naisesta mieheksi...

TarmoLiina

Paljon askarruttavia asioita...

Olen jo kauan tuntenut olevani mies naisen ruumiissa. Vuosia olen mielessäni käynyt läpi muuttumisprosessia naisesta mieheksi, johon nyt tunnen olevani vihdoin valmis. Silti mietityttää kuinka raskas prosessi tulee olemaan fyysisesti? Mitä kaikki tulee maksamaan? Toimiiko kroppani leikkauksen jälkeen kuten tavallisella miehellä ja voinko tuntea mielihyvää? Voiko operaatioiden jälkeen olla yhdynnässä niinkuin mies ja nainen?

Asia on erittäin arkaluonteinen ja siitä on vaikea puhua lääkäreiden kanssa joten toivon että joku jolla on kokemusta auttaisi minua prosessissa alkua pidemmälle.

14

1898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

täydellistä ei voi tehdä ja raskaakkasi ja kaliiksi tulee.Ja jos et ole fyysisesti vahva rakenteinen niin ei tule kuin homon näköinen mies josta ei naiset kiinnostu ja tää on facta aina täällä joku luulee itsestään liikoja,olevaan nainen ruumiiltasi ja jos haluat olla mies mäinen niin ei siihen leikkauksia tarvita.TRV,HD NAINEN

• miehet just

tuntuu monia naisia kiinnostavan. En tiedä tuleeko "kaliiksi" mutta kalliiksi ei tule. Et ilmeisesti tiedä asiasta mitään ja hyvä niin. Ei kuntosalikavereille tule mieleenkään, että toi roteva äijä tossa on "entinen nainen".

• varmasti

pystytään, mutta tänä päivänä se ei oo niin täydellistä, eikä kaikilla tosiaan oo varaa mennä huippukirurgille. "Aina täällä". Jos tiedät sen, olet myös itse aina täällä. Jos todella olet nainen (mitä tosin epäilen), tunnet vetoa transpalstaan ja kirjoitat silmiinpistävän miesmäisesti joskaan et miehekkäästi, herää epäilys omasta identiteetistäsi.

On ihan eri asia olla miesmäinen nainen kuin mies. Ei me transmiehet välttämättä olla erityisen miehekkäitä, me ollaan ihan vaan ihmisiä. En mä ainakaan oo korostetun miehekäs tai edes ajattele olevani mies, elän ihan tavallisena ihmisenä, ihmisenä, joka ei ole nainen. Mun, toisin kuin miehekkään naisen, ei tartte korostaa sitä-sekös miehekkäitä naisia provosoikin. Tänä päivänä ei ole vielä mahdollista rakentaa supertoimivaa penistä, mutta kun vaihtoehdot on joko elää naisena, tulla tulkituks naiseks ja vuotaa kuin seula tai sitten elää miehenä, tulla tulkituks mieheks ja olla vuotamatta ja ei tartte laittaa rintaliivejä, mun ei tarttenu kahta kertaa miettiä.

• kirjoitus...

Jos kaikilla transsukupuolisilla olisi asenne sama kuin sinulla, taitaisi aika harva hakeutua prosessiin. Kiitos vaan kun jaksat noin lannistaa prosessiin lähteviä!

Pienestä ja hennosta naisen kehosta tulee läpimenevä mies, vähän isommasta ja rotevammasta miehenkehosta tulee kyllä läpimenevä nainen. Jos et ole sattunut huomaamaan, on valtaväestössäkin pieniä sieviä miehiä ja vähän kookkaampia naishenkilöitä. Transsukupuolisen ei tarvitse yltää mihinkään täydelliseen fyysiseen naiseuteen tai mieheyteen. Sitä ei yhdeltäkään ihmiseltä vaadita olipa ts tai ei.
        Ja oletko tehnyt kenties tutkimuksen siitä kuinka hyvin tai huonosti naiset ihastuvat transmiehiin? Pelkkiä omia mielipiteitään ja olettamuksiaan ei kannata lähteä laukomaan faktoina.
        Vaikka täydellisiä vehkeitä ei transmiehelle pystytä leikkauksella rakentamaan, ei se tarkoita etteikö transmies voisi saavuttaa täydellistä suhdetta ja tyytyväisyyttä omaan kehoonsa. Vajavaisuus on inhimillistä, jokainen meistä on vajavainen omalla tavallaan. Fyysisen vajavaisuuden kanssa voi päästä tasapainoon, hyväksyä itsensä ja täten tulla täydelliseksi itselleen. Henkinen vajavaisuus onkin sitten jo vaikeampi juttu...

