Melko kummallista, ettei puhelimella tai sähköpostilla saa Mikkelin sosiaalikeskukseen asiallista yhteyttä.
Jopa virkailijoiden omalla puhelinsoittoajoilla vastataan, ettei voida kommentoida asiaa, kun ei voida soittajaa tunnistaa äänestä. Sähköpostilla on myös turha hoitaa asioita, kun vastausta viesteihin ei tule.
Miksi virkailijoilla ylipäätänsä on omat puhelinsoittoajat ja sähköpostit, jos niiden kautta ei voida hoitaa asioita?
Sosiaalikeskuksen kommunikointi
13
1083
Vastaukset
- muutenkin
Olen myös huomannut että vaikka kuinka asiallisesti tai järkevästi yrittää ehdottaa niille jotain niin vastaus on aina että meillä on sellainen käytäntö.
Näiden käytännöt eivät perustu mihinkään lakeihin tai asetuksiin vaan on heidän itse kehittämiään käytäntöjä.
Esim virallinen kuitti vuokranmaksusta yksityiselle vuokran antajalle käteisellä ei kelpaa vaan täytyy olla todennettavissa pankin tiliotteelta.
Mikään laki ei määrä että vuokra olisi maksettava pankin kautta.
Sosiaalikeskuksen lakimies oli samaa mieltä, mutta virkailija voi kävellä sen yli miten tahtoo.- valitusta kehiin
Mikkelin sosiaalikeskuksessa ei suostuta myöskään kirjoittamaan mitään todistuksia ns. kolmansille osapuolille, kuten pankille. Ei edes sellaista yksinkertaista todistusta, missä kerrottaisiin, ettei sosiaalikeskukselta voida kommentoida asiaa.
Ja puhelimessa aina se sama "en tunnista sinua äänestä"... Meno on kuin itäisessä naapurivaltiossa. - puavoI
Kaikki raha-asiat kulje pankin kautta? Joku (roti se on oltava kerjätessäkin) (työnantaja/velallinen)...maksaa kuitenkin sinun tilillesi rahaa. Vai taivaastako sinulle rahaa putoaa? Jos olet apua hakemassa niin rehellistä peliä on silloin näyttää tulot ja menot. Eihän apu perustu pelkästään sinun käteisostoihin, vaan kokonaistaloudelliseen tilanteeseen Eikös?
- huh huh!
Onneksi en tarvitse asioida sossun kanssa, pärjään muutenkin.
- 'ä'ä'ä'ä'ä'
mikkeliläiset kateelliset kusipäät ovat kiinnostuneita niin pirusti muiden asioista.
- Duke von Meetwurst
Väärinkäytösten määrä on niin suuri tänäpäivänä ja kiinnijäämisen riski pyritään eliminoimaan sillä ettei jaella todistettavaa materiaalia väärinkäytöksistä.
- jottai mätää
Mihin tarkoitukseen ne soitto ajat sit ovat jos niissä ei voi antaa mitään tietoa mistään kun ei tunne ääntä?
Esim jos soitat vakuutusyhtiöön, pankkiin tai puhelinoperaattorille niin ne varmistaa vaikka sosiaaliturvatunnuksella että kyseessä on oikea henkilö.
Ei näissäkään tunneta yleensä ihmisiä äänestä
Tämä kai on ylivoimaisen vaikeaa soskussa.
Niinkuin kaikki muukin mikä perustuu maalaisjärkeen.
- luuloeiootietoa
puhe ajat ovat "yleisiä" kysymyksiä ja tiedonjakoa varten. Jos kysyt johonkin henkilöön yksilöitävää tai muuten tunnistettavaa asiaa, niin sellaisista ei voida puhelimessa keskustella SINUN TIETOTURVASI takia. Vai haluatko että naapurisi voisi myös halutessaan kysyä sinun asiat sinuksi esittäyteenä??
- .........
Tehokas ja yksinkertainen ratkaisu voisi olla sosiaaliturvatunnuksen kysely soittajalta heti puhelin alussa. Niinhän tekee kaikki muutkin tahot, jotka käsittelevät arkaluontoista tietoa.
Ja miksei sosiaalikeskuksessa paikanpäällä tarkisteta henkilöllisyyttä mitenkään? - mene niin
Mistäpä se mun naapuri osais kysyä mun asioista jotain niin tarkasti ettei sitä huomais.
Eihän naapuri voi tietää esim. mitä kuitteja ja laskuja mulla on siellä käsittelyssä.
Ja yleensähän ne kysymykset ainakin omalta osaltani koskee juuri sellaisia asioita mistä mun napurini ei voi olla tietoinen.
Ja moniko mainostaa pitkin kyliä omia asioitaan että joku osais niistä kysellä.
No itse kyllä olen saanut vastaukset kysymyksiini,
ilmeisesti sit ääni tunnetaan. - H2O
mene niin kirjoitti:
Mistäpä se mun naapuri osais kysyä mun asioista jotain niin tarkasti ettei sitä huomais.
Eihän naapuri voi tietää esim. mitä kuitteja ja laskuja mulla on siellä käsittelyssä.
Ja yleensähän ne kysymykset ainakin omalta osaltani koskee juuri sellaisia asioita mistä mun napurini ei voi olla tietoinen.
Ja moniko mainostaa pitkin kyliä omia asioitaan että joku osais niistä kysellä.
No itse kyllä olen saanut vastaukset kysymyksiini,
ilmeisesti sit ääni tunnetaan.että yleensä olette päässeet asioimaan sossunne kanssa puhelinajalla ???? Perjantaina sanotaan et se on paikalla maanantaína ja maanataina kerrotaan, et on paikalla keskiviikkona,keskiviikkona kun kysyt, niin on paikalla perjantaina, ja sama jatkuu....Turha jättää soittopyyntöjä, ei niihin koskaan vastata. Yhtä tyhjän kanssa koko lafka. Itse on vaikeuksistaan selvittävä tavalla tai toisella.
- muistaa
H2O kirjoitti:
että yleensä olette päässeet asioimaan sossunne kanssa puhelinajalla ???? Perjantaina sanotaan et se on paikalla maanantaína ja maanataina kerrotaan, et on paikalla keskiviikkona,keskiviikkona kun kysyt, niin on paikalla perjantaina, ja sama jatkuu....Turha jättää soittopyyntöjä, ei niihin koskaan vastata. Yhtä tyhjän kanssa koko lafka. Itse on vaikeuksistaan selvittävä tavalla tai toisella.
Sosiaali politiikka perustuu säädöksiin ja lakeihin,esittämällä faktat pilkun tarkkaan. Siinä voi sosiaalitantta tehdä virka virheen,voihan siinä aina vedota hallinto menettely lakiin.hyvin hyvin solidaarista vai mitä?
- .........
H2O kirjoitti:
että yleensä olette päässeet asioimaan sossunne kanssa puhelinajalla ???? Perjantaina sanotaan et se on paikalla maanantaína ja maanataina kerrotaan, et on paikalla keskiviikkona,keskiviikkona kun kysyt, niin on paikalla perjantaina, ja sama jatkuu....Turha jättää soittopyyntöjä, ei niihin koskaan vastata. Yhtä tyhjän kanssa koko lafka. Itse on vaikeuksistaan selvittävä tavalla tai toisella.
Kannattaa tehdä asialle jotain - itse aion valittaa saamastani kohtelusta sosiaalikeskuksessa korkeammalle taholle. Ei heillä ole mitään oikeutta kohdella asiakkaita kuin mitäkin pohjasakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110885- 408157
- 1235211
- 1433626
- 693548
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353504- 333147
- 552499
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352001- 281776