Katse katsoo

Taas ja taas katsomaan,
tuttua metsää puita maisemaa.
Mis sielä niin, niin tuoki,
tuttu oisko rakkain paikka,
päällä maan.

Jääny lähtemättömänä,
sitä ihmeeks asti mietin.
Voi tuoki kallionen ranta ja
kalliolla iso,
niin lapsen silmin se
oli iso kivi.

Siihen paistoi aina aurinkoki,
järven yli sinne uin,
paljain jaloin kiven sylin,
senki miten sileää se olikaa,
veden käden jälki
sileäks hyväilyllään saanu.

Tässä meidän on niin hyvä olla,
ollaan vaan ja katsellaan,
kalliosaarelle päin,
sielä ne kivet odottaako,
ne meitä,odottaa.

Vesitie alkaa
vesi kastaa jalkaa ja
matka kalliosaarelle alkaa,
kivi ei se enää oo,
niin suuri.

Tahtoisin nähdä lapsen silmin,
järviki see oli niin suuri,
vastapuoleinen rantaki,
se oli niin kaukana.

Ehkä hyvä sittenki,
järvi on, kallio on kivi,
paikka on, on,
ja tämä rakas heinälato,
meidän ihanin paikka.

Miten tässä on hyvä rakastaa,
on vain luonnonkauneus ja
niin syvää rauhaa.

Tästä näkee kokee
alas laskeutuneen rakkauden.

8

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..minä olen aivan lääpällään luontorunoihin ja tämä sinun omasi on levollisen kaunis. Samalla hiukan haikea, kun haluaa katsella lapsen silmin. Kummasti ne tutut kivet aikuisena ovat pienempiä, niinkuin kaikki muukin luonnossa : )

      kiitos sinulle hienosta lukuhetkestä : )

      • Joha mä kyllä oon aatellu,
        ettei enää mitää sieltä.
        Olen nyt jotenki sinne jääny ja
        sielä kun ois vielä niin paljon.
        Ehkä pitää kunnioittaa sitä,
        mitä kokee ja näkee.

        padme amidala
        kiitos Sinun vastaukses antoi luvan,
        mitä nee kinttupolut kertookaa,
        sielä mää nyt meinaanki olla,
        siihen asti ja elää värittää.
        Hymyä päivääs kiitos palauttees lämmitti,
        hyvää sunnutaipäivää..Liisa


    • kaaru

      näin "koiranilma" päivänä
      avasit minulle maiseman
      niihin mitkä ovat olleet
      Sinulle rakkaita
      ja ovat edelleen
      siellä jossain ja myös
      sydämen kätköissä

      kirjoitat vain niin hyvin
      niin osaavasti
      jopa minäkin istuin tuolla
      sileällä isolla kivellä kanssasi:)

      • viikonloppu oliki vesikeliä,
        jäi väliin lenkkeily minultaki.
        Tänää saiki nousta auringon kanssa
        aivan ihanaa, kahvitki jo ulkona join.
        Uskomatonta , ollaan taas selvitty,
        kaamoksen piirityksestä valoon.

        Tänääki joha mää oon ollu katiskassaki,
        sielä, sielä muuten on kesä.
        Ilmakylpyjä sielä saa varpaatki,
        eihän sieltä pois viihti enää tullakkaa.

        Kuha mää nyt kierrän riihet ja
        veivaan sitä rusamasiinaaki,
        vintaa kaivosta vettä ja lypsä lehmät,
        heh taitaa mennä jonkin verran aikaa.

        kaaru
        aamulla koneeni ei auennu ja
        onneks tuo poikani see on tekniikan ihmelapsi,
        tuli taas äitiä auttamaan, semmonen kullannuppu.
        Sinulle eilisestä vielailustas kiitos ja
        oikein aurinkoista alkanutta uutta viikkoa..Liisa


    • Minanoita

      Olet taas Liisa
      runosi kirjoittanut
      suurella sydämmellä
      sen viimeistellyt..


      Sunnuntain iloista
      iltaa sinulle toivoo
      noita vesisateen keskeltä=)

      • Juuuuu,sillä aatteles,
        siihen asetettu,
        ihmettelenki miten sekii,
        eikö oo jo lahonnu kynnys?

        See kantaa antaa,
        kypsynyttä hedelmää,
        minkä yö myrskyt kasvattaneet.

        Uskomatonta saada rakastaa,
        sopisko tähän tyttöni sanat nyt?
        Hän tuli ulkoa ja joku oli sanonu,
        te ootte kaikkein köyhimpiä tässä talossa.
        Makasin petillä tyttö kiepsahti kainalooni ja
        sano,"minä en ainaskaa oo köyhä, kun minulla on
        Jeesus"
        Nyt minua alkaa itkettään, nuokki sanat elää.

        Minänoita
        Sinulle lämmin halaus kun näit vaivaa ja
        viihtit noita Liisan tarinoita käydä lukemassa.
        Rakkaudella aurinkoista päivää kaikille.


    • *MURUKULTA*

      Aivan uskomaton runosi, siihen Murukulta upposi satavarmasti!
      Ei olisi halunnut kyllä tupsahtaa takaisin tähän Helmikuuhun, lumen keskelle, ollenkaan!

      "Miten tässä on hyvä rakastaa,
      on vain luonnonkauneus ja
      niin syvää rauhaa.

      Tästä näkee kokee
      alas laskeutuneen rakkauden."

      Hienoja syviä sanoja! Lämmin halaus ja kiitos tästä Liisa, runosi toi 'sitä jotakin' Murukullan sisälle! :)

      • Ihanhan oon ihmeessäni itsekki,
        piti vaan ottaa ne askeleet ja
        tänne tulla.
        Aikansa kun on sitä vettä kantannu
        kaivoon jossa vesi ei pysy.
        Miten siihen onkaa menny aikaa ja
        niitä elämän voimia?

        Lupa upota kunnolla
        saada sydämessään kokea,
        rakkauden kesää

        Sitä itselle ja muille toivon,
        kipupisteetki elämän poistuis,
        vois heittäytyä
        rakkauden aallot ne kantaa ja
        ne on totta.

        Liisaki tätä helmikuuta
        jo keväisenä kokee,
        aurinkoa sain jo kasvoilleni.

        MURUKULTA
        linnuntietä voit tänne tulla,
        hymyä kiitoksen kanssa,
        ihanalle palautteelles.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe