mikä seuraavaksi super matkapyöräksi ku hondalta ei oo ku laiska pan eurooppa, pitääkö vaihtaa suitsan hajapusaan.
Mikä seuraavaksi?
29
2323
Vastaukset
- Cb 1300
Jos sul on se Super XX niin miks haluut vaihtaa, mielestäni yksi parhaimmista mopoista ikinä. Bussi on kuitenkin aika raskas vaikka potkua onkin. Käy nyt edes kokasemassa se uus zzr- 1400. Samoin Jammulta löytynee sopiva tuote- Pan Europa on aika vehkeestä.
- Pallit....
Poikaset vertailee XX:ää ja pannaria???
eihän XX edes ole matkapyörä mutta sillä jotkut kylläkin tekee matkojakin...
Mikä se pannari on?= matkapyörä (ajellaan rauhallisesti maisemia katsellen selkä suorana)
XX= Sporttinen kyykky jolla edetään päälaki edellä nopeasti paikasta toiseen eikä niskojen nostamista jaksa kuin hetken kerrallaan saati että olisi nähnyt matkallakin jotakin eikä vain siellä päämäärässä.
eihän noita voi verrata toisiinsa...???
kawasaki GTR 1400 ja pannari olisivat paremmin keskenään verrattavissa jo ajoasentonsakin puolesta.
Mutta älkää hyvät pojat vertailko noita kahta (pan europe/XX) tehty täysin eri tyyppiseen ajeluun.
Pitäisi aina muistaa että matkapyörissä on ns.kiinteä laukkuvarustus (Bmw LT,Deauville,Pan Europe,Gold Wing......ja muut vastaavat) sekä pysty ajoasento.Kaikki muut pyörämallit ovat ns.kompromissejä ja tehty vähän kaikenlaiseen ajeluun.Matkapyörässä ei edes tarvita "räjähtävää" kiihtyvyyttä vaan leppoisaa matkantekoa (ei tarvitse jatkuvasti vaihdetta vaihtaa kun voi ajella sillä isoimmalla aina 80-120 nopeuksia) - höpö
Pallit.... kirjoitti:
Poikaset vertailee XX:ää ja pannaria???
eihän XX edes ole matkapyörä mutta sillä jotkut kylläkin tekee matkojakin...
Mikä se pannari on?= matkapyörä (ajellaan rauhallisesti maisemia katsellen selkä suorana)
XX= Sporttinen kyykky jolla edetään päälaki edellä nopeasti paikasta toiseen eikä niskojen nostamista jaksa kuin hetken kerrallaan saati että olisi nähnyt matkallakin jotakin eikä vain siellä päämäärässä.
eihän noita voi verrata toisiinsa...???
kawasaki GTR 1400 ja pannari olisivat paremmin keskenään verrattavissa jo ajoasentonsakin puolesta.
Mutta älkää hyvät pojat vertailko noita kahta (pan europe/XX) tehty täysin eri tyyppiseen ajeluun.
Pitäisi aina muistaa että matkapyörissä on ns.kiinteä laukkuvarustus (Bmw LT,Deauville,Pan Europe,Gold Wing......ja muut vastaavat) sekä pysty ajoasento.Kaikki muut pyörämallit ovat ns.kompromissejä ja tehty vähän kaikenlaiseen ajeluun.Matkapyörässä ei edes tarvita "räjähtävää" kiihtyvyyttä vaan leppoisaa matkantekoa (ei tarvitse jatkuvasti vaihdetta vaihtaa kun voi ajella sillä isoimmalla aina 80-120 nopeuksia)Jos matkustaa haluat niin mene junalla, siinä voit vaikka maata.
XX ja busa soveltuvat varsin hyvin matka-ajoon ja ajoasento ei ole varsinaisesti kyykky. XX on hieman pystympi mutta ei busakaan mikään kyykky ole. Enemmän ajoasentoon vaikuttaa ruumiinrakenne. Jos kuljetat mätisäkkiä napasi alla niin voi olla että näiden pyörien ajoasento ei ole miellyttävä.
