneAlarmin käyttäjä jäi ilman yhteyttä. Heillä auttoi suojaustason pudotus tai muurin päivitys.

Enpä tiedä löytyiskö F-securelta/Elisalta apuja?
        Joskus auttaa sekin, että poistaa ohjelman ja asentaa uudelleen. Jos sen voi helposti tehdä, noista maksullisista en oikein tiedä.
        Huomenna täällä voi tulla apuja paremmin.

http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=199.47&did=6283

"5.

Internet-suojaus - Normaali

Jos internet-suojauksen kohdalla lukee Estä kaikki, palomuuri estää kaiken verkkoliikenteen. Muuta tasoksi Normaalitaso.

Jos internet-suojauksen kohdalla lukee Salli kaikki, palomuuri päästää kaiken liikenteen automaattisesti läpi ja suojaus on puuttellinen. Muuta tasoksi Normaalitaso.

Internet-suojauksen tasoksi voidaan asettaa myös haluttu muu taso. Muiden tasojen käyttämistä suositellaan kuitenkin vain kokeneille käyttäjille, sillä esimerkiksi Korkea taso saattaa estää sellaistenkin sovellusten liikennöinnin verkkoon, joiden verkkoon pääsy halutaan sallia. "

• ajankuluksi
        tietoturvastaan.. kirjoitti:

"5.

Jos internet-suojauksen kohdalla lukee Estä kaikki, palomuuri estää kaiken verkkoliikenteen. Muuta tasoksi Normaalitaso.

Jos internet-suojauksen kohdalla lukee Salli kaikki, palomuuri päästää kaiken liikenteen automaattisesti läpi ja suojaus on puuttellinen. Muuta tasoksi Normaalitaso.

Internet-suojauksen tasoksi voidaan asettaa myös haluttu muu taso. Muiden tasojen käyttämistä suositellaan kuitenkin vain kokeneille käyttäjille, sillä esimerkiksi Korkea taso saattaa estää sellaistenkin sovellusten liikennöinnin verkkoon, joiden verkkoon pääsy halutaan sallia. "

http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=199.47&did=6279

Pärjäisit koneesi kanssa windowsinkin muurilla, kunnes saat ongelman poistumaan, mutta en tiedä voiko tuota F-securen muuria sulkea pois käytöstä siten, että se sallii windowsin oman muurin käynnistämisen.
        Kahta muuria en suosittele päällekkäin.

• Apua
        tietoturvastaan.. kirjoitti:

"5.

Ja jos muutan tason Normaalitasoksi, niin selaimet, messenger yms. ei toimi.

Voi olla niin kuin yksi auttaja kertoi, että syyt voivat olla päivityksien myötä. Poistan nyt näitä uusia päivityksiä.

• eipä taida...
        Apua kirjoitti:

Ja jos muutan tason Normaalitasoksi, niin selaimet, messenger yms. ei toimi.

Voi olla niin kuin yksi auttaja kertoi, että syyt voivat olla päivityksien myötä. Poistan nyt näitä uusia päivityksiä.

kannattaa`poistella, kai tuohon löytyy selvyys piakkoin.
        Onko sulla modeemissa palomuuri, sen tyyppi kertoo siitä?

Päivitysten poistossa on taas omat riskinsä, kun noita reikiä on viime aikoina taas löytynyt.

• asennuspaketti?
        eipä taida... kirjoitti:

kannattaa`poistella, kai tuohon löytyy selvyys piakkoin.
        Onko sulla modeemissa palomuuri, sen tyyppi kertoo siitä?

Päivitysten poistossa on taas omat riskinsä, kun noita reikiä on viime aikoina taas löytynyt.

Voisit käytellä sitä toista konetta, kunnes ehdit
        poistaa Tietoturvan ja asentaa uudestaan läppäriin.

Tuolla Elisan ohjeet:

http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=199.47&did=6285

• palomuurit
        ajankuluksi kirjoitti:

http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=199.47&did=6279

Pärjäisit koneesi kanssa windowsinkin muurilla, kunnes saat ongelman poistumaan, mutta en tiedä voiko tuota F-securen muuria sulkea pois käytöstä siten, että se sallii windowsin oman muurin käynnistämisen.
        Kahta muuria en suosittele päällekkäin.

toisiaan haittaa. Ongelma tulee vasta kun ihmetellään miksei joku ohjelma pääse nettiin.

Avaajalle:
        Windowsin palomuuri käyttöön. Käytä sitä kunnes saat Elisan tuesta vastauksen F-Securen konfigurointiin..

• näin.
        palomuurit kirjoitti:

toisiaan haittaa. Ongelma tulee vasta kun ihmetellään miksei joku ohjelma pääse nettiin.

Avaajalle:
        Windowsin palomuuri käyttöön. Käytä sitä kunnes saat Elisan tuesta vastauksen F-Securen konfigurointiin..

Mäkin just "korjasin" tutun koneen F-Securen muurilla. Vikana oli, että selaimet näyttivät vain valkoista, vaikka yhteys oli kunnossa. Joku oli vaan estänyt Ad Muncherin muurista. Sille kun antoi luvan, kaikki taas pelasi. Tuo AM:han toimii ikäänkuin proxyna.
        Eli jos ei osaa muuriaan käyttää, kannattaa panna Windowsin oma muuri. Se on aivan riittävä, eikä edes vie suhteettomasti tehoja.

• Kiitoksia suuresti

Hei!

Asensin uudestaan Elisa Tietoturvapalvelun ja yks kaks, toimii!

Kaikki sujuu siis normaaliisti.

Kiitos paljon, ja jatkakaa hyvät ihmiset samaa mallia.

Avuliasuus on kohti maailmanhuippua, muistakaa !

Kiitos ja kunnioitusta teille.

• bitti poikittain

Usein tuo auttaa, mutta siihen tulee turvauduttua vasta melkein viimeisenä.

• ..on Windows Vista...

..ei muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe