Kiinnostaako urheilu,

1943

minua ei enää, vaikka aikaisemmin seurailin melko paljon esim. yleisurheilua, hiihtolajeja ja taitoluistelua. Nykyään seuraan vain Jukolan viestiä radiosta. Radio on auki läpi yön ja kuuntelen tilanteen, jos herään. Sanomalehdestä luen kyllä tulokset jälkikäteen. Tällä seudulla on naisten lentopallossa kaksi hyvää joukkuetta, syntymäkaupunkini ja nykyisen kotikaupunkini. Kotipelejä olen aikonut mennä katsomaan. Vaikka ikää on karttunut, en ole koskaan ollut katsomassa mitään joukkuepeliä.

17

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meirikki

...ja kovastikin. Yleisurheilut ja talvilajit.

Jääkiekkoa käymme hallissa useinkin katsomassa:)

Formulat nyt ilman muuta... mitäs vielä...niin ja Selviytyjät, Amazon Rice, Idols jne.

Vastaavasti en ole "retkahtanut" näihin saippuasarjoihin, ei ole mun juttuja :)))

• kiinnosta

Jääkiekon koko arvomaailma on tappeluiden ihannointeineen aivan sairas.
      Doupingin käyttö on levinnyt joka lajiin. "Urheilun" uskottavuus on nollan ja naurettavan välillä lähes joka lajissa.
      Yksi kummallisuus "urheilun" alalla on Lahdessa toimiva urheilukomppania, jossa nuoret miehet ja naiset käyvät suorittamassa leikkiarmeijan.
      Nämä nuorukaiset pyrkivät tietoisesti maailman huipulle omassa lajissaan. Miksi ei muiden alojen opiskelijoille sallita samoja mahdollisuuksia. Esimerkiksi taiteilijoiksi, insinööreiksi, muurareiksi jne.. opiskelijat kävisivät armeijan samassa leikkiarmeijassa, olisihan se mukavaa.
      Tasa-arvon nimissä pitäisi näin menetellä. Kumma kun kukaan asevelvollinen ei ole tehnyt asiasta valitusta Euroopan ihmisoikeus tuomioistuimeen.

Onko tämä "urheilukoulu" Urho Kekkosen keksintöä??

• Fridanna

Olen joskus seurannut hiihtokisoja ja mäkihyppyä niin radiosta ja televisiosta kuin paikanpäältäkin. Olen jopa väliaikatietoja kirjannut ylös. Se oli sitä aikaa, kun mieheni oli talviurheilussa mukana.

Nuorena tyttönä Kainuussa kävin ystävättären kanssa Sotkamossa pesäpalloa seuraamassa.
      Kerran olen ollut jääkiekko-ottelussa ja kerran yleisurheilukilpailussa, joka oli oikeastaan ihan mielenkiintoinen seurattava.

Nyt olen seurannut yhden lapsenlapseni kilpailua cheerleadingissä. Tosin loukkaannuttuaan hän taitaa olla tällä hetkellä enemmän valmentajana mukana.

• Joskus sattumoisin katson jääkiekkoa tai taitoluistelua, mutta niitäkään en enää mitenkään innokkaasti odota tulevaksi. Nuorempana olin oikein jääkiekkofani. Pieni tyttärenikin, kun näki jääkiekkoa tulevan telkusta, huudahti: "Nenomanski voitti!" Tarkoitti tsekin Nedomanskya. :) Toisaalta, kun mäkihyppyä katsoimme harvemmin, niin jonkun hyppääjän lentoa katsottaessa tyttö huudahti: "Tipi lentää!"

Talviurheilua suksilla kaikissa muodoissa melkeinpä halveksin nykyisin, kun doping on koko ajan kaiken takana "salaisena" aseena, eli en usko urheilun puhtauteen enää pätkän vertaa. Voittaja on mielestäni "voittaja". Aina löydetään uusia aineita, jotka eivät vielä testeissä paljastu ja niitä kehitellään lisää, joten testausmenetelmät kulkevat aina jälkijunassa.

• Muumi-iso-Äiti

Kyllä urheilu kiinnostaa, talvilajeista melkein kaikki, paitsi jääkielkko. Kesäiset kenttälajit, ei kuitenkaan jalkapallo, F1set ja uinti, tarkasti katson, koska ne ovat mielenkiintoisia mielestäni.
        TVohjelmat ovat nykyisin niin moneen kertaan uusintoja että ne alkaa olla vastenmielisiä.. niih'

• Muumi-iso-Äiti kirjoitti:

Kyllä urheilu kiinnostaa, talvilajeista melkein kaikki, paitsi jääkielkko. Kesäiset kenttälajit, ei kuitenkaan jalkapallo, F1set ja uinti, tarkasti katson, koska ne ovat mielenkiintoisia mielestäni.
        TVohjelmat ovat nykyisin niin moneen kertaan uusintoja että ne alkaa olla vastenmielisiä.. niih'

Elämän kuluessa saattavat mielenkiinnon aiheet muuttua tai muuntua ja onneksi kaikki saavat olla kiinnostuneita ihan siitä mistä haluavat, eikös? Toinen nauttii urheilusta tai penkkiurheilusta, toinen käsitöistä, kolmas kenties taiteesta, neljäs musiikista ja joku kaikista näistä samalla kertaa ...
        Eläköön elämän moninaisuus!!

• kyllä..

pettyäkin sitten ? Itse petyin kun menin kaverin kanssa katsomaan seura tason jääkiekko ottelua.

Itse aloitin 6-vuotiaana potkupallon pelaamisen,
      ja etenin niin hyväksi, et valitsivat minut 9-vuotiaana erään Suomen tunnetuimman seuran juniori joukkueen vakiokokoonpanoon.
      Pelaavat nykyäänkin veikkausliigassa. Kuten on ollut melkein koko sen joukkueen olemassa oloajan, seura perustettu 1920-luvulla.

En silti ole kiinnostunut seuraan katsomosta kun toiset pelaavat. TV:stä olen jonkun verran seurannut MM-jalkapalloturnauksia. Mutta sekin on ollut silloin jos ei muuta tekemistä ole, ja onneksi ne tulee neljän vuoden välein.

Autourheilua olen myös harrastanut jonkun verran, mutta se on ollut tosiaan vaan harrastusta, eli voisi sanoa et mukana pyörinyt. Tämänkin suhteen on samoin, tuon katsoja roolin osalta, tai, tätä en edes katso tv:stäkään.

Mäenlaskua olen joskus kyllä seuranut tv:stä.
      Sekin ollut samoin, mikäli en ole tehnyt jotain muuta.

Nykyinen harrastus on lenkkeily, ja tietokoneet ja niiden ohjelmat / käyttöjärjestelmät, lähinnä Linuxin ja Windows Vista ja XP.

• sen verran,

että nytkin on telkkari auki, kun näkyy mäkihyppyä.
      Eipä silti tule paljon katsottua, kuin vain suomalaisten suorituksia.

• "Raitis ja reilu ei horju ei heilu" ajat kaukana takana. Likaista peliä, ei urheiua niin kuin minä sen käsitän.

• kaikki ylen kanavilla lähetettävät talvilajit.

Yleisurheilun halli- ja kesäkisat.

Keilaus, painonnosto ja paini.
      Vaimo ei katso jalista, nyrkkeilyä eikä budolajeja.
      Emmekä seuraa lätkää.

Muista sattumanvaraisesti ja riippuen suomalaisten osallistumisesta tennistä ja eri ammuntalajeja.

Samoin uinti ja soutu.

Jotain varmaan unohtui.

Penkkiurheilu tv:n ääressä ja mahdollisuuksien mukaan tapahtumapaikoilla on eräs yhteisistä harrastuksistamme.