Laukkusarjan voi hankkia ihan erikseen, ei sen takia kannata pyörävalintaa rajata. Ja mikä prasta, näissä pyörissä on ihan sama mikä vaihde on päällä, aina lähtee. - löpööö
höpö kirjoitti:
Jos matkustaa haluat niin mene junalla, siinä voit vaikka maata.
XX ja busa soveltuvat varsin hyvin matka-ajoon ja ajoasento ei ole varsinaisesti kyykky. XX on hieman pystympi mutta ei busakaan mikään kyykky ole. Enemmän ajoasentoon vaikuttaa ruumiinrakenne. Jos kuljetat mätisäkkiä napasi alla niin voi olla että näiden pyörien ajoasento ei ole miellyttävä.
Laukkusarjan voi hankkia ihan erikseen, ei sen takia kannata pyörävalintaa rajata. Ja mikä prasta, näissä pyörissä on ihan sama mikä vaihde on päällä, aina lähtee.Joo joo kunhan vaan ensin hankit kierroksia siihen hajaXX:ääsi.Silloin se vasta lähtee kun joku toinen jo onkin palan matkaa mennyt....
Kysymys onkin makuasioista eikä siittä mikä lähtee ja mikä ei.Onko siellä takana muuten mukava matkustaa kun kokoajan nykii niin maan perkeleesti ja kypärät kolkkaa kokoajan yhteen.
Matkamopo on matkamopo ja muut on mitä on kaikkia niitä tarvitaan.
Matkailee joku kuulemma jopa niillä customeillakin.Otan osaa. - joo
löpööö kirjoitti:
Joo joo kunhan vaan ensin hankit kierroksia siihen hajaXX:ääsi.Silloin se vasta lähtee kun joku toinen jo onkin palan matkaa mennyt....
Kysymys onkin makuasioista eikä siittä mikä lähtee ja mikä ei.Onko siellä takana muuten mukava matkustaa kun kokoajan nykii niin maan perkeleesti ja kypärät kolkkaa kokoajan yhteen.
Matkailee joku kuulemma jopa niillä customeillakin.Otan osaa.Huomaa kyllä että et ole edes kokeillut kumpaistakaan. Vääntöä ja tehoa löytyy busasta joka kierrosalueella roisisti enemmän kuin pannarissa. Busan takamatkustajan tilat eivät häpea pannarin rinnalla. Katsos kun sen kuupan saa pois sieltä busan perästä ja sen tilalle ihan oikean istuimen.
- rumuus kunniaan..
joo kirjoitti:
Huomaa kyllä että et ole edes kokeillut kumpaistakaan. Vääntöä ja tehoa löytyy busasta joka kierrosalueella roisisti enemmän kuin pannarissa. Busan takamatkustajan tilat eivät häpea pannarin rinnalla. Katsos kun sen kuupan saa pois sieltä busan perästä ja sen tilalle ihan oikean istuimen.
no bussista en tiedä mutta mutta...
XX isoin vaihde vauhti 80 vs. Pannari isoin vaihde vauhti 80.Kumpi lähtee ensin kun vedetään tuppi nurin?
Ehkä et tiedä mutta kyllä se on se pannari XX tulee kyllä helposti ohi mutta vasta kun saa ne saatanan kierrokset nousemaan.
Tästä ei edes tarvitse vänkätä koska olen tämän itse kokenut.
Valitettavasti se pannari oli se "pienempi koneinen"
Hyvää ajokautta vaan "tehokkailla matkapyörillänne"ilman takapenkin kuuppaa tai sen kanssa.
nimim.ei lasten kanssa jaksa. - onko luuloa?
joo kirjoitti:
Huomaa kyllä että et ole edes kokeillut kumpaistakaan. Vääntöä ja tehoa löytyy busasta joka kierrosalueella roisisti enemmän kuin pannarissa. Busan takamatkustajan tilat eivät häpea pannarin rinnalla. Katsos kun sen kuupan saa pois sieltä busan perästä ja sen tilalle ihan oikean istuimen.
Katsopa oheinen linkki ja tarkistele millä kierrosalueella busa "vetää" kierrokset kaikissa vaihdoissa on yli 9000r kahdella isoimmalla vaihteella jo lähes 10000r.
