Kävin molemmat ajamassa peräjälkeen ja ekana oli rautajousinen. Ajattelin että jätetään nautinto viimeiseksi ja ajetaan lopuksi kaasunesteellä.
No, kävimme ihan kunnon lenkin ajamassa ja hyvältä tuntui "rautainen" alusta.
Heti perään ajoimme kaasunestejousituksen. Ensin tuntuma oli heti paljon kovempi siinä liikkeen pihasta pikkukadulle käännyttäessä ja asetuksena oli normaali. Tuntui uskomattomalta, oikein tärskäytteli esim. kun ajoi kovettuneen lumipoimun yli. Sama poimu ei tuntunut miltei laisinkaan rautaisella alustalla.
Maantiellä pääsi sitten kaasuneste oikeuksiinsa ja meno oli tasaisella hienoa. Kun taas tuli valtatiellä sellaista nypytystä niin tunne rapistui heti miinukselle.
Minusta kokonaisuutena tuo rautajousinen oli ehdottomasti parempi, oikeastaan yllättävän pehmeä.
Minulla ei ole itsellä Citroenia mutta jos vitosen laittaisin niin rautajousilla ostaisin ja se on ainakin minusta tervetullut vaihtoehto jos todella hyvää kyytiä haluan.
Tämä ei ole provo vaan ihan todellinen koeajon tulos. Myyjältä vielä varmistettiin alustavaihtoehdot ja niistä jousitusnapeistakin sen sitten hoksasi kuten myyjä neuvoi.
Onkohan muilla mitään vastaavia kokemuksia vai onkohan omistajat jollakin tavalla "sokeutuneet" kaasunesteen paremmuuteen? Kannattaa käydä koeajolla rautajousisellakin..
Rauta-/ kaasunestejousitus
4
3883
Vastaukset
- hyvin pieni ero
Tämän nykyisen C5:n väliset erot eri jousituksilla on todella pienet. On tullut koeajettua molemmat versiot. Jos jousitusten eroja halutaan vertailla, otetaan C5 II ja jokin muu saman koko- ja hintaluokan rautajousinen auto, sitten huomaa eron.
Itteäni ärsytti siinä rautajousisessa C5:ssa se, että auto keinui aivan älyttömästi terävissä käännöksissä. Kaasunestejousituksen pahin heikkous on ollut aina terävät nimismiehenkiharat. Niistä se paukuttaa läpi.
Ajan nykyään C5 II:lla. Seuraava auto on C5 III, kaasunestejousituksella. Kaasunestejousituksen takia ajan Citikalla. Jos haluaisin siirtyä rautajousiin, vaihtaisin samantien merkkiä. - autoni
Minkämerkkinen tahansa kunhan siinä on kaasunestejousitus. Olen kesästä 2008 asti ajellut kaasunestejousitteista C5:sta ja siihen
tottuu ja mieltyy niin ettei muuta halua.
Jouduin työn puolesta ajamaan teräsjousitteista
autoa, jonka jousituksen sanotaan olevan erinomaisen. Oma tuntui herkulta tuon kokemuksen
jälkeen. Johtuneeko tottumuksesta: - Firmassa
Meidän firmassa kaksi viime kesällä samalla viikolla käyttöön otettua C5:ttä, toinen kaasu/nestejousituksella ja toinen teräsjousilla ja nämät ovat yhdeksän eri kuskin käytössä. kaasu/nestejousilla olevassa on kolmasosa enemmän kilometrejä, eli on suositumpi. Joten olet 1 vastaan 9 väärässä tai olet provo.
- aapronen
Aikaisempi kiesi on oli C5 I-koppainen. Kesällä kun vaihdoin, kokeilin rauta-ja mehujousisen. Minulla kääntyi valinta kyllä mehujousiin. Kun on kerran siihen kyytiin pitkiä matkoja ajavana tottunut, niin ei hevin hyvää anna pois. Toinen seikka on maavaran nosto-ominaisuus. Mökkitiellä on siitä ollut talviaikaan montakertaa apua. Nosto-ominaisuutta ei rautajousisessa ole. Mutta on hyvä, että Citroen tarjoaa vaihtoehtoja!!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803