se on niin hauskaa lukea täällä aina ihmisten juttuja siitä miten elämä on päin persettä ja siksi halutaan tehdä itsemurha.
minun elämäni on itseasiassa ihan hyvin mutta en näe tasan tarkkaan mitään syytä miksi elää. nytkin olen täydessä kännissä tähän aikaan ja mietin että miksi en vedä vaan kaikkia noita kolmiolääkkeitä alas kurkusta
kai sen takia etten halua sen läheiselleni olevan liian kova isku ja yllätys. jos saisi edes jäähyväiskirjeen kirjoitettua.
miksi en näe mitään väärää itsemurhassa? tai siinä että muut tappavat itsensä? en osaa olla survea niitä kohtaan jotka tekevät itsemurhan, koska mielestäni he pääsevät vihdoinkin eroon niistä tuskista joita joutuvat pitkään kantamaan.se on kuin helpotus, mitkä ne jotka itsemurhassa onnistuvat saavat.
itse tunnen ja en tunne tuskaa. mutta tulevaisuuden haaveita minulla ei ole. en halua perhettä, en suhdetta, en mitään.. siis miksi tässä maailmassa olen? ottamassa valtion rahoja 'kuntoutukseen' mikä ei etene mihinkään?
ei sitä kännissä tajua mitä kirjottaa.. anteeksi.
Hauskaa
2
148
Vastaukset
- kokemusta samasta olotilasta
Olet masentunut. Sen varmaan itsekin tiedät.
Minäkin olin, mutta selvisin siitä yli ja nyt pikemminkin pelkään kuolemaa ja haluan niin kovasti elää, rakastan elämää.
nyt minulla on ensimmäistä kertaa 8 vuoteen tulevaisuudensuunnitelmia ja haaveita. Kykenen tuntemaan mm. empatiaa, sympatiaa sekä potemaan huonoa omaatuntoa joistain asioista, tai yleensäkin tunnen omaavani omantunnon.
Osaksi vittumoisia tunnetiloja, siis huono omatunto, mutta ensimmäistä kertaa lähes vuosikymmeneen sitä tuntiessani se olotila oli ihmettelemisen ja onnestaitkun paikka.
Tarpeeksi pohjalla oltuani ei siitä ollut kuin tie ylöspäin tai kuolema. onneksi läheiset saivat minut valitsemaan elämän, siis tien ylöspäin, pois pohjamudista rypemästä.
Kuulostaapas siltä, heh, että olisin tullut uskoon, mutta ei todellakaan siitä ole kyse. (olen ateisti)
Mutta kuitenkin, ajattele perhettäsi, läheisiäsi, ystäviäsi. He tarvitsevat sinua ja sinä heitä.
Tiedätkös, itselläni elämä parani paljon jätettyäni kuningas alkoholin. en sinua silti ole patistamassa sitä jättämään, mutta ajattelepa asiaa.
Kun lopetin ryyppäämisen, lääkitykseni alkoi tehota (aikaisemmin pysyvä lääkitys viina ei ollut -0 vaan -310) ja aloin terapian avulla selvitä masennuksestani, kaksisuuntainen mielialahäiriö saatiin kuriin ja olen taas elinvoimaisena "elävien kirjoissa".
hae apua masennukseesi, miksi rypeä surussa kun voisi olla onnellinen? Ja saada ihan mitä tahansa elämääsi?
ja höpön löpö, kuntoutuksesta ON apua kun vaan pidät huolen että sitoudut siihen ja pyrit pitämään kiinni sovituista tapaamisista sairaanhoitajan kanssa ja annat tuskan tulla ulos, oli sen hetkiset murheet mitä tahansa, mikä sillä hetkellä painaa.
Samalla työllistät sairaanhoitoalan työntekijän, jos valtion rahoja murehdit. - teoreetikko
Mikään ei siis kiinnosta, mutta kuitenkin lueskelet ja kirjoittelet tänne palstalle aktiivisesti... just. :) Havaitsetko itse ristiriidan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724847
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724644Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv812895Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222266Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska181732- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851308