Voitko yhä väittää että busa kyseisissä nopeuksissa lähtee ensin ja pannari jää toiseksi?
Busalla on isoimmalla vaihteella kierrosalue jo reilusti alle 3000r ei riittävästi sitä vääntöä ja hevosia käytössä vaikka niin kehuit.
Pannarissa kierrokset samalla nopeudella samalla tasolla mutta mutta vääntö jo kaikki käytettävissä.
Eli busasi miettii hetken kun keräilee niitä kierroksia ja senjälkeen sanookin hyvästit onhan se tehokas pyörä ei niin kukaan ole väittänytkään näkeehän sen nyt esim.tästäkin videosta.
Kysymys olikin isoimmasta vaihteesta ja tuosta nopeudesta,sekä siitä kumpi lähtee edelle.(ainakin hetkeksi)
http://tjj.1g.fi/kuvat/Busa/Nopeusajot/ajo.flv
Kuva 3
Mutta ei se tee busasta matkapyörää..... - kyllä taas naurattaa!
löpööö kirjoitti:
Joo joo kunhan vaan ensin hankit kierroksia siihen hajaXX:ääsi.Silloin se vasta lähtee kun joku toinen jo onkin palan matkaa mennyt....
Matkailee joku kuulemma jopa niillä customeillakin.Otan osaa.asiantuntija!
Voidaan kokeilla kumpi lähtee 6.vaihteella liukkaammin mun busa vai sun mikä lie. Ja ei pauka kypärät eikä peli nyi. Siinähän pitää olla jotain vikaa jos nykii!
Ja millaisiakohan matkoja sinäkin ajelet... Heh. Monet ovat niin matkamotoristeja ja kuitenkaan eivät käy kun lyhyiden matkojen päässä. Itse olen jo yli 20v ajellut noilla "nopeilla" pyörillä matkaa 2 päällä ja PALJON tavaraa mukana. Olen istunut takanakin aika paljon kun muijakin tykkää ajaa ja ihan mukavaa siellä on ollut.
Jos ei asioista tiedä mitään, niin ei kannata leikkiä besserwisseriä... - siksikö
rumuus kunniaan.. kirjoitti:
no bussista en tiedä mutta mutta...
XX isoin vaihde vauhti 80 vs. Pannari isoin vaihde vauhti 80.Kumpi lähtee ensin kun vedetään tuppi nurin?
Ehkä et tiedä mutta kyllä se on se pannari XX tulee kyllä helposti ohi mutta vasta kun saa ne saatanan kierrokset nousemaan.
Tästä ei edes tarvitse vänkätä koska olen tämän itse kokenut.
Valitettavasti se pannari oli se "pienempi koneinen"
Hyvää ajokautta vaan "tehokkailla matkapyörillänne"ilman takapenkin kuuppaa tai sen kanssa.
nimim.ei lasten kanssa jaksa.ajelet pannarilla?
Miksi muuten sitten puhut busasta, jos tarkoitat xx:ää? Niiden moottoreissa on todella suuri ero.
Molemmat on ollu ja nyt vuodesta -02 busa...
Parhaimpia tietäjiä ovat ne jotka eivät mistään mitään tiedä.... MOT. - kumma tyyppi?
onko luuloa? kirjoitti:
Katsopa oheinen linkki ja tarkistele millä kierrosalueella busa "vetää" kierrokset kaikissa vaihdoissa on yli 9000r kahdella isoimmalla vaihteella jo lähes 10000r.
Voitko yhä väittää että busa kyseisissä nopeuksissa lähtee ensin ja pannari jää toiseksi?
Busalla on isoimmalla vaihteella kierrosalue jo reilusti alle 3000r ei riittävästi sitä vääntöä ja hevosia käytössä vaikka niin kehuit.
Pannarissa kierrokset samalla nopeudella samalla tasolla mutta mutta vääntö jo kaikki käytettävissä.
Eli busasi miettii hetken kun keräilee niitä kierroksia ja senjälkeen sanookin hyvästit onhan se tehokas pyörä ei niin kukaan ole väittänytkään näkeehän sen nyt esim.tästäkin videosta.
