Lentomatka Krabiin...

Ilppu

Hei. Olen lähdössä Krabille maaliskuussa Finnairin lennolla siis Hki-Krabi. Välilasku Intiassa. Kiinnostaisi tietää miten pitkä lento on ennen sitä välilaskua ja pääseekö siellä Intiassa ulos koneesta vähäksi aikaa??? Kiitos, jos joku viitsisi vastata ; )) ?

7

1524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Intiassa

Koneesta pääsee ulos, jos pääsee. Terminaali on tosi "rupinen", vessat yök ! Ei palveluja, joten sen varaan ei voi laskea mitään. Turvatarkastukset, miehet ja naiset eri jonoon, koomista koko homma. Lentokenttä bussit ihan romuja, haisevia rotiskoita. Välilaskukentällä hyvällä tuurilla ostaa limsaa, euroilla, heillä ei ole vaihtorahaa takaisin, joten kolikoita pitää olla, mielummin 1 tai 2 € kolikoita. Kokemus on aika mielenkiintoinen, 2 kertaa olen tehnyt välilaskun Intiassa (eri kentille). TOIVOTAN TEILLE MIELENKIINTOISA KOKEMUKSIA JA HYVÄÄ MATKAA.

• lentopetroolia

Välilaskun syynä on, että B 757 ei pysty lentämään suoraan polttoaineen takia (ei riitä)Usein miehistökin vaihtuu Intiassa. Lentoaika välilaskuun saataisi olla 6-7 h, en muista tarkkaan. Finnairihan voisi vasta, jos kysyt sitä vaikka s-postilla. (Välilasku hyvä asia, pääsee hetkeksi ulos jaloittelemaan, muuta iloa siitä ei ole, tupakanpoltto onnistuu, jos onnistuu lahjomalla vartijat, 1-2€ :lla he tarjoavat jopa tulta WC:ssä, aina sekään ei onnistu)

• Ahmadabadiin

Oulusta Intian Ahmadabadiin meni muistaakseni noin 9 tuntia, olisiko Hgistä sitten noin 8 tuntia. Ahmadabadin vaatimattomalla ja ränsistyneellä kentällä menee kaiken kaikkiaan noin tunti, pääsee siis ulos koneesta, pienen matkan lentokenttäbussissa ja vielä puoli tuntia sisällä lentoasemalla.

• SE MENEE

Ihan MIELENKIINTOINEN kokemus! Miehistö tosiaan vaihtuu aina Intiassa ja lentoemo kertoili, että on aika karu paikka viettää vapaavuoro. Palveluja ei juuri ole, mutta jaloittelu teke hyvää. ja 8 tuntia suurinpiirtein meni Intiaan. Vessareissu kannattaa hoitaa koneessa!

• on...

... tosiaan mielenkiintoinen.
      Suomi poikia ja tyttöjä kohdellaan kuin Guantanamon pahimpia vankeja. Koneesta saa mukaan otta vain passin ja lompsan ja jos jotain arvoesinettä mukana on. Valokuvaaminen kielletty! Samoin venyttely!!!! Eli pitkän lennon jälkeen olis ihana venytellä käsiä ylöspäin, kun paikat on puuduksissa. Mutta näin tehtyäni vartijat ryntäävät paikalle ja käyvät käsiin kiinni. Että silleen...
      Kokemus sinänsä. Finnairin hlölunta pyytää laittamaan Finnairille runsain määri valituksia ko. välilaskupaikasta. Eivät pidä siitä itsekään. Toiminta kentällä todella ala-arvoista.

• zyc

Olen neljästi ollut Ahmadabadissa ja kahdesti Jaipurissa.

Intia on Intia. Virkalijoita riittää runsaasti.
      Ahmadabadin kenttärakennusta on jopa kohennettu vuosien varrella. Vessat aivan ok, paitsi että turistit tukkivat vessat papereillaan, ja ne eivät vedä. Pohjoismaiseen pyllynpyyhkimiskulttuuriin kun ei oikein tahdo mahtua se, että aasiassa alapäät huuhdotaan vedellä eikä pyyhitä paperiin. Ja jos pyyhkiikin, niin sitä paperia ei tunketa pyttyyn vaan roskikseen. Omat paperit kuitenkin mukaan..
      "reika lattiassa"-malliakin osaa käyttää.. Eli valittavana on kaksi mahdollisuutta...

Nikotinisteille toivoisi olevan erillisen tupakkahuoneen kentällä. Usean kerran on vartijoiden avulla viety tupakansytyttäjiä sisätiloihin, ja kerran tapahtuma viivästytti jopa koneen lähtöäkin.

Turvatarkastuksessa naisten puolella on aina ollut ystävällistä palvelua. Kerran he toivottelivat suomeksi "hyvää huomenta", enkä edes aluksi tajunnut sitä... Ja sen turvatarkastuksen jälkeen voi mennä yläkerran odotushalliin ja tosiaankin: siellä saa venytellä ja voimistella, kukaan ei ole tullut kieltämään.
      Jotkut ottavat koneesta mukaansa käsilaukun tmv, mutta ne tutkitaan erikseen turvatarkastuksessa. Samoin lasten pehmolelut, kannattaa etukäteen selostaa lapselle se tapahtuma, ettei tule karmeaa pettymystä, kun nallea "tutkitaan". Tietääkseni kenenkään tavaroita ei ole koneesta varastettu välilaskun aikana.

Tunnin jaloittelu tekee vain hyvää. Lyhyet matkat koneesta rakennukseen ja takaisin kyllä taittuvat huonommallakin bussilla, tarvitseeko nyt ihan joka sadalle metrille olla ilmastoitu bussi?

Kyllä välilaskusta selviää, hippu huumoria mukaan!
      Mukavaa lomaa :)

• myy2

Joo, mä olen samaa mieltä, ei se nyt niin kaamea paikka ole. Huumoria vähän mukaan, sillä siitä selviää. Itse sain ainakin hyvää kohtelua siellä, jopa henkilökunnan pojat iskivät silmää!!! Onhan se kivaa vaihtelua koneessa istumiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe