saisipa viimein vastauksia

lopen uupunut

Hei vaan.

Jos joku osaisi arvata kautta kertoa ovatko seuraavat oireet liitettävissä vahvaan epäilyyn kilpirauhassairaudesta:

jatkuva lämpöily, jatkunut lähemäs vuoden, mittari näyttää vuorokauden ajasta riippumatta välillä 36.9- 37,5. Olen lopettanut jo mittailunkin ajatellen sen stressaavan entisestään ja ainoastaan huonontavan oloa.

Entisenä lämpimän ja kesän diggarina en nauti todellakaan enää ollenkaan kuumista kesäpäivistä, tuntuu että happi ei kulje ja ahdistaa ja hikoiluttaa kuin vanhusta konsanaan. Olen kolmekymppinen ja urheilutaustainen nuoruus, tosin viime vuosina liikkuminen on jäänyt huomattavasti vähemmälle, mutta liikun sen minkä voin.

Tuuletan asuntoa jatkuvasti saadakseni taloa viileämäksi ja raikkaammaksi, muiden valittaessa kylmää. Hikoilen usein myös öisin ja voisin omasta puolestani nukkua vaikka ikkunat auki, kesällä nukunkin.

Olen jatkuvasti pahantuulinen ja väsynyt.

Paino heittelee siihen kuuluisaan jojotyyliin.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen kärsinyt myös ihme pistoksista toisessa silmässä, niinkuin pieni lasinpalanen pistäisi silmää, ulkoisesti katsottuna silmässä ei kuitenkaan näy mitään. Silmätipat lievittävät kipua toisinaan. Minulla on hyvä näkö kuitenkin.

Tällaista nyt pääpiirtein.
Tiedän toki että diagnoosi selviää vasta itse kokeista, mutta luettuani niin monia tarinoita oireista ilman että tulokset olisvat kuitenkaan viitearvojen ulkopuolella, koetan etsiä itselleni tulosten kuulemiseen asti taustatietoa muiden kokemista oireista ja mahdollista ajatusta muista vaihtoehdoista tai niiden poissulkemiseksi.

Tulehdusarvot minulla aina olleet normaalit, rautaarvot 150 luokkaa eli todella hyvät.
Oireet ovat pääosin alkaneet raskausaikana ja voimistuneet lapsen syntymän jälkeen kasvavissa määrin. Lapsi nyt kaksi vuotias.

Onko jotain muuta hormonihäiriötä tämän ikäiselä ihmisellä kuin kilpirauhassairaudet. Itse en enää tiedä mitä asian kanssa tehdä seuraavaksi jos käy niin että kilpirauhasavot normaalit. TK-puolella asiaa tuskin sen enemmin tarkastellaan jos perus verenkuvissa ei mitään poikkeavaa nyt löydy enkä pää kainalossa oloani valita.

Ihanaa olisi jos jollakin asiaan jotain rakentavaa kommentoitavaa.Kiitokset.

3

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilpparissa

Vika voi olla tosiaan kilpparissa. Itselläni on ollut liikatoiminta, oireita minulla oli myös toi lämpöily, hikoilu,ja silmän reunaan pisti niinkuin joku olisi tökännyt silmään. Seuraile pulssiasi onko tiheä minulla oli 129 parhaimmillaan, kun tein hoitotyötä lepopulssikin oli yli sata minulla tuli myös tärinää käsiin. Jos epäilet käy kokeissa niistä saat selvyyden heti seuraavana päivänä.

• Maisu

Liikatoiminta kilpirauhasessa saattaa olla oireiden takana, kun menet kilpirauhaskokeisiin, kannattaa otattaa TSH, T4V, ja TPO -vastaaineet.
      Olet nuori, mutta kyseenlaisia oireita on myös vaihdevuosissa.
      Kerrothan, kuinka jatkossa menee, opimme kaikki näistä, kun lääkäreiltä ei neuvoja saa riittävästi.

• aloittajan kommentit

Juu- kiitos kommenteista. Ilmeisesti voin tämän kilpirauhasasian nyt sitten poissulkea tulosten perusteella: TSH 1.18 ja T4V 14.

Eivätkö nuo ole aivan normaalit arvot?- mitkä sitten on normaaleja kellekkin.
        Huokaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      67
      4479
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3749
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      109
      3363
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1175
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      90
      929
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      895
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      892
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      807
    Aihe