Kysymys olikin isoimmasta vaihteesta ja tuosta nopeudesta,sekä siitä kumpi lähtee edelle.(ainakin hetkeksi)
http://tjj.1g.fi/kuvat/Busa/Nopeusajot/ajo.flv
Kuva 3
Mutta ei se tee busasta matkapyörää.....Siis siinähän nähdään että kun busassa on 70hv enemmän tehoa, niin se vetää tietysti korkealla upeasti. Mutta alakierroksista ei tuossa ole mitään faktaa. Mutta jos olet varma asiastasi, niin voidaan se kesällä testata. Jos se sinulle on tärkeää... Saletti juttu, että ei ole teikäläisen mopolla mitään jakoa millään vaihteella mistään nopeudesta vakio busaa vastaan. 50kg enemmän painoa ja rekan ilmanvastus.
Esim. viime kesänä reissulla testattiin busa 2 päällä ja tavaraa vrt. Triumph Rocket III yks päällä ja siltä tuli isoimmalla vaihteella takkiin, mutta kun vauhti meni satasen yli, niin mentiin samaan ja sitten ohi. Ja Rocketti on sitten 100x vääntävämpi ja nopeampi kuin joku pannari...
- Nimetön
Suzuki Hayabusa ja varmaan pääset. Helppo ajaa ja voimaa riittävästi.
- eräs matkamies
Mainituista pyöristä Pannari on ainoa matkapyörä ja Kawa hyvä kakkonen. Loput erilaisia isoja enemmän tai vähemmän kyykkypyöriä. Eihän Eurooppaan lähdetä sentään ketjuöljy taskussa, sen verran saa ja pitääkin käyttää järkeä pyörävalinnoissa.
Matka Espoosta Kirkkonummelle onnistuu kyllä noilla Hayabusilla ym. leluilla.- toinen kardaanin puolesta
Olen kanssasi tästä asiasta täysin samaa mieltä miksi ketjuöljyä mukaan??
Matkapyörässä on ensinnäkin
-kardaani = mukavuustekijä 1
-ajoasento = pysty ja rento
-matalalta vääntävä kone
-kunnon laukut (ei mitään tarvike osia)
-istuinkunnollinen = myös matkustajalle!
Eikös mopomatkalle mennä nauttimaan ajelusta eikä mopon rasvauksesta?Housun puntit pysyy myös puhtaina öljyroiskeista (ainahan ketjuja rasvataan liikaa) - varmaan
toinen kardaanin puolesta kirjoitti:
Olen kanssasi tästä asiasta täysin samaa mieltä miksi ketjuöljyä mukaan??
Matkapyörässä on ensinnäkin
-kardaani = mukavuustekijä 1
-ajoasento = pysty ja rento
-matalalta vääntävä kone
-kunnon laukut (ei mitään tarvike osia)
-istuinkunnollinen = myös matkustajalle!
Eikös mopomatkalle mennä nauttimaan ajelusta eikä mopon rasvauksesta?Housun puntit pysyy myös puhtaina öljyroiskeista (ainahan ketjuja rasvataan liikaa)niitä asemalle jääneitä. Jos matkalle aikoo niin ehdottomasti mukavin on laiva-juna-laiva-yhdistelmä. Ei tarvitse kuunnella sitä kardaanin ulinaa eikä hipiä mene pilalle ulkoilmassa.
Minulla on pyörässä automaattirasvari ja se on täysin huoleton. Ketjuvetoisessa voi aina tehdä modifikaatioita vaihtamalla ratastusta. Kun ketjut alkaa olla finaalissa siitä ei synny paniikkia. Pikkurahalla saa uudet ja taas matka jatkuu. Mutta kun se kardaani alkaa elämään omaa elämäänsä niin kardaanipellelle tulee paniikki ja silloin pannaan pyörä myyntiin ja äiti pyyntiin.
Olen muuten joskus ollut huomaavinani että ajaessa taivaalta ja maanpinnasta lentää kaikenlaista pöpöä ja melkeinpä siinä vaatteet likastuu. Hyi kauhheeta. - milloin ne vaihdettiinkaan...
varmaan kirjoitti:
niitä asemalle jääneitä. Jos matkalle aikoo niin ehdottomasti mukavin on laiva-juna-laiva-yhdistelmä. Ei tarvitse kuunnella sitä kardaanin ulinaa eikä hipiä mene pilalle ulkoilmassa.