Naiset saattavat ihmetellä elämäni sulostuttajan kiinnostusta painiin ja painonnostoon.
      Poikamme kilpaili kummassakin lajissa valtakunnan tasolla ja vaimo pääsi lajeihin sisään, myön puntin tekniikkaan, siinä siivellä.

• 1947

Kaunoluistelu on, no, kaunista katseltavaa. Liikunta tuo veren maun suuhun, siksi en ole innostunut. Keuhkot ei kestä rääkkiä. Rauhallinen kävely on ok. Muuten ulkona kesäisin puutarhan hoidossa. Eli hyötyliikunta on lajini.
        Mieheni on siinä samanlainen, siksi tuli valittuakin... Tai miten se nyt oli.
        Minun puolestani koko tv voisi meiltä poistua.
        Poikakin kulki pyörien päällä heti, kun sen oppi. Nyt ajaa rekkaa. Meille sopisi sinun merkkisi.. ainakin urheilun suhteen.

• 1943
        1947 kirjoitti:

Kaunoluistelu on, no, kaunista katseltavaa. Liikunta tuo veren maun suuhun, siksi en ole innostunut. Keuhkot ei kestä rääkkiä. Rauhallinen kävely on ok. Muuten ulkona kesäisin puutarhan hoidossa. Eli hyötyliikunta on lajini.
        Mieheni on siinä samanlainen, siksi tuli valittuakin... Tai miten se nyt oli.
        Minun puolestani koko tv voisi meiltä poistua.
        Poikakin kulki pyörien päällä heti, kun sen oppi. Nyt ajaa rekkaa. Meille sopisi sinun merkkisi.. ainakin urheilun suhteen.

pois käytöstä koko digiajan. Eilen tyttäreni halusi katsella videofilmin. Olin unohtanut kokonaan, miten laitetta käytetään. Kauko-ohjaimetkin olivat kateissa. Kaikki kuitenkin järjestyi ja katsoimme taas kerran "Piukat paikat"

• Näin talvella mäkihyppy, yhdistetty ja naisten hiihto ovat katsottujen listalla.
      Jääkiekkoa seuraan lehdistä sen verran, että tiedän SM-liigan tilanteen, samoin on naisten lentopallon kanssa, pitää seurata kuinka paikallinen liigaseura pärjää.
      Kesällä yleisurheilu on kiinnostavien listalla.

• mummo vaan

Hiihtoa suorastaan inhoan samoin jääkiekkoa ja
      baseballia.

Purjehdusta, voimistelua, tennistä katson
      myös golfia, mikä ei kylläkään ole urheilua.

• lupiini

seuraamme mieheni kanssa hiihtoa, mäkihyppyä, yleisurheilua, luistelua. Varsinkin miesten taitoluistelu kiinnostaa, ei niinkään naisten. Sitten tietysti seuraamme tennistä, Wimpledonin ottelut olivat upeita, itse pelaamme viikoittain tennistä, mutta meillä se on lähinnä palloilua. Formula-ajoja katsomme myös yhdessä. Jääkiekkoa mieheni seuraa silloin tällöin, itse katselen sitä aika harvoin.

• pelottaa

taasen lakavat ne hiihdon mm-kisat. Tulee liikaa katsottua tv:tä. Tulee ähky olo kun ei itse tule liikuttua koko aikana. Olen aktiivinen liikunnan harrastaja, en käsitä niitä ihmisiä ,jotka viikosta toiseen vetävät luunsa jääkiekkokatsomoon. Eivät itse harrasta mitään muuta kun kaljan lipittämistä
        siellä katsomossa.

• saa aikaan

urheilusta ja tänään sitä tuli roppakaupalla.
      Kaikkea seuraan ja hyvä, että ei oo Suomenlippua sohvalla mukana maailmancup-kisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      143
      7063
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      60
      4137
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3832
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      138
      3770
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3105
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      3035
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3018
    8. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2610
    9. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2573
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49