Kuten olemme saaneet lukea, asuntojen hinnat eivät enää laske sillä niiden laskulle ei ole olemassa mitään realistista syytä. Tästä syystä asuntomarkkinat ovat olleet hiljaiset muutaman kuukauden ajan, mutta nyt tilanne on muuttumassa. Hinnat eivät laske, mutta ihmisten asumistarve ei ole muuttunut mihinkään. Siksi kauppa on vilkastumassa patoutuneen ostotarpeen vuoksi, ja hinnoissa on vahvaa nostopainetta.
Ostotarve purkautumassa!
9
686
Vastaukset
- Rommelson Börje
Eikö tässä ollut asuntokaupan lihavia vuosia jo enemmän kun lääkäri määrää..Tuskin sitä ostopainetta on ennekuin hinnat palaa maanpinnalle..
- loput väärin
"...mutta ihmisten asumistarve ei ole muuttunut mihinkään."
Eip olekaan, edelleen asutaan ja eletään.
Idioottihintoja ei edelleenkään maksella.
Eli siinä mielessä aloittajan tekstissä on jotain oikein, muuten sinällään silkkaa tuubaa koko aloittajan viesti. - Häkkikauppias
samoin on autojen kohdalla...niiden hintojen laskulle ei ole mitään perusteita ja tarvehan ihmisillä on autoon edelleen...kaikki ovat kohta ovella ostamassa autoja...minä rikastun koska nostamme hintoja 45% ensikuun alusta...
t:autokauppias- romahtaneet
Tänään katselin autojen hintoja, pitäs vaihtaa. Eipä näy romahduksia hinnoissa.
- lomautukset ja irtisanomiset
on luonnollista että lomautuksen ja varsinkin irtisanomisen jälkeen asuintilaa tarvitaan entistä enemmän, oleskeleehan perhe entistä enemmän kotona.
Nyt jo 50 000 suomalaista on lomautettuna, asuntotarve räjähtää käsiin jos puoletkin noista irtisanotaan. Suomen asuntomarkkinathan ovat hyvin tarvepohjaiset, joten asuntojen kysyntä nousee sitä mukaa kun lomautukset ja irtisanomiset lisääntyvät.- tais tulle yli triplat
Ei ole kuin noin 15.000 lomautettua...
- mutta taloussanomien
tais tulle yli triplat kirjoitti:
Ei ole kuin noin 15.000 lomautettua...
mukaan jos tätä tahtia jatketaan niin lomautettuja on maaliskuussa jo 60 000 joten veikkaanpa, että lukuni on lähempänä oikeaa kuin sinun ;) Alla lainaus taloussanomien jutusta. Hyvin tuntuu menevän.
"Lomautukset leviävät nyt vauhdilla vienti- ja rakennusteollisuudesta myös palvelualoille ja kuntiin. Jo lähes 100 000 suomalaista on saanut kutsun yt-neuvotteluihin sen jälkeen kun yt-rumba lähti vauhtiin lokakuussa. Pelkästään tänä vuonna yt-kutsu on lyöty 46 000:n käteen."
- LKV_HKI
Kuten olemme kaikki tietoisia, asuntojen hinnat romahtavat edelleen, alas mennään kaikista huolimatta parisen vuotta. Ensi vuosi on tosi hankala kunnilla, työttömyys, hengissä pysyminen, asunnon lämpimänä pitäminen, joten miten mine pieni mies saisin teihin virtaa vaihtamaan asuntoja, tulkaa nyt edes näytöille saatana. Siitä rouvalle kiva keittiö ja mulle kaupoista mukava siivu! Tarvepohjaista. Eukko hinkuu keittiöön ja minä vonkaan palkkiota, täts it, rules in Helsinki, ou jeh. Nyt kaupantekoon oitis! VTulka nyt edes näytöille ja sankoin joukoin, kaikki hinnat huomioidaan. Ei vedätetä niin kuin eräät vihreät tarjouskohteet.
- ...
Laskulle ei ole mitään muuta olemassakaan kuin realistisia syitä.
Kuten:
- LVK:t vievät välistä vähemmän
- Ostajat harvenevat kun lainaa ei kaikki enää saakaan eikä ainakaan niin paljon.
- Asuntojen hinnat ovat karanneet jo liian kauaksi niiden reaaliarvosta
- Nykyiset asunnon hinnat ovat jo lähes tavallisten palkansaajien ulottumattomissa. Keskituloisen perheen on vaikea saada uutta kerrostaloasuntoakin, koska myyntihinta ovat liian korkeat ja sen päälle vielä rahoitusvastikkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818