Minulla on pyörässä automaattirasvari ja se on täysin huoleton. Ketjuvetoisessa voi aina tehdä modifikaatioita vaihtamalla ratastusta. Kun ketjut alkaa olla finaalissa siitä ei synny paniikkia. Pikkurahalla saa uudet ja taas matka jatkuu. Mutta kun se kardaani alkaa elämään omaa elämäänsä niin kardaanipellelle tulee paniikki ja silloin pannaan pyörä myyntiin ja äiti pyyntiin.
Olen muuten joskus ollut huomaavinani että ajaessa taivaalta ja maanpinnasta lentää kaikenlaista pöpöä ja melkeinpä siinä vaatteet likastuu. Hyi kauhheeta.Kerro nyt milloin kardaani ulisee?
Milloin tulee ketjuvetoisen rattaiden ja ketjujen uusiminen?
Voisitko kertoa kilometrejä??
Hyvin harva kardaani vetoinen tekele tarvitsee uutta osaa voimansiirtoon ennen 150000km!
Eli niillä vain ajetaan,ajetaan,ajetaan.....nii ja sit joskus syksyllä tai keväällä huolletaan - Cab
Sinuna minä ostaisin Opel Kadett Cabriolee.
Siinä on tavaratila valmiina ja pystyssä saat ajaa. Jos taas haluat kunnon moottoripyörä niin ainoa vaihtoehto on Suzuki Hayabusa. - uusii
milloin ne vaihdettiinkaan... kirjoitti:
Kerro nyt milloin kardaani ulisee?
Hyvin harva kardaani vetoinen tekele tarvitsee uutta osaa voimansiirtoon ennen 150000km!
Eli niillä vain ajetaan,ajetaan,ajetaan.....nii ja sit joskus syksyllä tai keväällä huolletaanperälaakereita kymppitonnin välein. Ja sitten taas ajetaan ja ajetaan ainakin kymppitonni ja jo ulisee ja laakerinpalasia lilluu peräölpässä..
- saiskohan
uusii kirjoitti:
perälaakereita kymppitonnin välein. Ja sitten taas ajetaan ja ajetaan ainakin kymppitonni ja jo ulisee ja laakerinpalasia lilluu peräölpässä..
henkilöautoihin kuorma-autoihin jälkiasennuksena ketjuvedon. Tuntuu olevan niin ylivoimainen.
Voi syntinen saatana! Pikkupojat provoilee! - ollut automerkki
saiskohan kirjoitti:
henkilöautoihin kuorma-autoihin jälkiasennuksena ketjuvedon. Tuntuu olevan niin ylivoimainen.
Voi syntinen saatana! Pikkupojat provoilee!Nimeltään DAF siinä oli muistaakseni jonkinlainen hihnaveto??
nykyään niissä volvoissakin on jo kardaanit..... - Ihme
ollut automerkki kirjoitti:
Nimeltään DAF siinä oli muistaakseni jonkinlainen hihnaveto??
nykyään niissä volvoissakin on jo kardaanit.....Että Volvo on menossa konkurssiin.
Minkä takia BMW ole koskaan pärjänyt radalla.
Tiedän, koska siellä ajetaan laatumoottoripöyrillä. - tarkemmin
Ihme kirjoitti:
Että Volvo on menossa konkurssiin.
Minkä takia BMW ole koskaan pärjänyt radalla.
Tiedän, koska siellä ajetaan laatumoottoripöyrillä.moottoriurheilua. Kiinnostaako enduro, pitkät aavikkoajot yms.
Tietääkseni bemari osallistuu ensi kaudella ensimmäistä kertaa Superbike-MM sarjaan. Saa nähdä pärjääkö?
Minä toivo Kalliolle menestystä. Ajakoon vaikka uralilla.
Endurossa toivon menestystä maailman parhaalle moottoripyöräilijälle, Juha Salmiselle.
Ei oteta näitä merkkejä niin vakavasti. Pääasia, että on itse tyytyväinen ajokkiinsa!
Baanat sulaa. Ehkä kuukausi vielä, niin päästään ajeleen. Hyvää kevättä sulle. Motoristi! - kapeakatseisia ovat
tarkemmin kirjoitti:
moottoriurheilua. Kiinnostaako enduro, pitkät aavikkoajot yms.
Tietääkseni bemari osallistuu ensi kaudella ensimmäistä kertaa Superbike-MM sarjaan. Saa nähdä pärjääkö?
Minä toivo Kalliolle menestystä. Ajakoon vaikka uralilla.
Endurossa toivon menestystä maailman parhaalle moottoripyöräilijälle, Juha Salmiselle.
Ei oteta näitä merkkejä niin vakavasti. Pääasia, että on itse tyytyväinen ajokkiinsa!
Baanat sulaa. Ehkä kuukausi vielä, niin päästään ajeleen. Hyvää kevättä sulle. Motoristi!Kyllä suomalaiset onkin oikein kapeakatseista väkeä.
Näkevät ainoana oikeana tuotteena vain omansa tai sen minkä luulevat olevan paras aina ihan kaikkeen.
Jokaiseen tarkoitukseen on kehitetty omanlaisensa tuote merkillä nyt ei niin kovin paljon väliä.
Mitä tulee parjattuihin kardaaneihin niitä on kyllä käytössään muillakin kuin vain ne "heikot BMW:n tuotteet".
Honda,Triumph,Bmw nyt ensin mieleen tulevina.Eikä nyt mitään aivan rumia laitteita nuo trumpatkaan ole mitä niitä messuilla katselin.
Että sellasta, koitetaan nyt kestää myös ne toisten veto tavat. - Olen siis
jo vuosia ajanut pitkiä Euroopan keikkoja Busalla ja sitä ennen XX:llä (ja sitä ennen muilla vastaavilla). Miten ihmeessä olenkaan onnistunut jos väitteesi on faktaa? Naurattaa noi jutut, ilman mitään tietämystä sönkötetään juttuja...
P.S ketjurasvaa ei pidetä taskussa...
Jos haluaa laiskan lelun, jolla voi ajaa vain suoraan niin sitten pannari. Jos haluaa pyörän jolla voi ajaa piiiitkiä matkoja ja myös mutkateitä, niin sitten Busa, xx tai zetori...
Nimimerkillä vuodesta -86 Eurooppaa kiertänyt... - tarvii
milloin ne vaihdettiinkaan... kirjoitti:
Kerro nyt milloin kardaani ulisee?
Eli niillä vain ajetaan,ajetaan,ajetaan.....nii ja sit joskus syksyllä tai keväällä huolletaanvaihtaa ketjut n. 30-40 välissä. Siihen menee itse tehtynä aikaa n. tunti. Ketjuja ei yleensä tarvitse kiristellä kuin renkaiden vaihdon yhteydessä.
Paljon olen kuullut esim. perien särkymisestä. Kallis paukku. Ja joutuuhan niihin vaihtamaan öljytkin silloin tällöin.
Itse en pyörää todellakaan valitse vetotavan mukaan, esim. uusi BMW 1300 voisi olla ihan kiva, mutta hinta on suhteessa liian suuri. Ei se ketjuveto mikään tavoite ole! Jos busan saisi kardaanilla, niin kelpaisi. Mutta kun ei saa ja jäljelle jää vain ylihinnoiteltu BMW, niin ketjuvetoisessa pysytään...
Eikä se ketjujen rasvaaminen ole mikään ongelma edes reissussa. Ainoa haitta niistä on silloin kun alkaa puhdistamaan vannetta ja kun ei ole keskitukea. No, sitten kun ketjut alkavat olla tiensä päässä, niin ne usein aiheuttavat melua ja nypytystä, mutta 250e ja ne on taas ok....
Ihan kiva olis kuulla millaisia matkoja päivässä ajelette, me ajettiin viime kesänä 500-800km päivä ja oli vain yks vapaa päivä kahden viikon reissulla ( syystä jota en jaksa tähän alkaa kertoa) ja eipä ollut mitään ongelmia... - enpä vois
kapeakatseisia ovat kirjoitti:
Kyllä suomalaiset onkin oikein kapeakatseista väkeä.
