Influenssan kesto sekä jälkitauti

Kipiä

Nyt on menossa viides päivä influenssan kourissa.

Kuinka kauan tauti yleensä kestää?

Entä kuinka nopeasti oireiden kaikkottua voi mennä töihin pelkäämättä tartuttavansa kaikkia muita?

Missä vaiheessa jälkitauti puhkeaa jos on puhjetakseen.

7

9325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta alkua.....

itselläni neljäs sairaslomaviikko menossa influessan takia.Kuumetta 1,5 vkoa ja yskää 4 vkoa ja jatkuu edelleen.Siihen päälle vielä jälkitaudiksi korvatulehdus (neljäs)ja poskionteloiden punkteeraus.
      Että sillei mulla....

• tarttunut muihin

ja heille tulee jos on tullakseen, influenssa kuten tavallinen flunssakin tarttuu ennen kuin oireilee. Itse menin töihin neljän päivän jälkeen, kun ei enää kuumetta ollut. Jälkitaudit voi tulla kuukaudenkin päästä, mutta jos nyt toipilasaikana muistat ettet urheile, niin ei välttämättä tule ollenkaan.

• ..jope...

Tulipa tuo juuri kärsittyä. Oikein perusteellisesti. 1½ viikkoa kesti kuume, josta viikon todella korkea sellainen. Tuntui, että eikö tämä ikinä hellitä. Vieläkin päästä vähän heittää, mutta josko tämä voiton puolella olisi. Ei huvittais kokea uudestaan. Jälki/sivutautina tuli korvatulehdus 6. päivänä.

• ugvghv

No,
      mulla on ollu jo 8 päivää kuumetta, eikä vieläkään parannu. Kävin lääkärissä ja influenssahan tää on. Tänään oon ollu niin voimaton etten oo jaksanu ees kävellä alakertaan rappusia pitkin. Et kyl tää tauti kestää. Mä luulen et tän kuumeviikonki jälkeen tää kestää viel kauan.

Mä muista et mul oli 10 vuotta sitte kans influenssa, ja se alko maaliskuussa, ja kokonaan se oli vasta parantunu kun kesäloma alko 1.6 kaikkien mahollisten jälkitautien jälkeen.

Tää on ihan hirvee sairaus.

• karmea olo

Mikähän ihmeen jälkitauti nyt iski?

Viikko yskän ja nuhan loppumisen jälkeen tuli vasen olkapää todella kipeäksi. Seuraavana päivänä se oli levinny koko vasempaan rintakehään. Olin jo varma että sydän vetelee viimmeisiää ja otin 2 pientä pulloa viinaa että sain vähän nukuttua.

Lauantaiaamuna herättyäni oli vasemmanpuolen kipu lakannut ja siirtynyt oikealle puolelle rintakehää. Ei siis suoraan sydämmen lopusta ollut kyse mutta nyt oli taas todella vaikea hengittää. Launtai iltana lämpö nousi ja koko yön joutui istumaan kippurassa. Niin kova kipu rintakehäs että olisin tehny mitä tahansa sen lopettamiseksi.

Nyt on sunnuntai ilta ja hieman helpompi hengittää kun syöny paketin coldrexiä. Jos ei tuo kipu lopu niin jotain radikaalia tehtävä.

• karmea olo

...nyt se siirtyy oikeaan olkapäähän ja oikealle niskaan eli hengittäminen helpottuu.

Mikähän tuo on? Ei toi luulisi veritulppa olevan, eikä vyöruusu kun eikös siitä jää ihoon jälkiä

• karmea olo

No ei ollut sydämmessä vikaa, keuhkopussissa ei ilmaa tai veritulppaa, mutta tulehdus keukossa saa nähtävästi aikaan keuhkoveritulpan tapaiset oireet ja niin kovan rintakivun että on vaikea hengittää.

Toivottavasti nyt pääsin eroon röökistä. Tarjosivat nicorette tuotteita sairaalassa ja en ottanut kun en halua "koukkuun" niiden kans.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 444
      6443
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2471
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      214
      2386
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1678
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      129
      1676
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1093
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1093
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      3
      1078
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      995
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      60
      856
    Aihe