Jos kuolee ilman

ketään läheistä

Kuka hoitaa asunnon myynnin, omaisuuden, hautajaiset j.n.e. Pitäisikö järjestää omat hautajaiset ennen kuolemaa. Olisiko järkevää ottaa yhteyttä asianajajaan elossa ollessa.? Voisiko lakimiehiin luottaa luovuttamalla kaikki henkilötiedot?

4

311

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole ketään

Jos ei ole ketään omaisia eikä jätä jälkeensä testamenttia, niin ole huoletta. Kyllä valtio/kunta pojastaan/tyttärestään huolta pitää.
      Laittaa kuoppaan ja pistää omaisuuden lihoiksi.
      Miksi tuhlata rahoja elämänsä aikana johonkin asianajajaan kun sillä ei sinulle ole mitään väliä kuolemasi jälkeen.

• ei ole ketään

läheistä tai sukulaista hoitamassa asioita kuoleman jälkeen, niin yhteiskunta hoitaa ne.

Mutta kannattaa eläessään tehdä testamentti omaisuudesta vaikka jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Moni testamenttaa omaisuuden esim eläinsuojeluun, vanhusten hyväksi tai nimeää mihin haluaa.

Esim serkut eivät peri mitään jos on niin käynyt ettei ole läheisimpiä sukulaisia elossa.

• Seuraavaa:
      Tee testamentti minun hyväkseni niin ei tarvitse pohtia tuollaisia asioita, vaan voit ihan rauhassa siirtyä ajasta ikuisuuteen. Minä kyllä hoidan asiat sen jälkeen. Myös muut henkilöt, joilla ei ole omaisia, voivat kääntyä minun puoleeni luottamuksella testamenttiasioissaan. Olen valmis ottamaan vastaan sekä isonmpia, että myöskin vähäpätöisempiä sekä kiinteää, että mahdollisesti myös irtainta omaisuutta..

• hyvä sydän sullako?

Otatko myös vainajan velat maksettaviksesi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      4987
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3456
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3204
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2277
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1887
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1828
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161