Näkevät ainoana oikeana tuotteena vain omansa tai sen minkä luulevat olevan paras aina ihan kaikkeen.
Jokaiseen tarkoitukseen on kehitetty omanlaisensa tuote merkillä nyt ei niin kovin paljon väliä.
Mitä tulee parjattuihin kardaaneihin niitä on kyllä käytössään muillakin kuin vain ne "heikot BMW:n tuotteet".
Honda,Triumph,Bmw nyt ensin mieleen tulevina.Eikä nyt mitään aivan rumia laitteita nuo trumpatkaan ole mitä niitä messuilla katselin.
Että sellasta, koitetaan nyt kestää myös ne toisten veto tavat.olla enempää samaa mieltä. Yleensäkin täällä haukutaan kaikki muut kun ne omat. Ja perustellaan asioita sellaisilla argumenteilla, jotka eivät perustu tietoon eikä taitoon. Mutta omiin mielikuviin kyllä. Ja nehän ovat aina oikeassa.... vrt pysty ajoasento on aina parempi kuin matalampi... jne
- mitään
tarvii kirjoitti:
vaihtaa ketjut n. 30-40 välissä. Siihen menee itse tehtynä aikaa n. tunti. Ketjuja ei yleensä tarvitse kiristellä kuin renkaiden vaihdon yhteydessä.
Paljon olen kuullut esim. perien särkymisestä. Kallis paukku. Ja joutuuhan niihin vaihtamaan öljytkin silloin tällöin.
Itse en pyörää todellakaan valitse vetotavan mukaan, esim. uusi BMW 1300 voisi olla ihan kiva, mutta hinta on suhteessa liian suuri. Ei se ketjuveto mikään tavoite ole! Jos busan saisi kardaanilla, niin kelpaisi. Mutta kun ei saa ja jäljelle jää vain ylihinnoiteltu BMW, niin ketjuvetoisessa pysytään...
Eikä se ketjujen rasvaaminen ole mikään ongelma edes reissussa. Ainoa haitta niistä on silloin kun alkaa puhdistamaan vannetta ja kun ei ole keskitukea. No, sitten kun ketjut alkavat olla tiensä päässä, niin ne usein aiheuttavat melua ja nypytystä, mutta 250e ja ne on taas ok....
Ihan kiva olis kuulla millaisia matkoja päivässä ajelette, me ajettiin viime kesänä 500-800km päivä ja oli vain yks vapaa päivä kahden viikon reissulla ( syystä jota en jaksa tähän alkaa kertoa) ja eipä ollut mitään ongelmia...vastausta "oikeilta matkamotoristeilta"? Taisi taas olla pelkkää mielikuvien julkituomista ilman mitään todellista pohjaa.
Naurattaa, kun ollaan niiiiin matkamotoristeja ja sitten usein selviää että:
1. on juuri ostettu motukka
2. ajetaan kesässä pari tonnia
3. haukutaan kaikki muut kuin oma laite, koska ollaan niiiiin matkamotoristeja.
Sama ilmiö on havaittavissa myös sportipyörien puolella, kaikki tietävät mikä pyörä on paras radalla, mutta 99,9% ei osaa siellä ajaa ollenkaan ja olisi ihan sama ajaa vaikka mopolla.
En väitä itsekään olevani ratakuski, mutta en sillä elvistelekään.
Ihan vain tiedoksi, että mitä enemmän pyörässä on rataominaisuuksia, niin sitä enemmän niiden ulos ottaminen vaatii, kun mennään sen määrätyn rajan yli.
Tosi hienoa, että "motoristit" ovat tälläisiä...
- siinä...
Kai se vielä käymään lähtee ? Ostat uuden, sitten kun sopiva ilmestyy markkinoille.
- oikeata puhetta
Kahta en vaihda suk....
Miksi hyvää vaihtamaan ?? varsinkin kun ei ole parempaa.
- ntv 650
Aina melskataan tehoista missä liian vähän ja missä tarpeeksi.Totuus on kuitenkin misssän ei ole liian vähää tai tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770