• egrtrhtrhygh

...taas varsin hyödyllinen vastaus tuo edellinen.

Itse olen sitä mieltä, että jos olet ts, tiedät, että sinun on pakko mennä hoitoihin vaikka lopputulos ei olisikaan täydellinen.

Tässä kuitenkin jotain infoa:

Raskas prosessi on enemmän henkisesti kuin fyysisesti, mutta kyllä siitä mielenterveydeltään normaali ihminen selviää. Fyysisesti prosessissa rasittavat ainoastaan leikkaukset, joista voi seurata erilaisia komplikaatioita.

Raha ei ole ongelma, itsekin köyhänä opiskelijana prosessissa. Ainoa mikä tähän mennessä on maksanut on hormonit, eivätkä nekään ole kuin nelisenkymppiä kuussa.

Kroppa ei toimi kuin tavallisella miehellä, mikäli penistä tarkoitat (muuten kyllä toimii kuin miehellä, lihasvoima kasvaa ja ravinnontarve on miehen jne). Riippuu hieman myös leikkaustavasta; olen kuullut, että metoidoplastialla voisi saada jonkinlaisen erektion (?), ja pystyisi virtsaamaan seisten, mutta tällä tavoin tehty penis on hyvin pieni. Falloplastialla(?) saa isomman, mutta ei-erektoituvan ja epäaidon näköisen.

Yhdyntä ei siis onnistune normaaliin tapaan.

Mutta omasta mielestäni vajavainen miehen keho on parempi vaihtoehto kuin sinnittely naisen kehossa, joka inhottaa minua. En pystyisi harrastamaan seksiä kenenkään kanssa naisen kehossa, joten loppuelämän seksittömyys olisi joka tapauksessa edessä. Tietysti erektiokyvyttömyys on haitta ihmissuhteissa, mutta itse uskon kyllä että jos suhde siihen kaatuu niin ei siinä kyllä mitään säilyttämisen arvoista olisi ollutkaan. Seksuaalista mielihyvää voi kokea ja tuottaa toiselle monella muullakin tavalla kuin yhdynnässä.

Eli jos olet aito ts, ymmärrät varmaankin kumpi on pahempi asia, eläminen väärässä sukupuolessa vai eläminen vähän puutteellisessa, mutta omalta tuntuvassa vartalossa ja sosiaalisessa asemassa.
      Toisaalta jos lähestyt asiaa hyötyajattelun kautta (lähden hoitoihin jos pystyn senkin jälkeen seksiin), se kertoo siitä ettei asia ole sinulle niin suuri välttämättömyys. Yleensä ts kyllä pohtii näitä asioita ja nämä leikkaustuloksen puutteellisuudet ottavat kovaa päähän, mutta silti aidolla ts:llä ei ole vaihtoehtoja.

• sexsin

takia kroppaansa muuteteta vaan ,,hm,, tota..oman itsensä tota,..okeaksi ..saamiseksi,,että olisi..hm..itsellä niin,,ku ..,parempi ja ,,luonnolsempi olo,,tila,,tai ,hm,,niin,,ku luonollinen ja,,hm,,eiköhän ,,noi ,,muut ,,jutut ,,sit,,hm ,,niinku,,hoidu,tota niinku,,hm itsekseen ,,tai hm,,niinku silleen,,itselle ,,tota..hm hyväksi

• Täällä!

Voiko naisesta mieheksi muuttuneella kuitenkin seistä? Olen vielä sen ikäinen ettei minulle mitään leikkausta tai hoitoa voi vielä aloittaa, mutta olen ihan pikkuisesta halunnut, ja tuntenut olevani poika.
      Minulla on pari ystävää, jotka ovat heteroita, mutta pitävät minua poikana, vaikka tietävätkin että olen oikeasti tyttö. Toinenkin on kiinnostunut ja minäkin hieman, ja ollaan puhuttu että olis kiva seurustella ja ehkä mennä joskus naimisiin jos olisin mies :) Mietin vain sitä jos joskus menisin sinne leikkaukseen, haluan että se olisi niin että minua ei arvattaisi entiseksi naiseksi sängyssä. Eli tuleeko siitä miehuudesta tarpeeksi miehinen sillä leikkauksella? Eli seisooko ja orgasmeja tulee, vaikkakin sitten hieman heikompia kuin niillä jotka ovat aina olleet miehiä.

