Huomenta vaan kaikille. Kuinkas raskaus on sujunut? Itselläni menee vallan mainiosti. Isäkin on jo tottunut ajatukseen ja tukee vaikka alussa oli hieman ongelmia.
Mietin että onko teillä jokin tietty nimi tälle uudelle perheenjäsenelle vai onko sillä kenties monta nimeä?
Itse kutsun millon miksikin, yleensä se on kaveri.(ainakin vielä kun ei tiedä sukupuolta)
Miksi kutsutte?
7
489
Vastaukset
- Odottava76
Minulle se on vaan pikkuinen :).
Raskaus muuten on sujunut hyvin, ei pahemmin pahoinvointiakaan ollut. Meilläkin isä on jo tottunut ajatukseen pikkuisesta, vaikka aluksi meinasi että tuli liian aikaisin, me kun ei olla oltu pitkään yhdessä vielä. Hyvä vaan että tottui :). - minä80
Meillä kävi niin, että np-ultrassa vauvan nähtyään mies heitti ilmoille pojan nimen ihan huumorilla. Sillä nimellä pikkuista on tässä nyt kutsuttu muutama kuukausi ja tällä viikolla rakenneultrassa selvisi, että se todellakin on poika. Yritimme miettiä oikeaksi nimeksi jotain muutakin, mutta kun tiettyä nimeä on jo pitempään käyttänyt niin mikään muu ei vain kuulosta hyvältä.
- Kesä-äiti_78
Minulla ollut alusta asti vahva tunne siitä, että poika on tulossa ja viime viikolla asia sitten rakenneultrassa varmistui:)
Olen kutsunut tätä uutta tulokasta poitsuksi, pikku-kaveriksi ja ihan vain vauvaksi.
Nimiäkin jo kovasti mietitään. Viikkoja nyt 20 1.
Onnellista odotusta sinulle! - on monta nimeä
Kutsun itse aika usein että "Äitin pyllykkä", tai "mylläkkäpyllykkä" vauva kun on todella ahkera puskemaan pyllyä puolelta toiselle. Tai sitten vaan vauvaksi tai mukulaksi. Isä kutsuu lasta pojaksi (vaikkei tiedetä kumpi on tulossa), siskoni kutsuvat hieman erikoisilla tytön nimillä, kullakin on oma suosikkinsa.. tuntuu nimiä olevan ainakin yhtä monta kun kutsujia..
Raskausaika on mennyt "pienistä häiriöistä" huolimatta hyvin, viikkoja on nyt 35 joten loppuhuipennusta odotellaan.. meillekin vauvauutinen tuli yllätyksenä lyhyen ajan seurustelun jälkeen mutta onneksi on ollut molempien vanhemmat ja sisarukset tukemassa ja kannustamassa. Toki ollaan jo liki kolmekymppisiäkin että saahan näitä muksuja jo tullakin.
Meillä isä taitaa hermoilla tulokasta enemmän, ja se ei vielä ole mm. tottunut vauvan liikkeisiin kun vauva oikein rajusti myllää, se tuntuu kuulemma tooodella hassulta. Ei mielellään kokeile kuin pelkkiä potkuja :D
Onnea odotukseen sulle ja kaikille muillekin!! - Näin täällä
Inhoan lässytystä, sitä että vatsaa kutsutan masuksi tai massuksi, sitä että joku lääppii mun mahaa yms imelää. Siispä kutsumanimi on vauva, kakara tai kakkarainen.
Raskaus sujunut hyvin ja mies on innoissaan tulevasta lapsesta. - ......................
Me kutsutaan vauvaa hänen (luultavasti) tulevalla nimellään. Poikaa odotetaan. Joskus kun kovasti myllää, sanon häntä mylläriks tai pikkuapinaks :P Täälläkin raskaus menny hyvin, meillekin on tulossa "yllätysvauva" ja nuoria ollaan (minä 24, mies 22)... Molemmat ootetaan innolla ja kahden viikon päästä ois laskettuaika :)
Se on ollut alusta asti Töppänä. Viimeviikkoisen rakenneultran jälkeen tuli "varmistus" pojasta, joksi sitä ukko on koko ajan kuvitellutkin :)
Töppänäksi sitä kuitenni yhäkin kutsutaan. :D
Meillä mies välillä paaaljon onnellisemman oloinen kuin minä vauvasta vaikka molemmille yhtä rakas tulollaan, ja ihan toivottu lapsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844