• jfirjifofiofgjoö

Alaikäisenäkin voi nykyään hakeutua tutkimuksiin.

Jos olet transpoika, et ole oikeasti tyttö vaan transpoika.

Penetratiivista seksiä voi harrastaa helposti kaupasta ostettavan tekopeniksen avulla,jos se on tärkeää. Mutta on myös paljon muita tapoja harrastaa seksiä.

• Mies.

Penis ei ole yhtä kuin miehuus, miehuus on korvien välissä. Käytännön elämässä miehuus on yhtä kuin rinnattomuus ja kasvojen edes jonkinlainen miehinen ulkonäkö.

• 573464
        Mies. kirjoitti:

Penis ei ole yhtä kuin miehuus, miehuus on korvien välissä. Käytännön elämässä miehuus on yhtä kuin rinnattomuus ja kasvojen edes jonkinlainen miehinen ulkonäkö.

Kyllä se käytännön elämä pitää sisällään peniksen hyvin monelle miehelle.

• frjgiejioejg

Niin kai pitää, kun useimmilla se on. Mutta toisten silmissä olet mies, jos näytät siltä, vaikka haaroissa olis neovagina tai luojan luoma.

• Klitoriksesta penis

Täällä! kirjoitti: "Mietin vain sitä jos joskus menisin sinne leikkaukseen, haluan että se olisi niin että minua ei arvattaisi entiseksi naiseksi sängyssä. Eli tuleeko siitä miehuudesta tarpeeksi miehinen sillä leikkauksella? Eli seisooko ja orgasmeja tulee, vaikkakin sitten hieman heikompia kuin niillä jotka ovat aina olleet miehiä."

Kysymys on siitä minkä kokoinen klitoris sinulla on. Suuresta klitoriksesta kasvaa mieshormooneilla pieni penis, joka seisoo ja jolla pystyy yhdyntään ja orgasmeihin aivan kuin toisetkin miehet. Virtsaputki siihen kuitenkin joudutaan rakentamaan (eikä se ole helppoa) sekä "vapauttamaan" penis isojen häpyhuulten välistä metoidoplastia nimisellä operaatiolla. Kivespussi rakennetaan isoista häpyhuulista ja niihin laitetaan kivesimplantit. Munasarjat, kohtu ja vagina poistetaan myös, tähän kaikkeen tarvitaan useampia operaatioita. Lopputulos on kuitenkin todella toimiva ja luonnollinen. Virtsaputken rakentaminen ja sen toimivuus on suurin ongelma koko korjausoperaatiossa, kaikki muu on suhteellisen helppoa ja aina hyvin onnistuvaa. Mitä nuorempana hormonihoidot aloittaa, sitä parempi lopputulos (tämä pätee kumpaankin suuntaan tapahtuvaa sukupuolen korjausta). Pieniä peniksiä on miehen kehoon syntyneilläkin miehillä, eikä koolla ole onnistuneen seksin kannalta kovinkaan suurta merkitystä.

• 000000

Hmm... Aloitusviesti on 3vuotta vanha.
      Mitähän hänelle nyt kuuluu?

• lllllllllll

Toivottavasti aloittaja osasi hakeutua tutkimuksiin vaikka katosikin täältä viestin kirjoittamisen jälkeen. Ei ihmekään kun sai tuollaisia vastauksia. Toivotaan ettei toteuttanut sitä pahinta vaihtoehtoa ja tehnyt itsemurhaa. Vielä nytkin moni ratkaisee tilanteen näin kun ei saa lähetteitä tutkimuksiin tai ei edes ymmärrä hakea sellaista.

Tämä keskustelupalsta oli todella huono muutama vuosi sitten tietojen kyselemiseen. Eikä tilanne ole paljon korjaantunut sen jälkeenkään. Toivottavasti nykyiset kyselijät löytävät suoraan järkevämmille keskustelupalstoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe